نوشتن توضیحات محصول به خودی خود یک حرفه هنری است، زیرا متن معرفی محصول بر تصمیم گیری خرید تأثیر می گذارد و به شما کمک می کنند تا در عین حال درآمد بیشتری کسب کنید.
با این اوصاف، نوشتن توضیحات جذاب محصول بسیار مهم است زیرا توصیفات نادرست می توانند بر فروش شما تأثیر منفی بگذارند.
ما در این مقاله به چگونگی نوشتن توضیحات محصول فروش می پردازیم. همچنین، چند نکته در مورد ایجاد نسخه بازاریابی موثر و چندین مثال عالی در توصیف محصول برای الهام بخشیدن به شما جمع آوری کرده ایم.
-
نیازهای مشتریان خود را شناسایی کنید
نحوه معرفی محصول باید در سطح شخصی با مخاطبان هدف شما ارتباط برقرار کند. بنابراین، درک مشکلات و نیازها، در نوشتن نوشتن توضیحات محصول ضروری است.
شناسایی نیازهای کاربران شما شامل دانستن ویژگی های جمعیت شناختی هدف شما است. فعالیت های روزمره و موقعیت مکانی نمونه هایی از مواردی است که می تواند تصمیمات خرید را تحت تأثیر قرار دهد.
این به شما کمک می کند تا از نقاط درد آن ها و اینکه چگونه محصولات شما می تواند آن ها را حل کند ، کمک بگیرید .
اطمینان حاصل کنید که ویژگی های محصولات شما می تواند نیاز جمعیتی مورد نظر شما را تأمین کند. یک متن معرفی محصول مختصر بنویسید که مشتریان بتوانند سریع آن را درک کنند و در مورد نام تجاری شما نظر بدهند.
نگاهی به مثال توضیحات محصول وب کم از Logitech
از آنجا که هدف این محصول جلب توجه افرادی است که مرتباً تماس ویدیویی برقرار می کنند و یا محتوای بصری را ضبط می کنند ، این شرکت از عباراتی مانند ” تماس مهم اسکایپ ” و ” ضبط نمایشی براق ” برای کاهش بازار هدف خود استفاده می کند.
همچنین با شناخت شخصیت مشتری می توانید بهترین شیوه ارتباط و فرهنگ را که باید برای جلب نظر آن ها استفاده کنید ، شناسایی کنید.
-
پیشنهاد فروش بی نظیر کسب و کار خود را بنویسید (USP)
مرحله بعدی نوشتن توضیحات محصول ساخت USP برند شماست که محصولات شما را از رقبا متمایز می کند.
برای نوشتن بیانیه USP که فروش می کند ، از دانشی که در مورد شخصیت ، مشکلات و نیازهای مشتریان خود دارید استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که این دلیل وجود دارد که چرا مردم باید محصول شما را بیش از دیگران در بازار خریداری کنند.
تجارت صنایع چرمی Saddleback Leather با ایجاد یک جمله جسورانه برای نشان دادن محصول خود ، این پیام را منتقل می کند ، ” آن ها هنگامی که شما مرده اید بر سر آن مبارزه می کنند .” این یک عبارت جذاب است که نشان دهنده اطمینان شرکت به کیفیت محصول و شهرت آن در صنعت است.
-
محصول را به بهترین شکل ممکن توصیف کنید
هنگامی که اطلاعاتی در مورد مخاطبان هدف و نیازهای آن ها کسب کردید ، از آن ها برای نوشتن توضیحات محصول استفاده کنید که چگونگی متناسب بودن محصول با آن ها را توضیح دهد.
در نوشتن صفحه محصول با زبان عالی و کلیشه ای ، مانند ” بهترین محصول ” ، ” خوب ” و ” ارزش عالی ” استفاده نکنید . در عوض ، تمام جزئیات را ارائه دهید تا ادعای خود را مورد کیفیت و ارزش محصول ثابت کنید.
توضیحات محصول Deuter برای کیسه خواب ، به عنوان یک نمونه عالی از یک نسخه تبلیغاتی بازاریابی است که به فروش می رسد. این کلیه اطلاعات مربوط به محصولی را که مشتری بالقوه باید بداند مانند مواد ، مزایا و USP آن را منتقل می کند.
نکته مهم دیگری که باید در نظر گرفته شود ، اندازه ها و ابعاد محصول است. این در صورتی است که شما محصولی را با گزینه های اندازه و وزن متنوع مانند لباس و مبلمان می فروشید.
4- بر ویژگی ها تأکید نکنید (تمرکز خود را بر مزایا و برانگیختن احساسات بگذارید)
حتی اگر ویژگی های محصول مورد نیاز باشد ، اگر در نوشتن توضیحات محصول روی مزایای آن تمرکز کنید ، تأثیر بیشتری خواهد داشت.
یا می توانید ویژگی ها و مزایا را در یک متن قدرتمند ترکیب کنید و یا آن ها را کاملاً جدا کنید. انجام این کار به مشتریان این امکان را می دهد که در مورد اینکه کالای مورد نیاز آن ها است یا نه ، قضاوت کنند.
علاوه بر این ، این فرصت را به شما می دهد تا احساسات را در مردم برانگیخته و تقاضای محصول خود را ایجاد کنید. این کار را می توان با توسل به نقاط درد آن ها و اینکه چگونه محصول شما می تواند آن ها را حل کند، انجام دهید.
با این اوصاف، اگر شما یک جمعیت فنی گرا را هدف قرار دهید ، ممکن است هنوز مشخصات فنی راهکار باشد.
Fender این کار را با در نظر گرفتن جنبه های فنی محصولات و جذابیت زیبایی شناختی انجام می دهد زیرا این شرکت به هنرمندانی توجه دارد که هم به زیبایی و هم به کارایی اهمیت می دهند.
5- یک طرح کلی واضح بنویسید
به یاد داشته باشید که توضیحات محصول خود را تا حد امکان مختصر بیان کنید. بازدیدکنندگان وقت خواندن جزئیات محصول طولانی را در صفحه محصول ندارند ، بنابراین مطمئن شوید که بدون تخفیف در ارزش محصول ، توضیح کامل را بنویسید.
استفاده از تیتر کامل می تواند یک روش عالی برای نوشتن توضیحات محصول باشد که به راحتی در چشم شما دیده می شود. متناوباً ، با طرح و عناصر وب سایت بازی کنید تا یک توصیف محصول کاملاً فکر شده ارائه دهید ، لازم نیست که این یک لیست عمودی از تیتر ها باشد.
اگر اطلاعات زیادی برای ارائه دارید ، تقسیم اطلاعات را به چند بخش در نظر بگیرید و از گرافیک برای آن ظاهر بصری نرم و صاف استفاده کنید. به این ترتیب ، شما از ایجاد دیواری از متن که باعث می شود توصیف محصول شما چشمگیر باشد ، جلوگیری می کنید.
به عنوان مثال Garmin از Dodles استفاده می کند تا توصیف محصول خود را بهبود بخشد. با تقسیم اطلاعات بر اساس ویژگی های محصول ، خوانش را بهبود می بخشد و مزایای آن را همزمان برجسته می کند.
-
با کپی غیر ضروری خریدار خود را منحرف نکنید
هدف از توصیفات محصول ، آموزش مشتریان بالقوه در مورد یک محصول است ، شما باید هر اطلاعات دیگری را که مربوط به محصول شما نیست یا ارزش خواندن ندارد از متن معرفی محصول حذف کنید.
هنگام نوشتن توضیحات محصول خود را به عنوان مشتری قرار دهید. از به کار بردن کلمات خسته کننده و اطلاعات واضحی که نمی خواهید یا وقت خواندن آنها را ندارید خودداری کنید. به عنوان مثال ، گفتن اینکه یک ساعت زمان را به طور دقیق نشان می دهد ، یک مورد اضافی است.
به یاد داشته باشید که همیشه بهتر است مزایای محصول را توضیح دهید. اگر شروع به نوشتن مطالب اضافه کردید ، یک قدم به عقب برگشته اید ، و ویژگی ها و مزایای آن را دوباره ارزیابی کنید تا دوباره خود را به مسیر درست برسانید.
-
انتقال اضطرار و FOMO (ترس از دست دادن)
برای خرید محصول از کلماتی استفاده کنید که احساس فوریت ایجاد می کند. برخی از رایج ترین کلمات شامل ” جدید ” ، ” محدود ” و ” اکنون ” هستند. درج این کلمات در توضیحات محصول شما می تواند در تصمیم گیری خرید بازدید کنندگان تأثیر بگذارد.
Tissot این کار را با تبلیغ خط تولید محدود خود انجام می دهد. توضیحات محصول شامل عباراتی مانند ” نسخه محدود ” و ” فقط 3،333 قطعه موجود ” برای اشاره به کمبود محصول است ، که مردم را ترغیب می کند تا در همان لحظه خرید کنند.
اگر یک کمپین تبلیغاتی مداوم دارید، به همین دلیل حتماً آن را در توضیحات محصول وارد کنید.
8- یک دعوت به اقدام (CTA) جذاب بنویسید
آخرین قطعه ای که باید در نوشتن توضیحات محصول در نظر بگیرید، دکمه اقدام به عمل (CTA) جذاب است. CTA مانند ” شروع به کار” ، ” بیشتر بیاموزید ” و ” محصول مورد نظذ خود را بدست آورید ” بازدید کنندگان را به خرید محصول شما ترغیب می کند
پس از شروع CTA قوی ، آن را با کلمات تحریک کننده ادامه دهید. این هدف دستیابی به هدف شما برای انتقال فوریت و FOMO است .
متناوباً ، از مزایای محصول برای ایجاد یک دعوت به عمل اغواکننده استفاده کنید
نکات حرفه ای برای صفحات محصولات حرفه ای
توصیفات آموزنده و جذاب محصول بخشی از صفحات محصول است. اگر درست انجام شود ، یک کاتالوگ محصول موثر ممکن است تبدیل شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.
در زیر نکاتی در مورد چگونگی ایجاد صفحه محصول برای فروشگاه تجارت الکترونیکی که فروش می کند وجود دارد.
به طور مداوم تست A / B صفحات محصول را انجام دهید
تست های A / B یا split ، دو نسخه از یک صفحه وب مشابه را مقایسه می کنند تا ببینند کدامیک از آن ها نرخ تبدیل بیشتری دارند.
این امر در نوشتن توضیحات محصول ضروری است زیرا به شما در بهبود نرخ تبدیل و به حداقل رساندن هزینه های بازاریابی کمک می کند. دانستن اینکه چه چیزی مفید است و چه عواملی باعث ایجاد سهولت در فهرست محصولات نمی شود که مورد توجه مصرف کنندگان هدف شما قرار گیرد.
سیستم عامل های مختلفی وجود دارد که می توانید برای انجام آزمایش A / B مانند VWO و Optimizely استفاده کنید . به خاطر داشته باشید که برای انجام یک آزمایش قطعی به تعداد قابل توجهی از ترافیک در وب سایت خود نیاز دارید.
برای انجام آزمایش A / B ، یک صفحه محصول تکراری ایجاد کنید. نسخه اصلی صفحه کنترل نامیده می شود ، در حالی که نسخه مختلف است .
صفحه نوع جایی است که شما تغییرات را اعمال می کنید و ایده های جدید خود را به کار می گیرید. هدف این است که ببینیم چقدر می توان بین این دو صفحه تفاوت ایجاد کرد. اطمینان حاصل کنید که هر بار یک عنصر را آزمایش کنید تا نتایج دقیق به دست آورید.
در اینجا چند عنصر وجود دارد که می توانید آزمایش کنید:
کپی محصول – سبک های مختلف فرهنگ لغت را امتحان کنید.
دکمه افزودن به سبد خرید – آزمایش چندین CTA ، طراحی دکمه ها و جایگذاری برای تبدیل بهینه.
تصاویر محصول – شامل عکس از زوایای مختلف برای ایجاد احساس مورد نظر.
اثبات اجتماعی – تغییراتی در قالب و محل بررسی های کاربران و سایر نمایش های اثبات اجتماعی ایجاد کنید.
بخش سوالات متداول – ببینید آیا افزودن بخش سوالات متداول باعث افزایش تبدیلات می شود.
ناوبری آسان و UX متناسب برای فروش
اطمینان حاصل کنید که برای یک تجربه مرور عالی یک نوار پیمایش ایجاد کنید که درک آن آسان باشد.
دکمه های CTA خود را قابل مشاهده و کلیک کردن روی صفحه محصول درج کنید. به یاد داشته باشید که همچنین می توانید دکمه CTA خود را مورد آزمایش قرار دهید تا ببینید کدام طرح و کپی نرخ تبدیل بالاتری دارد.
سه جنبه در طراحی تجربه کاربر وجود دارد که باید به آن ها بپردازید:
قابلیت استفاده – مسیر مشتری را راحت تر کنید. از کلیک های غیر ضروری جلوگیری کنید، با این کار از دست رفتن زمان به دلیل زمان بارگیری یا ناوبری گیج کننده جلوگیری می شود و همچنین لینک های خراب را حذف کنید.
قابلیت دسترسی – مطمئن شوید که کاتالوگ محصولات شما برای گروه های مختلف قابل دسترسی است. به عنوان مثال ، افراد با سواد فنی پایین ممکن است برای پیمایش به عبارات یا آیکون های ساده تری نیاز داشته باشند.
مطلوبیت – ایجاد وب سایتی که بازدیدکنندگان را از این تجربه لذت ببرد و مایل به بازگشت دوباره شوند.
از کلمات حسی در نوشتن توضیحات محصول استفاده کنید
از آن جا که مشتریان نمی توانند محصول شما را آزمایش کنند ، ضروری است که شما شرح مفصلی از احساس و ظاهر آن را ارائه دهید. این کار را می توانید با ساختن کپی انجام دهید که توجه آن ها را جلب کند.
این روش نوشتاری توصیفی به ویژه برای فروش محصولات غذایی و آشامیدنی بسیار مفید است.
Lindt یک نمونه محصول خوب از توصیفاتی دارد که می فروشد. این شرکت از کلماتی مانند ” صاف ” و ” کره ” استفاده می کند تا هوس شما برای شکلات را جلب کند. با توصیف رایحه ، مشتری را بیشتر مجبور به خرید می کند.
قیمت گذاری مستقیم (شامل مالیات و حمل و نقل)
قیمت یکی از مهمترین اطلاعاتی است که بازدیدکنندگان می خواهند هنگام دیدن محصولات بدانند و باید در نوشتن توضیحات محصول ان را به یاد داشته باشید. قرارگیری خوب و اعداد شفاف برای نرخ بالای تبدیل کلیدی هستند.
Audio Technica قیمت را مستقیماً با نام محصول نمایش می دهد ، جایی که تشخیص آن آسان است. افزودن دکمه CTA در زیر قیمت گذاری نکته خوبی است زیرا نسبت به خرید آن ها را تشویق می کند.
اگر محصول شما در بسته بندی های مختلف ارائه می شود ، مطمئن شوید که همه گزینه های قیمت گذاری را جداگانه اضافه کرده اید. همچنین اطلاعاتی درباره چگونگی تفاوت عملکرد و مزایای هر گزینه اضافه کنید سامسونگ Galaxy از این نوع صفحه پیاده سازی برای ایجاد یک تجربه خرید شخصی استفاده می کند
اگر خدمات تحویل کالا ارائه می دهید ، حتماً هزینه حمل و نقل و مالیات را با اولین قیمتی که مشتری می بیند ، درج کنید. با این کار هزینه های پنهانی که تجربه ی تلخی برای مشتریان ایجاد می کند از بین می رود.
بیشتر فروشگاه های آنلاین هزینه حمل و نقل و مالیات قابل اجرا را در صفحه سبد خرید مشتری نشان می دهند. به عنوان مثال، این یک عکس از صفحه سبد خرید نایک است ، قبل از اینکه قیمت خرید را پرداخت کنید.
افزودن ماشین حساب هزینه حمل و نقل روش دیگری برای بهبود تجربه مشتری است ، زیرا بازدیدکنندگان می توانند هزینه نهایی را که باید قبل از انجام خرید بپردازند تخمین بزنند.
اعتبار سنجی را با نظرات کاربر اضافه کنید
داشتن مدرک اجتماعی مانند بررسی مشتری و توصیفات در صفحه محصول ممکن است به شما در جلب اعتبار و اعتماد مشتری کمک کند. آن ها به ویژه برای ایجاد اولین تأثیر مثبت بر بازدید کنندگان جدید بسیار ضروری هستند.
از نشان دادن برخی بررسی های متفاوت نترسید زیرا این امر فقط سلامت یکپارچه شما را اثبات می کند ، زیرا چیزی به نام یک برند کامل وجود ندارد.
شما می توانید از انواع مختلف قالب های بررسی کاربر برای نمایش نظرات مردم در مورد محصولات خود استفاده کنید. رایج ترین سیستم درجه بندی ستاره است که دید کلی کیفیت برند شما را به مشتریان بالقوه می دهد.
هنگامی که در حال جمع آوری نظرات کاربران هستید ، جمع آوری اطلاعات در مورد سوابق مشتری مانند سن ، جنسیت و میزان استفاده از محصول برای شما مفید خواهد بود. علاوه بر افزایش اعتبار ، اطلاعات می تواند بینش بهتری در مورد مشتریان هدف شما ایجاد کند.
به عنوان مثال ، دو کاربر ساعت ورزشی می توانند از این محصول برای فعالیت های مختلف استفاده کنند – یکی برای شنا و دیگری برای دویدن. شناگر می تواند دریابد که ساعت انتخاب خوبی برای غواصی نیست در حالی که برای یک دونده مناسب است.
اگر محصول شما برنده جایزه شده است ، حتماً آن را در نوشتن توضیحات محصول ذکر کنید. این ممکن است به عنوان یک USP عالی عمل کند و کیفیت محصول شما را بیشتر تقویت کند. مقاله مربوط به سفارشی سازی ویژگی محصولات را در بلاگ وردپرس داغ بخوانید.
صفحات محصول خود را برای موتور های جستجو (SEO) بهینه کنید
بخش توضیحات محصول علاوه بر ارائه بینش مشتری به محصول شما ، فرصتی عالی برای وب سایت شما برای رتبه بندی بالا در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) فراهم می کند.
داشتن یک صفحه محصول بهینه شده باعث می شود برند شما در وب بیشتر دیده شود و در نتیجه تبدیل ها بهبود یابد.
تصاویر با کیفیت بالا را اضافه کنید
در حالی که توصیفات محصول و متن معرفی محصول اطلاعاتی راجع به آن چه شما می فروشید ارائه می دهد ، بیشتر مردم به متن توجه کم تری نشان می دهند. بنابراین توضیح شامل تصاویر جذاب محصول به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت یک ارتباط بصری برقرار کنند.
مطالعات نشان داده است که انسان تصاویر را بسیار سریع تر از متن پردازش می کند. نه تنها نگاه به محتوای تصویری لذت بخش تر است ، بلکه می تواند تأثیر ماندگاری در بازدیدکنندگان بگذارد. علاوه بر این ، تصاویر ممکن است اطلاعات بیشتری را ارائه دهند که توصیف محصول نمی تواند منتقل کند.
همان طور که گفته شد ، بهتر است تصاویر با کیفیت بالا در نوشتن توضیحات محصول خود قرار دهید.
اگر پوشیدنی هایی مانند ساعت یا گوشی می فروشید ، استفاده از افراد برای نمایش آن ها گزینه خوبی است. علاوه بر بهبود ارزش محصول ، انجام این کار به نشان دادن ابعاد آن نیز کمک می کند.
در عکس گرفتن از نزدیک نیز دریغ نکنید. این امر به ویژه اگر محصولات کوچک مانند جواهرات و لوازم جانبی را بفروشید بسیار مهم است.
سونی از محتوای بصری به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از فهرست محصولات خود استفاده می کند. تبلیغات این شرکت شامل یک عکس از ایرپاد از نزدیک در کف دست است تا طراحی جمع و جور محصول را برجسته کند.
نکته دیگر گرفتن عکس محصول از چند زاویه است. نمایش هر طرف از محصول برای برجسته کردن ویژگی هایی که از یک زاویه کمتر دیده می شوند مفید است.
تولید کنندگان دوربین مانند Canon و Nikon این ترفند را برای به نمایش گذاشتن محصولات خود اجرا می کنند. از آن جا که ویژگی های یک دوربین در قطعات سخت افزاری آن گره خورده است ، از جمله عکس برداری از زوایای مختلف به مشتریان کمک می کند تا توانایی های محصول را بدون دیدن شخصی آن تجسم کنند.
نتیجه
نوشتن توضیحات محصول دقیق و کامل برای فروش در فروشگاه آنلاین شما ضروری است. نوشتن مطالب به شما کمک می کند هر بازدید کننده ای را به مشتری تبدیل کنید.
بنابراین ، شما همیشه باید مهارت های نوشتن متن خود را برای ایجاد یک توصیف موثر محصول تقویت کنید. تمام نکات بالا را دنبال کنید ، تا برای فروشگاه آنلاین خود کاتالوگ محصولات جذب کننده فروش خواهید داشت.
امیدواریم شما با خواند این مقاله با نحوه نوشتن توضیحات محصول به صورت چک لیست گام به گام آشنا شده باشید و بتوانید چک لیست توضیحات محصولات خود را بر این اساس آمده کنید تا بتوانید در زمینه فروش آنلاین فروش خود را افزایش دهید .
همچنین می توانید از افزونه Extra Product Options برای افزودن فیلد های اضافی به محصولات استفاده کنید.