برای رشد تجارت خود، تمرکز بر ایجاد فروش جدید یا پیگیری حساب های بزرگتر وسوسه انگیز است. اما توجه به مشتریان فعلی شما، هر چقدر هم که کوچک باشند، برای رونق کسب و کار شما ضروری است. راز تکرار فروش، پیگیری به روشی است که تأثیر مثبتی بر مشتری داشته باشد. در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که چگونه مشتری ثابت داشته باشیم
پیگیری موثر بلافاصله پس از فروش آغاز می شود ، هنگامی که شما با مشتری خود تماس می گیرید و می فهمید که آیا آن ها از محصول یا خدمات شما راضی هستند. یا برای آن ها مشکلی به وجود آمده است، چندین روش موثر برای پیگیری وجود دارد که باعث می شود فروشگاه آنلاین شما همیشه در ذهن مشتری باقی می ماند.
چگونه مشتری ثابت داشته باشیم
به مشتریان بگویید که شما برای آن ها چه می کنید .
این کار می تواند به صورت یک خبرنامه ایمیلی باشد که برای مشتریان موجود از طریق ایمیل ارسال می شود ، یا غیررسمی تر، مانند یک تماس تلفنی. از هر روشی که استفاده می کنید، نکته اصلی این است که به طور چشم گیری به مشتریان نشان دهید چه خدمات عالی به آن ها می دهید. اگر هرگز به همه کارهایی که برای آن ها انجام می دهید اشاره نکنید ، ممکن است مشتریان متوجه نشوند. وقتی با مشتریان در مورد کارهایی که برای جلب رضایت آن ها انجام داده اید صحبت نمی کنید. فقط به آن ها بگویید که لازم نیست نگران باشند زیرا شما تمام کارهایی را که نیاز است بررسی شود و یا محموله ای که نیاز است چند بار چک شود را انجام داده اید که این کار باعث می شود آن ها یک بار کمتر آن کار ها را انجام دهند و نگران نباشند.
برای مشتریان قدیمی به طور مكرر یادداشت های شخصی و دستی بنویسید .
“من فقط پشت میزم نشسته بودم و نام شما به طور کاملا اتفاقی به یادم افتاد ، آیا هنوز هم علاقه ای به پرواز در سراسر کشور دارید؟ در صورت نیاز به یک مسافرت دیگر به ما اطلاع دهید. در هر زمان می توانم با جدید ترین مدل های خود شما را همراهی کنم. ” یا اگر در یک رویداد با مشتری قدیمی روبرو شدید ، یادداشتی را دنبال کنید: “دیدن شما در مهمانی CDC کریسمس عالی بود. من اوایل سال جدید با شما تماس می گیرم تا یک ناهار را برنامه ریزی کنم. ”
این ها پاسخ هایی به چگونه مشتری ثابت داشته باشیم است. در ادامه نکاتی را برای نوشتن این یادداشت های شخصی بیان می کنیم.
آن را شخصی نگه دارید .
پست صوتی و ایمیل برقراری ارتباط را آسان می کند ، اما تماس شخصی از بین می رود. این ها را به عنوان یک پیگیری قانونی حساب نکنید. اگر در گذراندن وقت مشکل دارید ، یک پیام صوتی بگذارید که می خواهید مستقیماً با آن شخص صحبت کنید یا در یک زمان مشخص در دفتر او حاضرخواهید شد.
مناسبت های خاص را به خاطر بسپارید .
کارت های تولد، کارت های سالگرد، کارت های تعطیلات را به مشتریان عادی ارسال کنید … شما آن را نام گذاری می کنید. هدیه نیز ابزار پیگیری بسیار خوبی است. لازم نیست یک مبلغ زیاد برای این کار صرف کنید. از خلاقیت خود استفاده کنید تا ایده های جالب هدیه ای پیدا کنید که به تجارت ، تجارت مشتری یا خرید اخیر او بستگی دارد.
اطلاعات را منتقل کنید .
اگر مقاله ای را می خوانید ، کتاب جدیدی می بینید یا در مورد سازمانی که ممکن است مشتری به آن علاقه داشته باشد می شنوید ، یادداشتی را برای خود یادداشت کنید یا سریع تماس بگیرید تا به او اطلاع دهید.
در تماس های پیگیری ، تماس های توسعه کسب و کار را در نظر بگیرید .
هنگامی که با مشتریان جدید یا مشتریان قدیمی صحبت می کنید یا از آن ها بازدید می کنید ، اغلب متوجه می شوید که آن ها برای ارجاع به شما مراجعه می کنند ، که می تواند منجر به تجارت جدید شود.
با وجود تمام کارهایی که مشتریان فعلی شما می توانند برای شما انجام دهند، دلیل نمی شود که با آن ها در تماس منظم نباشید. از تخیل خود استفاده کنید ، و به بسیاری از ایده های دیگر فکر می کنید که می توانند به شما در ایجاد یک رابطه پایدار کمک کنند فکر کنید و آن ها را اجرا کنید تا بدانید که می توانیم چگونه مشتری ثابت داشته باشیم
خدمات مشتری
در پاسخ به چگونه مشتری ثابت داشته باشیم کار های زیادی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از خدمات مناسب به مشتری انجام دهید. و هنگامی که شما یک تجارت یک نفره هستید ، آسان است که بتوانید به تمام خواسته های مشتری خود پاسخ مناسب بدهید. اما همان طور که کارمندان را اضافه می کنید ، خواه یک نفر باشد یا 100 نفر ، لینک های بیشتری به زنجیره خدمات مشتری اضافه می کنید – و در این راه پتانسیل بیشتری برای خدمات ضعیف ایجاد می کنید.
به همین دلیل ایجاد خط مشی خدمات مشتری و رعایت آن بسیار مهم است. شما باید عوامل موثر بر رضایت مشتریان را شناسایی کنید. در اینجا چند گام وجود دارد که می توانید برای اطمینان از اینکه مشتریان در هر مرحله از خدمات عالی دریافت می کنند ، انجام دهید.
خط مشی خدمات مشتری خود را به صورت مکتوب درج کنید . این اصول باید از جانب شما باشد ، اما هر کارمند باید بداند که این قوانین چیست و آماده است تا مطابق با آن ها عمل کند.
سیستم های پشتیبانی را ایجاد کنید که به کارمندان دستورالعمل های روشنی برای به دست آوردن و حفظ برتری خدمات می دهد . این سیستم ها به شما کمک می کند تا با رغبت بیشتر به مشتریان و پیش بینی مشکلات قبل از بروز آن ها ، بهتر از هر رقیبی کمک کنید.
خدمات عالی مشتری را اندازه گیری کنید. سپس به کارمندانی که به طور مداوم آن را تمرین می کنند پاداش دهید.
مطمئن باشید که اشتیاق شما به خدمات مشتری در سراسر شرکت شما جریان دارد . کارمندان شما باید ببینند که چقدر خدمات خوب با سود شما و آینده آن ها در شرکت ارتباط دارد.
واقعاً متعهد باشید که بیش از هر کس دیگری در صنعت خود خدمات عالی به مشتری ارائه دهید . این تعهد باید چنان قدرتمند باشد که هر یک از مشتریان شما بتوانند آن را حس کنند.
اطلاعات را با افراد در خط مقدم به اشتراک بگذارید . مرتباً با افراد ملاقات کنید تا در مورد بهبود خدمات صحبت کنید. از کارمندان ایده بگیرید – آن ها بیشتر با مشتری ها سر و کار دارند و بهتر میدانند چگونه مشتری ثابت داشته باشیم
براساس این دانش عمل کنید که مشتریان برای توجه، شایستگی و قابل اعتماد بودن ارزش قائل هستند . آن ها عاشق این هستند که به عنوان افراد با آن ها رفتار شود و از آن ها نام برده شود.
یافتن خواسته های مشتریان
خدمات عالی مشتری بیشتر از چیزی است که شما به مشتری می گویید یا برای او انجام می دهید. این همچنین به معنای فرصت دادن به مشتریان برای نشان دادن احساساتشان است. اگر می پرسید چگونه مشتری ثابت داشته باشیم در اینجا چند پیشنهاد برای یافتن خواسته ها ، نیازها و مراقبت های مشتریان وجود دارد:
- در نمایشگاه ها و رویداد های صنعتی که برای مشتریان شما مهم هستند شرکت کنید . خواهید فهمید که رقابت چه می کند و مشتریان به دنبال انواع محصولات و خدمات هستند.
- یک پیوند انسانی و همچنین یک تجارت با مشتری و چشم انداز پرورش دهید . آن ها را برای ناهار ، شام یا بازی به بیرون ببرید. در فضای آرام معاشرت ، راز هایی را یاد خواهید گرفت که به شما امکان می دهد از رقابت خود فراتر رفته و فراتر بروید.
- هوشیار باشید ، سپس به آن ها پاسخ دهید . نشریات تجارت صنعت را بخوانید ، در سازمان های تجاری فعال باشید و به آن چه مشتریان خود انجام می دهند توجه کنید.
4- بازخورد بخواهید . به طور منظم از مشتریان خود نظرسنجی کنید تا از وضعیت شما آگاه شوید. فرم های پرسش نامه را با استفاده از بهترین فرم ساز های وردپرس بسازید و برای آنها ایمیل کنید، از طریق تلفن با آن ها تماس بگیرید و گروه های متمرکز تنظیم کنید. پیشنهاد هایی را بخواهید ، سپس مشکلات آشکار آن ها را برطرف کنید.
امیدواریم شما با مطالعه این مقاله جواب سوال چگونه مشتری ثابت داشته باشیم را گرفته باشید و با راز های مختلف به دست آوردن مشتری ثابت آشنا شده باشید و بتوانید به بهترین نحو از این تکنیک های گفته شده استفاده کنید تا بتوانید مشتری های خود را حفظ کنید و علاوه بر آن ها برا کسب و کار خود مشتری های جدیدی نیز اضافه کنید .