مطالعه ای که از طرف Adobe انجام شده، تخمین می زند که تعداد زیادی از افراد هر روز ساعاتی را به خواندن ایمیل های خود اختصاص دهند. بیشتر افراد روزانه از ایمیل استفاده می کنند و صندوق ورودی خود را در همه جا بررسی می کنند، حتی هنگام کار یا غذا خوردن. بازاریابی از طریق ایمیل شکل موثقی از ارتباط بین برند و مشتریان شما را فراهم می کند. این یک راه حل مقرون به صرفه برای دستیابی به مشتریانی است که هر روز ایمیل خود را چک می کنند. در این مقاله 10 تا از مزایای ایمیل مارکتینگ را باهم بررسی می کنیم.
از مزایای دیگری که باعث می شود بازاریابی از طریق ایمیل به یک راه حل هوشمندانه برای برقراری ارتباط با مخاطبان، یافتن مشتریان جدید و رونق کسب و کار شما تبدیل شود، مطلع شوید.
چرا بازاریابی از طریق ایمیل خوب است؟
برخلاف برخی دیگر از کانال های بازاریابی، بازاریابی از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ به شما امکان می دهد به طور مداوم با مشتریان خود در ارتباط باشید. یک ایمیل ساده مانند، “از اشتراک شما متشکرم”، یک ایمیل شاد “خوش آمدید ” یا یک “تولدت مبارک”، آسان ترین و موثرترین روش برای اطلاع دادن به مشتریانتان است که شما برای آنها ارزش قائل هستید.
هرچه ارزش بیشتری برای مخاطبان هدف خود فراهم کنید، آنها بیشتر منتظر شنیدن صحبت های شما خواهند بود.
وقتی این اتفاق می افتد، راحت تر می توانید آنها را وادار کنید تا با CTA شما ارتباط برقرار کنند.
مزایای ایمیل مارکتینگ زیادند:
- 91 درصد بزرگسالان آمریکایی دوست دارند از شرکت هایی که با آنها تجارت می کنند، ایمیل تبلیغاتی دریافت کنند. (MarketingSherpa)
- ایمیل تقریباً 40 برابر موثرتر از فیس بوک است و توئیتر در کمک به کسب و کار شما در جذب مشتریان جدید با هم همکاری می کند. (مک کینزی)
با ایمیل، بازاریابی خود را به سطح جدیدی برسانید.
ایمیل همچنان یکی از بهترین راه ها برای ارتباط با مشتریان و هدایت های احتمالی شماست. برنامه ریزی برای استراتژی کامل بازاریابی از طریق ایمیل برای کسب و کار شما مزایای مختلفی دارد در ادامه مزایای ایمیل مارکتینگ را بیان می کنیم.
-
محتوای هدفمند و شخصی سازی شده
بازاریابی از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ به شما این امکان را می دهد تا مشتریان خود را بر اساس ترجیحات آنها در لیست های مختلف تقسیم بندی کنید تا محتوای کاملا شخصی شده ارسال کنید. از ساختن سوژه مناسب تا تصاویر متناسب با مشتری و محتوای ارزشمندی که به مخاطبان شما کمک می کند. ایمیل کانال مناسبی برای ایجاد تعامل است.
پیام رسانی خود را برای مخاطبان مختلف تنظیم کنید تا ایمیل های شما همیشه جذاب باشند. با ارسال خبرنامه های ایمیلی می توانید یک اعتماد قوی بین نام تجاری خود و گیرنده ایجاد کنید و پیوندی با مشتری خود ایجاد کنید که می تواند با گذشت زمان رشد کند.
-
ایجاد اعتبار
برای برخی از مشتریان، یک شکلک باعث کلیک و خوشحالی آنها می شود. برای سایرین، همین عنوان ممکن است آنها را وادار به لغو اشتراک کند. شما باید متناسب با خواسته خوانندگان خود محتوای ایمیل خود را تنظیم کنید. دانستن علایق و نیازهای خوانندگان، ایمیل شما را به جای پوشه هرزنامه وارد صندوق ورودی می کند.
ایجاد یک لیست ایمیل مبتنی بر مجوز که شامل یک کادر تأیید برای ورود کاربران به لیست نامه های پستی شما است، این اطمینان را می دهد که مشتری می داند در کدام ایمیل ها ثبت نام می کند و هر چند وقت یک بار از شما ایمیل دریافت می کند.
-
شناخت بهتر برند
برخی از شناخته شده ترین مارک های امروز دنیا به قدری شناخته شده اند که مترادف با صنعتی هستند که در آن فعالیت می کنند. Spotify یک مثال عالی است. آن ها از مزایای ایمیل مارکتینگ به خوبی استفاده کرده و همه ایمیل های آنها مرتبط و به طور درخشان تنظیم شده است.
اکنون تصور کنید که تجارت کوچک شما به عنوان یک برند کاملاً مشخص مانند Spotify برجسته باشد.
بازاریابی از طریق ایمیل یک روش عالی برای توسعه هویت نام تجاری شما است، زیرا به شما خط مستقیم ایمیل های مشتریان بالقوه خود را می دهد. هنگامی که شروع به تولید محتوای ارزشمند برای مشتری می کنید، نسبت به رقبای خود برتری خواهید داشت.
حتی می توانید از ایمیل های خود برای دریافت بازخورد مفید استفاده کنید. آیا مشتریان از محتوایی که شما ارائه می دهید، راضی هستند؟ آیا آنها دوست دارند چیز دیگری را یاد بگیرند؟
از یک نظرسنجی استفاده کنید یا در شبکه های اجتماعی بحث کنید. هنگامی که آنها را درگیر فرآیند کنید، دقیقاً می دانید که چگونه محتوای ارزشمندی را در ایمیل های خود ارائه دهید. برای تهیه فرم های نظر سنجی در سایت وردپرسی خود می توانید از افزونه ای فرم استفاده کنید.
-
افزایش فروش
یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ این است که ایمیل سالانه حدود 37 میلیارد دلار خرده فروشی ایجاد می کند.
بازاریابی از طریق ایمیل فرصت مناسبی را برای خرید انگیزه فراهم می کند. با چند روش می توانید مشتری را فریب دهید تا خرید دیگری انجام دهد:
- مواردی را که اغلب در کنار کالاهایی که مشتری خریداری کرده است نمایش دهید.
- موارد مشابه مربوط به خریدهای گذشته مشتری را لیست کنید.
- برای خریدهای آینده یک پیشنهاد یا تخفیف ویژه ایجاد کنید.
مشتری ها معمولاً وقتی از طریق ایمیل به آنها اطلاع می دهند در مورد یک محصول مرتبط که مربوط به خرید قبلی آنها است، با انگیزه عمل می کنند. این امر خصوصاً در صورت وجود تبلیغات مربوطه بیشتر صادق است.
-
روابط قوی تر با مشتری
مشتریان شما از یک ایمیل خوب قدردانی می کنند. زمان و تلاشی که برای تهیه ایمیل کامل لازم است، مورد توجه قرار نمی گیرد. آنها می خواهند بدانند که در مورد مشاغل شما چه می گذرد و چگونه می توانند درگیر شوند.
تقریباً غیرممکن است که بتوانید به صورت حضوری یا تلفنی با همه مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. کمپین های ایمیل مارکتینگ این شکاف را برطرف می کند. حتی می توانید یک کمپین بازاریابی قطره ای راه اندازی کنید تا به شما کمک کند روند کار را روان کنید که از مزایای ایمیل مارکتینگ است.
کمپین های قطره ای در حال انجام است و کاربر را به سمت خریدار به یک نقطه تبدیل نهایی سوق می دهد. از آنها معمولاً برای تأمین ارزش ثابت به مشترکان استفاده می شود در حالی که به شما در نگه داشتن نام تجاری برتر کمک می کند. اغلب اوقات، این ایمیل ها طی روزها، هفته ها یا ماه ها به آرامی اطلاعات، محصولات یا نکات مفید را در اختیار کاربران قرار می دهند.
به عنوان مثال، ایمیل هایی که هنگام مرور آمازون دریافت می کنید، اما چیزی خریداری نمی کنید، یک اتوماسیون بازاریابی ایمیل در محل کار است.
-
زمان و بودجه خود را بهینه کنید.
در هر شغلی، به ویژه در داخل یک تجارت کوچک، همیشه محدودیت های زمانی و بودجه ای وجود دارد. در حالی که مشاغل بزرگ می توانند در طول Super Bowl همه کار خود را انجام دهند و فضای تبلیغاتی خریداری کنند، مشاغل کوچک آنقدر لوکس نیستند.
حتی کمپین های پست مستقیم هدفمند که بروشورهایی را به صندوق های پستی اطراف می رسانند، می توانند هزینه بر باشند. بین هزینه های طراحی، چاپ و ارسال نامه، شما می توانید برای تحویل فلایر چندین دلار هزینه کنید.
تمام این مدت زمانی که صرف تمرکز بر روی کسب و کار شما نشده است، از دست رفتن درآمد و فرصت از دست رفته برای ارتباط با مشتریان در سطح شخصی است. یکی از مهم ترین مزایای ایمیل مارکتینگ برای مشاغل کوچک، استفاده بهینه از زمان و بودجه است. طراحی یک کمپین بازاریابی الکترونیکی حرفه ای کار پیچیده ای نیست و زمان بر نیست. ارسال ایمیل به بسیاری از مشترکان نیز همچنان مقرون به صرفه است.
-
معیارها برای یادگیری اینکه چه چیزی مفید است.
در مورد مشتریانی که ایمیل های شما را باز می کنند، یک فرصت سریع وجود دارد. آنها ایمیل شما را در صندوق ورودی خود می بینند و بسته به میزان طنین انداز بودن “از نام” و موضوع، تصمیم می گیرند ایمیل را باز کنند یا از آن چشم پوشی می کنند. نرخ باز شدن خوب به این معنی است که مشتریان شما برند شما را آنقدر خوب می شناسند که بخواهند از شما خبر بگیرند.
در مرحله بعدی نرخ کلیک (CTR) شما وجود دارد که به طور کلی به شما ایده خوبی می دهد که چند مشتری برای گذراندن محتوای ایمیل خود وقت صرف کرده اند تا روی پیوندهای موجود کلیک کنند. متوسط نرخ کلیک در کل صنایع حدود 7٪ است.
بعد از اینکه مشتری از طریق ایمیل شما کلیک کرد، در حالت ایده آل، هدف بعدی این است که او را وادار به تبدیل کند. به عبارت دیگر، برای پیگیری عملی که ایمیل شما از او خواسته است انجام دهند. نرخ تبدیل ایمیل شما معیار مهمی برای ردیابی است، زیرا آنها به شما می گویند عملکرد فراخوان یا CTA در ایمیل شما چقدر خوب عمل کرده است.
-
افزایش بازدید وب سایت شما
ایمیل ها راهی عالی برای جلب مشتری از وب سایت شما هستند. می توانید لینک های مربوط به سایت خود را در محتوای ایمیل خود قرار دهید. همچنین می توانید از کمپین های ایمیل خود استفاده کنید تا مشتریان بتوانند با سایر مطالب عالی موجود در وب سایت یا وبلاگ خود درگیر شوند.
به عنوان مثال، یک مدرسه طراحی محلی می تواند با ارسال ایمیل برای اطلاع از کلاس طراحی جدید خود که تعداد محدودی صندلی دارد، اطلاع رسانی کند. بسیاری از مشتریان بالقوه آنها ممکن است این فرصت را برای حضور در کلاس از دست داده باشند. سپس دانشکده طراحی می تواند به جای انتظار برای رزرواسیون، با سرعت بیشتری تمام صندلی ها را پر کند.
برای تشویق مشتریان خود برای تبلیغ محتوای خود از طریق کانال های اجتماعی خود، دکمه های اشتراک اجتماعی را در ایمیل های خود بگنجانید.
-
اقتدار ایجاد کنید.
هنگامی که مشاغل شخصی خود را اداره می کنید، هدف شما این است که به عنوان یک متخصص در صنعت خود دیده شوید. این را تعیین کنید تا خود و مشاغل خود را به عنوان مرجعی در نظر مشتریان خود قرار دهید. از مزایای ایمیل مارکتینگ این است که این امکان را در اختیار شما قرار می دهد.
مشتریان شما در خبرنامه های بازاریابی شما ثبت نام کرده اند، زیرا می خواهند از شما خبر داشته باشند. آنها محتوایی که شما ارسال می کنید را دوست دارند و مشغول نگه داشتن آنها یکی از بهترین روش ها برای هر بازاریاب ایمیل است. محتوای شما یکی از با ارزش ترین ابزارهای بازاریابی شماست و می توانید از آن برای ساختن زمینه های دیگر استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید. اگر مردم کاری را که شما انجام می دهید دوست داشته باشند، پس از آن برای دیدن محتوای عالی بیشتر ثبت نام می کنند.
-
هیجان ایجاد کنید.
هرکسی دوست دارد به یک گروه خاص تعلق داشته باشد، به خصوص به مشتریانی که از مزایای انحصاری استفاده می کنند، ایمیل ارسال کنید.
مشتریان شما همه یکسان نیستند و رویکرد یکسان برای همه کار نمی کند. از کمپین های ایمیل خود برای انتقال پیام به مشتریان مبنی بر منحصر به فرد بودن و مهم بودن مشتری برای تجارت خود استفاده کنید.
فولکس واگن چندین بار در سال به مشترکان ایمیل بلیط فیلم رایگان می دهد. استارباکس در طول تعطیلات به اعضای طلایی خود نوشیدنی رایگان می دهد.
به عنوان یک تجارت کوچک، ممکن است نتوانید چیزهای رایگان به مشتریان خود بدهید، اما یک چیز اضافی می تواند کمک زیادی به شما کند. پاداش دادن به مشتریان حرکتی خوب است و از طرف شما راهی عالی برای تسریع اهداف بازاریابی است.
از طریق ایمیل با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
درگیر پیچیدگی های ایجاد یک کمپین بازاریابی از طریق ایمیل شوید که برای مشتریان و تجارت شما مفید باشد. زمینه های یادگیری زیادی در این زمینه وجود دارد، اما همچنین فرصت زیادی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود وجود دارد، نه اینکه فقط همیشه ایمیل ها را ارسال کنید.
برای ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل ها از طریق وردپرس پیشنهاد ما استفاده از افرونه میلستر است که با آن میتوانید به راحتی کمپین ایمیل مارکتینگ خود را اجرا کنید.
با بازاریابی از طریق ایمیل، می توانید برند خود را بسازید، اهداف بازاریابی خود را انجام دهید و خود را به عنوان یک متخصص تنظیم کنید. سطح تجربه شما مهم نیست، می توانید به سرعت کمپین های بازاریابی ایمیل را ایجاد کنید. این بدان معناست که زمان کمتری برای نگرانی در مورد جزئیات بازاریابی صرف شده و زمان بیشتری برای کار در موفقیت کسب و کار شما صرف شده است.
امیدواریم این مقاله به خوبی شما را با مزایای ایمیل مارکتینگ آشنا کرده باشد.