آیا به دنبال ایده در مورد سوالات عالی نظرسنجی هستید تا از بتوانید تعامل مردم را در سایت وردپرس خود افزایش دهند؟ ساخت نظرسنجی آنلاین یکی از ساده ترین و سریع ترین روش های جمع آوری بازخورد از بازدید کنندگان سایت شما است.
در این مقاله ، ما یک لیست عالی از ایده ها و الهام بخش سوالات نظرسنجی را جمع آوری کرده ایم که به شما کمک می کند مخاطبان شما را با خدمات و محصولات سایت خود بیشتر درگیر و علاقه مند کند.
چه سوالاتی برای پرسیدن در نظرسنجی مناسب است؟
هنگامی که در وب سایت وردپرس خود یک نظرسنجی آنلاین طراحی کرده اید، نوع سوالات نظرسنجی شما به نوع مخاطب شما بستگی دارد.
به عنوان مثال ، اگر شما یک وبلاگ نویس هستید که کالاهای دیجیتالی مانند دوره های آموزشی را از طریق یک سایت عضویت می فروشید، باید سوالات معمولی بیشتری داشته باشید تا مخاطبان شما را بشناسند و با شما راحت ارتباط برقرار کند .
اما اگر مشاغل کوچکی هستید باید نیاز مشتری را بهتر درک کنید … بنابراین احتمالاً می خواهید در ساخت نظرسنجی آنلاین خود چند سوال نظرسنجی درباره بازدید کننده بپرسید تا بتوانید نیاز های فردی آن ها را بشناسد.
این ها فقط 2 نمونه از انواع مختلف وب سایت هایی است که می توانند از ساخت نظرسنجی آنلاین استفاده کنند. بنابراین، بیایید این سوالات نظرسنجی را به چند دسته تقسیم کنیم تا بتوانید مناسب ترین فرم نظرسنجی وب سایت خود را پیدا کنید.
سوالات نظرسنجی انگیزشی
سوالات نظرسنجی انگیزشی برای یافتن دلیل بازدید افراد از وب سایت شما خوب است. این امر به ویژه در صورت داشتن فروشگاه تجارت الکترونیک بسیار مفید است. از این گذشته ، دانستن اینکه مشتری های شما هنگام مرور سایت خود به دنبال چه چیزی هستند بسیار خوب است ،
اگرچه این سوالات نظرسنجی لازم نیست که مربوط به یک فروشگاه آنلاین باشد. فقط کشف مواردی که مردم انتظار دارند پس از ورود به سایت شما پیدا کنند می تواند به شما داده های مورد نیاز برای جذابیت بیشتر سایت شما و کمک به کاهش نرخ پرش را بدهد.
با افزونه ای فرم می توانید همه نتایج انواع نظرسنجی ها و نظرسنجی ها را در یک داشبورد زیبا و آسان برای خواندن مشاهده کنید.
بنابراین در اینجا برخی از بهترین سوالات ساخت نظرسنجی آنلاین انگیزشی وجود دارد که می توانید در فرم نظرسنجی خود استفاده کنید،
- شما به دنبال چه چیزهایی در این سایت هستید؟
کشف کنید که چرا آن ها به سایت شما رجوع کرده اند. شما می توانید با یک سوال در مورد نیاز بازدیدکنندگان از سایر نیاز های آن ها اگاه شوید
- نظر بقیه افراد در مورد ما چیست؟
- چه چیزی شما را به وب سایت ما می آورد؟
اگر بتوانید درک کنید که چه چیزهایی افراد را به بازدید از سایت شما سوق می دهد ، می توانید مدل کسب و کار خود را بهبود ببخشید و ارزش بیشتری را برای کسانی که بدنبال چیز خاصی هستند را فراهم کنید.
ساخت نظرسنجی آنلاین رضایتی
دقیقاً مانند دانستن اینکه چه چیزی افراد را به سمت وب سایت شما سوق می دهد می تواند به شما در ایجاد تغییرات صحیح کمک کند ، دانستن آن چه رضایت بازدید کنندگان سایت شما را نیز فراهم می کند نیز می تواند به شما کمک کند. شما می خواهید با ساخت نظرسنجی آنلاین بدانید که مردم در مورد وب سایت ، محتوای وبلاگ ، محصولات و خدمات و حتی تجربیات خدمات مشتری شما چه چیزهایی را دوست دارند.
بنابراین ، یک سوال نظرسنجی خوب برای پرسیدن ممکن است این باشد:
- آیا محصولات / خدمات ما را به دوستان و خانواده خود توصیه می کنید؟
- از گفت و گو خود با تیم پشتیبانی مشتری ما لذت بردید؟
اگر آن ها با سایر اعضای تیم شما ارتباط برقرار کرده باشند ، یک روش عالی خواهد بود.
- آیا در سایت ما چیزی وجود دارد که مطابق انتظار شما نباشد؟
به جای سوالات چند گزینه ای در ساخت نظرسنجی آنلاین خود، می توانید برخی از سوالات نظرسنجی آزاد را نیز قرار دهید ، این سوالات بهترین نتیجه را برای نظرسنجی خواهد داشت
اگرچه پرسیدن این سوالات خوب است ، اما مهم است که کسانی که دارای فروشگاه های آنلاین هستند ، سوالات نظرسنجی پیشنهادی را بپرسند. به این دلیل که احتمال توصیه فرد برای محصولات یا خدمات شما شاخص خوبی برای این است که آیا انتظار می رود شرکت شما در آینده رشد کند یا خیر .
و نکته قابل توجه در مورد استفاده از افزونه eform این است که شما می توانید منطق شرطی را فعال کنید تا یک سوال باز برای کسانی که به “نه” به سوال نظرسنجی توصیه پاسخ می دهند ، نشان دهد.
با این روش می توانید از طریق خود مشتریان دریابید که کدام سوالات جنبه بهتری برای مطرح کردن دارند .
از این گذشته ، مشتریان خوش حال خواهند شد تا از تجربیات خود ، چه مثبت و چه منفی ، به دیگران بگویند. شما می خواهید از هرگونه تجربه منفی برای کمک به شما در جهت پیشرفت بهتر و جلوگیری از تکرار آن موارد استفاده کنید.
از سوالات نظرسنجی نترسید
هرچه اعتماد بیشتری از بازدیدکنندگان سایت کسب کنید ، بهتر است و باعث افزایش وفاداری مشتریان می شود. خوشبختانه ، استفاده از سوالات خوب نظرسنجی برای فهمیدن اینکه بازدید کنندگان سایت شما از مشتری شما شدن چه حسی دارند ، می تواند به شما کمک کند رابطه بهتری با آن ها برقرار کنید و آن ها را متقاعد به خرید کنید.
هنگام انجام خرید آنلاین ، مردم در مورد بسیاری از موارد ترس ، عدم اطمینان و تردید دارند:
- محصول واقعی با تصاویر مطابقت ندارد
- پس از انجام خرید راهی برای تماس با شما وجود ندارد
- روند بازگشت دردسر ساز خواهد شد
- موردی مناسبی برای مشتری نیست
- اطلاع رسانی های پست الکترونیکی تحویل داده نمی شوند
اگر سایت شما دارای چنین خصوصیاتی است نگران باشید که معامله بهتری در جای دیگر انجام شود
سطح امنیت را جدی بگیرید
همان طور که مشاهده می کنید ، بسیاری موارد مانع از خرید نهایی مردم می شوند. با این حال ، با افزودن فرم نظرسنجی به وب سایت خود برای افرادی که سبد خرید خود را بعد از پر کردن رها می کنند ، می توانید بر این ترس ها غلبه کرده و سایت خود را برای مشتری های خود بهبود بخشید .
ناگفته نماند ، شما می توانید از افرادی که یک خرید را انجام داده اند و فرم نظرسنجی شما را نیز پر کنند اطلاعات لازم را کسب کنید.
در اینجا چند سوال خوب ساخت نظرسنجی آنلاین برای شناسایی ترس افراد آورده شده است:
- آیا چیزی در مورد این روند پرداخت وجود دارد که شما احساس می کنید باید بهبود ببخشیم؟
بهترین زمان برای پرسیدن این سوال پس از پایان خرید است .
8- آیا قبل از اتمام خرید سوالی دارید؟
به راحتی می توانید این سوالات را در فرم باز شونده در صفحه پرداخت خود قرار دهید.
- چه چیزی مانع از این شد که امروز خرید خود در سایت ما تکمیل کنید؟
هر چه شما تغیرات را به نفع مشتری انجام دهید، مشتریان رضایت بیشتری نسبت به گذشته خواهند داشت. و همه به این دلیل است که شما فرم نظرسنجی را به وب سایت خود اضافه کرده اید تا ببینید بازدیدکنندگان از سایت شما چه انتظاری دارند.
سوالات نظرسنجی یخ شکن
آیا می خواهید ساخت نظرسنجی آنلاین خود را در سطح معمولی نگه دارید و یا با مخاطبان خود به صورت شخصی بیشتر آشنا شوید؟ سوالات نظرسنجی یخ شکن یک روش خوب برای ترغیب بازدید کننده شما و در عین حال جمع آوری برخی اطلاعات مهم در مورد آن ها است. این به شما کمک می کند تا تصمیمات شغلی بهتری را نیز در پیش بگیرید.
- اهل کجایی؟
اگر می خواهید این مورد را خودتان از طریق فرم های خود پیدا کنید ، می توانید از افزودنی مکان جغرافیایی نیز استفاده کنید.
- امروز امیدوارید چه چیزی یاد بگیرید؟
اگر می خواهید یک وبینار برگزار کنید و می خواهید مخاطبان خود را بشناسید بسیار عالی است.
- به کدام زبان ها صحبت می کنید؟
پرسیدن این سوال در ساخت نظرسنجی آنلاین چشم نواز است. شما می توانید بسیاری از مردم را از این طریق شناسایی کنید. هر کس در جایی که به یک زبان صحبت می شود زندگی نمی کند ، این مورد را به خاطر داشته باشید
- گروه سنی شما چیست؟
شاید تعجب کنید اگر بفهمید طیف سنی زیادی در مخاطبان شما وجود دارد! یا ، ممکن است این سوال به شما نشان دهد که برند شما گروه خاصی را جذب می کند یا خیر .
- امروز چه احساسی دارید؟
اگر می خواهید بعداً مانند یک وبینار سوالات بازدیدکنندگان خود را بررسی کنید ، همیشه می توانید پاسخ او را در مورد احساس عقب ماندن از او بیاورید. یا ، از این سوالات به عنوان راهی استفاده کنید تا آن ها راجع به اتفاقات روزشان صحبت کنند.
- دوست دارید چه چیزی داشته باشید؟
به راحتی می توانید کادر ‘دیگری’ را اضافه کنید تا به یک سوال نظرسنجی مانند این ، پاسخ های بسیار جالب توجهی بدست آورید.
- موسیقی پاپ یا راک؟
اکثر مردم مشتاق و مایل به پاسخگویی به پرسشهای سریع مانند این موارد هستند. چیزی جهانی مانند تنظیمات برگزیده موسیقی سوالات بزرگی است که باید بپرسید.
- سفر هوایی یا سفرهای جاده ای؟
این نوع سوالات جالب می تواند زمانی را به مردم یادآوری کند که آن ها مشغول انجام کاری سرگرم کننده مانند مسافرت بودند. امیدوارم که این امر به شما کمک کند تا کمی راحت تر شوید تا در سوالات دیگری که نیاز به تأمل بیشتری دارند صادقانه تر باشید.
18-طلوع آفتاب یا غروب خورشید؟
این یک سوال ساده و رنگارنگ دیگر در ساخت نظرسنجی آنلاین است اگر می خواهید یخ گفت و گو را بشکنید.
- اقیانوس ها یا رودخانه ها؟
در اینجا یک سوال ساده و آسان برای پاسخ دادن وجود دارد که می توانید استفاده کنید.
- دفتر یا پارک ها و نمایشگاه ها؟
ممکن است نوع سوالات بعدی بستگی به همین سوال داشته باشد.
- یک مهمانی بزرگ یا یک کتاب خانه آرام؟
یکی دیگر از موارد خوب این است که با پرسید این سوالات شخصیت را ارزیابی کنید. از یک سوال ساده مانند این می توانید چیزهای زیادی درباره یک شخص بدانید.
- فیلم انیمیشن یا مستند جنایی؟
سوال بالا ساده است، اما شما همیشه می توانید جزئیات بیشتری را بپرسید. ممکن است شخصی مایل باشد اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چرا آن ها یک چیز را بر چیز دیگر ترجیح می دهند، ارائه دهد تا بینش بیشتری به شما بدهد.
- کوکاکولا یا پپسی؟
در اینجا یک سوال ساده و احمقانه وجود دارد که باید آن از آن استفاده کنید تا یخ گفت و گو را بشکنید.
سوالات خنده دار در ساخت نظرسنجی آنلاین
شوخ طبعی می تواند در ساخت نظرسنجی آنلاین به آرامش افراد کمک کند ، بنابراین در مطرح کردن سوالات نظرسنجی از آن دریغ نکنید. در اینجا چند ایده عالی برای یک سوال نظرسنجی خنده دار آورده شده است تا سعی کنید مخاطبان خود را بخندانید و در عین حال آن ها را به وب سایت خود جذب کنید
- صادق باشید – آیا اکنون لباس زمستانی خود را پوشیده اید؟
یک سوال فوق العاده سرگرم کننده و محاوره ای. اطمینان حاصل کنید که چنین چیزی فقط با لحن برند شما مطابقت داشته باشد.
- به کدام یک از قسمت های هری پاتر علاقه دارید؟
شما همیشه می توانید گزینه “نمی دانم” را برای افرادی که با منابع فرهنگ پاپ آشنا نیستند ، بگذارید.
- از خواب زود بیدار می شوید یا شب ها بیدار هستید؟
اگر می خواهید بدانید می توانید مستقیماً این سال را بپرسید. شما می توانید به راحتی این محصول مربوط به سوال نظرسنجی را تنظیم کنید – مثال بالا ممکن است برای شرکتی که بالش می فروشد و به خواب مرتبط است خوب باشد.
- آیا می خواهید جاودانه زندگی کنید؟
می توانید این سوال را از این قبیل تغییر دهید ، اما این یکی از گزینه های جالب است.
- آیا اگر برنده یک قرعه کشی فوق العاده شوید شغل خود را ترک می کنید؟
شاید برای کمک به ایجاد تجارت خود نیازی به دانستن پاسخ این مسئله نباشید. با این حال، ذر ساخت نظرسنجی آنلاین سوالی که باعث می شود بازدیدکنندگان خود را با هزاران دلار پول تصویر کنند، می تواند مکانی عالی برای راهنمایی ذهنی آن ها باشد .
- چه کسی بهترین بازیگری را به عنوان جوکر انجام داد؟
یک سوال کاملا احمقانه که می تواند علاقه مندان به فرهنگ پاپ را که ممکن است در نظرسنجی شما شرکت کنند ، برانگیزد.
تنوع بسیاری از سوالات نظرسنجی خنده دار وجود دارد. با خیال راحت آن ها را مطرح کنید و کمی از شخصیت برند خود را در آن ها نشان دهید.
بررسی سوالات نظرسنجی
برای اینکه واقعاً نیازهای مخاطبان خود را در طولانی مدت بشناسید که می تواند به محصول یا خدمات شما کمک کند ، می توانید با چند سوال آموزنده در این زمینه تحقیق کنید تا درباره نیازهای شخصی آن ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.
- بزرگترین نیاز شما در حال حاضر چیست؟
این سوال خارق العاده در ساخت نظرسنجی آنلاین می تواند نشان دهد که چگونه می توانید به مشتریان خود کمک کنید.
- یک نقطه ضعف بزرگ برای تجارت ما را بگویید.
این سوال روش دیگری است برای پرسیدن اینکه چگونه می توانید به ما کمک کنید. وقتی می دانید مشتری ها با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنند ، می توانید روی ساخت محصولی با تقاضای زیاد تمرکز کنید که بتواند نیازهای آن ها را برآورده کند.
- درآمد ایده آل ماهانه شما از سایت چقدر است؟
مشابه سوال قرعه کشی ، این سوال راهی عالی برای قرار دادن بازدیدکنندگان در شرایط ذهنی است که می توانند خود را در رسیدن به یک هدف تصور کنند. و سپس می توانید به آن ها بگویید که چگونه می توانید به آن ها کمک کنید تا به آنجا برسند.
- چه چیزی را در مورد وب سایت ما دوست دارید؟
ببینید چه کارهایی می توانید بیشتر انجام دهید و در سایت خود آن ها را ادامه دهید.
- چه چیزی می تواند در مورد این وب سایت بهتر باشد؟
در اینجا یک راه آسان برای کشف آنچه می توانید در وب سایت خود اصلاح کنید وجود دارد.
- چه مدت از خدمات ما استفاده می کنید؟
هر چه افراد با شما بیشتر در ارتباط باشند می توانید اطلاعات بیشتری کسب کند
- چه مدت از این سایت بازدید کرده اید؟
ممکن است شخصی مدت طولانی با شما بوده باشد ، اما هرگز به وب سایت شما مراجعه نکنید. این مهم است که بدانید! این می تواند به شما نشان دهد که زمان آن فرا رسیده است که بازی بازاریابی دیجیتال خود را افزایش داده و یک خبرنامه قوی ایجاد کنید .
- نقش شغلی فعلی شما چیست؟
ببینید آیا فرد مدیر یک شرکت انحصاری ، مجری یا کارمند است تا ببینید آیا تصمیم گیرنده است یا خیر.
- چه مدت در این نقش هستید؟
عاقلانه است که اگر کاربر پاسخ دهد که مدت طولانی در این نقش نبوده است ، از منطق مشروط برای نمایش جعبه دیگری برای نقش قبلی استفاده کنید.
- درآمد شما چقدر است؟
در ساخت نظرسنجی آنلاین خود حتماً به کاربران فرصت دهید تا به سوالات حساس مانند این ها پاسخ ندهند. شما نمی خواهید آن ها را آزرده خاطر کنید ، اما اگر آن ها مایل به ارائه اطلاعات هستند ، بسیار عالی است.
- بهترین محصول / خدماتی که ما ارائه می دهیم چیست؟
امیدوارم با این سوال متوجه شوید که مردم چه محصولی را نیاز دارند و یا پیشنهاد می دهند ، بنابراین می توانید روی بهتر کردن آن تمرکز کنید.
- آیا علاقه مند به پیوستن به خبرنامه ما هستید؟
فراموش نکنید که به هر کسی در سایت خود راهی برای عضویت در یک خبرنامه پیشنهاد دهید تا آن ها دوباره به سایت شما برگردند.
سوالات نظرسنجی مقیاس Likert
یک سوال نظرسنجی در مقیاس لیکرت میزان کسی را که با چیزی موافق یا مخالف است اندازه گیری می کند. در اینجا چند نمونه از این سوالات برای ساخت نظرسنجی آنلاین آورده شده است.
- چقدر از نحوه پشتیبانی راضی هستید؟
همیشه برای شما مهم است که بدانید تیم پشتیبانی شما انتظارات مشتری را برآورده می کند یا خیر.
- چقدر از خدمات ما راضی هستید؟
این نوعی سوال است که آیا نیازهای مشتری را برآورده می شود یا خیر ، اما آن را به چندین گزینه برای بینش عمیق تر تقسیم می کنید.
- چقدر از قیمت های ما راضی هستید؟
اگر مشتری احساس کند کالایی عالی است ، در بیشتر موارد به احتمال زیاد از قیمتی که می پردازد راضی است. بنابراین ، این یک سوال عالی برای سنجش رضایت از محصول به طور کلی است.
- قیمت محصول چقدر برای شما مهم است؟
برای کمک به اطلاعات بیشتر در مورد اولویت های مشتریان خود ، می توانید سوال آخر را با این سوال ادامه دهید.
- چقدر احتمال دارد محصول ما را پیشنهاد دهید؟
قطعاً باید این سال را در ساخت نظرسنجی آنلاین سایت خود از کاربران بپرسید ، زیرا توصیه ها برای رشد تجارت شما بسیار مهم هستند.
- پیمایش این وب سایت چه قدر آسان است.
اطمینان حاصل کنید که از مقیاس کاملاً موافق تا کاملاً مخالف در این نوع سوال ها استفاده کنید
سوالات نظرسنجی بله و خیر
سوالات بله/خیر در ساخت نظرسنجی آنلاین می تواند هر آنچه شما می خواهید باشد – از سرگرمی ، سوالات آموزنده ، یا شناختن مخاطبان.
- آیا از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید؟
در اینجا سوالی وجود دارد که همچنین فرصتی عالی برای اتصال کانال های شخصی و پیوند دادن به آن ها است.
- آیا می توانید با پخش موسیقی کار کنید؟
در اینجا یک سوال سرگرم کننده بله / خیر وجود دارد تا مخاطبان شما احساس کنند می خواهید با آن ها آشنا شوید.
- آیا شما این مورد را خریداری می کنید؟
می توانید ساخت نظرسنجی آنلاین تصویری را امتحان کنید و با تصاویر سوال کنید .
- آیا بازاریابی در تجارت باعث درد سر شما می شود؟
قرار دادن مشتری در فضایی اصلی که آن ها به سختی کار فکر می کنند ، به ویژه اگر چیزی را می فروشید که به شما کمک می کند تا این ناامیدی را کاهش دهد ، بسیار مفید است.
- آیا برای دریافت راهنمایی بیشتر به کمک نیاز دارید؟
یک سوال نظرسنجی عالی که می تواند به صفحه فرود فرم برای ارتقا خدمتی منجر شود که می تواند به شما کمک کند.
شروع با اولین نظرسنجی خود
آیا آماده استفاده از نظرسنجی ها در وب سایت وردپرس خود هستید؟
اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه ایفرم است .
در مرحله بعدی ، باید این افزونه را فعال کنید و سپس سوالات نظرسنجی خود را اضافه کنید
اکنون که فرم نظرسنجی خود را ایجاد کرده اید ، وقت آن است که سوالات نظرسنجی را اضافه کنید و ساخت نظرسنجی آنلاین را تکمیل کنید.
معمولاً نظرسنجی ها فقط یک سوال چند گزینه ای دارند که مردم باید به آن پاسخ دهند. در واقع ، این یکی از مواردی است که سوالات نظرسنجی را از فرم های نظرسنجی متفاوت می کند . این به این دلیل است که نظرسنجی های چند گزینه ای معمولاً برای گرفتن اطلاعات فوری از مردم استفاده می شود.
به عنوان مثال این نظرسنجی آمازون را ببینید که در پایان بررسی محصول مشاهده شده است:
با این حال ، اگر می خواهید ، بیش از یک سوال در فرم نظرسنجی خود از بازدیدکنندگان سایت خود بپرسید. و از آنجا که پاسخ دادن به آن ها بسیار آسان است ، احتمال ترک بازدیدکنندگان از فرم نظرسنجی شما کم است.
به علاوه ، اگر به هر یک از سوالات نظرسنجی خود گزینه های تصویری اضافه کنید ، مردم واقعاً جذب آن ها می شوند و می خواهند حتی بیشتر به آن ها پاسخ دهند!
امیدواریم ، این سوالات خاص نظرسنجی الهام بخش خوبی برای شما باشد تا بتوانید با ساخت نظرسنجی آنلاین از مهم ترین دارایی خود – بازدیدکنندگان سایت خود – شروع به جمع آوری بازخورد کنید .