بازاریابی از طریق ایمیل و طراحی ایمیل مارکتینگ یکی از موثرترین روش های جذب مخاطب برای هر کسب و کاری می باشد. یک مطالعه ای نشان داده که 76 درصد کاربران پس از دریافت ایمیل های بازاریابی شروع به خرید محصولات می کنند ، به همین دلیل تقریباً 97 درصد از مشاغل در دنیای امروزه از بازاریابی ایمیل استفاده می کنند.
اما با وجود مزایای ایمیل مارکتینگ ، این کار خالی از چالش نیست و اغلب افراد با مشکلات زیادی مواجه می شوند. کمپین های مختلفی در گذشته از صدها بازاریاب نظر سنجی کردند تا بررسی کنند که در هنگام بازاریابی از طریق ایمیل افراد مختلف بیشتر با چه مشکلاتی مواجه می شوند.
در حالی که 80 درصد از این افراد گفتند که استراتژی ایمیل مارکتینگ آن ها موفقیت آمیز بوده است ، اما آن ها هنوز هم چالش های زیادی با این نوع بازاریابی دارند و ما در این مقاله به شما هفت چالش مختلف در طراحی ایمیل مارکتینگ را معرفی خواهیم کرد.
-
نرخ تعامل کاربران
پس از بررسی مشاغل مختلف نتیجه گرفته شد که حدود 58 درصد از افراد ، هدف اصلیشان بهبود نرخ تعامل در میان دریافت کنندگان ایمیل بوده است و این موضوع یک چالش بزرگ برای آن ها بوده است. برای بالابردن نرخ تعامل باید با کاربران و مخاطبان خود ارتباط نزدیکی برقرار کنید و اطمینان حاصل کنید که ایمیل هایتان با اطلاعات جالب و مرتبط همراه است.
از این طریق شما تفاوت در درصد تعامل کاربران را خواهید دید. همچنین بهتر است ایمیل های ارسالیتان برای هر شخص خریداری که می خواهید هدف قرار دهید ، شخصی سازی کنید و متناسب با نیاز آن ها متن ایمیل هایتان را بنویسید. این کار با استفاده ازا افزونه ایمیل مارکتینگ میلستر به راحتی میسر می شود.
-
جذب مشتری
دیگر نتایج بدست آمده در رابطه با طراحی ایمیل مارکتینگ حاکی از آن است که 52 درصد از بازاریابان هدف اصلی خود را جلب مشتریان جدید می دانند و آن ها قصد داشتند مشتریانی را كه واقعاً قصد خرید چیزی داشته باشند را جذب کنند. جذب افرادی که تنها ایمیل ها را می خوانند و اقدامی انجام نمی دهند هدف اصلی آن ها نبوده است.
اگر شما هم با این مواجه هستید و به دنبال راه حل هستید ، به یاد داشته باشید که طراحی ایمیل مارکتینگ 40 برابر بیشتر از رسانه های اجتماعی در دستیابی و جذب مشتریان موثر است. بنابراین این نکته را در نظر بگیرید که برای جلب افراد و مشتریان بیشتر بر روی ایمیل مارکتینگ تمرکز کنید و برای رسانه های اجتماعی دیگر وقت کمتری را اختصاص دهید.
برای اطلاعات بیشتر درباره ارسال ایمیل انبوه مقاله ما را در این زمینه مطالعه کنید.
-
حفظ مشتری
وقتی موفق شدید که مشتریان جدیدی را به کسب و کار خود جذب کنید بدون شک دوست دارید که آن ها را حفظ کنید و اعتمادشان را جلب کنید. حدود 40 درصد بازاریابان با این موضوع موافق هستند و انجام این کار هدف آن ها است زیرا هزینه و تلاش مورد نیاز برای نگه داشتن یک مشتری کمتر از تلاش برای بدست آوردن مشتری جدید است و برای آن ها حفظ مشتری چالش شماره یک بود. اگر برای شما نیز این مشکل ایجاد شده است ، اطمینان حاصل کنید که در طراحی ایمیل مارکتینگ محتوای ایمیل شما به اندازه کافی جالب و جذاب است و می توانید در ذهن مشتریان فعلی خود برای همیشه برجسته باشید.
-
شخصی سازی ایمیل
حدود 38 درصد از بازاریابان چالش اصلی خود را شخصی سازی ایمیل ها عنوان کردند و آن ها اظهار داشتند که این بزرگترین چالش آن ها در طراحی ایمیل مارکتینگ بوده است. همانطور که می دانید هرچه ایمیل ها شخصی تر باشند ، از اهمیت بیشتری برای خوانندگان برخوردار است. در واقع ایمیل هایی که دارای موضوعات شخصی تر هستند و یا درباره زندگی روزمره افراد مختلف هستند ، منجر به حدود 760 درصد درآمد بیشتر می شود. واضح است که شخصی سازی ایمیل ها منجر به کسب درآمد بیشتر می شود. برای این کار می توانید لیست ایمیل های جداگانه ای تهیه کنید و سپس با یک افزونه ایمیل مارکتینگ وردپرس، اقدام به ارسال ایمیل هایتان کنید.
-
آگاهی از برند
حدود 37 درصد از بازاریابان هدف اصلی خود از جذب افراد بیشتر برای دیده شدن نام تجاری خود عنوان کرده اند و این موضوع چالش اصلی آن ها در طراحی ایمیل مارکتینگ بوده است. خوشبختانه روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید از طریق رسانه های اجتماعی خود هویت و برند خود را به افراد دیگر نشان دهید. مهم نیست که کدام روش را برای افزایش آگاهی مردم از نام تجاری خود انتخاب می کنید ، تنها لازم است که اطمینان حاصل کنید که پیشرفت خود را با ابزارهای مختلف اندازه گیری می کنید و آن را پیگیری می کنید .
-
کیفیت داده ها
تنها 32 درصد از بازاریابان مورد بررسی گفتند که بهبود داده های مشتری برایشان یک هدف بزرگ است و انجام این کار برای آن ها یک چالش است. هرچه روش های بازاریابی شما شخصی تر باشد ، نتایج بهتری خواهید گرفت و برای شخصی سازی صحیح ایمیل های خود به داده های مشتری نیاز دارید. با جمع آوری این اطلاعات می توانید جنسیت ، مکان ، تاریخ تولد ، سبک ها ، رفتارها و سایر مخاطبان مورد نظر خود را بشناسید و تمامی این موارد می تواند به هدایت محتوای شما در مسیر درست طراحی ایمیل مارکتینگ کمک کند. با اطمینان از اینکه وب سایت شما شامل فرم های ثبت نام مناسب می باشد می توانید این اطلاعات را دریافت کنید.
-
هزینه های بازاریابی
17 درصد از بازاریابان اظهار داشتند که عمدتاً می خواهند هزینه های خود را کاهش دهند و این موضوع برای آن ها بسیار چالش بر انگیز است. یکی از راه های رسیدن به این هدف این است که به دنبال ابزارهای بازاریابی باشید که متناسب با بودجه شما باشند و شما توانایی پرداخت هزینه های مورد نیاز را داشته باشید ، بنابراین برای ابزار هایی که قصد استفاده از آن ها را ندارید هزینه بیشتری پرداخت نکنید. این گونه شما دیگر نگران هزینه هایتان نخواهید بود.
اکنون که با رایج ترین چالش های بازاریابی از طریق ایمیل آشنا شدید ، بررسی کنید و چالش شما ذر طراحی ایمیل مارکتینگ چیست و چه رویکردی را برای برطرف کردن آن اتخاذ خواهید کرد. با تمرکز بر بهبود محتوای خود می توانید برخی از این موارد را کاهش دهید و رفع کنید.