براساس مطالعات، بازاریابی افیلیت مارکتینگ و یا سیستم همکاری در فروش در کشور انگلیس در سال 2017 15.1 درصد رشد کرد و همچنان در حال رشد می باشد. امروزه با بیشتر شدن مشاغل مربوط به تبلیغ محصولات و خدمات بسیاری از کسب و کار ها شروع به تبلیغ و معرفی کردن محصولات خود کرده اند و پیشنهادات آن ها در واکنش به این امر توسعه یافته اند.
همکاری با شبکه های افیلیت روشی است که 83٪ از تبلیغ کنندگان آن را ترجیح می دهند .در ادامه ما به شما توضیح خواهیم داد که افیلیت مارتینگ چیست و چه مزایایی دارد.
افیلیت مارکتینگ و شبکه های آن چیست؟
شبکه های افیلیت بستری هستند که به عنوان یک واسطه میان فروشندگان محصولات (merchant) و تبلیغ کننده و ناشران افیلیت مارکتینگ فعالیت می کنند. فروشندگان محصولات صاحبان کسب و کار هایی هستند که می خواهند با استفاده از افیلیت مارکتینگ محصولات خود را به فروش برسانند و ناشران افیلیت افرادی هستند که قصد دارند با قرار دادن بنر های تبلیغاتی در سایت و یا وبلاگشان محصولات شرکت ها را به مخاطبان معرفی کنند.
در این شبکه ها معمولاً برنامه های افیلیت مارکتینگ وجود دارند که معمولاً تعدادی اهداف و شاخص هایی را برای میزان اثر بخشی تبلیغات در نظر می گیرند و فروشندگان باید برنامه های خود برای محصولاتشان را در شبکه افیلیت ایجاد کنند. از این طریق ناشران افیلیت می توانند در این شبکه ها جستجو کنند تا برنامه های موردنظر خود را برای انجام تبلیغات پیدا کنند. شبکه افیلیت به عنوان مدیر ناشران و فروشنده محصولات عمل می کند.
پیشنهاد می کنیم راهنمای گام به گام همکاری در فروش را در بلاگ ما بخوانید.
شبکه های افیلیت چگونه کار می کنند؟
برای شروع کار در این شبکه ها ، فروشندگان و ناشران افیلیت ابتدا باید در شبکه ثبت نام کنند. پس از پذیرش ، فروشندگان می توانند برنامه های خود را به شبکه اضافه کنند تا ناشران بتوانند دسترسی فوری به طیف وسیعی از برنامه های تبلیغاتی را داشته باشند.
ناشران می توانند هر برنامه ای را که می خواهند را تأیید کنند و به آن شرکت درخواست دهند. هنگامی که آن ها به عنوان یک شریک با شرکت ارائه دهنده محصولات پذیرفته شدند ، شروع به انتخاب متن های تبلیغاتی و … می کنند و می توانند از آن ها در پلتفرم های مختلف مانند شبکه های اجتماعی ، ایمیل ها و یا وب سایت ها استفاده کنند.
پس از پیوستن ناشران به شبکه، به آن ها یک شناسه منحصر به فرد اختصاص داده می شود و از این شناسه برای زیر نظر گرفتن و پیگیری فروش در هر برنامه تبلیغ شده استفاده می شود. ناشر لینک هایی را در میان مطالب تبلیغاتی قرار می دهد و زمانی که مشتریان بالقوه روی آن ها کلیک می کنند ، به وب سایت فروشندگان هدایت می شوند تا خرید خود را انجام دهند.
پس از خرید کاربر ، شناسه ناشر توسط شبکه افیلیت ردیابی می شود و آن فروش به ناشر نسبت داده می شود. ناشران و فروشندگان می توانند در هر زمان به پنل خود دسترسی پیدا کنند و تمام موارد مربوط به فروش محصولات و تبلیغات خود را بررسی کنند.
همه ی این ها با استفاده از افزونه همکاری در فروش ووکامرس امکان پذیر است.
مزایای یک شبکه افیلیت نسبت به افیلیت مارکتینگ به صورت مستقیم چیست؟
در یک شبکه، فروشندگان می توانند برای تبلیغ محصولات خود مستقیماً به ناشران مراجعه کرده و یا آن ها را در شبکه جستجو کنند و به طور کلی استفاده از شبکه افیلیت ساده تر و ایمن تر است. یک شبکه افیلیت با بهره گیری از بسیاری از عوامل در اجرای یک برنامه سروکار دارد و به شما فرصت بیشتری می دهد تا جنبه های دیگر کسب و کار خود را بررسی کنید.از مزایای استفاده از شبکه وابسته می توان به موارد زیر اشاره کرد:
-
سیستم های مدیریت شده
با وجود عوامل زیادی که در روند تبلیغات نقش دارند ، مدیریت همه جوانب می تواند پیچیده باشد. یک شبکه افیلیت با ارائه مدیریت حساب و پیگیری روند تبلیغات از ابتدا تا پایان آن روند انجام کار را ساده تر می کند. وجود این برنامه ها در شبکه های افیلیت یک سیستم کارآمد را ایجاد می کند که به راحتی قابل پیگیری ، نظارت و انجام تغییرات می باشد.
شبکه افیلیت پرداخت های مربوط به کمیسیون را به ناشران انجام می دهد. این شبکه ها که مدیریت حساب را ارائه می دهند ، به فروشندگان به صورت روزانه گزارش هایی را ارائه می دهند و از ان ها پشتیبانی می کنند تا در مورد نحوه عملکرد ناشران و روند تبلیغات محصولات اطلاع کسب کنند.
همچنین این شبکه ها به طور منظم معیارهایی را برای تجزیه و تحلیل فعالیت ها ارائه می دهند. تیم های مدیریت حساب از استراتژی های کلی کسب و کار پشتیبانی می کنند و ایده ها و توصیه هایی را برای دستیابی به اهداف شرکت و برای مشتریان خود پیشنهاد می دهند.
مدیران حساب با فروشندگان خود برای ایجاد مشارکت های کاری ، تسهیل گفتگوها ، اجرای کمپین ها و … همکاری می کنند. همچنین شبکه اطمینان حاصل خواهد کرد که همه ابزارها از طریق رابط ها و داشبورد اختصاصی قابل پیگیری باشند تا اجرای برنامه های شما برای تبلیغات را آسان کند.
زمانی که به شبکه های افیلیت می پیوندید روند کار برای شما شفاف خواهد بود و هیچ مورد پنهانی وجود نخواهد نداشت. همه چیز برای شما از پیش فراهم شده است و می توانید از شفافیت این شبکه ها و نحوه ی قیمت گذاری آن ها مطمئن باشید.
تمامی این موارد به این معناست که ناشران و شبکه ها حتی اگر شما را نمی شناسند به شما و برند شما اعتماد می کنند و به شما سیستم های شفاف را برای پیگیری و نظارت بر پرداخت ها ارائه می دهند.
-
استفاده موثر از بودجه تبلیغاتی
فروشندگان معمولاً هنگام فروش محصولات خود ، کارمزد پرداخت می کنند که معمولاً به آن هزینه شبکه و یا اضافه فروش می گویند. میزان آن به درصد فروش محصولات و توافقنامه تنظیم شده با فروشندگان بستگی دارد. با این حال ، بیشتر شبکه ها در مورد نحوه پرداخت ها انعطاف پذیر هستند تا قادر باشند افیلیت مارکتینگ را به بهترین شکل اداره کنند.
تمامی این امکانات و تسهیلات را با سایر اشکال تبلیغاتی مقایسه کنید که در آن ها بدون در نظر گرفتن نتیجه تبلیغات و نمایش تعداد کلیک ها بدون در نظر گرفتن فروش محصولات شما مستلزم پرداخت هزینه های بالایی خواهید بود.
تبلیغ محصولات از طریق شبکه افیلیت یک روش موثر در مدیریت بودجه تبلیغاتی شما است ، زیرا گزارش به روز همراه با توصیه و پیشنهاد ها به شما این اطمینان را می دهد که بودجه خود را به موثرترین حالت ممکن مدیریت کنید.
نرخ های کمیسیون همچنین می تواند در مرحله تنظیم اولیه تعیین شود و با توجه به سود فروش محصولات محاسبه شوند. این موضوع می تواند به مدیریت هزینه های شما کمک کند و به فروشنده امکان کنترل بیشتری بر بودجه خود در طول سال را می دهد.
-
محصولات شما تنها توسط ناشران تأیید شده تبلیغ می شوند.
ناشران ابتدا باید برای عضویت در شبکه ها اقدام کنند و سپس مراحل تأیید مربوط به هر یک از برنامه های تبلیغاتی را طی می کنند. جالب است بدانید که لزوماً همه ی ناشران پذیرفته نمی شوند و محصولات شما تنها توسط ناشرانی تبلیغ می شوند که مورد تایید شبکه هستند.
آن ها به عنوان شرکای بالقوه برای تبلیغ کنندگان در تمامی پلتفرم ها هستند. شبکه ها یک تیم اختصاصی دارند که به صورت جداگانه هر شرکت وابسته را پیش از ورود به شبکه بررسی می کنند تا از این طریق از کیفیت پایگاه ناشران و شرکایی که قرار است با آن ها کار کنید اطمینان حاصل کنند.
ارائه برنامه تبلیغاتی به یافتن ناشران مناسب برای تبلیغ محصولات خود و داشتن رویکرد جداگانه نسبت به هرکدام زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. اما تبلیغات در یک شبکه تضمین می کند که برنامه ی شما بدون پرداخت هزینهی زیاد برای ناشران مناسب قابل مشاهده است.
شبکه های افیلیت همچنین دارای فهرست بزرگی از ناشران فعال هستند که طیف وسیعی از فعالیت ها را در بر می گیرند. هر ناشری تجربیات و مهارت های منحصر به فرد خود را دارد که می توانید از آنها استفاده کرده و بهره مند شوید.
-
سهولت در پیگیری فروش محصولات
شبکه های افیلیت داشبورد جامعی را در اختیار شما قرار می دهند که به شما این امکان را می دهد که برداشت ها ، کلیک ها ، نرخ تبدیل ها و از همه مهم تر فروش و درآمد خود را در هر زمان مشخص کنترل و مدیریت کنید و آن ها را به راحتی پیگیری کنید.
شما می توانید بررسی کنید که کدام یک از ناشرها موفق تر عمل می کنند و یا کدام یک از کمپین ها عملکرد خوبی دارند. این موضوع به شما این امکان را می دهد تا افیلیت مارکتینگ خود را به راحتی بهینه سازی کنید و مجبور نباشید گزارش های مختلف را با هم ادغام کنید و آن ها را تجزیه و تحلیل کنید. در نهایت تمامی این موارد باعث می شوند که در وقت با ارزش شما صرفه جویی شود.
-
نظارت بر قوانین و ضوابط
ناشران باید شرایط و ضوابط برنامه شما و همچنین شبکه افیلیت را رعایت کنند و در صورت بروز هر گونه رفتار غیرقابل قبول ، غیراخلاقی و یا غیر صادقانه دلایل خود را شرح دهند. هنگام برخورد مستقیم با ناشران و بدون استفاده از شبکه های واسطه تشخیص چنین رفتارهایی بسیار دشوار است ، اما شبکه ها تجربه زیادی در تشخیص این گونه فعالیت و تخلف ها دارند.
تخصص این شبکه ها به آن ها این امکان را می دهد که مسائل را پیش از اینکه به یک مشکل اساسی تبدیل شوند ، تشخیص دهند و به طور سریع و کارآمد با آن ها برخورد کنند. شبکه ها همچنین روش هایی را برای جلوگیری از اقدامات غیراخلاقی به شما ارائه می دهند تا بتوانید در برابر این گونه ناشرانیشتری عمل کنید.
-
از اینفلوئنر های شبکه های اجتماعی پیشی بگیرید.
همانطور که می دانید امزوزه بازاریابی اینفلوئنسرها روند رو به رشدی دارد و کاربران بیشتری به دنبال ایجاد ارتباط با بازاریابانی هستند که آن ها را می شناسند و به آن ها اعتماد دارند. با این حال شبکه های افیلیت می توانند طیف وسیعی از افراد تأثیرگذار در شبکه های اجتماعی همکاری کنند زیرا این افراد می توانند به تقویت برند شما کمک کنند.
ایجاد ارتباط با اینفلوئنسرها به طور سنتی زمان بر است ، اما به عنوان یک فروشنده در شبکه ها، به این افراد تأثیرگذار دسترسی راحتی دارید. در شبکه ها یک مشاور بازاریابی اینفلوئنسر اختصاصی وجود دارد که می تواند با ارائه تخصص و گفتگو مستقیم واسطه شود و از نام تجاری شما حمایت کند.
-
بازگشت سرمایه سریع تر
بازگشت سرمایه یکی از جنبه های اساسی فعالیت های بازاریابی است اما اندازه گیری آن با برخی از تکنیک های بازاریابی ممکن است مدتی طول بکشد. با استفاده از یک شبکه افیلیت، شما از قدرت پردازش ها و سیستم های موجود استفاده می کنید تا سود بسیار سریع را برای خود بدست آورید. با استفاده از سیستم های مدیریتی که در این شبکه ها وجود دارند شما نیاز به اختصاص وقت برای تنظیم و آزمایش آن ها نخواهید داشت. شبکه ها این روند را سرعت می بخشند و به شما این امکان را می دهد که نتایج را سریع تر ببینید.
-
حجم کاری پایین تر
شبکه های افیلیت معمولاً یک حساب کاربری اختصاصی را برای نظارت بر برنامه های شما دارند و آن را برای رسیدگی به امور برنامه ها و کمک به شما اختصاص می دهد. شبکه ها سیستم های ردیابی و پرداخت را برای شما مدیریت می کند ، در حالی که ناشران محصول شما را تبلیغ می کنند. همچنین تیم های پشتیبانی متخصص برای کمک به هرگونه مشکل فنی وجود دارند.
-
نشان دادن هویت برند
هر بازدید کننده ای که توسط ناشری به سایت تجارت الکترونیکی شما ارسال شود ، فرصتی برای ایجاد یک رابطه جدید را برای شما فراهم می کند. شبکه های افیلیت مانند اوین با ناشران در سراسر جهان دارای گستردگی هستند و به شما این فرصت را می دهند تا برند خود را در مناطق وسیع و چندین بازار رشد دهید.
همچنین حفظ هویت نام تجاری خود از طریق شبکه های افیلیت با بارگذاری نشان ها و خلاقیت های مرتبط برای استفاده ناشران آسان است. برای اطمینان از به تصویر کشیدن نام تجاری ، آرم و نمایندگی شما ، می توان دستورالعمل های مارک تجاری را نیز درج کرد و با ناشران به اشتراک گذاشت.
-
افیلیت مارکتینگ سودمند است.
با وجود 81 درصد از مارک های افیلیت مارکتینگ ، واضح است که این کانال بازاریابی همچنان در حال افزایش محبوبیت است. کوین ادواردز ، مدیر استراتژی جهانی ، این ایده را مطرح می کند که 16 درصد از فروش تجارت الکترونیکی با نرخ رشد سالانه 10 درصد تخمین زده شده مانند همیشه قوی است. این صنعت اکنون بیش از دو دهه افیلیت مارکتینگ از طریق یک شبکه اختصاصی یک تلاش سودآور است.
جمع بندی
تردیدی نیست که شبکه های افیلیت یک بازار کارآمد را برای تبلیغات فراهم می کنند تا فروشندگان بتوانند ناشران معتبر را برای تبلیغ محصولات خود جستجو و پیدا کنند. آن ها همچنین یک مدل تجاری ساده برای مدیریت امور به راحتی و بدون استرس ارائه می دهند.
استفاده از یک شبکه وابسته جهانی با ارائه دادن کار به فریلنسرها یا پیمانکاران قابل مقایسه است ، به شما این امکان را می دهد که بدون استفاده از یک تیم داخلی ، در یک شبکه مجرب از متخصصان ماهر استفاده کنید.
شبکه ها یک کانال ارتباطی فراهم می کنند که مبتنی بر اعتماد است و امکان ایجاد مشارکت و روابط مستحکم را فراهم می کند. این موضوع در سرعت فروش و بازگشت سرمایه شما تاثیر می گذارد ، که به بازاریابی شرکت های وابسته یک می بخشد و صنعت را از بسیاری دیگر از کانال های بازاریابی جدا می کند.