در دنیای امروزه اغلب افراد می خواهند که از سیستم همکاری در فروش درآمد کسب کنند. اگر شما عبارت ‘ روش کسب درآمد به صورت آنلاین ‘ را در گوگل جستجو کنید ، در وهله اول افیلیت مارکتینگ و یا سیستم همکاری در فروش را پیدا خواهید کرد. امروزه تقریباً تمام شرکت های مطرح جهان ، کمیسیون ویژه ای را برای سیستم همکاری در فروش خود ارائه می دهند. به دلیل محبوبیت این سیستم در اغلب موارد افراد اشتباهات زیادی مرتکب می شوند. ما در این مقاله قصد داریم برخی از اشتباهات همکاری در فروش را که رایج هستند بررسی کنیم و همچنین به ارائه راه حل های مختلفی خواهیم پرداخت.
سیستم همکاری در فروش چیست؟
به طور کلی ، سیستم همکاری در فروش یک سیاست ساده برای کسب پول نقد از طریق تبلیغ محصولات شخصی و یا خدمات یک شرکت است. به عبارت دیگر ، شما به عنوان یک شرکت به یک شبکه عظیم می پیوندید و محصولات آن ها را با استفاده از اینترنت برای مشتریان بالقوه تبلیغ می کنید.
مسئله این است که هر بار شما موفق به فروش محصولات شوید ، فروش شما توسط یک لینک منحصر به فرد پیگیری می شود و در نتیجه کارمزد و سهم خود از فروش محصول را بدست می آورید. کارمزدی که دریافت می کنید می تواند ثابت و یا آزمایشی باشد و از شبکه ای به شبکه دیگر متفاوت است.
پیشنهاد می کنیم راهنمای گام به گام همکاری در فروش را در بلاگ وردپرس داغ بخوانید.
چرا افراد سیستم همکاری در فروش را انتخاب می کنند؟
این سیستم یک روش آسان برای شروع کار با کمترین سرمایه گذاری می باشد و از ابتدا در مقایسه با سایر سیستم عامل ها و یا روش های موجود در بازار موفق به کسب درآمد خواهید شد. یکی از مزایای سیستم همکاری در فروش این است که به دلیل کار با محصولات افراد دیگر نیازی به سرمایه اولیه نخواهید داشت.
از آنجا که این محصول در حال حاضر کل بازار را به خود اختصاص داده است ، شما تنها نیاز به تبلیغ محصولات در یک بازار خواهید داشت. شما همچنین نیازی به ایجاد و جلب اطمینان از سمت مشتریان خود نخواهید داشت. بنابراین آنچه شما باید انجام دهید انتخاب محصول مناسب برای تبلیغات است و نیازی به ارائه خدمات فروش و انجام مذاکره با مشتریان نیست.
در حالی که می گوییم سیستم همکاری در فروش آسان است اما افراد زیادی هستند که در واقع درآمد خوبی از افیلیت مارکتینگ کسب نمی کنند این افراد اغلب مرتکب اشتباهات همکاری در فروش زیادی می شوند که در نهایت آن اشتباهات به یک ضربه و شکست بزرگ تبدیل می شود. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که دلیل شکست آن ها برای کسب درآمد از طریق این سیستم چیست.
ما در ادامه به شما این اشتباهات همکاری در فروش همراه با راه حل ها ارائه خواهیم داد و به خاطر داشته باشید که برای موفقیت در این سیستم مانند هر کار دیگری هیچ قانون دقیقی وجود ندارد و آنچه در نهایت برای من مفید است ممکن است برای شما مفید نباشد.
چگونه یک بازاریاب افیلیت شویم؟
1. یک نیچ را انتخاب کنید
اولین و مهم ترین مرحله همکاری در فروش، انتخاب نیچ یا به اصطلاح، گوشه های دنج بازار شماست. در حالت کلی، ابتدا باید موضوعات مورد علاقه خود را در اولویت قرار دهید. مهمتر از آن، نیچ شما باید کاربردی و مفید باشد. به عنوان یک کارآفرین، شما میخواهید مشکلات موجود را حل کنید. اگر شما به کمبود یا مشکلی برخوردید، مطمئناً دیگران نیز آن مشکل را دارند. شما برای کمک به خود، کسبوکاری راه اندازی نمی کنید. شما یک کسبوکار راه اندازی میکنید تا به دیگران کمک کنید. در اینجا یک اشتباه رایج در میان کارآفرینان وجود دارد. آنها فکر می کنند، “من برای ثروتمند شدن یک کسبوکار راه اندازی می کنم.” شما می توانید ثروتمند شوید، اما رسیدن به ثروت، اثر جانبی کمک به دیگران در این فرآیند است. هرچه به افراد بیشتری کمک کنید، پاداش شما بیشتر است. یکی دیگر از اشتباهات رایج، انتخاب یک نیچ بدون رقابت است. بسیاری از افراد فکر میکنند که برای موفقیت در یک کسبوکار، باید پیچیده ترین ایده تجاری را دنبال کنند که هیچ کس دیگری قبلا به آن فکر نکرده است. چیزی به نام ایده منحصر به فرد در اینترنت وجود ندارد. اگر ایده ای به ذهن شما رسیده، شخص دیگری هم قبلا درباره این ایده فکر کرده است. مهم این نیست که ایده شما چقدر منحصر به فرد است، بلکه این مهم است که آن را به خوبی اجرا کنید.
2. یک وبلاگ راه اندازی کنید
بعد از اینکه نیچ خود را مشخص کردید، گام بعدی این است که وبلاگ خود را راه اندازی کنید. در حالی که کسب درآمد در بازاریابی وابسته بدون وبلاگ امکان پذیر است، اما همکاری در فروش بدون وبلاگ توصیه نمیشود. وبلاگ و ترافیک ارگانیک شما باید استراتژی اصلی افیلیت مارکتینگ باشد.
3. تولید محتوا کنید
از آنجایی که هسته اصلی کسبوکار شما یک وبلاگ است، باید برای وبلاگ خود تولید محتوا کنید. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو روشی است که برای جذب بازدیدکنندگان به وبلاگ شما توصیه می شود. در حالی که راه های زیادی برای جذب مخاطب وجود دارد، جستجوی ارگانیک هنوز روش اصلی است. طبق تحقیقات، بیشترین ترافیک به یک وب سایت از جستجوی ارگانیک است. از آنجایی که گوگل، قویترین موتور جستجو است، این بدان معناست که برای دیده شدن، شما باید بر گوگل تمرکز کنید. اما اگر به عنوان یک وبلاگنویس روی سئو تمرکز نکنید، مخاطبان زیادی را از دست دادهاید.
شما نمی توانید این مرحله را نادیده بگیرید. قبل از اینکه حتی به افیلیت مارکتینگ فکر کنید، به یک وب سایت کامل نیاز دارید. اگر وبلاگ شما فاقد محتوا باشد، نه تنها مخاطبی نخواهید داشت، بلکه شانس کمی برای تایید توسط برندها برای افیلیت مارکتینگ خواهید بود. بنابراین، قبل از شروع به نوشتن، برای 25 مقاله برنامه ریزی کنید. استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs را فراموش نکنید. ابزار تحقیق کلمه کلیدی بسیار ارزشمند است. Google Ads، Google Trends و نتایج موتور جستجوی خود گوگل ابزارهای رایگان عالی برای کشف موضوعاتی هستند که باید در مورد آنها بنویسید.
4. مخاطبان را جذب کنید
قدم بعدی این است که مخاطبانی را جذب کنید.
سئو که به عنوان بهینه سازی موتور جستجو یا SEO شناخته میشود، متداول ترین روش از طریق جستجوی ارگانیک است، شناخته می شود. با این حال، امروزه گزینه های بیشتری نسبت به گذشته نیز در اختیار دارید:
- ایمیل
- یوتیوب
- پادکست
- توییتر
- فیس بوک
- اینستاگرام
- لینکدین
بدون شک، سئو باید بخشی از استراتژی مخاطبسازی شما باشد، زیرا 50 تا 80 درصد از کل ترافیک یک وبلاگ از طریق جستجوی ارگانیک انجام میشود.
5. برای برنامه های همکاری در فروش ثبت نام کنید.
پس از تکمیل چهار مرحله اول، باید برای برنامه های همکاری در فروش همکاری یک فروشگاه آنلاین، ثبت نام کنید.
یکی از سیستم های همکاری فروش که میتوانید در آن ثبت نام کنید و کسب درآمد کنید، سیستم همکاری در فروش ژاکت است. ژاکت، یک فروشگاه معتبر در زمینه محصولات وردپرس بوده که اعتبار این برند، به شما در برنامه های همکاری در فروش کمک میکند. ثبت نام در سیستم همکاری در فروش ژاکت، بسیار ساده بوده و شما تنها با ثبت نام در سایت این فروشگاه آنلاین، به نشانی zhaket.com ، میتوانید لینک افیلیت شخصی خود را برای تمام محصولات این فروشگاه دریافت کنید. شما با هدایت هر مشتری به این فروشگاه، 7 درصد از تمام سبد خرید آن کاربر را دریافت میکنید. لینک افیلیت شما، مادام العمر بوده؛ اما با کلیک کاربر بر روی لینک، این لینک 7 روز فعال خواهد بود.
28 اشتباه در سیستم همکاری در فروش
-
افراد مبتدی و تازه کار معتقد هستند که دانش کافی دارند.
اگر می خواهید در دنیای امروزه بازاریابی از طریق محتوا و سیستم همکاری در فروش موفق باشید باید دانش خود را به طور مداوم به روز کرده و از استفاده از متد ها و تکنیک های جدید استقبال کنید. همیشه سعی کنید از طریق یادگیری خود را با تغییرات سازگار کنید. درباره جدیدترین دوره های آموزشی تحقیق کنید و توصیه کنیم برای آن ها هزینه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
این یکی از اشتباهات همکاری در فروش است که در مورد اغلب وبلاگ نویسان در اوایل کارشان رخ می دهد و آن ها فکر می کنند که از قبل اطلاعات کافی در مورد سیستم همکاری در فروش دارند و این موضوع باعث می شود که شانس شما برای کسب دانش جدید کاملاً از بین برود.
امروزه بازاریابی از طریق محتوا به سرعت تغییر کرده است و در اینترنت ، آموزش های زیادی در مورد نحوه انجام افیلیت مارکتینگ وجود دارد ، اما اکنون بسیاری از آن ها کاربرد ندارد و تقریباً منسوخ شده اند. این موارد احتمالاً چند سال پیش تاثیر مثبت داشته اند اما هیچ تاثیری در دنیای امروز بازاریابی محتوا ندارند.
راه حل:
می توانید در بلاگ ما درباره انواع کانال های بازاریابی همکاری در فروشبیشتر بخوانید.
-
عدم استفاده از بازاریابی نیچ (niche market)
همانطور که می دانید نیچ در واقع به بخشی از بازار گفته می شود که به دلایل مختلفی پتانسیل فروش محصولات در آن قسمت ها بیشتر می باشد. بنابراین نیش مارکتینگ یکی از مهمترین عوامل موفقیت است. بسیاری از افراد نسبت به نیچ مارکتینگ بی توجه هستن و این یکی از اشتباهات همکاری در فروش است.
برای یافتن نیچ های بازار اول از همه ، پس از تجزیه و تحلیل کردن بازار ، یک لیست تهیه کنید و سپس سعی کنید آیتم های موجود در لیست را متناسب با علاقه مندی های خود می باشند را انتخاب کنید. برخی از نیچ ها وجود دارند که خوانندگان در آن ها به دنبال اطلاعات موردنیاز خودشان هستند و در این مکان ها هیچ کالایی خریداری نمی شود. در ادامه برای شما چند مثال آورده شده است:
- اخبار ورزشی
- سایت تهیه نرم افزارها
- اخبار شایعه صنعت فیلم
راه حل:
این گونه سایت ها اغلب برای بازدیدکنندگان موقت هستند یعنی بازدیدکنندگان تنها برای یافتن اطلاعاتی محدود از این سایت ها استفاده می کنند. اگرچه این سایت ها ترافیک زیادی ایجاد می کنند اما تنها برای تبلیغات متنی و محتوایی از آن ها استفاده می شود. از این رو ، اگر هدف شما افیلیت مارکتینگ می باشد و به دنبال نیچ مارکتینگ می باشد از استفاده و تبلیغ برای این گونه سایت ها خودداری کنید.
-
همیشه به دنبال محصولات گران قیمت بودن
موافق هستیم که محصولات گران قیمت به معنی پورسانت ها و دستمزد های بیشتر است، اما آیا این محصول گران قیمت طرفداران زیادی دارند؟ در این باره باید بدانید که اگرچه محصولات گران قیمت کارمزد بهتری دارند اما خریداران آن ها بسیار محدود هستند. علاوه بر این ، مردم آن محصولات را مرتباً خریداری نمی کنند و ممکن است در طول عمر خود تنها یکبار آن ها را خریداری کنند.
از طرف دیگر ، محصولات با قیمت متوسط دارای مشتری های بیشتر و فروش منظم تری هستند. در این حالت ، دسته دوم یعنی افرادی که کالاهایی با قیمت متوسط را انتخاب می کنند با نرخ تبدیل بالا سودآوری بیشتری دارند. علاوه بر این ، سایت شما در نهایت بازدید کنندگان بیشتری خواهد داشت.
راه حل:
بنابراین اول از همه ، شما باید از کالاهایی که دارای امتیاز و یا قیمت بالایی هستند خودداری کنید زیرا شما به سختی مشتری خود را متقاد خواهید کرد تا آن محصولات را خریداری کند. کالاهایی که قیمت متوسطی دارند را تبلیغ کنید. در عین حال از محصولات فصلی که در یک بازه زمانی خاص به فروش می رسند خودداری کنید. بهتر است سایتی با محصولات روزانه ایجاد کنید تا محصولات زودتر و در هر زمان از سال به فروش برسند.
-
واقع بین نبودن و در نظر نگرفتن واقعیت ها
در دنیای امروزه تعداد زیادی سایت که از سیستم همکاری در فروش استفاده می کنند وجود دارد که در واقع درآمد خوبی را براساس طیف های مختلف کسب می کنند. بیشتر افراد مبتدی سعی می کنند که مانند آن ها مشغول به کار شوند و مایل هستند که در اسرع وقت شروع به کسب درآمد کنند.
اما مسئله اینجاست که آن ها از روش های مناسب برای ایجاد درآمد استفاده نمی کنند و تلاش بیهوده ای را در این زمینه انجام می دهند. از اشتباهات همکاری در فروش این است که آن ها اغلب واقع بین نیستند و تمامی این موارد به پیشرفت فردی و کسب و کارشان آسیب می رسانند.
راه حل:
تلاش برای الگو قرار دادن یک شخص و انجام فعالیت های برای رسیدن به موفقیت می تواند به شما کمک کند اما شما نباید مدام از اشخاص مختلف الگو برداری کنید و واقعیت ها را در نظر نگیرید. برای موفق رشدن کافی است که به یک جایگاه و یک استراتژی پایبند باشید و سعی کنید آن را دنبال کنید تا زمانی که برای شما سود آور شود. فقط وقتی می توانید به هدف خود برسید که راه و روش منحصر به خودتان را انجام دهید.
-
هدف قرار دادن کلمات کلیدی که رقابت در آن ها بالا می باشد.
اگرچه شما با استفاده از کلمات کلیدی که رقابت در آن ها کمتر است می توانید رتبه بالاتری را در نتایج موتور های جستجو کسب کنید و انجام این کار بسیار آسان می باشد، اما در این صورت شما درآمد بسیار محدودی خواهید داشت. از طرف دیگر ، اگر کلمات کلیدی رقابتی بالا را با بودجه محدود هدف قرار دهید ، احتمالاً شکست مواجه خواهید شد.
بنابراین عاقلانه نخواهد بود که از این کلمات کلیدی را انتخاب کنید و توصیه می شود حتی اگر قصد استفاده از آن ها را دارید بهتر است کمتر از آن ها استفاده کنید. به عنوان یک تازه وارد ، احتمالاً می توانید با استفاده از کلمات کلیدی با رقابت کمتر ، شانس حضور در صفحه اول موتور جستجو را داشته باشید.
راه حل:
ما به شما توصیه می کنیم که برای جلوگیری از اینگونه اشتباهات همکاری در فروش درباره کلمات کلیدی به خوبی تحقیق کنید. برای کشف کلمات کلیدی موردنیازتان ، از برخی ابزارها مانند KWFinder یا SEMRush استفاده کنید. در نهایت ، کلماتی که سطح دشواری کمتری دارند را هدف خود قرار دهید.
-
نادیده گرفتن کلمات کلیدی دم دراز و یا Long Tail
به عنوان یک مبتدی ، به نظر می رسد همه مبتدیان بیشتر از تحقیق در مورد کلمات کلیدی دم دراز از کلمات کلیدی که رقابتی هستند استفاده می کنند. نتیجه این کار بسیار رقت انگیز است و آن ها نمی توانند سایت خود را در صفحه اول یا حتی در صفحه دوم نتایج موتور های جستجو رتبه بندی کنند.
معمولاً کلمات کلیدی دم دراز واژه های خاص تر و طولانی تری هستند که کاربر ممکن است در موتور جستجو آن ها را جستجو کند. مسئله این است که کلمات کلیدی دم دراز کمتر رقابتی هستند و هدف گذاری بر اساس آن ها آسان تر است. با این حال در اغلب موارد افراد مبتدی از کلمات کلیدی دم بلند استفاده نمی کنند.
راه حل:
برای پیشگیری از این نوع اشتباهات همکاری در فروش به جای استفاده از کلمات کلیدی رقابتی می توانیم از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنیم زیرا کلمات کلیدی دم دراز کلید کسب رتبه بندی بالاتر و جذب ترافیک بیشتر از موتور جستجو هستند. در این حالت ، شما می توانید از ابزارهای مختلفی مانند SEMrush ، KWFinder استفاده کنید ، و کلمات کلیدی طولانی تر به شما کمک می کند تا گنجینه های پنهان را کشف کنید.
-
انتخاب یک قالب نامناسب برای سایت
بسیاری از تازه واردان از قالبی استفاده می کنند که در حقیقت به اندازه کافی مناسب کسب و کارشان نمی باشد. علاوه بر این ، سرعت بارگیری محتوا در سایت مسئله مهمی برای داشتن ترافیک خوب است و بیش از 3 ثانیه زمان برای بارگیری تاثیر منفی بر سایت شما خواهد گذاشت.
استفاده از قالب هایی که از منابع سرور استفاده بیش از حد نیز می کنند می تواند بر روی سایت شما تاثیر منفی بگذارد و در نهایت برای کاربران شما تجربه ی بدی را به وجود آورد.
راه حل:
به عنوان یک مبتدی ، باید در انتخاب قالب مناسب برای بازاریابی خود دقت کنید. سعی کنید یک طرح ساده را انتخاب کنید و تجربه ی کاربری سایت خود را تا حد ممکن بهبود ببخشید.
-
تبلیغ کردن محصولات تنها برای منافع مالی
انجام دادن تبلیغات تنها برای منافع مالی یکی از بدترین و بی رحمانه ترین قسمت های بازاریابی همکاری در فروش است. پول و منافع مالی به هیچ عنوان نباید هدف اصلی باشد و اولویت های مهم تری وجود دارد. پس حواستان باشد مرتکب این اشتباهات همکاری در فروش نشوید.
راه حل:
سعی کنید با تبلیغ هر کالایی مشکلات دیگران را حل کنید و کالایی را تبلیغ کنید که از کیفیت آن مطمئن هستید. این بهترین حالت برای شما خواهد بود. قبل از اینکه بخواهید هر کالایی را تبلیغ کنید ، ابتدا تحقیق کنید و مطمئن شوید که چه کالاهایی تقاضای بیشتری در بازار دارند.
پس از انتخاب محصولات عالی سعی کنید بر روی مشکلاتی که مشتریان دارند تمرکز کنید و سپس آن ها را به روش های اخلاقی و نه برای منافع مالی تبلیغ کنید. همیشه باید در ذهن خود داشته باشید که محصولات را برای کمک به دیگران تبلیغ کنید و اگر هدف شما این باشد پول و درآمد بی نظیری را کسب خواهید کرد.
-
بدون اطلاع کیفیت از محصولات آن ها را تبلیغ کنید.
معمولاً اغلب افراد مبتدی با تبلیغ خدمات و کالاهایی که از آن ها استفاده نمی کنند و یا حتی از جزئیات مربوط به آن ها اطلاع ندارند اشتباه بزرگی را انجام می دهند و اعتماد مشتریان خود را از دست خواهند داد. هیچ وقت تبلیغ محصولات بدون استفاده عملی از آن ها ایده خوبی نیست.
راه حل:
ما همیشه به افراد توصیه می کنیم که اگر می خواهند کالایی را تبلیغ کنند ، در صورت امکان ، ابتدا سعی کنید محصول را خریداری کرده و از آن استفاده کنند. اگر خرید کالای مربوطه برایتان امکان پذیر نیست ، حداقل سعی کنید جزئیات بیشتری در مورد محصول مربوطه بدانید ، سپس به تبلیغات آن بپردازید. با پیروی از این روش ، بازاریابی وابسته شما بسیار خوب کار خواهد کرد.
-
انتخاب سیستم عامل و محصولات معیوب
این روزها پلتفرم های زیادی برای سیستم های همکاری در فروش وجود دارد که درآمد شرکت هوشمند را به شما ارائه می دهند اما از نظر عملی ،همه سیستم عامل ها و پلتفرم ها بهترین گزینه برای شما نیستند. اگر شما در یک پلت فرم بی کیفیت هستید ، در نهایت بازدید کنندگان به سایت شما نمی آیند و یا حتی اگر به طور تصادفی کسی به سایت شما بیاید و کالای خاصی را خریداری کند ، دیگر به سایت شما نخواهد آمد در نهایت به نابودی برند شما منجر می شود.
راه حل:
از این رو ، بسیار مهم است که برای جلوگیری از اشتباهات همکاری در فروش همیشه سعی کنید از طریق ارتقاء محصولات و خدمات با کیفیت ، یک رابطه و اعتماد بین خودتان و مشتریان خود ایجاد کنید. برای اطمینان از چنین محصولات و خدمات با کیفیتی ، شما باید از یک بستر با کیفیت استفاده کنید. بنابراین ، قبل از شروع بازاریابی ، بستر مناسب خود را پیدا کنید تا همه چیز به خوبی پیش برود.
-
تمرکز بر تعداد بیشتر نه کیفیت
به نظر می رسد که یکی از اشتباهات همکاری در فروش این است که تعداد زیادی از تازه کارها همیشه به جای حفظ کیفیت مناسب محتوای تبلیغاتی خود تمایل دارند که مطالب زیادی را در سایت خود بنویسند و منتشر کنند. این تصور کاملاً اشتباه است . شما بهتر است که یک و یا دو مقاله با کیفیت تولید کنیدو نیازی به نوشتن مطالب زیاد برای سایت خود ندارید. همیشه تعداد زیاد مطالب مهم نیست بلکه قسمت محدودی از محتوای با کیفیت کامل می تواند در سایت شما تأثیر مثبت بگذارد.
راه حل:
به جای تمرکز بر روی کمیت و تعداد محتوا ، بهتر است بر روی کیفیت مطالب خود تمرکز کنید و به این قسمت از استراتژی خود توجه ویژه ای داشته باشید. در مورد موضوعاتی که برای کاربران شما بیشترین اهمیت را دارند ، بنویسید تا از آن ها بهره ببرند.
-
کپی کردن از کار دیگران
در ابتدا هر بازاریاب و یا وبلاگ نویسی سعی می کند آنچه بازاریابان دیگر انجام می دهند را دنبال کند. در هر نوع بازاری ، شما با چالش های زیادی روبرو هستید و اگر می خواهید بر این چالش ها غلبه کنید باید کار منحصر به فرد خود را ارائه دهید.
راه حل:
برای ایجاد تغییر در بازار به جای اینکه کورکورانه دیگران را دنبال کنید ، استراتژی خود را دنبال کنید. شما می توانید برخی از بازاریاب های بزرگ را دنبال کنید اما خودتان محتوای متفاوت تری را ایجاد کنید. علاوه بر این ، اگر می خواهید یک بازاریاب را دنبال کنید ، باید کل سیاست مربوط به آن را درک کنید و کورکورانه از آن ها پیروی نکنید.
-
تبلیغ بیش از حد بسیاری از محصولات
همیشه تبلیغ محصولات از طریق وب سایت بهترین ایده نمی باشد و بهتر است که وب سایت خود را تا جایی که می توانید ساده نگه دارید تا مخاطبان بتوانند مستقیماً با شما تعامل داشته باشند. سعی کنید محصولات را به اندازه تبلیغ کنید.
علاوه بر این ، هنگامی که محصولات زیادی را تبلیغ می کنید ، به نظر می رسد که بیشتر از خدمات و تبلیغ محصولات با کیفیت ، روی پول و منافع مالی تمرکز کرده اید. مخاطب همچنین با دیدن بسیاری از محصولات در سایت شما به طور کلی گیج می شود و آن ها در نهایت از وب سایت شما خارج می شوند.
راه حل:
به جای اینکه این اشتباهات همکاری در فروش را انجام دهید و محصولات را به صورت افراطی تبلیغ کنید و مخاطبان خود را سردرگم کنید ، توجه خود را صرفاً به یک موضوع اختصاص دهید و در هر بازه ی زمانی یک و یا دو محصول را تبلیغ کنید و از این طریق مخاطبان خود را به آن ها علاقه مند کنید.
-
تمرکز نکردن بر روی یک دسته از محصولات
اغلب افراد مبتدی نمی توانند که به یک جهت و حوزه ی خاص متکی باشند و این می تواند یکی از مهم ترین اشتباهات رخ داده در این حوزه باشد. در واقع افراد نمی توانند بر روی یک موضوع تمرکز کنند و این باعث بی ثباتی می شود. به نظر می رسد بیشتر افراد به جای تمرکز بر روی یک موضوع محصولات مختلفی را می فروشند. اما در اغلب موارد با شکست بزرگی روبرو می شوند.
اغلب تازه واردان فکر می کردند هرچه محصولات بیشتری به فروش برسانند ، درآمد بیشتری نیز کسب می کنند ، اما این تصور در تمامی موارد صدق نمی کند. علاوه بر این ، مخاطبان به شما اعتماد نمی کنند زیرا در یک دسته از محصولات خاص تخصص نخواهید داشت. این موضوع برای پلتفرم ها نیز وجود دارد و سعی کنید که بازاریابی خود را در برخی از سیستم عامل های معروف و خاص اجرا کنید.
بنابراین ، برای تازه کارها ، پیشنهاد ما این است که روی یک دسته خاص از محصولات تمرکز کنید. قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب یک دسته ، مطالعاتی انجام دهید و آنها را بررسی کنید. در این صورت احتمالاً می توانید مخاطبان مورد اعتمادی داشته باشید. همیشه به خاطر داشته باشید که نباید هیچگونه سردرگمی در بین مخاطبان خود ایجاد کنید.
-
تکیه بر ترافیک ارگانیک
در سیستم همکاری در فروش ، فروش محصولات مهم ترین منبع برای کسب درآمد است. اما میزان فروش محصول به ترافیکی که از وب سایت شما بازدید می کنند بستگی دارد. منابع زیادی برای ایجاد ترافیک بیشتر برای سایت شما وجود دارد.
اگرچه بیشتر بازاریاب ها از موتورهای جستجو ترافیک دریافت می کنند پیروی می کنند اما برخی دیگر از افراد معتقدند که شما می توانید از طریق پلتفرم های دیگر نیز ترافیک دریافت کنید و بنابراین تمرکز خود را به ایجاد ترافیک از منابع دیگر مانند رسانه های اجتماعی و غیره اختصاص دهید.
راه حل:
اول از همه ، شما باید کمی صبور باشید زیرا جذب مخاطب پروسه ای طولانی است. با ساختن مطالب با کیفیت در مورد یک موضوع خاص ، وبلاگ خود را شروع کنید و محتوای خود را منتشر کنید. سعی کنید یک کمپین راه اندازی کنید تا از منابع مختلف برای جذب ترافیک استفاده کنید. پست های با کیفیت تولید کنید که عمدتا کلمات کلیدی رقابتی و طولانی را هدف قرار داده اند و بر روی آن تمرکز کنید.
-
تبلیغ محصولات کلاهبرداری و معیوب
هسته سیستم همکاری در فروش مربوط به تبلیغ محصولات مختلف در رسانه ها بصورت آنلاین است. قبل از تبلیغ محصولات اطمینان حاصل کنید که محصول شما قابل اطمینان است و در آن اختلالی وجود نداشته باشد. به عنوان مثال، در فیس بوک، صفحات تبلیغاتی زیادی وجود دارد که در آن ها می توانید محصولات کلاهبرداری و معیوب زیادی را مشاهده کنید. در صورت انجام این مورد از اشتباهات همکاری در فروش ممکن است کسب و کار شما نابود شود.
راه حل:
این یکی از موارد حیاتی است که باید شما آن را به دقت بررسی کنید. همانند قبل باید پیش از انتخاب محصول ، مطالعه کنید و مطمئن شوید که محصول شما معتبر است. قبل از تبلیغ کالایی در وبلاگ خود تمام محصولات را کاملاً بررسی کنید تا محصول مورد اعتماد مخاطبان شما قرار گیرد.
در عین حال اگر کالای معیوبی را پیدا کردید ، احساس راحتی کنید و به مخاطبان خود توصیه کنید که از آن استفاده نکنند. با این کار پیوندی بین شما و مخاطبان ایجاد می شود.
-
ارسال هرزنامه به اعضای سایت
ارسال هرزنامه به لینک های مختلف با هدف کسب درآمد ایده خوبی برای موفقیت نیست و یکی از بدترین اشتباهات همکاری در فروش است. به عنوان مثال اگر شما عضو یک گروه فیس بوکی باشید می توانید پست هایی را که توسط بسیاری از افراد فرستاده شده است را ببینید ، این موضوع برای مخاطبان شما آزار دهنده است.
در واقع این کار در بیشتر مواقع اتلاف وقت است. ما به عنوان یک فرد تازه کار ، همیشه مطالب زیادی را به افراد ارسال می کنیم که در اغلب آن ها کیفیت نادیده گرفته می شود.
راه حل:
وبلاگ نویسی برای افیلیت مارکتینگ همیشه بهترین انتخاب برای رسیدن به موفقیت است. از طریق وبلاگ نویسی ، می توانید خودتان را به افراد دیگر معرفی کنید و افراد مختلف می توانند از این طریق به شما اعتماد کنند. برای جلب اعتماد نهایی مخاطبان هدف خود ، سعی کنید از ارسال هرزنامه به لینک های وابسته جلوگیری کنید.
-
به فکر ثروتمند شدن بودن
اول از همه باید بگوییم که در واقع هیچ راه میانبری برای موفقیت وجود ندارد. صادقانه بگوییم شما باید کارهای زیادی انجام دهید تا موفق شوید. بنابراین شما یک شبه نمی توانید در سیستم همکاری در فروش موفق شوید و این کار صبر و حوصله می خواهد.
راه حل:
به معنای واقعی کلمه ، افیلیت مارکتینگ از سایر مشاغل مستثنی نیست. اگر می خواهید در بازاریابی وابسته موفق شوید باید در این زمینه صبور باشید زیرا ممکن است برای مدتی درآمد خوبی نداشته باشید. تنها به مسیر درست خود ادامه دهید و دلسرد نشوید و خواهید دید که همه چیز در مدتی حل و فصل خواهد شد.
-
غفلت از بخش SEO
اغلب وبلاگ نویسان تازه کار سئو سایت خود را نادیده می گیرند و سپس نتیجه مورد انتظار خود را نمی گیرند. به یاد داشته باشید، اگر بودجه کافی ندارید سئو می تواند بهترین منبع برای جذب ترافیک هدفمند باشد پس با غفلت از سئو، مرتکب اشتباهات همکاری در فروش نشوید.
اگرچه گزینه های دیگری برای داشتن ترافیک بالا وجود دارد اما موتور جستجو اولین راهی است که به ذهنمان می رسد. پس از نوشتن یک پست و قبل از انتشار آن ، باید اطمینان حاصل کنید که مطلب شما از لحاظ سئو کاملاً خوب باشد.
راه حل:
از سئو سایت خود غافل نشوید و بر روی گزینه های ضروری تر همراه سئو مانند رسانه های اجتماعی و … تمرکز کنید. همانطور که قبلاً هم گفتیم قبل از بررسی محصول ، تحقیق درباره کلمات کلیدی را انجام دهید و بهترین ابزارهای جستجوگرها را بررسی کنید.
-
استفاده از پلاگین های نال
امروزه صدها پلاگین با قیمت پایین در بازار وجود دارند که اغلب آن ها نال شده هستند و دارای کد های مخرب می باشند. با استفاده از این کد مخرب ، هکرها می توانند به سایت شما دسترسی پیدا کرده و اطلاعات مهم شما را سرقت کنند و به امنیت سایت شما آسیب برسانند.
راه حل:
اگر بودجه لازم برای خرید محصولات معتبر را در اختیار ندارید بهتر است که به دنبال یکی از موارد رایگان باشید که می تواند جایگزین این پلاگین های پولی باشد. منابع زیادی در بازار وجود دارد و شما می توانید تحقیقات کاملی در مورد این ابزارها انجام دهید و انتخاب بهتری داشته باشید. همچنین باید از محصولات پولی را از مارکت های معتبر مثل وردپرس داغ تهیه کنید.
21. عدم جمع آوری ایمیل های مشتری در ابتدا
یک استراتژی بازاریابی ایمیلی قوی، برای بازاریابان افیلیت ضروری است. کمپین های ایمیلی شما را قادر می سازد تا یک ارتباط واقعی با خوانندگان خود داشته باشید، و همچنین فهرستی از مشتریان بالقوه را در اختیار شما قرار می دهد. به تعویق انداختن این کار، یک اشتباه قطعی است.
در حالی که جمعآوری ایمیلهای مشتریان در ابتدا میتواند دشوار به نظر برسد، و باعث میشود که بسیاری از آن صرف نظر کنند و بر سایر روش ها تمرکز کنند، اما کمپین های ایمیلی لازم است.
راه حل:
با ارائه پیشنهاداتی مانند اشتراک در خبرنامه یا یک کتاب الکترونیکی رایگان یا موارد خلاقانه دیگر، میتوانید ایمیل کاربران خود را دریافت کنید.
22.ثبت نام برای تعداد زیادی از برنامه های افیلیت
ثبت نام در چندین برنامه های افیلیت به طور همزمان می تواند برای موفقیت مضر باشد. این منطقی است که هر چه محصولات بیشتری را تبلیغ کنید، کمتر در مورد هر یک میدانید. در این صورت ممکن است مشتریان به اعتبار شما شک کنند که این موضوع میتواند بر تعداد کلیک و فروش تأثیر بگذارد.
راه حل:
خوشبختانه، اجتناب از این اشتباه آسان است. در ابتدا، یک محصول را برای تبلیغ انتخاب کنید. تمام وقت خود را صرف کسب اطلاعات در مورد آن محصول کنید، خودتان آن را آزمایش کنید و محتوای عالی تولید کنید که خواننده را به استفاده از آن ترغیب کند. هنگامی که از یک برنامه افیلیت نتیجه گرفتید، در این صورت میتوانید در یک یا دو برنامه دیگر ثبت نام کنید.
-
قرار دادن لینک های افیلیت زیاد و نامرتبط
رایج ترین اشتباه بازاریابی افیلیت که بازاریابان مرتکب می شوند این است که لینک های افیلیت را بدون هدف در سراسر وب سایت قرار میدهند، که نباید اینطور باشد. بازاریابان فکر میکنند که تعداد لینک ها خریداران بیشتری را جذب می کند. اما در واقعیت، این چنین نیست. هنگامی که لینک های افیلیت زیادی را در وب سایت خود قرار میدهید، افرادی که به سایت شما اعتماد ندارند، آن را مشکوک می دانند که بر اعتبار وب سایت شما تأثیر منفی میگذارد.
راه حل:
در عوض، کاری که باید انجام دهید این است که لینک ها به طور طبیعی در مقاله ادغام شوند، یعنی همانطور که خواننده مقاله را می خواند، لینک افیلیت به گونه ای قرار گیرد که جریانی طبیعی به خواندن و لینک بدهد. یک راه بهتر برای گنجاندن لینک های افیلیت این است که مطمئن شوید مقالاتی می نویسید که با لینک های افیلیت مرتبط هستند و محتوای شما را مرتبط تر و طبیعی تر میکند.
-
نداشتن پایگاه داده تماس
نیازی نیست که یک سیستم مدیریت پایگاه داده تماس کامل داشته باشید که به عنوان یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری نیز عمل کند. با این حال، اگر میخواهید در افیلیت مارکتینگ موفق باشید، اکیداً توصیه می شود که یک پایگاه داده تماس داشته باشید.
حداقل یک لیست شامل نام و همچنین آدرس ایمیل همه بازدیدکنندگان از وب سایتتان داشته باشید.
داشتن لیست ایمیل کاربران دارای مزایای زیر است:
- ترافیک وب سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
- اگر پایگاه مشتریان وفادار 3500-5000 نفری دارید و وب سایت خود را دائما به روز رسانی میکنید، یعنی یک محصول جدید یا یک پست وبلاگ جدید اضافه می کنید، لیست ایمیل به شما امکان می دهد با بازدیدکنندگان خود ارتباط بگیرید. حداقل 50 یا 30 درصد آنها از وب سایت شما بازدید می کنند که باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می شود.
-
عدم تنوع در لینک ها
یکی دیگر از اشتباهات افیلیت مارکتینگ که بازاریابان مرتکب می شوند، این است که لینک های زیادی از تعداد زیادی از برندها در سایت خود قرار میدهند. بسیاری از کارشناسان بازاریابی می گویند که به زودی، کیفیت هر چیزی، جایگزین کمیت آن میشود و تنوع، بیشترین اهمیت را پیدا میکند.
راه حل:
شما باید برای تعداد لینک هایی که از یک برند خاص وارد می کنید محدودیت تعیین کنید و با قرار دادن لینک هایی در موضوعات بیشتر و متنوع تر، بر افزایش ترافیک خود تمرکز کنید. گنجاندن تعداد زیادی لینک از یک برند، اعتبار وب سایت شما را کاهش می دهد زیرا این تصور را برای کاربران ایجاد می کند که محتوای شما حمایت مالی شده است.
-
عدم تولید محتوای منظم با کیفیت بالا
در حالی که راه اندازی وب سایت و داشتن لینک های افیلیت به خودی خود یک موفقیت بزرگ است، بسیاری از بازاریابان پس از این فرآیند، سرمایه گذاری را متوقف می کنند. کارشناس های موفق دیجیتال مارکتینگ توصیه می کنند که بازاریابان افیلیت نه تنها منابع مالی، بلکه منابع انسانی را نیز در پروژه های خود سرمایه گذاری کنند. یعنی در هر زمان و هر جا که ممکن است موارد خاصی (تصاویر و …) را در مقالات خود کامل کنند، به روز کنند و در صورت لزوم تغییر دهند. آنها همچنین توصیه می کنند که در صورت امکان، بازاریابان باید ظاهر و پس زمینه مقالات را نیز تغییر دهند. بهینه سازی وب سایت شما بسیار مهم است زیرا هر چه وب سایت شما به روزتر و بهینهتر باشد، احتمال اعتماد بازدیدکنندگان به شما بیشتر می شود.
-
عدم پیاده سازی چیزهای جدید و خلاقانه
معمولا برای وبسایت ها و اجزای آن، استاندارهایی وجود دارد. به لطف افزونه ها، سیستم های مدیریت محتوا و برنامه نویسی، شما قابلیت های زیادی برای شخصی سازی وبسایت خود دارید. وقتی صحبت از بازاریابی وابسته به میان میآید، سعی کنید تا حد امکان وبسایت و پلتفرم خود را سفارشی کنید. مطمئن شوید که وب سایت شما منعکس کننده خدمات یا محصولاتی است که تبلیغ می کنید. در حالی که ممکن است سفارشی سازی بیش از حد فنی به نظر برسد، اینطور نیست.
راه حل:
شما میتوانید با برخی کارهای کوچک مانند سفارشی سازی رنگ و طرح فرم عضویت، ارسال پیام شخصی به بازدیدکنندگان یا درج اطلاعاتی درباره محصولاتتان در سایدبارها وب سایت خود را شخصی سازی کنید. هر چه وب سایت شما سفارشی تر باشد، احتمالاً اعتماد مشتری بیشتری به دست خواهید آورد.
-
عدم افزایش دانش و آموزش دیدن
بازاریابی وابسته کار آسانی نیست. این امر مستلزم انجام تحقیقات گسترده در بازار، داشتن اطلاعاتی در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بسیاری موارد دیگر است.
راه حل:
بهتر است در این زمینه ها، علم خود را افزایش دهید و اطلاعات بیشتری کسب کنید. به این ترتیب، شما نتیجه کار خود را میبینید و از آن لذت خواهید برد.
جمع بندی
در نهایت ما به تمامی افراد مبتدی توصیه می کنیم که کمی صبر و حوصله داشته باشید و برای انجام این کارها وقت بگذارید تا خود را آماده کنید و با روحیه ای بسیار عالی وارد بازار کار شوید. جلوگیری از اشتباهات همکاری در فروش مستلزم تعهد، دانش و تخصص درباره کالاهایی است که در بازار به فروش می رسد. همچنین باید تعامل خوبی با مخاطبان بالقوه خود داشته باشید.
برای راه اندازی سیستم همکاری در فروش در وب سایت وردپرسی خود از افزونه همکاری در فروش ووکامرس کمک بگیرید تا با امکانات گسترده ای که این افزونه در اختیارتان قرار می دهد، از بروز مشکلات راج در همکاری در فروش جلوگیری کنید.
بسیاری از بازاریابان به دلیل عدم آگاهی از اشتباهات خود در استراتژی های بازاریابی در رویکرد اولیه خود شکست می خورند. ما در این مقاله سعی کردیم تمامی این موارد را به شما رائه دهیم و امیدوارم این مقاله به شما کمک کند تا در هنگام شروع کار خود، موضوعاتی را که برای آگاهی بیشتر نیاز دارید ، کشف کنید و آن ها را برطرف کنید.