امروزه با وجود بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در اینستاگرام، اجرای یک برنامه همکاری در فروش و مشارکت با اینفلوئنسرها می تواند به شما کمک کند تا به هزاران هزار مخاطب دسترسی پیدا کنید. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که سیستم همکاری در فروش چیست و چگونه می توان به عنوان یک نام تجاری کار خود را شروع کرد. همچنین با خواندن این مقاله شما متوجه خواهید شد که چگونه می توانید از همکاری در فروش اینستاگرام برای رشد و موفقیت خود استفاده کنید.
بازاریابی از طریق همکاری در فروش اینستاگرام چیست؟
بازاریابی از طریق همکاری در فروش سیستمی است که به اینفلوئنسرها این امکان را می دهد که محصولات و یا خدمات یک برند تجاری را تبلیغ کنند و بر اساس نرخ کلیک ها و یا درصد فروش هایی که به واسطه ی آن ها ایجاد می شود ، درصدی از فروش ها را به عنوان کمیسیون دریافت می کنند. این سیستم به طور معمول شامل چهار نقش اصلی می باشد:
- برند تجاری
- شبکه واسطه و یا افیلیت
- اینفلوئنسرها (همچنین به عنوان بازاریاب شرکت های افیلیت شناخته می شوند)
- مشتری
بدون شک شما با بازاریابی شرکت های افیلیت که به صورت کدهای تخفیف منحصر به فرد ظاهر می شوند برخورد کرده اید. در این نوع بازاریابی فرد تأثیرگذار و یا اینفلوئنسر کدی را که مختص آن ها می باشد را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارد که افراد می توانند از آن کد برای دریافت تخفیف ها استفاده کنند.
اینفلوئنسرها معمولاً برای همکاری در فروش اینستاگرام از لینک های منحصر به فرد که قابل ردیابی و پیگیری توسط شبکه افیلیت هستند استفاده می کنند. با استفاده از این لینک ها ، می توان دقیقاً تعداد کلیک ها و فروش حاصل از فرد اینفلوئنسر را در همکاری در فروش اینستاگرام ردیابی و بررسی کرد.
لینک های افیلیت را می توانید در هر نقطه از اینستاگرام که امکان اشتراک لینک وجود داشته باشد اضافه کنید. به عنوان مثال می توان آن ها را در استوری اینستاگرام ، توضیحات IGTV و قسمت لینک ها در بایو قرار داد.
زمانی که یک فروش از طریق یک لینک وابسته انجام می شود ، فرد تأثیرگذار معمولاً مقدار کمیسیون نرخ تعیین شده از ارزش کل فروش را بدست می آورد. این میزان بسته به برند تجاری و عوامل دیگر متفاوت است ، اما به طور معمول بین 10 تا 20 درصد از کل فروش می باشد.
شما می توانید لینک های افیلیت را در فیس بوک ، توضیحات ویدئویی در YouTube ، TikTok ، Twitter و حتی در برخی از وب سایت ها به اشتراک گذاشت. اما امروزه اینستاگرام برای اشتراک این لینک ها بهترین مکان می باشد زیرا :
- تمامی شبکه های افیلیت اصلی و یا برنامه هایی که برای کسب درآمد از رسانه های اجتماعی (مانند ShareASale ، CJ Affiliate ، Pepperjam ، Rakuten و AWIN )می توان استفاده کرد در اینستاگرام پشتیبانی می شوند.
- در اینستاگرام می توان هر دو نوع محتوا یعنی تصویر و فیلم برای نمایش و فروش محصولات تولید کرد.
- اینستاگرام یک بستر کاملاً رایگان و موثر برای هدایت ترافیک و تبدیل فالوورها به مشتری می باشد.
مزایای بازاریابی از طریق سیستم همکاری در فروش اینستاگرام چیست؟
افیلیت مارکتینگ از طریق اینستاگرام برای برند ها و مشاغل مختلف هزاران هزار مزایا دارد و آن می توانند با استفاده از این شبکه اجتماعی کسب و کار خود را گسترش دهند. سیستم همکاری در فروش اینستاگرام راهی سریع برای دستیابی به مشتریان بالقوه است. هزاران فرد اینفلوئنسر وجود دارد که می توانید با آن ها همکاری کنید. به طور خلاصه ، مشارکت با آن ها از طریق سیستم همکاری در فروش به شما کمک می کند تا با سرعت بیشتری به افراد مختلف دسترسی پیدا کنید.
به عنوان مثال اگر شما قصد دارید که یک کمپین راه اندازی کنید و تنها در شبکه های اجتماعی خود این کمپین را اجرا کنید،تنها دنبال کنندگان خود شما مطلع خواهند شد و تعداد شرکت کنندگان به شدت کاهش پیدا می کند. اما همکاری کردن با اینفلوئنسرها در قالب همکاری در فروش اینستاگرام می تواند تعداد شرکت کنندگان را به طور چشمگیری افزایش دهد و شما در این صورت سود خواهید کرد.
یکی دیگر از مزایای آن این می باشد که زمانی که یک کاربر در اینستاگرام یک محصول و یا خدمات ارسال شده توسط یک برند تجاری را می بیند ، می تواند راحت تر اعتماد کند و متوجه می شود که این برند در تلاش است که محصولات با کیفیتی را به فروش برساند. در واقع زمانی که آن ها می بینند که یک تأثیرگذار (یا هر تولید کننده ی محتوا) کیفیت یک کالا را تضمین می کند و آن را به افراد مختلف توصیه می کند ، آن محصول را خریداری می کند. در واقع ، 90٪ از خریداران تحت تأثیر محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسر ها قرار می گیرند.
بنابراین همکاری در فروش اینستاگرام باعث افزایش وفاداری مشتری و علاقه آن به برند می شود ، و فرد تأثیرگذار با به اشتراک گذاشتن توصیه های صادقانه خود ، درصدی از فروش خود را به دست می آورد.
برای اطلاعات بیشتر درباره مزایا و معایب همکاری در فروش مقاله ما را در این زمینه مطالعه کنید.
نحوه تنظیم و ایجاد برنامه همکاری در فروش در اینستاگرام
اگر در دنیای افیلیت مارکتینگ تازه وارد هستید، خبر خوب این است که شروع کار بسیار آسان است. در ادامه یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما در شروع همکاری در فروش اینستاگرام آورده شده است.
مرحله شماره 1: یک شبکه واسط و یا افیلییت را انتخاب کنید.
اگر شما به دنبال بازاریاب های افیلییت (یعنی اینفلوئنسرها) هستید که برای اولین بار با آن ها قصد همکاری کردن دارید ، آسان ترین مسیر برای شما استفاده از یک شبکه افیلیت است. در واقع شبکه های وابسته به شما خدمات و مزایایی مانند قابلیت ارزیابی و بررسی نحوه ی عملکرد اینفلوئنسر ها، ابزار آنالیز و پردازش پرداخت و همچنین امکان همکاری کردن با افراد تاثیرگذاری که تجربه ی انجام سیستم همکاری در فروش را دارند می دهد.
قابلیت ارزیابی عملکرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شبکه های افیلیت لینک های قابل پیگیری را ارائه می دهند که شما می توانید از آن ها برای ارزیابی تعداد کلیک ها و فروش ها استفاده کنید. شبکه های افیلییت همچنین می توانند به شما کمک کنند که میزان کارمزد تأسیس کننده را تأمین کنید و به شما خواهند گفت که چه نوع ساختار کمیسیون به بهترین وجه کار می کند.
در حالت کلی دو مدل اصلی برای کمیسیون همکاری در فروش اینستاگرام وجود دارد: پرداخت به ازای هر کلیک و پرداخت برای خرید .
مدل پرداخت به ازای هر کلیک به این معنی است که برای هر کلیک که منجر به مراجعه به وب سایت می شود مبلغی پرداخت خواهد شد. از این نوع کمیسیون مقدار کمی درآمد کسب خواهید کرد، در مقابل کمیسیون به ازای هر خرید تنها زمانی پرداخت می شود که فروش واقعی انجام شود.
اگر تازه کار خود را شروع کرده اید ، ممکن است مدل پرداخت به ازای هر کلیک مطمئن ترین مسیر برای کسب و کار شما نباشد. مدل دیگر یعنی پرداخت هزینه به ازای هر خرید به دلیل عملکرد واقعی فروش ، بسیار کم خطر است و می تواند تأثیرگذاران را به تمرکز بر فروش و نه ترافیک ، ترغیب کند.
مرحله شماره 2: نرخ های کمیسیون خود را تنظیم کنید .
اکنون وقت آن است که نرخ کارمزد خود را تعیین کنید ، که اساساً بدان معناست که برای هر فروش صاحبان کسب و کار چه میزان کمیسیون به تأثیرگذار پرداخت خواهند کرد. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. در ادامه چند ایده برای شما آورده شده است.
-
حاشیه سود خود را تجزیه و تحلیل کنید.
پرداخت های کمیسیون در نهایت از حاشیه سود شما حاصل می شود ، بنابراین درک اینکه مایل هستید چه مقدار سود برای فروش کسب کنید ضروری است.
-
تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید.
رقبای شما چه مقدار پورسانت پرداخت می کنند؟ مبلغ استاندارد در صنعت همکاری در فروش اینستاگرام چه مقدار می باشد؟
-
از شبکه وابسته خود بپرسید.
شبکه های افیلیت تجربه زیادی دارند در این رابطه دارند و به احتمال زیاد اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار خواهند داد.
هنگامی که نرخ کارمزد خود را تعیین کردید ، باید شرایط پرداخت را نیز تعیین کنید. این شرایط معمولاً به چرخه فروش شما و کسب و کار بستگی دارد.
مرحله شماره 3: یک برنامه همکاری در فروش جذاب ایجاد کنید.
هنگام ساخت برنامه همکاری در فروش اینستاگرام خود، مطمئن شوید که فرد تأثیرگذار مایل به همکاری در این برنامه می باشد و در واقع مایل است که در آن شرکت کنند. یکی از راه های ایجاد انگیزه برای اینفلوئنسرها ساختن برنامه ای طبقه بندی شده با گزینه های مختلف مانند پاداش های اضافی می باشد.
این نوع برنامه ها واقعاً می توانند افراد تأثیرگذار را برای تبلیغ محصولات و خدمات شما ترغیب کند و در مقابل شما به نسبت تلاشی که انجام می دهند به آن ها پاداش های اضافی می دهید. این کار می تواند به سادگی حجم فروش ها را بالاتر ببرد.
مرحله شماره 4: اینفلوئنسرها را برای همکاری کردن در اینستاگرام پیدا کنید.
راه های زیادی وجود دارد که می توانید افراد تاثیرگذار را در اینستاگرام پیدا کنید و بسته به اهداف بازاریابی اینستاگرام خود ، ممکن است بخواهید از طریق مختلف ان ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال ممکن است بخواهید بر اساس یک استراتژی افراد تأثیرگذار را انتخاب کنید.
به یاد داشته باشید که کیفیت کار شرکت های همکاری در فروش و اینفلوئنسر ها از تعداد دنبال کنندگان و مخاطبان بسیار مهم تر است. بنابراین مطمئن شوید که افرادی که انتخاب می کنید فرد مناسبی برای تبلیغ محصولات شما هستند و به طور موثری نرخ فروش را افزایش می دهند.
هنگام تنظیم قرارداد همکاری با شرکت های همکاری در فروش و اینفلوئنسرها نوعی دستورالعمل و منابع را برای کمک به ایجاد محتوا در اختیارشان قرار دهید تا همه در یک سو و برای دستیابی به هدفی یکسان فعالیت کنند.
مرحله شماره 5: تجزیه و تحلیل و تنظیم
هنگامی که برنامه بازاریابی خود را راه اندازی کردید بررسی کنید که آیا این برنامه به نفع شما می باشد و یا برای شما منجر به سودآوری شده است و یا خیر. در صورت عدم موفقیت بهتر است آن ها را تغییر دهید.
در صورتی که با یک شبکه افیلیت همکاری می کنید ، آن ها باید گزارشات مفصلی از عملکرد شما در دسترس داشته باشند. این گزارشات به شما نشان دهد که دقیقاً چند لینک افیلییت برای برند شما ایجاد شده است ، تعداد کلیک هایی که ایجاد شده است و همچنین ارزش کل فروش را نشان می دهد.
بررسی کردن این که چه مقدار بازاریابی افیلییت شما منجر به خرید می شود بسیار مهم می باشد و اگر نرخ بازگشت غیرمعمولی را مشاهده کردید، می تواند نشانه این باشد که اینفلوئنسرها محصولات شما را به درستی معرفی نمی کنند. این موضوع می تواند به اعتبار برند شما آسیب برساند و باعث ایجاد هزینه های گزافی شود ، بنابراین باید این مورد را به صورت مداوم بررسی کنید.
4 نوع برند که از برنامه های افیلییت در اینستاگرام استفاده می کنند.
اگر به دنبال الهام از چگونگی توسعه برنامه بازاریابی وابسته خود در اینستاگرام هستید ، این 4 برند را ببینید که با استفاده از سیستم همکاری در فروش بسیار موفق عمل کرده اند.
برنامه همکاری در فروش اینستاگرام شماره 1: برند Mejuri
این برند مربوط به طلا و جواهر Mejuri می باشد. این برند با همکاری در فروش اینستاگرام برای خود شبکه ی عظیمی از اینفلوئنسر ها را ایجاد کرده است که به طور منظم محتوای با کیفیتی را به اشتراک می گذارند آن ها با ماکرو اینفلوئنسرها (افراد که بین 100 هزار تا 1 میلیون فالوور دارند) و همچنین با میکرو اینفلوئنسرها (افرادی که بین 10 هزار تا 100 هزار فالوور دارند) همکاری می کنند.
این استراتژی کار کردن با انواع اینفلوئنسرها نه تنها به این برند اجازه می دهد تا به رنج گسترده ای از مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنند ، بلکه به آن ها امکان ایجاد حجم عظیمی از محتوای تولید شده که کاملاً برای استوری اینستاگرام و یا پست و … مناسب می باشند ، را می دهد.
برنامه ی همکاری در فروش در اینستاگرام شماره 2: برند Rent the Runway
مشابه برند Mejuri ، برند Rent the Runway همچنین با جمع آوری محتوای تولید شده توسط اینفلوئسرها ، عملکرد خوبی دارد. این برند با افراد تأثیرگذار شناخته شده ، میکرو اینفلوئنسرها و حتی سفیران برای تولید محتوای خود همکاری می کنند .
اگرچه شرکت های افیلیت ممکن است متفاوت باشند ، اما همه ی آن ها اهداف مشترکی دارند و علاقه مند به جذب مشتریان وفادار هستند. این برند با تنوع بخشیدن به جامعه افیلیت خود ، موفق شده است که با قرار گرفتن در معرض تعداد بیشتری از مشتریان در اغلب نقاط جهان ، دسترسی افراد را به برند خود افزایش دهد
برنامه ی همکاری در فروش در اینستاگرام شماره 3: برند Ritual
برند Ritual مثال دیگری با برنامه همکاری در فروش اینستاگرام قوی تر از بقیه می باشد. آن ها ترکیبی عالی از شرکت های افیلییت دارند و غالباً جزئیات محصول خود را در کپشن ها و پست های خود به نمایش می گذارند. برندRitual به بسیاری از شرکت های وابسته خود کدهای تبلیغاتی مختلفی را ارائه می دهد که مخاطبان اجتماعی آن ها می توانند از آن ها برای دریافت تخفیف و یا موارد دیگر استفاده کنند.
با استفاده از کدهای تبلیغاتی افراد بیشتری احتمال دارد که محصولات را خرید کنند و همچنین پس از استفاده از محصول ،دوباره به فروشگاه آن ها باز خواهند کرد و خرید می کنند. از آنجا که Ritual خود را به عنوان یک برند برای محصولات ویتامین دار و ارگانیک معرفی می کند آن ها همچنین با گروه متنوعی از افراد مانند پزشکان که فعالیتی مشابه به نام تجاری آن ها می باشد همکاری می کنند.
برنامه ی همکاری در فروش در اینستاگرام شماره 4: برند ویزی (Weezie)
برند Weezie خریداران و مخاطبان خود را با مفهوم و شعار بزرگترین مرکز لباس های راحتی جذب می کند. آن ها از زمان راه اندازی کسب و کارشان ، یک برنامه همکاری در فروش موفقیت آمیز را با استفاده از افراد تأثیرگذار به طور مداوم اجرا کرده اند.
آن ها به خوبی توانسته اند افراد مختلفی را به دلیل ارائه ی محصولات خاص و جذاب علاقه مند به کسب و کارشان کنند. آن ها همچنین با همکاری با افراد تاثیرگذار که در زمینه های دیگر به غیر پوشاک فعالیت می کنند مانند تأثیرگذارهای دکوراسیون همکاری می کنند تا در گروه وسایل خانه نیز قرار بگیرند، بنابراین برای گروه گسترده تری از مصرف کنندگان جذاب هستند. با همکاری در فروش اینستاگرام با تعدادی از افراد تاثیر گذار Weezie قادر است جریان تولید محتوا به صورت مداوم را حفظ کند.
جمع بندی
در حالت کلی محصول و یا خدمات شما هرچه که باشد ، بازاریابی از طریق سیستم همکاری در فروش اینستاگرام می تواند به افزایش آگاهی از برند شما و افزایش فروش شما کمک کند و همچنین می تواند یک روش عالی برای ایجاد انگیزه برای تأثیرگذاران و شروع همکاری با نام تجاری شما باشد. فقط فراموش نکنید که شما باید به صورت مداوم عملکرد خود را بررسی و ارزیابی کنید تا از این طریق بتوانید به سرعت استراتژی اینستاگرام خود را بهبود ببخشید و شاهد موفقیت کسب و کار خود باشید.