هنگام شروع کار در یک کسب و کار در زمینه های نو ظهور، تصمیمات زیادی باید گرفته شود و فاکتور هایی زیادی برای اطمینان از موفقیت در این مسیر باید در نظر گرفته شوند. که یکی از آن ها جذب اعتماد مشتری است. در این مقاله روش های جلب اعتماد مشتری را بیان می کنیم.
در میان فاکتور های موفقیت در کسب و کار عوامل زیادی هستند که بر روی موفقیت شما تاثیر می گذارند و باید تک تک آن ها در نظر گرفته شود از جمله استخدام کارمندان جدید و محل استقرار دفتر مرکزی شرکت تا نحوه تأمین امنیت شرکای تجاری و سرمایه گذاران، تک تک این عوامل می توانند تأثیرات فوری و هم در دراز مدت برای یک شرکت تازه تاسیس داشته باشند. بنابراین باید بر روی تک تک جزئیات تحقیق شود و بهترین حالت در این زمینه انتخاب شود. با این اوصاف، یکی از عناصر اصلی در ایجاد کلیه شرکت های جدید از همان ابتدای کار، جذب اعتماد مشتری ها به کسب و کار شماست. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد به ویژه در شرکت های که تازه تاسیس شده اند.
لزوم ایجاد اعتماد در کسب و کار ها
استارت آپ ها در شروع کار سابقه خیلی زیادی ندارد، به دلیل اینکه افراد کمی با نام و اعتبار آن ها آشنا هستند و به اصطلاح معروف نیستند. در این جا یک سوال مهم پیش می آید و آن این است که چرا مشتریان باید به شرکت های نو ظهور اعتماد کنند؟ با این حال، بهترین روش های جلب اعتماد مشتری برای شرکت هایی که در تلاش اند تا رتبه و امتیاز خود را از بقیه شرکت ها بیشتر کنند، استفاده از یک استراتژی و برنامه ریزی کامل و حساب شده است.
یک کار آفرین ممکن است در فضای فناوری و مالی مربوط به کسب و کار خود و یا شرکتی که در آن کار می کند، مجبور شود بارها و بارها به این موضوع ها بپردازد، زیرا مشتریان اغلب در طول زمان روش های پرداخت سنتی را کنار می گذارند و برای جا به جایی پول خود در جهان به محصولات و خدمات جدید و نو آورانه روی می آورند و هر روزه این آمار افزایش پیدا می کند و افراد کم تری از روش های سنتی برای انتقال پول استفاده می کنند، بنابراین لازم است هر چند وقت یک بار این استراتژی مورد بررسی قرار بگیرد و با روش های جدید جایگزین و بروزرسانی شوند.
با گذشت زمان، از همان ابتدا سه روش موثر برای اعتماد سازی مشتری نسبت به کسب و کار و شرکت وجود داشته است که ما در این مقاله به بررسی این سه روش می پردازیم:
گنجاندن اعتماد در مدل کسب و کار
داشتن یک مدل شفاف تجاری این امکان را به مشتریان اولیه و تازه شرکت شما می دهد تا بازخورد نظرات خود را به دست شرکت برسانند. این یکی از روش های جلب اعتماد مشتری است که به خوبی نشان می دهد شرکت شما نه تنها شهرت زیادی دارد بلکه باعث می شود اسم شرکت شما به گوش افراد خارج از سازمان نیز برسید در این زمینه شرکت شما باید قادر باشد خود را برای پاسخگویی به انتظارات و نیازهای مشتریان آماده کند تا بتواند اعتماد آن ها را به دست آورد.
شرکت هایی که شهرت و اعتبار خوبی دارند، به طور منظم از مشتریان خود نظرسنجی می کنند تا دریابند که چگونه می توانند به بهترین شکل به آن ها خدمات و سرویس های لازم را ارائه دهند. به عنوان مثال با ارائه خدمات و محصولات مورد نیاز مردم و یا پر کردن خلاء هایی که به واسطه کمبود آن خدمت یا محصول در بازار موجود است. و این خود یک تبلیغ بسیار خوب برای شرکت و سایت کسب و کار شما حساب می شود.
این شرکت ها بر روی شناسایی نحوه استفاده مشتریان از محصولات و خدمات شرکت متمرکز شده اند، این عوامل شامل ویژگی هایی است که مشتریان از آن ها بیشترین استفاده را می کنند و همچنین بر روی اینکه چگونه می توانند در این زمینه پیشرفت کنند نیز تحقیق زیادی انجام می هند. این تحقیق ها در واقع بسیار ساده هستند و جمع آوری آن ها نیاز به دانش و تجربه خاصی ندارد، اما در عین حال دانش زیادی را در اختیار شما و شرکت شما قرار می دهد که می توانید از آن ها برای تقویت خدمات و محصولات خود استفاده کنید.
یکی از روش های جلب اعتماد مشتری استفاده از راهکار امتیاز و پاداش برای سایت کسب و کارتان است. با این کار هم مشتریان را سرگرم می کنید و هم با دادن پاداش و امتیاز به آن ها ایجاد اعتماد می کنید.
داشتن سرمایه گذاران و هیئت مدیره مناسب
نه تنها سرمایه گذاران و هیئت مدیره شما باید به شما اعتماد کنند بلکه مشتریان و شرکای تجاری شما نیز باید به پشتیبان های شرکت شما هم اعتماد لازم را داشته باشند. داشتن نام و لقب های مناسب از مشاغل و کسب و کار های شما، توانایی های شما را به عنوان یک رهبر در جذب سرمایه گذاران لایق و رهبران و مدیران صنعت برای مشاوره و تأمین بودجه کسب و کار نوپای شما افزایش می دهد و باعث رشد کسب و کار شما می شود.
یک لیست از افراد معتبر به عنوان سرمایه گذاران و مشاوران، بلافاصله به مشتریان فعلی و کارمندان شما نشان می دهد که آن ها در این زمینه بیشترین تلاش خود را می کنند و این مورد می تواند شروع خوبی برای مشتریانی باشد که گزینه های خود را برای کار با یک شرکت جدید می سنجند.
جذب سرمایه گذاران، مشاوران و اعضای هیئت مدیره که به کار مسلط باشند و بتوانند اهداف شرکت را در کوتاه ترین زمان ممکن پیاده سازی کنند به همان اندازه که جذب اعتماد مشتری در ابتدا کار را مهم است اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید از آن غفلت کرد. ایجاد فضایی باز و قابل اعتماد که نظر این افراد را جلب و آن ها را به شرکت شما جذب کند، جزء مهم ترین روش های جلب اعتماد مشتری برای پایه گذاری و پیشرفت یک شرکت و کسب و کار نو ظهور است.
استخدام کارمندان با دانش صنعت
استخدام کارمندانی که از صنعت و کسب و کار شما آگاه هستند و همچنین برای انجام وظایف خود مشتاق هستند برای داشتن یک برند معتبر بسیار مهم است. هنگام راه اندازی یک سایت در یک صنعت نسبتاً جدید، این مورد می تواند یک چالش و دغدغه مهم برای بنیان گذاران آن شرکت و یا کسب و کار باشد، اما وقت گذاشتن برای پیدا کردن افرادی که به کسب و کار شرکت شما اعتقاد دارند، نشانگر اعتماد شما به سرمایه گذاران و مشتریان است که وارد این تجارت می شوند و همین یکی از روش های جلب اعتماد مشتری محسوب می شود.
این ها افرادی هستند که قرار است شما را در این فضای تجاری جدید، جلسات با شریکان و حفظ روابط با مشتریان شما کمک کنند. همچنین، استخدام افرادی با ارتباطات صنعتی و شهرت بالا و بازاریابی قوی می تواند با فشار وارد آوردن به مشتری ها و شریکان جدید آن ها را تحت تاثیر قرار دهد و جذب کسب و کار و شرکت شما بکند.
بسیاری از معاملات اولیه شرکت ها و کسب و کار های نو ظهور مربوط به مراجعه افرادی و مشتریانی بوده است که قبلاً با تیم اجرایی شرکت مورد نظر کار کرده اند. از این طریق شما می توانید به سرعت اعتماد به نفس مشتریان مورد نیاز خود را بیشتر کنید و همچنین با این کار می توانید مشتریان جدیدی را به شرکت خود اضافه کنید و این روند باعث می شود تا مشتریان به صورت خودکار شما را دنبال کنند و تمام این کار ها باعث می شود تا شرکت خود را در صنعت های جدید و نو ظهور رشد دهید و در این زمینه پیشرفت کنید.
همه این روش های جلب اعتماد مشتری گفته شده به مشتریان سایت و کسب و کار شما نشان می دهد که شما در کسب درآمد و حفظ اعتماد آن ها جدی هستید و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می دهید. به محض اینکه شما بتوانید یک ارتباط قوی با مشتریان اولیه خود به دست آورید، سرمایه گذاران، کارمندان و شرکای تجاری به تلاش های شما به عنوان یک رهبر و کار آفرین اعتماد می کنند و همین باعث می شود تا کار های خود را با تلاش بیشتری در راستای پیشرفت شرکت و کسب و کار شما انجام دهند.
امیدواریم شما با خواندن این مقاله با روش های جلب اعتماد مشتری آشنا شده باشید و از آن برای رونق کسب و کار و سایت های نوظهور خود استفاده کنید.