ورود به دنیای تجارت الکترونیکی می تواند یک گام بزرگ برای کسب و کار شما محسوب شود که یکی از راه های آسان برای به اشتراک گذاشتن مخاطبان و خدمات با سایر افراد در فضا های مجازی است. افزایش تعداد فروشنده ها که به عنوان بازار چند فروشنده ای شناخته می شود یک ویترین مشترک برای چندین فروشنده در یک وب سایت ایجاد می کند. در این مقاله نحوه راه اندازی یک سایت چند فروشنده را بیان می کنیم.
سایت چند فروشنده چیست؟
در سایت های چند فروشندگی هر فروشنده ای در قسمت فروشگاهی خود می تواند محصولات خود را ایجاد، ویرایش و کنترل کند. خریداران می توانند هر ترکیبی از کالا ها را به سبد خرید خود اضافه کرده و کلیه خرید های خود را به عنوان بخشی از یک خرید انجام دهند.
این یک روش عالی برای یک تجارت کوچک است که تازه کار خود را شروع کرده و می تواند هنگام شروع کار کمی به رونق کسب و کار شما کمک کند یا به وسیله آن بتوانید فروشگاه های موجود بازار خود را گسترش دهید.
یک سایت چند فروشنده به معنای وب سایتی هم برای فروشندگان و هم برای مشتریان شما است
بزرگترین مزیت بازار چند فروشنده آشنایی و همکاری با سایر کار آفرینان است. فروشنده هایی که با آن ها شریک هستید بخشی از فروشگاه اصلی شما می شوند. آن ها می توانند به سوالات مشتریان شما پاسخ دهند و از فروشگاه اینترنتی شما پشتیبانی کنند در حالی که شما از چالش های فروش و رشد استفاده می کنید و می توانید تخصص خود را به نسل بعدی کار آفرینان نیز منتقل کنید.
ایجاد یک فروشگاه اشتراکی یا مارکت پلیس چند فروشندگی به این معنی است که شما نیز از این طریق مشتری های مشترکی زیادی به دست خواهید آورد. شما با جمع آوری فروشنده هایی با ایده آل های مشترک و مخاطبان هدف یکسان، در حال ساخت یک مارک تجاری گسترده تر هستید. با فروشندگانی در این زمینه شریک باشید که اقلام مورد علاقه مشتریان شما را می فروشند و مشتریان آن ها نیز محصولات شما را دوست دارند و به آن ها نیاز خواهند داشت.
و با حضور همه فروشندگان تحت یک فروشگاه متحد، مشتریان شما می توانند جامعه خود را ایجاد کنند. وب سایت شما و با پشتیبانی از فید های رسانه های اجتماعی به مکان هایی تبدیل می شود که خریداران با علایق مشترک در آن ها جمع می شوند و می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید و درباره آن ها اطلاعات کسب کنید، و با استفاده از آن اطلاعات فروش خود را افزایش دهید.
مزایای سایت چند فروشنده برای صاحبان فروشگاه ها
اگر شما مالک و مدیر یک وب سایت فروشگاهی ووکامرس هستید، تبدیل شدن به یک فروشگاه چند فروشندگی چند مزیت مستقیم برای شما و کسب و کار شما دارد:
یک جریان درآمد اضافی به شما درآمد شما اضافه می شود.
هنگامی که فروشندگان جدیدی را به بازار فروش خود دعوت می کنید، می توانید در ازاء فروش هر یک از کالا ها و یا خدمات آن ها، از آن ها مبلغی را به عنوان کمیسیون بگیرید. شما باید برای این کار نرخ کمیسیون استانداردی را در سراسر وب سایت فروشگاهی خود تعیین کنید یا نرخ های مختلفی را که به ضوابطی مانند تعداد محصولات و مخاطبان خاص مرتبط می شود را به فروشندگان خود ارائه دهید. در مورد هزینه های معامله خود پیشگام باشید و با این کار اجازه دهید که فروش آن ها به درآمد کلی وب سایت شما کمک کند.
مخاطبان گسترده تری به دست آورید
با پیوستن فروشندگان جدید به وب سایت فروشگاهی شما، مشتریان جدیدی به فروشگاه شما اضافه می کنند. در حالت ایده آل، شما فروشندگانی را انتخاب می کنید که همگی محصولات مکمل با محصولات شما را به فروش برسانند. اگر می خواهید یک قسمت برای فروش لوازم آشپز خانه ایجاد کنید، بازرگانان و فروشندگانی را انتخاب کنید که همگی لوازم آشپزخانه و وسایل مربوط به آشپز خانه را می فروشند، اما دقت کنید که موارد مشابه با محصولات شما را نداشته باشند.
احتمال دارد که بعضی از فروشندگان شما حوله، بعضی دیگر چاقو های سفارشی و دیگران اجاق خانگی یا اجاق های نان فروشی بفروشند. هر فروشنده از حساب های خود در شبکه های اجتماعی، برا تبلیغ کسب و کار خود و همچنین کسب مشتری های بیشتر استفاده می کند که با این کار باعث می شود تا بازدید کنندگان بیشتری را به بازار شما بیاورد. هرچه تعداد فروشنده های مارکت پلیس شما بیشتر باشد، مشتری بیشتر از طریق فروشندگان به وب سایت شما می آید، در نتیجه بخشی از سود خرید مشتریان به حساب شما منتقل می شود.
کنترل کامل بر اعضا
شما به عنوان مالک و مدیر اصلی سایت چند فروشنده کنترل آن چه در وب سایت شما اتفاق می افتد را در دست دارید. وقتی فروشندگان جدید درخواست عضویت می کنند، می توانید فقط کسانی را که در راستای فعالیت شما در حال فعالیت هستند را بپذیرید. فروشندگان پذیرفته شده می توانند محصولات خود را در داشبورد ووکامرس وب سایت شما ایجاد کنند، اما شما کنترل کیفیت را در دست دارید و فقط مواردی را که تأیید می کنید در وب سایت فعال می شوند و به مشتریان شما نشان داده می شود.
پرداخت های خودکار
نگران محاسبه پرداخت های پیچیده برای هر فروشنده وب سایت چند فروشنده خود هستید؟
WooCommerce Product Vendors از برنامه افزودنی مخصوص پرداخت هزینه محصولات در ووکامرس برای تنظیم پرداخت های خودکار از طریق درگاه های پرداخت و یا در هر برنامه ای که می خواهید استفاده کنید طراحی شده است. پرداخت ها را تا زمانی که سفارشات کاملاً تمام شده و دوره های بازگشت به پایان برسد، نگه دارید و به طور خودکار به ازاء فروش، دو بار در هفته یا ماهانه به فروشندگان وب سایت خود پرداخت کنید.
مسئولیت تقسیم شده
با تعیین کاربران اداری که کنترل فروشگاه را دارند، مسئولیت اداره و نگهداری سایت را گسترش دهید. تیم جدید سرپرستان شما می توانند فروشندگان و محصولات را تأیید کنند، با مشکلات امنیتی وب سایت فروشگاهی شما دست و پنجه نرم کنند و محصولات برجسته را از طرف شما مدیریت کنند در حالی که به موارد مورد علاقه خود پایبند هستید مانند ایجاد و فروش اقلام شخصی خود.
مزایای چند فروشنده برای فروشندگان
سایت چند فروشنده ای برای سایر فروشندگان نیز مفید است. آن ها از دسترسی فوری به مخاطبان مشترک بهره مند خواهند شد و مجبور نیستند هزینه ای را برای ساخت یک فروشگاه از ابتدا برای خود را پرداخت کنند. اما این کار به معنای محدود بودن آن ها نیست. وقتی به بازار شما بپیوندند، قادر خواهند بود:
محصولات خود را بسازند و موجودی خود را برای فروش کنترل کنند.
دسترسی فروشندگان به داشبورد وردپرس برای ایجاد محصولات، بارگذاری تصاویر، تعیین قیمت ها و توصیف خلاقیت های شان در سایت چند فروشنده به دقیق ترین روش ها قابل انجام است. فروشندگان همچنین توانایی کنترل شماره موجودی خود را دارند، بنابراین در دسترس بودن برای بازدید از طرف مشتری به صورت دقیق و بلافاصله به روز رسانی می شود.
نرخ حمل و نقل خود را تعیین کنید.
فروشندگان می توانند نرخ حمل و نقل برای محصولات خود را در فروشگاه تعیین کنند، بنابراین آن ها در یک ساختار دقیق قیمت گذاری برای کالاهایی که حجیم، سنگین یا نیاز به هزینه پست اضافی دارند، در نظر گرفته نمی شوند.
یادداشت های مشتری را اضافه کنید.
ایمیل های تأیید سفارش می تواند شامل یادداشت های فروشنده برای مشتریان شما باشد، بنابراین فروشندگان می توانند مستقیماً با مشتریان خود صحبت کنند. ایمیل ها می توانند شامل جزئیات تحویل، دستورالعمل ها یا سلب مسئولیت های لازم به قول خودشان و بدون دسترسی کامل اداری باشند.
گزارش های فروش فردی را دریافت کنید.
فروشندگان می توانند در سایت چند فروشنده شماره فروش و اطلاعات مشتری خود را، به صورت آسان و خوانا، در داشبورد ووکامرس خود مشاهده کنند. آن ها می توانند با استفاده از داده های خود اطمینان حاصل کنند که محصولات صحیح را در مکان های مناسب لیست کرده اند و فعالیت های بازاریابی خود را به درستی پیش می برند.
هر چیزی را با می توانید با ووکامرس بفروشید.
با ووکامرس، فروشندگان می توانند موارد فیزیکی، بارگیری دیجیتالی یا هر دو را بفروشند. با برنامه های افزودنی، می توانید گزینه های بیشتری را نیز به آن ها ارائه دهید. یکی از گزینه های محبوب: WooCommerce Bookings ،است که به فروشندگان شما امکان می دهد خدماتی مانند مشاوره در فروش و یا خرید محصولات ارائه دهند.
شروع کار
برای ساختن یک سایت چند فروشنده ، با راه اندازی وب سایت وردپرسی و نصب ووکامرس شروع کنید. سپس، یک کلید واژه کلی اضافه کنید مانند: فروشندگان محصول. برای راه اندازی بازار خود و شروع به کار، اسناد دقیق را دنبال کنید .
افزونه چند فروشندگی دکان را نصب کنید. افزونه Dokan-pro به شما این امکان را میدهد که به عنوان یک فروشنده، بسیاری از مسائل چندفروشندگی را در سایت فروشگاهی خود مدیریت کنید.
اشتراک فروشندگان محصول خود را سالانه تمدید کنید تا به ارتقا امنیت، ویژگی های جدید و پشتیبانی آن ها دسترسی داشته باشید.
با در دست داشتن این چند قطعه ساده، شما آماده فروش محصولات هستید و همچنین شما می توانید شروع به ساخت فروشگاه چند فروشنده ای خود کنید. به عنوان یک مالک وب سایت فروشگاهی، درآمد فردی شما بسیار زیاد رشد می کند و شهرت شما به عنوان یک صاحب کسب و کار که ارتباط برقرار می کند نیز رشد بسیار زیادی خواهد کرد.
امیدواریم که شما با خواند این مقاله متوجه شده باشید که داشتن یک فروشگاه یا سایت چند فروشنده مختلف چه سود هایی دارد و اگر شما یک وب سایت فروشگاهی دارید می توانید از این راه فروش محصولات خود ر ا افزایش دهید.