Upselling یا همان بیش فروشی ، تکنیکی در فروش است که با خرید نسخه ارتقا یافته یا ممتاز آنچه خریداری می شود، هزینه بیشتری را به مشتری تحمیل می کند. در این مقاله بیشتر به این موضوع می پردازیم و توضیح می دهیم بیش فروشی چیست
بیش فروشی (upselling) در مقابل فروش متقابل یا کراس سلینگ
آسان است که گران فروشی را با فروش گسترده اشتباه بگیرید. آپ سلینگ یا بیش فروشی معمول شامل خرید و فروش نسخه بهتری از موارد خریداری شده است، در حالی که فروش متقابل یا کراس سلینگ که در مقاله ای جداگانه به آن می پردازیم شامل ارائه محصول یا خدمات مرتبط با مشتری است.
نمونه های پر فروش
بیش فروشی یا upselling در هر دو وضعیت فروش تجارت به تجارت B2B و تجارت به مصرف کننده B2C است. در اینجا چند نمونه وجود دارد تا بهتر متوجه شوید upselling چیست :
- یک شرکت هواپیمایی از مربی پرواز مسافر درخواست می کند تا به عنوان بخشی از روند ورود به هواپیما، به یک صندلی درجه یک ارتقا یابد.
- یک منوی رستوران با یک هزینه اضافی امکان افزودن مرغ یا میگو به سالاد را به غذاخوری ها می دهد.
- فروشندگان آنلاین کتاب، نسخه صوتی کتاب چاپی یا الکترونیکی را با قیمت تخفیف شده ارائه می دهند.
- یک فروشنده اتومبیل به راننده توصیه می کند وسیله نقلیه ای با بسته تریم گرانقیمت تر که شامل امکانات رفاهی مانند صندلی های چرمی است، خریداری کند.
- یک ابزار یا منبع آنلاین در ابتدایی ترین نسخه آن به صورت رایگان در دسترس است، اما ویژگی های دلخواه باز کردن قفل حق بیمه، شامل پرداخت هزینه است.
بهترین روش های upselling چیست ؟
آپ سلینگ می تواند در صورت انجام صحیح، درآمد اضافی برای کسب و کار ایجاد کند. بهترین روش ها عبارتند از:
- از توصیه کالا یا خدماتی که قیمت آن به مراتب بالاتر از کالای خریداری شده است، خودداری کنید.
- خیلی تندرو و پرخاشگر نباشید. “نه متشکرم” را به عنوان پاسخ قبول کنید.
- بر روی نیازهای مشتری و چگونگی کمک پیشنهادی با ارزش افزوده به تأمین این نیازها تمرکز کنید.
- در صورت امکان و وجود موقعیت مناسب مناسب، بالاتر بروید تا فرصتی از دست نرود.
- مقایسه های همدیگر را ارائه دهید تا مشتری بتواند ارزش نسخه برتر را ببیند.
- به مشتری به عنوان بخشی از افزایش قیمت آموزش دهید تا مشتری، خطر عدم استفاده از پیشنهاد را درک کند.
- برای تشویق مشتری برای تصمیم گیری فوری، قیمت تخفیف در لحظه را ارائه دهید.
در این مقاله سعی کردیم به طور مختصر توضیح دهیم بیش فروشی چیست .حضور موفقیت آمیز ممکن است به آموزش یا مربیگری در فنون مناسب نیاز داشته باشد. درک نحوه افزایش به طور موثر می تواند درآمد اضافی ایجاد کند، اما انجام این کار به روش اشتباه می تواند منجر به از دست دادن مشتری شود.
امیدواریم دریافته باشید upselling چیست و از آن به طور موثر در بازاریابی خود استفاده کنید.