مشتری خوشحال فقط کسی نیست که امروز از شما خرید می کند. مشتری واقعاً خوشحال مشتری است که برای مدت طولانی به شما و تجارت شما وفادار خواهد بود. در این مقاله چند استراتژی افزایش رضایت مشتریان را با هم بررسی می کنیم.
آیا می دانید وفاداری و خوشحالی مشتری تمایل به گسترش دارد. وقتی افراد، مشاغل مورد اعتماد خود را پیدا می کنند ، می خواهند این موضوع را به دوستان خود نیز بگویند.
از طرف دیگر، اگر به طور مداوم نتوانید انتظارات مشتری خود را برآورده کنید یا از آن فراتر بروید، اگر سریع تر خبر پخش شود تعجب نکنید. زیرا خبرهای بد زودتر پخش می شوند.
فقط به خبر خوان شبکه های اجتماعی خود نگاه کنید. به احتمال زیاد امروز حداقل یک نفر را پیدا خواهید کرد که از تجربه بدی که در ناهار خوری تجربه کرده شکایت داشته، از یک مشاور املاک برای جایگزینی شخصی که دوست ندارند توصیه کند یا در مورد چگونگی خرابی یک وسیله شوخی کرده است:
شما نمی توانید به مشتریان خود دلایلی بدهید تا از شما ناراضی باشند.
بنابراین ، دقیقاً چه کاری می توانید برای خوشحال نگه داشتن مشتریان خود انجام دهید؟
در این پست، با استراتژی افزایش رضایت مشتریان شما یاد خواهید گرفت که چگونه:
- مشتری های مناسب را جذب کنید.
- آنچه مشتری در مورد شما فکر می کند را پیگیری کنید.
- فراتر از طراحی ساده صفحات پیش بروید.
- صادق تر باشید
- ارتباطات خود را شخصی کنید.
- ارزش اضافی (از طریق بازاریابی) فراهم کنید.
- پشتیبانی درجه یک ارائه دهید.
- به بازخورد هر مشتری پاسخ دهید.
-
مشتری های مناسب را جذب کنید
آیا تا به حال شده که به فروشگاهی رفته باشید و بلافاصله آنجا را ترک کرده باشید زیرا آن چیزی که انتظار داشتید نبوده است؟ متأسفانه ، هنگامی که مشاغل کاری را که انجام می دهند یا به کسی خدمت می کنند ، به وضوح خدمت خود را منتقل نمی کنند ، این اتفاق زیاد می افتد.
ممکن است چنین معامله ای مهم به نظر نرسد. چه کسی برایش مهم است که ده ها یا صدها نفر وارد تجارت شما (یا وب سایت یا صفحه رسانه های اجتماعی) شوند و سپس کار به درستی انجام شود؟
اما هر وقت این اتفاق می افتد باعث اتلاف وقت ، پول و منابع شما می شود.
اگر بخواهید پیام بازاریابی و فروش خود را کمی حل کنید، نباید مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید و باید شروع به جذب افراد مناسب کنید: کسانی که خوشبخت ترین و وفادار ترین مشتری شما می شوند (که بیشترین هزینه را صرف می کنند)
نگاهی به موارد زیر بیندازید:
- حساب های شبکه های اجتماعی
- لیست Google برای کسب و کار من
اگر حساب های شبکه های اجتماعی شما هیچ محتوایی ندارند یا مملو از نظرات غیر حرفه ای است (مانند شکایت مشتری فعلی) ، مشتریان احتمالی تصور می کنند که شما به این ترتیب مشاغل خود را اداره می کنید و اهل این کار نیستند.
اگر صفحه Google برای کسب و کار من وجود ندارد ، یا وجود دارد و بررسی ها بسیار ناگوار است ، هر کسی را که حتی به وب سایت یا صفحات رسانه های اجتماعی شما وارد شود فراموش کنید.
گوگل جایی است که اکثر افراد ابتدا می خواهند در مورد یک محصول یا شرکت اطلاعاتی کسب کنند. اگر سایت مناسبی ندارید مشتریان جذب شما نمی شوند.
درعوض برای استراتژی افزایش رضایت مشتریان کمی وقت بگذارید تا واقعاً هر یک از این موارد را پر کنید.
به عنوان مثال ، با گوگل برای کسب و کار من ، می توانید با یک مرور سریع از آنچه انجام می دهید ، همراه با عکس های با کیفیت بالا ، اطلاعات تماس محلی و بررسی مشتری مانند این مثال از حسابداری Honest Buck ، چشم اندازهایی را ارائه دهید :
توجه داشته باشید که چگونه فهرست مشاغل گوگل در سمت راست ، اطلاعات جمع شده از سایر نتایج مطابقت را تکمیل می کند.
این وب سایت و رسانه های اجتماعی شما هستند که به شما فرصتی می دهند تا رسالت و ارزش های خود را به اشتراک بگذارید، برای مشتری ایده آل خود بنویسید و حتی توصیفات و نظرات بیشتری را از مشتریان خوشحال به اشتراک بگذارید :
-
حفظ ارتباط با مشتریان فردی خود
مشتریان شما دارای نام و اهداف و سایر جزئیات منحصر به فرد هستند که به شما کمک می کنند روابط قوی تر و معنی دارتری با آنها برقرار کنید و این کار در استراتژی افزایش رضایت مشتریان لازم است.
به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما یک مشاور بهداشت و سلامتی هستید. وی در حالی که از طریق یک برنامه شش هفته ای با کتی ، جدیدترین مشتری شما کار می کرد ، تعدادی از خبرهای مفید درباره خودش را به اشتراک می گذارد:
او می خواهد ماراتن شهر نیویورک را اجرا کند.
روز تولد او 10 دسامبر است.
اگرچه او به این تمرین جدید و رژیم غذایی اختصاص داده شده نیاز دارد ، اما او هنوز هم دوست دارد شکلات بخورد.
بنابراین ، شما یادداشتی را در تقویم خود برای اکتبر آینده قرار می دهید تا به شما یادآوری کند که باید تماس بگیرید و ببینید آیا کتی برای ماراتن ثبت نام کرده است یا خیر. اگر تصمیم می گیرد به برنامه بعدی نرود ، این دلیل بزرگی برای تعامل دوباره با او خواهد بود.
شما همچنین تولد او را یادداشت کنید. حتی اگر اکنون نمی توانید تجارت او را حفظ کنید ، قصد دارید یک یادداشت دست نویس و یک پاکت پر از شکلات برای او ارسال کنید و به او تولدش را یادآوری کنید تا او را خوشحال نگه دارید.
با افزایش هرچه بیشتر مشتری ، چگونه قرار است تمام جزئیات مهمی را که آن ها با شما به اشتراک می گذارند پیگیری کنید؟
اینجاست که داشتن CRM به درد شما می خورد و به راضی نگه داستن مشتری کمک می کند.
CRM جایی است که شما باید تمام مخاطبین خود را ثبت کنید: مشتریان ، همراه با هرگونه اطلاعاتی که تاکنون درباره آن ها دارید این کار می تواند به شما در رشد این رابطه کمک کند.
اما به یاد داشته باشید: این چیزی فراتر از یک دفترچه یادداشت دیجیتال است. با هدف تقویت حضور در زندگی مشتریان و روابط کلی با آن ها، می توانید وظایف و رویدادهای تقویم را تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که در زمان های کلیدی پیگیری کنید.
بنابراین در استراتژی افزایش رضایت مشتریان در مثال با کتی می توانید یادداشت هایی با اهداف شخصی او ایجاد کنید و برای یادآوری ارسال کارت تولد به او یادآوری کنید:
اگر CRM شما با برنامه تقویمی که استفاده می کنید ادغام شود ( مثلاً Google Calendar ) ، حتی می تواند به طور خودکار رویداد هایی را در تقویم شما ایجاد کند بدون اینکه مجبور شوید به صورت دستی در آنجا یادداشت دیگری بنویسید.
-
پشت صفحه مخفی نشوید
این روزها خیلی راحت می توان تجارت کرد بدون اینکه مجبور شوید مشتری هایتان را رو در رو ببینید.
اما فقط به این دلیل که اینترنت فروش به مشتریان از سراسر جهان را آسان کرده است ، آیا این بدان معنی است که تنها تعامل آن ها با شما باید از طریق Gmail یا وب سایت شما باشد؟
اگر یک شرکت مبتنی بر خدمات را اداره می کنید – به عنوان مثال ، یک مشاور ، یک طراح وب یا یک مشاور املاک هستید – باید حداقل یک بار در طول کار مشترک با مشتریان خود از طریق چت ویدیویی صحبت کنید. این فقط یک روش خوب برای گفتن است ، “سلام! من واقعاً خوشحالم که این فرصت را به من داده اید و اگر اصلاً به چیزی احتیاج دارید ، من به شما کمک می کنم. ”
این کار را می توانید به راحتی با ابزارهای کنفرانس وب مانند Google Hangouts یا zoom انجام دهید:
اگر کالاهایی می فروشید، نمی توانید در پشت صفحه خود پنهان شوید (حتی اگر تجارت خود را از طریق سایت انجام دهید). حداقل مطمئن شوید که وب سایت شما عکس هایی از شما دارد.
نکته مثبت: وقتی به مشتریان اجازه می دهید چهره شما را ببینند ، به جای یک نفر که از یک نهاد تجاری بدون چهره خریداری کرده است ، ارتباط قوی تری بین دو نفر ایجاد می شود که یکی از عوامل موثر بر رضایت مشتریان است.
به علاوه ، عصبانی شدن از طریق ایمیلی که برای مهلت از دست رفته عذرخواهی می کند بسیار راحت تر از شخصی است که در مقابل شما نشسته و توضیح می دهد که یک موقعیت اورژانسی خانوادگی پیش آمده است. بنابراین ، بگذارید چهره شما را ببینند و کمی با شما آشنا شوند.
-
صادق تر باشید
به نظر می رسد این یک مورد ساده برای چک کردن است. با این حال ، صداقت فراتر از گفته های واقعی است که شما در مورد خودتان به مشتری می دهید مانند:
“من 12 سال در این زمینه بودم ، اما تا ماه گذشته کار شخصی خود را شروع نکردم.”
مطمئنا حقایقی وجود دارد که باید به آن ها اعتراف کنید ، کشف آن ها دشوار است.
به عنوان مثال، فرض کنیم شما تجربه قبلی در این زمینه ندارید و شما تنها در ماه گذشته راه اندازی کسب و کار خود را شروع کرده اید. وقتی مشتری احتمالی می خواهد کارهایی را که در گذشته انجام داده اید مشاهده کند ، ممکن است به جای اینکه توضیح دهید که سال ها برای دوستان و خانواده خود وب سایت درست می کردید (به صورت رایگان) وسوسه شوید که دروغ بگویید. شما نگران هستید که به نوعی حقیقت کاری که انجام می دهید بی ارزش شود و یا جلب مشتری یا گرفتن دستمزد زندگی را غیرممکن می کند.
اما مهم این است که اکنون صادق باشید تا در آینده عادت به کتمان حقیقت نکنید.
صادقانه و شفاف بودن در تجارت بیش از بیان داستان شما است. وقتی صحبت از تعیین انتظارات هم می شود باید منطقی باشید.
به عنوان مثال ، بیایید بگوییم زوجی که به زودی طلاق می گیرند به شما مراجعه می کنند و از شما برای فروش خانه خود کمک می گیرند.
شما می دانید که در حال حاضر شرایط بازار خراب است و خانه ای که آن ها دارند مناسب نیست و شکل خوبی ندارد ، یافتن خریدار آسان نخواهد بود حداقل با قیمت درخواست آنها.
در استراتژی افزایش رضایت مشتریان مهم نیست که وعده دادن بیش از حد وسوسه انگیز باشد ، به یاد داشته باشید که این فقط به رابطه ای که با مشتریان خود دارید آسیب می زند. آن ها اعتماد دارند که حداقل آنچه را که قول داده اید انجام دهید. نتوانید آن انتظارات را برآورده کنید – و این زمانی است که مشتری ناراضی روی دست خود خواهید داشت.
افزایش رو به رشد این تعاملات مشتری در شبکه های اجتماعی فقط باعث افزایش خسارت وارده در هنگام دروغ گفتن یا بزرگ نمایی یک حقیقت در یک تجارت شده است.
کسب و کار کوچک یا خرده فروش محلی مورد علاقه خود را در توییتر جستجو کنید و آخرین پاسخ های دریافتی را بررسی کنید. در اینجا مثالی از Arm the Animals آورده شده است :
مشتریان عادت کرده اند که شکایت خود را با مشاغل در شبکه های اجتماعی در میان بگذارند. و گرچه نادیده گرفتن سوالات دشوار برای پاسخ دادن یا حذف کامل تفسیر منفی آسان خواهد بود ، اما بهتر است هنگام پاسخگویی صادق باشید.
شما می توانید یک نمونه ارتباط با یک مشتری را در اینجا مشاهده کنید:
می بینید که مشتری از اینکه پاسخی به سوالات وی از طریق وب سایت ارسال نشده است خوشحال نیست. با این حال ، به نظر می رسد که پاسخ صادقانه Arm the Animals در توییتر به بهبود روابط با این مشتری کمک کرده است.
بنابراین ، به نحوه برقراری ارتباط با مشتریان خود بسیار توجه کنید. درمورد کاری که انجام می دهید صادق باشید. در مورد پیشرفت خود شفاف باشید. و انتظارات واقع گرایانه را از حرکت تعیین کنید ، بنابراین در شرایط ناراحت کننده ای قرار ندارید که بعداً مجبور شوید به عقب برگردید
5- ارتباطات خود را با مشتریان شخصی سازی کنید
ارتباط با یک مشتری خوشحال بسیار حیاتی است. اما ارسال یک باره ایمیل های عمومی یکجا به تمام مشتریان شما در بازاریابی ایمیلی کار درستی نیست.
در یک نظرسنجی که توسط RedPoint Global انجام شد ، مشخص شد که مصرف کنندگان از عدم توجه به داده های شخصی که با مشاغل مشترک دارند ، ناامید شده اند. به طور خاص در خرده فروشی ، مشتریان هنگام دریافت دو چیز ناامید می شوند:
- پیشنهادی برای چیزی که قبلاً خریداری کرده اند.
- پیشنهاد های کاملاً بی ربط.
اگر از CRM خود برای جمع آوری جزئیات مشتری خود استفاده می کنید ، آن را برای استفاده در اینجا قرار دهید. شما باید اطلاعات بیشتری برای شخصی سازی ارتباطات خود با آنها داشته باشید.
مطمئناً آنچه را جمع آوری و استفاده می کنید به نوع مشاغل شما بستگی دارد.
نکته مثبت: اگر یک ارائه دهنده خدمات هستید ، به موارد دیگری بیش از اطلاعات تماس نیاز دارید. شما باید جزئیات مهم مربوط به مشاغل مشتریان ، اهداف و ترجیحات آن ها را ثبت کنید.
برای آن دسته از شما که کالاهایی را می فروشید ، جزئیات مختلفی را بر اساس رابطه ای که با مخاطب دارید جمع می کنید.
به عنوان مثال ، باید نام و آدرس ایمیل دوم آدرس اصلی برای بازاریابی از طریق ایمیل – را داشته باشید. اینها افرادی هستند که برای به روز رسانی محصولات ، خبرنامه ایمیلی شما و غیره مشترک می شوند.
اما برای مشتریان موجود می توانید بسیاری از جزئیات دیگر استفاده کنید. مانند:
- محصولات قبلی خریداری شده
- موارد ذخیره شده در لیست درخواست های آن ها
- سبد خرید
- روند خرید
- اطلاعات تماس شما (اگر می خواهید برای آن ها پیام های تبلیغاتی بفرستید)
در انتها ، اگر مشتریان شما تمایل دارند جزئیات خاصی را با شما به اشتراک بگذارند ، انتظار می رود که شما کاری برای آن ها انجام دهید – حتی اگر فقط گاهی اوقات ایمیل شخصی ارسال کنید.
با این اوصاف ، شما هنوز هم می توانید برای راضی نگه داشتن مشتریان خود همان پیام ها را برای مشتریان خود ارسال کنید. مسئله این است که چه موقع آن پیام ها سرد و غیر شخصی ظاهر می شوند.
شما می توانید با استفاده افزونه ایمیل مارکتینگ میلستر به راحتی ایمیل ها را شخصی کنید.
اگر می توانید با این سطح از شخصی سازی ، هر ایمیل و نامه ای را ارسال کنید ، مشتریان شما آن را به یاد می آورند و استراتژی افزایش رضایت مشتریان شما موفقیت آمیز خواهد بود. شما کسی خواهید بود که به زحمت یادداشت کردن این جزئیات مهم ، که به خوبی از توجه شما به جزئیات – و تجارت شما منعکس می کند – تلاش می کنید!
-
ارائه ارزش اضافی (از طریق بازاریابی)
مشتریان به شما پول می دهند تا کاری را که انجام می دهید انجام دهید زیرا در این کار مهارت دارید و به آن ها نتایج مورد نیاز را می دهید
اما اگر واقعاً می خواهید مشتری ها را خوشحال کرده و تجارت خود را ادامه دهند، پس باید در استراتژی افزایش رضایت مشتریان خود ارزشی فراتر از محصول یا خدمات خود ارائه دهید
بازاریابی محتوا یکی از راه های انجام این کار است. این جایی است که شما اطلاعات مفیدی را برای مشتریان خود فراهم می کنید ، در حالی که آن ها را قادر می سازید تا خود یاد بگیرند و مشکلات را حل کنند. همیشه می توانید از آن به عنوان منبع الهام نیز استفاده کنید.
به عنوان مثال ، این وبلاگ Simple Maui Wedding است :
شاید انتظار نداشته باشید كه یك شركت برنامه ریزی عروسی وقت خود را صرف وبلاگ نویسی كند ، اما این یك تاكتیك واقعاً موثر است. زوجین می توانند به اینجا بیایند و از آن برای الهام بخشیدن به عروسی های خود و یا کمک به آن ها در یادگیری بیشتر در مورد نحوه کار این شرکت استفاده کنند.
بازاریابی محتوا ایده خوبی برای صاحبان مشاغل کوچک و فریلنسرهای مختلف است. برای شما که برای تأمین معاش خود محتوا یا تجربیات دیجیتالی ایجاد می کنید ، این امر به ویژه از آنجا که یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن مجموعه مهارت های شماست ، بسیار مهم است. مثلا:
آیا شما نویسنده ماهری هستید؟ هر هفته یک پست وبلاگ بنویسید.
آیا از آموزش استفاده از نرم افزار و سایر ابزارها به مردم لذت می برید؟ فیلم های کوتاه آموزشی بسازید
آیا ترجیح می دهید مفهوم بزرگ تری به گروهی آموزش دهید؟ یک وبینار برنامه ریزی کنید.
کار دیگری که می توانید برای ایجاد ارزش افزوده انجام دهید ایجاد مکانی برای ملاقات مشتریان در شبکه های اجتماعی است. Facebook Groups گزینه خوبی برای این کار است.
از مشتریان خود در گذشته و حال دعوت کنید تا به آن ها بپیوندند تا بتوانند:
- سوال بپرسند .
- برد های آنها را به اشتراک بگذارید.
- ارتباط آن ها را با جامعه علاقه مند به موضوعات و مشکلات مشابه افزایش دهید.
- دسترسی انحصاری به محتوا و به روز رسانی هایی که فقط با گروه به اشتراک می گذارید ، داشته باشند.
گروه تحریریه مثال خوبی در مورد این استراتژی افزایش رضایت مشتریان است:
این یک انجمن برای نویسندگان مستقل است که توسط صاحب مشاغل کوچک ، آلینا بردفورد ، می شود ، آنها هنوز هم به عنوان یادآوری آرام برای مشتریان و چشم انداز اینکه یک متخصص در پشت صحنه کارهایی را انجام می دهد ، آماده و قادر به کمک به آن ها برای رسیدن به سطح بعدی هستند .
اگر ساختن جامعه ای از مشتریان در شبکه های اجتماعی منطقی نیست ، این هم اشکالی ندارد. حداقل یک لیست ایمیل تنظیم کنید تا بتوانید به طور منظم در مورد تغییراتی که در راه وجود دارد ، محصولات جدید و غیره به مشتریان خود پیام دهید.
-
پشتیبانی درجه یک را ارائه دهید
مهم نیست که شما در فروش خود چه کاره هستید. به محض تنظیم قرارداد امضا شده یا پرداخت انجام شده ، در صورت نیاز مشتری شما ، باید آماده ارائه پشتیبانی باشید.
به همان روشی که مدیریت کسب و کار مشتری با رشد کسب و کار شما دشوارتر می شود ، اگر از ابزاری برای مدیریت آن استفاده نکنید ، مشکلات مشابه پشتیبانی را تجربه خواهید کرد.
به عنوان مثال ، فرض کنید شما فروشگاه محلی حیوانات خانگی را اداره می کنید. شما باید از طریق کانال های زیر پشتیبانی کنید:
- به صورت حضوری
- تلفن
- پست الکترونیک
- فرم تماس در وب سایت خود (یا فرم چت زنده )
- شبکه های اجتماعی
نکته مثبت: به جای اینکه سعی کنید برگه ها را در هر نقطه تماس نگه دارید ، بهتر است پشتیبانی را از طریق یک کانال مدیریت کنید.
Zendesk یک راه حل خوب برای پشتیبانی مشتری است. با استفاده از آن ، حتی اگر یک کار یک نفره باشید ، می توانید مشتریان را پشتیبانی کنید.
همچنین می توانید از تجزیه و تحلیل Zendesk برای بررسی روند آنچه مشتریان شما به آنها کمک می کنند ، استفاده کنید:
- آیا مشتریان شما با همان مشکلات روبرو می شوند؟
- آیا آن ها در یک مرحله مشابه به مشکل بر می خورند؟
- آیا می توان راه حلی دائمی برای آن ایجاد کرد؟
با هم دردی با نیازها و مشکلات مشتریان شما ، آن ها به جای نا امید شدن و عصبانیت ، از شما قدر دانی می کنند.
گزارشی از تحقیقات Dimensional و Zendesk نشان می دهد که این نیز چقدر مهم است:
پس از یک تجربه خدمات مثبت به مشتری ، 42٪ از مشتریان در نهایت خرید دیگری انجام دادند.
پس از یک تجربه منفی ، 52٪ از آن ها رابطه خود را با تجارت پایان دادند.
اگر می بینید که برای مدت طولانی تحت فشار قرار گرفته اید ، می توانید الگوهای اسکریپت نامه های ایمیل یا تماس تلفنی را بنویسید تا در صورت ظاهر شدن مشکلات بتوانید به صورت کار آمد تری آن ها را برطرف و حل کنید .
8- به همه بازخورد ها پاسخ دهید
یک مشتری خوشحال ممکن است همیشه مایل تبلیغ شما نباشد. اما وقتی این کار را انجام می دهند ، باید منتظر باشید تا از آن ها برای تعریف و تمجید تشکر کنید و در استراتژی افزایش رضایت مشتریان خود موفقیت ، خرید یا هر انتخاب عاقلانه ای را که با همکاری شما انجام داده اند ، به آنها تبریک بگویید.
هنگامی که نظرات منفی یا بازخورد مشتری منفی به وب وارد می شود ، باید به همان اندازه آماده باشید تا آنرا کنترل کنید. اگر تاثیر منفی بگذارید و شما جوابگو نباشید ، سکوت شما سوالات بیشتری ایجاد می کند.
اگر هنوز در حال کار برای نظم بخشیدن به کار خود هستید و با بیش از یک مشتری با همان مشکل مواجه شده است ، می توانید متوجه شوید که آن ها نیاز بیشتری از شرایط کنونی دارند .
موقعیت سرگرم کننده ای نیست ، شما باید آماده فهمیدن دلیل نارضایتی آن ها باشد و دلایل آن ها را بپذیرید و عذرخواهی کنید (که کاملاً حیاتی است) و سعی کنید تا کمبود ها را جبران کنید.
در اینجا مثالی خوب از نحوه رسیدگی به شکایت عمومی در مورد Yelp از صاحب سالن Casabella ، Nathan وجود دارد:
حتی اگر شکایتی که دریافت می کنید از طرف مشتری دشواری انجام شده و تقصیر از آن ها است ، هیچ کس آنلاین این موضوع را نمی داند. تنها چیزی که آن ها می دانند این است که مشتری شما ناراضی است و شما آن را حل کردید یا برطرف نکردید.
این مربوط به هر مکانی است که ممکن است نقد دریافت کنید و شامل هر دو نظر منفی و همچنین نظرات مثبت است. می توانید در اینجا ببینید که این دقیقاً همان کاری است که IvoryShore در پرداختن به این بررسی درخشان در Google انجام داده است :
همان طور که گفته شد ، مکان های زیادی در اینترنت وجود دارد که مشتریان می توانند بازخورد یا بررسی بگذارند:
- خوراک شبکه های اجتماعی آنها
- خبر نامه شبکه های اجتماعی شما
- مرور های Google
- بررسی های Yelp
- بررسی های فیس بوک
- بررسی های Avvo
- گروه های فیس بوک
- انجمن های آنلاین
- ارسال مطالب وبلاگ
- و غیره
تلاش و پیگیری همه موارد به تنهایی کابوس خواهد بود. و نمی توانید به Google Alerts اعتماد کنید تا هر بار نام شرکت شما در جایی اورده شد به شما هشدار دهد .
ابزاری مانند ReviewTrackers ، BirdEye یا Podium برای این کار مفید است.
با استفاده از یک ابزار مدیریت شهرت (این مثال از ReviewTrackers آمده است) ، بسیار راحت تر است که مراقب همه بازخورد آنلاین خود باشید:
به علاوه ، اگر می توانید در زمان بررسی نظرات خود صرفه جویی کنید ، وقت بیشتری خواهید داشت تا به تمام باز خوردی که می گیرید چه مثبت و چه منفی پاسخ دهید.
مشتری خوشحال رمز موفقیت طولانی مدت است
شما می خواهید هر مشتری یک مشتری را جذب کند. بهتر از این ، شما می خواهید هر مشتری خوشبخت به عنوان یک مشتری وفادار سایت شما را به دیگر افراد نیز معرفی کند .
اما اگر اکنون کم کاری کنید، نمی توانید این را به واقعیت تبدیل کنید.
از کاری که در پشت صحنه برای پیگیری مشتری انجام می دهید گرفته تا مبادلات واقعی که با آن ها دارید ، همه چیز در رابطه شما با آن ها تأثیر دارد. بنابراین ، تجارت خود را شکل دهید و اطمینان حاصل کنید که تجربه زیبایی را در هر مرحله ارائه می دهید.
امیدواریم که شما با خواندن این مقاله با استراتژی افزایش رضایت مشتریان آشنا شده باش د و بتوانید برای حفظ مشتری های خود و جذب مشتری های جدید برای کسب و کار خود استفاده کنید تا بتوانید کسب و کار خود را رونق ببخشید و به شهرت بیشتری برسید.