به طور معمول افراد برای سئو چند کلمه کلیدی انتخاب می کنند که حجم زیادی از ترافیک را به همراه دارد. با توجه به این موضوع، شما وب سایت خود را بهینه کرده و لینک های زیادی دریافت می کنید و انتظار دارید که وب سایت شما در حال افزایش نتایج جستجو باشد.
پس از چندین هفته یا حتی ماه کار بر روی آن، مطمئناً رتبه آن بالا رفته است، اما هنوز در صفحه دو یا سه هستید. به نظر می رسد کارهایی که انجام می دهید، به شما در ورود به صفحه اول کمک نمی کند.
سئو یکی از آن استراتژی هایی است که می توانید در چند هفته آن را اجرا کنید، اما تسلط یافتن بر آن زمان بر است، بنابراین می توانید برای کلمات و عبارات پر بازدید استفاده کنید.
در بسیاری از موارد ، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که چند اشتباه ساده را تصحیح کنید تا به نتیجه برسید. در اینجا 10 اشتباه رایج سئو که مشاهده شده و همچنین راهنمایی در مورد نحوه اصلاح آنها را می بینم:
پیش از هر چیز، پیشنهاد می کنیم با چهار ابزار سئو در وردپرس آشنا شوید.
اشتباه 1: نشناختن مخاطب
یکی از اصول اساسی سئو، درک و شناخت مخاطبان مورد نظر است. این بدان معناست که مخاطبان خود را در کمترین و دقیق ترین سطح بشناسید. سئو صدای مشتری است.
در حالی که بسیاری از بازاریابان تصور می کنند مخاطبان خود را می شناسند، اما اغلب در دام عدم درک رفتار مشتریان در بازار خود قرار می گیرند. در این زمان، به عنوان مصرف کننده انتظار پاسخ فوری و نتایج به سوالات خود را دارند. آنها اغلب این پاسخ را در زمان واقعی می خواهند.
یکی از رایج ترین اشتباهات در انتخاب کلمات کلیدی، نادیده گرفتن ترجیح موتورهای جستجو و کاربران برای کلمات کلیدی طولانی است.
نکات:
- به دنبال درک بازار خرید مصرف کنندگان خود باشید
- برای درک چگونگی تغییر رفتار، از داده های تجربی و واقعی استفاده کنید.
- آنچه را که در مورد قصد مصرف کننده پیدا می کنید، در انتخاب کلمات کلیدی و استراتژی خود ترسیم کنید.
- از keywords planning tools Google و ابزارهای فروشنده در اختیار خود استفاده کنید.
اشتباه 2: نداشتن برنامه سئو و نقشه راه
سال گذشته تنها 36 درصد از مشاغل کوچک دارای استراتژی سئو بودند. ایجاد یک استراتژی سئو و نقشه راه برای موفقیت بسیار مهم است. با این حال ، بسیاری از برنامه ها شکست می خورند، زیرا ایجاد یک استراتژی پایدار و کارآمد متکی بر چندین مورد از وب سایت، روابط عمومی، محتوا، محصول، فناوری اطلاعات است.
همچنین باید مطمئن باشید که هر استراتژی دارای ارزش اجرایی است و از نظر سئو اهمیت داشته و بر اساس اصول سئو پیش می رود.
اگر نقشه راه ندارید – نقشه ای برای موفقیت شما – باید اکنون آن را بسازید. نگاه کنید که سایت و نتایج شما در حال حاضر کجاست و می خواهید در کجا باشد. اهدافی تعیین کنید و در مورد گردش کار به توافق برسید.
نکات:
به عنوان بخشی از برنامه شما:
- رتبه بندی، کلمات کلیدی، محتوا و عملکرد رقبای خود را ارزیابی کنید.
- اقدامات را در وظایف افراد قرار دهید.
- در مورد محتوا، به روز رسانی سایت و سئو با افراد تیم توافق کنید.
- به دنبال فناوری ها باشید – ابزارها و بسترهایی که به گردش کار و استراتژی شما کمک می کند.
اشتباه 3: تولید محتوای نادرست
یکی دیگر از مشکلات رایج در سئو، تولید محتوا است که در واقع مربوط به مخاطبان شما نیست. مشکل این است که شما می خواهید برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کنید، اما نمی توانید متن را بر روی موضوع مورد نظر خود متمرکز کنید.
موتورهای جستجو مانند گوگل می خواهند به کاربران خود با مناسب ترین محتوا برای عبارات جستجوی آنها خدمت کنند. بنابراین، اگر محتوای شما به نیازهای کاربران پاسخ ندهد، رتبه خوبی نخواهید داشت.
این اشتباه اغلب ناشی از موارد زیر است:
- تلاش برای جا دادن چند موضوع مختلف در یک محتوا.
- ایجاد کار با کیفیت پایین فقط به خاطر درج کلمات کلیدی.
- بهینه سازی چندین کلمه کلیدی در یک مقاله.
هدف اصلی شما باید تولید محتوایی باشد که به طور واقعی با سوالات و نیازهای مخاطبان مورد نظر شما مطابقت داشته و همچنین از اصطلاحات جستجوی مناسب استفاده کند.
سپس موتورهای جستجو قادر خواهند بود محتوای شما را مطابق با کلید واژه ای که برای آن بهینه سازی کرده اید، ردیابی کنند.
بازاریابان می توانند دو اشتباه بزرگ درباره محتوا داشته باشند:
- آنها بر محتوا برای مخاطب هدف تمرکز نمی کنند.
- عدم تولید محتوای مبتنی بر تخصص، معتبر و قابل اعتماد.
بنابراین ایجاد محتوایی که گوگل می خواهد بسیار مهم است.
نکات:
- مطابق استراتژی سئو و نقشه راه خود، مطمئن شوید که محتوا و استراتژی های سئو کاملاً همسو هستند.
- مطمئن شوید که محتوای شما به سوالاتی که افراد در جستجوی آن هستند، پاسخ دهد.
- انواع مختلفی از محتوا را مانند ویدئو، تصاویر، متن برای نیازهای مختلف طرح بندی کنید .
اشتباه 4: انتشار مطالب غیر اصلی
پس از موارد فوق ، اشتباه معمولی بعدی به کیفیت محتوای شما مربوط می شود. در حالی که تکرار متن در گذشته رایج بود، امروزه برای موتورهای جستجو این روش مناسبی نیست. کپی و سرقت ادبی به عنوان یک عمل اسپم تلقی می شود و بسیار مأیوس کننده است.
به جای کپی از سایت های دیگر یا استفاده از نرم افزاری که محتوا را به شکل جدیدی در می آورد، در تولید محتوای اصلی و معنی دار سرمایه گذاری کنید. این تنها راهی است که می توانید مطمئن شوید وب سایت شما افت نکرده و به نتایج انتهایی جستجو منتقل نشده است.
نکات:
- تیترهای قوی ایجاد کنید که با موضوعی که محتوای شما درباره آن است، مطابقت داشته باشد. خوانندگان را گمراه نکنید.
- مطمئن شوید که محتوا به سوال مطرح شده در تیتر پاسخ می دهد و دارای اطلاعات قابل اجرا است. مثال بزنید.
داستان هایی بسازید که افراد بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند و با آنها درگیر شوند. نقل قول از منابع معتبر
برای افزایش تجربه خواننده ، فیلم ها و تصاویر را اضافه کنید.
اشتباه 5: عدم استفاده از تجزیه و تحلیل و استفاده از ابزارها و فناوری اشتباه
تنها راهی که می توانید بفهمید سئو و محتواهای شما کار می کند یا خیر ، پیگیری پیشرفت آنهاست. بسیاری از بازاریابان اعداد را نادیده می گیرند ، اما این یک اشتباه بزرگ است.
تنظیم و بررسی منظم تجزیه و تحلیل های خود برای نتایج بهینه سازی شما ضروری است. گوگل ابزارهای زیادی مانند Google Analytics و Google Search Console دارد که می توانید از آنها برای مرور کلی عملکرد وب سایت خود استفاده کنید.
با کمک آنها می توانید نحوه بهینه سازی خود را برای انواع مختلف محتوا ببینید و از استراتژی های مختلفی که سعی می کنید، استفاده کنید. علاوه بر این، فضای فناوری SEO در طول سالها به طور گسترده ای توسعه یافته است.
چندین ابزار و سیستم عامل وجود دارد که اکنون می توانند به شما در جلوگیری از اشتباهات ذکر شده در این مقاله کمک کنند.
راه حل ها شامل موارد زیر است:
- تحقیق در مورد کلمات کلیدی
- مدیریت SEO و گردش کار.
- مدیریت پیوند ، گزارش و اندازه گیری
- تحلیل رقابتی.
- اتوماسیون.
- و بیشتر.
نکات:
- به دنبال ابزار یا پلتفرمی باشید که بیشتر از همه به شما و نیازهای سازمانی شما خدمت می کند.
- ابزارها اغلب می توانند به بخش های خاصی از استراتژی سئو شما در انجام وظایف و کم کردن هزینه ها کمک کنند .
- پلتفرم ها می توانند بسیاری از نیازها را پوشش دهند که عمدتا سازمانی و گران تر هستند.
- ابزارها و سیستم عامل ها به افزایش کارایی شما کمک می کنند و به شما در اجرای استراتژی سئوکمک می کنند.
اشتباه 6: لینک های نادرست یا بی کیفیت
بازاریابان محتوا برای به دست آوردن بهترین نتیجه از سئو، باید بدانند که کیفیت لینک های خارجی موجود در محتوا مهمتر از کمیت آنها است.
به همین دلیل بهتر است مطمئن شوید که به وب سایت های مرتبط و دارای رتبه خوب لینک داده اید و نه به هر سایتی.
لینک مجدد دادن به سایتهایی که به شما لینک داده شده اند نیز مفید است، زیرا این باعث افزایش ترافیک در آینده می شود.
نکات:
- یک برنامه لینک سازی بر اساس کیفیت و بهترین شیوه ها بسازید.
- لینک خراب را رصد و بررسی کرده و آنها را برطرف کنید.
- محتوایی بسازید که با کیفیت به طور طبیعی لینک را جذب می کند.
- از فن آوری ها و ابزارهایی برای کمک به نظارت و ساخت استفاده کنید.
اشتباه 7: با لینک های داخلی خود به بیراهه می روید
همچنین اشتباهات متداولی هنگام وارد کردن لینک داخلی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.
به طور طبیعی، بسیار مهم است که برای لینک دادن به صفحه ای، صفحه ای با عملکرد خوب را انتخاب کنید. این راهی برای دیده شدن آنها است.
اما لینک های داخلی را فقط به خاطر وجود آنها در مقاله ای که با موضوع مقاله مطابقت ندارند، وارد نکنید. اگر محتوا و لینک ها غیر طبیعی به نظر برسند، کار مورد توجه مشتریان هدف شما قرار نمی گیرد.
موتورهای جستجو نیز با آن برخورد مطلوبی نخواهند کرد، زیرا می توان آن را یک عمل متقلبانه تلقی کرد.
نکات:
- صفحات وب مرتبط با موضوعی را با لینک های داخلی گروه بندی کنید.
- لینک های داخلی را برای مسائلی مانند لینک های خراب، صفحات کند، صفحات مهم در مقابل صفحات غیر مهم بررسی کنید.
- تعداد لینک های داخلی مورد استفاده خود را متعادل کنید.
- از هرگونه پیوند به صفحات نامربوط خودداری کنید.
خلاصه
امروزه بهینه سازی موتورهای جستجو بخش ضروری هر استراتژی بازاریابی محتوا است.
حتی بهترین افراد می توانند بسیاری از اشتباهات معمول سئو را مرتکب شوند. برای جلویگری از این خطاها به مرجع های سئو مانند سئوتراپی اعتماد کنید.
بهتر است با چالش هایی که دیگران تجربه کرده اند، آشنا شوید و در تلاش های بازاریابی خود از آنها اجتناب کنید. این خطاها کاملاً گسترده ثابت شده است، بنابراین تشخیص آنها قبل از انجام آنها آسان تر است.