دُکان یا WC Vendors Pro. کدامیک را بخریم؟ | مقایسه بین افزونه دکان و WC Vendors Pro
شاید شما هم خواسته باشید فروشگاه اینترنتی خود را به یک مارکتپِلِیس تبدیل کنید تا فروشندگان مختلف بتوانند در فروشگاه شما محصولاتشان را بفروشند و به شما درصدی کارمزد بدهند. بدین منظور ممکن است به شما دو افزونه ی معروف دکان یا WC Vendors Pro پیشنهاد شود که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. در این مطلب ما به مقایسه بین افزونه دکان و WC Vendors Pro می پردازیم.
افزونه WC Vendors چیست؟ آیا از افزونه دُکان بهتر است؟ تفاوت این دو در چیست؟
آیا تفاوت قیمت این دو واقعاً ارزشمند هست؟
افزونه WC Vendors برای ایجاد فروشگاه با افزونه WooCommerce، دارای اهداف مشابهی نسبت به افزونه دُکان است. افزونه WC Vendors در حال حاضر یک نسخه به صورت رایگان، و نسخه کامل (Pro) افزونه را با قیمت 149 دلار به فروش گذاشته است.
افزونه دکان رکورد فروش بیشتری دارد و در طول زمان به شدت افزایش یافته است. دُکان 50 دلار بیشتر از WC Vendors هزینه دارد، ولی معمولاً این افزونه دارای تخفیف 20 درصدی می باشد. پس قیمت گذاری ممکن است به نفع WC Vendors PRO سودمند باشد.
در پایین به مقایسه 17 موضوع بین نسخه های PRO هر دو پلاگین می پردازیم.
1- مبانی
از ديدگاه کاربران، افزونه دکان دارای ویژگی های بیشتر و رابط کاربری بهتر است.این دو افزونه دارای ویژگی های اصلی مشابهی هستند و همچنین با افزونه WooCommerce کار می کنند. اما ویژگی ها و طراحی هایی وجود دارد که در هر دوی آنها متفاوت هستند. از آنجا که WC Vendors PRO در قیمت ارزان تر است، در نتیجه این موضوع باعث محبوبیت این افزونه می شود. افزونه دکان در نصب، پشتیبانی و دسترسی به منابع آسان تر می باشد.
2- نصب چند مرحله ایی برای شروع سریع
در افزونه دکان، ثبت نام به عنوان یک فروشنده یا مشتری بسیار آسان و سریع است به این دلیل که شبیه نصب چند مرحله ایی افزونه WooCommerce می باشد. این در حالی است که WC Vendors این قابلیت را ندارد.
اگر شما در حال تلاش برای تبدیل شدن به یک فروشنده هستید، می توانید نام فروشگاه خود، آدرس URL فروشگاه و شرایط و متن شرایط را از صفحه ثبت نام انتخاب کنید. در نصب چند مرحله ایی، تمام تنظیمات اساسی که حتماً باید تنظیم شوند، در آنجا به خوبی پوشش داده می شود، با این کار زمان زیادی را صرفه جویی کنید.
اما در افزونه WC Vendors Pro، شما باید یک حساب کاربری را به طور معمول ایجاد کنید، سپس درخواست کنید که به یک فروشنده تبدیل شوید و پس از تایید مدیر منتظر باشید. پس از تأیید فروشگاه شما، باید از طریق افزونه WooCommerce backend به تنظیمات بپردازید تا همه چیز حل شود. در این روش زمان و تلاش شما که باید در مسیر سرمایه گذاری استفاده شود در مراحل ابتدایی به هدر می رود.
در افزونه دکان، مدیر دارای یک سیستم تایید است.
حتی اگر شما یک مدیر هستید و برای اولین بار فروشگاه خود را تنظیم می کنید، افزونه دکان شما را برای نصب راهنمایی می کند و شما را از طریق مراحل لازم برای شروع بازاریابی، هدایت می کند. دکان دارای شهرتی است که قادر به راه اندازی یک فروشگاه کامل در کمتر از 30 دقیقه است.
بنابراین، به نظر می رسد که دُکان بسیار سریعتر و بهتر از WC Vendors Pro عمل می کند.
3- بخش Store SEO، برای مشاهده بهتر جستجو
هیچ سئوی داخلی برای فروشندگان یا فروشگاه های ایجاد شده با افزونه WC Vendors وجود ندارد، اما دکان این ویژگی را دارد. بنابراین، فروشندگانی که از دکان استفاده می کنند شانس بیشتری برای جذب مشتریان دائمی از طریق نتایج جستجو را دارند.
بدون سئو، فروشگاه ها حضور آنلاین خوبی ندارند. موتورهای جستجو، کلمات کلیدی را تشخیص می دهند و سایت با کلمات کلیدی بیشتر، در نتایج جستجوی بالاتر قرار می گیرد. مثلاً شما فروشگاهی به نام جهان موزیک دارید و شما در آن گیتار می فروشید. بنابراین، اگر جستجوگرهای مرتبط با فروشگاه شما وجود داشته باشد، شما می توانید کلمات کلیدی اضافی مانند “موسیقی” از نام فروشگاه خود و سایر کلمات کلیدی که ممکن است در توضیحات فروشگاه شما برای گوگل به نظر برسد، داشته باشید. این ویژگی برای هدایت مشتریان به سایت شما که به دنبال یک محصول خاص در Google هستند، بسیار مفید است.
افزونه دکان دارای مخزن داخلی سئو برای هر فروشنده است. با استفاده از فرمی مشابه Yoast و به طور خودکار از جزئیات فروشگاه، کاربران، دسته ها، برچسب ها و داده ها برای سئو استفاده می کنند. دکان به استراتژی خود می پردازد تا همه چیز را ساده و ساده تر کند.
با این حال، یک راه حل برای سئو در افزونه WC Vendors وجود دارد. اگر شجاعت خراب شدن کدها را داشته باشید یا اگر شما دارای دانش برنامه نویسی هستید، می توانید این ویژگی را با وارد کردن برخی کد هایی که می توانید در مقالات پیدا کنید اضافه کنید.
4- ظاهر حرفه ای فروشگاه
فروشگاه پیش فرض WC Vendors دقیقا همانند بالای تصویر پروفایل فیس بوک با یک عکس پس زمینه است، به شما درباره فروشنده، محل فروشگاه و غیره اطلاعاتی نمی دهد. به نظر می رسد نوعی ظاهر سازماندهی نشده و ساده برای یک بازار حرفه ای را دارا می باشد.
با این حال شما می توانید ظاهر WC Vendors را با سفارشی سازی بهبود ببخشید، اما شما نیاز به متخصص و طراحان زیادی دارید تا بتوانید از این قابلیت استفاده کنید.
اما ظاهر فروشگاه در دکان بهتر است، ویژگی های زیاد و امکان طراحی دوباره، تنها با یک کلیک و استفاده از یکی از 4 قالب. شما فقط با نگاه کردن به آن احساس راحتی می کنید.
فروشندگان در دکان همچنین می توانند از فروشگاه سایت پشتیبانی کنند، بررسی ها، آدرس برچسب و شبکه های اجتماعی را نشان دهند، آنها را در نقشه گوگل، کوپن ها نمایش دهند و خیلی کار های بیشتری کنند!
5-اعلامیه های فروشگاه
اعلامیه ها می تواند یک راه بسیار ساده و در عین حال کارآمد برای مدیر برای اطلاع رسانی به فروشندگان در مورد هر گونه تغییرات آینده که برای همه اعمال می شود، باشد. اعلام کنید، شما 10٪ تخفیف در همه چیز برای عید میخواهید اعمال کنید، یا یک دروازه پرداخت جدید اضافه کنید یا می خواهید یک ویژگی یا تم جدید را به فروشگاه اضافه کنید. در دکان، به راحتی می توانید متن پیام یا پیوند وب را برای نمایش در داشبورد فروشنده، که بلافاصله پس از ورود به آن، نمایش می دهد، اضافه کنید. اما خبری از چنین امکانی در افزونه WC Vendors Pro نیست.
6- درآمد، گزارش فروش و اعلامیه های فروشندگان
مهم نیست که آیا شما مدیر یا فروشنده هستید، در پایان روز کاری، شما مایل به بررسی روند کار خود هستید، درست است؟ شما می توانید این گزارش ها را به صورت روزانه، هفتگی یا حتی ماهانه برای ارزیابی میزان درآمد و کالاهایی که بیشتر فروش داشتید، داشته باشید.
متاسفانه در افزونه WC Vendors Pro، چنین سیستم گزارش گیری برای فروشندگان وجود ندارد. با این حال، یک مدیر می تواند از backdoor WooCommerce برای بررسی سوابق استفاده کند.
در دکان، گزارش های فروشندگان عالی هستند. شما یک گزارش گرافیکی بسیار دقیق دریافت می کنید و همچنین می توانید گزارش را برای محدود کردن جزئیات خاص فیلتر کنید. شما می توانید محصولات فعال و در انتظار را بررسی کنید، بهترین محصولات را به فروش برسانید. بنابراین، دکان در اینجا قطعا یک انتخاب بهتر است.
افزونه دکان همچنین یک گزارش قابل خروجی گرفتن را به شما می دهد تا بتوانید آن را با نرم افزار حسابداری خود همگام سازی کنید.
7- افزونه ها
افزونه WC Vendors Pro کاملا به پلاگین های شخص ثالث بستگی دارد تا ویژگی ها را گسترش دهد، مخصوصاً افزونه هایی که توسط WooCommerce ایجاد شده است. آنها فقط 3 پسوند را توسعه داده اند که کاملا با راه حل آنها سازگار است.
از طرف دیگر، دکان دارای بیش از 30 پسوند حرفه ای است! آنها افزودنی های خود را ایجاد می کنند و آنها را به طور یکپارچه به رابط کاربری متصل می کنند. با استفاده از افزودنیهای یک توسعه دهنده، آنها با یکدیگر هماهنگی کامل دارند. این باعث افزایش پایداری سیستم می شود.
8- جستجو کردن
جستجوی سریع و قدرتمند مهمترین ویژگی مورد نیاز در فروشگاه برای مشتریان است. جستجو تفاوت زیادی را در فروشگاه ایجاد می کند. مشتریان معمولاً برای یکبار جستجو می کنند و اگر به نتیجه مد نظر خود نرسند به دسته بندی و برچسب مرورگر می روند. جستجوی فروشگاه، آخرین کار قبل از ترک سایت در صورت نگرفتن نتیجه می باشد.
با یک افزونه کوچکی به نام Dokan Live Search، می توانید ویژگی جستجوی مبتنی بر Ajax را در دکان دریافت کنید. بنابراین، مشتریان مجبور نیستند صفحه ای را که در آن قرار دارند را ترک کنند و تقریبا بلافاصله به محصول یا فروشنده می رسند.
در افزونه WC Vendors، شما هنوز در سبک جستجوی کلاسیک گیر کرده اید. شما باید نام کامل محصول خود را تایپ کنید و سپس منتظر بمانید تا یک صفحه نتیجه برای شما بارگذاری شود. بنابراین دکان در سرعت جستجو و بخش ناوبری، برتری چشم گیری نسبت به افزونه WC Vendors دارد.
9- رابط کاربری بخش مدیریت سفارشات
در افزونه WC Vendors Pro، به عنوان یک فروشنده، تنها می توانید تمام سفارشات را به صورت یک لیست مشاهده کنید و محتویات سفارش ها فقط در داخل لیست نمایش داده می شود. اما هیچ راهی برای انطباق سفارشات وجود ندارد.
این بحث را در اشکال زیر بررسی کنید:
اما در دکان، فروشندگان می توانند همه جزئیات یک سفارش انتخاب شده را مشاهده و تغییر دهند هر دو به طور خلاصه و یا در یک پنجره جداگانه توضیح داده شده است. رابط کاربری بسیار تعاملی و ارائه حرفه ای از ویژگی های اساسی ان است.
10-ابزارک های رابط کاربری
افزایش فاکتور اعتماد برای فروشندگان در هر فروشگاه بسیار مهم است. غول های بازار مانند آمازون و eBay دارای یک رتبه بندی بسیار دقیق، رتبه بندی و بررسی بخشی است که به عنوان بهترین راهنما برای مشتریان قبل از خرید محصول کار می کند و یا می داند که چگونه فروشنده به مشتریان رسیدگی می کند.
در دکان، ابزارک های متعددی برای نمایش وجود دارد و اعتماد را افزایش می دهد. شما می توانید یک فروشنده را تأیید کنید و آن را در این فروشگاه قرار دهید، پروفایل های اجتماعی را متصل کنید، یک فروشنده می تواند مکان فروشگاه خود را در گوگل (در صورت وجود) اضافه کند.
11-فرم های تماس
مشتریان ممکن است بخواهند به دلایل مختلف با یک فروشنده تماس بگیرند. در حقیقت، هر وب سایت روی زمین یک فرم تماس در نوار کناری یا در پایین وب سایت خود دارد. اما در یک فروشگاه، شما باید این فرم ها را جدا کنید.
در پاسخ به این نیاز، همه فروشندگان در دکان با فرم تماس در قالب فروشگاه خود، شخصی می شوند. Vendors WC این ویژگی ساده و در عین حال موثر را دارا نمی باشد.
12- محصولات قابل سفارش
محصولات قابل سفارش در حال حاضر یک همهمه داغ در جهان فروشگاهی است. دکان برنامه گسترش پشتیبانی محصول قابل سفارش خود را در ماه نوامبر سال 2016 منتشر کرد. این ویژگی ها را WooCommerce را از پشت صحنه و رابط کاربری ساده به ارمغان آورده است. دکان این ویژگی را هم خود دارد.
با این حال، WC Vendors هنوز هیچ گونه پشتیبانی از این نوع محصول را منتشر نکرده است.
13- حمل و نقل محصول سفارشی
آیا فروشندگان شما می توانند نرخ حمل و نقل ویژه را به مشتری در شرایط خاص ارائه دهند؟ هنگام فعالیت یک پایگاه بین المللی مشتری، زمان هایی وجود دارد که شما باید این نوع اقدامات اضافی را برای اطمینان از رضایت مشتری و قیمت مناسب تنظیم کنید.
در دکان، این ویژگی در فضای داخلی بدون هیچ گونه ابزارک یا افزونه شخص ثالث موجود است. این ویژگی اصلی WooCommerce است. اما در WC Vendors، این قابلیت در ظاهر و یا backend در دسترس نیست.
14- استرداد وجه به حساب کاربری
هنگامی که شما Vendors WC را خریداری می کنید، حتی اگر آن را اشتباه خریداری کرده باشید یا محصول مطابق با انتظارات شما نباشد، برای خرید شما وجهی مستردد نمی شود. اما توسعه دهندگان دکان یک بازپرداخت 14 روزه برای هر افزونه خود، از جمله آن هایی که دارای پسوند هستند، ارائه می دهند. قبل از پرداخت وجه، تیم پشتیبانی خود را برای یافتن و حل مسئله به شدت متعهد می کند. اگر این مسئله قابل حل نباشد، هیچ سؤالی مطرح نخواهد شد.
15- پشتیبانی فروشگاه
برای پاسخ دادن به سؤالات قبل از خرید و دستیابی به رضایت پس از فروش، داشتن یک کانال ارتباطی امن بین مشتریان و فروشندگان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
در دکان، شما قادر خواهید بود که از ظاهر فروشگاه با ابزارک پشتیبانی کنید. این گزینه استفاده از راه حل افزونه سوم شخص و ایمیل را حذف می کند.
در افزونه Vendors WC هیچ کانال امن بین فروشندگان یا مشتریان وجود ندارد که مشتریان بتوانند بدون ایجاد هرزنامه به آنها کمک کنند. آنها باید از یک ایمیل استفاده کنند، شما این مطلب را بدانید. فروشندگان می توانند هر کاری را با ایمیل مشتری انجام دهند و اعتماد فروشگاه را به خطر بیندازند.
16- مباحث گوناگون
به غیر از این مسائل، WC Vendors Pro دارای درگاه های کمتری از دکان است، انتشار برنامه تولید ندارد، نیاز به یک پلاگین برای فعال سازی حمل و نقل کالا می باشد، هیچ رابط کاربری برای برداشت فروشندگان وجود ندارد و غیره. همه این ویژگی ها به صورت شفاف و واضح در دکان وجود دارد.
17- نسخه رایگان
حتی اگر نسخه های رایگان هر دو افزونه دکان و WC Vendors را مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که نسخه رایگان دکان هنوز بهتر است، دکان دارای ویژگی ها و از همه مهمتر ظاهر زیبا است.
چرا باید دکان را در مقایسه با WC Vendors Pro انتخاب کنید؟
1- دکان افزودنی هایی برای گسترش ویژگی ها دارد و خودش آنها را توسعه می دهد.
2- دکان تنها فروشگاه با ظاهر کامل است.
3- منبع باز و قابل سفارشی سازی است
4- قالب رایگان واکنشگرا و سازگاری با قالب WooCommerce دارد
5- پرداخت های سپرده
6- محاسبه خودکار هزینه مالیات و حمل و نقل دارد
7- پشتیبانی عالی
امیدواریم که به کمک مقایسه بین افزونه دکان و WC Vendors Pro شما را در انتخاب بهترین افزونه فروشگاهی همراهی کرده باشیم.