فرض کنید شما دارای محتوای بسیار جذابی بوده اید که منجر به دیده شدن و تولید در کسب و کار شما شده است. اکنون، نیاز دارید تا از محتوای خود برای هدایت مشتریان و آموزش بهترین روش های جدید به آنها استفاده کنید. موثرترین راه برای انجام این کار چیست؟ بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ!
مطالعات اخیر Exact Target نشان میدهند که ۷۵٪ از مشتریان ترجیح میدهند تبلیغاتی مبتنی بر اجازه را از طریق ایمیل دریافت کنند، به طوری که ۹۳٪ از مشتریان آنلاین اجازه ی ارسال اطلاعات از طریق ایمیل را به شرکت ها داده اند.
ما بازاریابی ایمیلی را به ۵ نوع تقسیم کرده ایم. هدف شما یافتن حوزه هایی است که در آن به طور موثر از بازاریابی ایمیل استفاده نمیکنید تا محتوا و اطلاعات مربوطه را برای لیست های تقسیم شده تان ارسال کنید.
بیشتر ایمیل هایی که ارسال میکنید، باید به گونه ای طراحی شود که مشتریان را به وب سایت شما هدایت کند تا در نهایت نوعی اقدام انجام دهند.
ایمیل های آموزشی
ایمیل مورد علاقه ما، نوعی از آن است که پاسخ سوالی را میدهد و یا مشکلی را برای افراد دریافت کننده آن ایمیل برطرف میکند. شما باید محتوای جدید، مقاله محبوب وبلاگ، مجموعه مقالات مربوطه به سه ماهه اخیر وبلاگ یا هر نوع محتوای مبتنی بر آموزش را برای بازاریابی ایمیلی به کاربران خود ارسال کنید.
ایمیل های حاوی اطلاعات
ایمیل های حاوی اطلاعات، معمولا کوتاه هستند و به اقدام زیادی از طرف گیرنده نیاز ندارند. خط موضوعی ایمیل ممکن است هرآنچه را که گیرنده نیاز دارد منتقل کند. نمونه های ایمیل های حاوی اطلاعات عبارتند از: یادآوری وبینار ها، اینکه چرا افراد باید شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند یا یک ایمیل شامل پیام تبریک سال نو.
ایمیل های تبلیغاتی
ما کمترین علاقه را به این نوع از ایمیل ها در انواع ایمیل ها داریم، اما این نوع همچنان یکی از مهمترین انواع ایمیل در بازاریابی ایمیلی است. ایمیل های تبلیغاتی سعی دارند گیرنده را برای انجام اقدامی درمورد محصولی جدید، خدمات رویداد و یا معامله ویژه ای، قانع کنند. این نوع ایمیل ها معمولا شامل محتوای زیادی نمی شوند.
ایمیل های تولید سرنخ
ممکن است زمان و تلاش زیادی برای پیشبرد یک چرخه فروش، صرف شود. ایمیل های تولید سرنخ برای کمک به انجام این کار بدون نیاز به صرف زمان زیادی، طراحی شده اند. شما می توانید این نوع ایمیل ها را در یک بازه ی ۹۰ روزه (۶۰ روز کاری) برنامه ریزی کنید. این نوع ایمیل ها در بازاریابی ایمیلی باید کوتاه بوده و دارای محتوایی غنی باشند و سعی در هدایت اقدام به فعالیتی برای وب سایت شما، داشته باشند.
ایمیل های خبرنامه
ایمیل های خبرنامه معمولا به صورت ماهانه ارسال می شوند و شامل سه یا چهار مورد از محتواهای منتشر شده در طی ماه هستند. این محتواها میتوانند شامل مقالات، ویدیو ها و یا هر نوع محتوایی باشند. برای ارسال خبرنامه از طریق وردپرس می توانید از افزونه میلستر استفاده کنید.
برای اطلاعات بیشتر درباره خبرنامه های ایمیلی مقاله ما در این زمینه را بخوانید.
شما دوست دارید کدام نوع از انواع ایمیل را ارسال کنید؟ آیا دسته ای را فراموش کرده ایم؟