امروزه همه کسب و کار اینترنتی به دنبال بالا بردن ترافیک و افزایش بازدید سایت خود می باشند زیرا همانطور که می دانید بازدید بیشتر از صفحه شما به این معنا است که شما موفق شده اید مخاطبان خود را جذب کنید و در نتیجه خریداران و مشتریان بیشتری خواهید داشت.
در این میان چندین گزینه برای افزایش بازدید از سایت شما وجود دارد اما لزوماً همگی آن ها نتایج یکسان و خوبی را ارائه نمی دهند و نمی توان به آن ها تکیه کرد. در واقع داشتن سیستمی برای بهبود و افزایش مداوم بازدید وب سایت، بهترین روش برای ایجاد و جذب مشتری می باشد.
چگونه می توان با یک رویکرد سیستماتیک میزان بازدید از وب سایت خود را افزایش داد؟
اگر در مورد بهینه سازی مطالب برای موتورهای جستجو و یا روش های دیگر برای افزایش ترافیک بیشتر برای سایت خود تحقیق کرده باشید ، بدون شک با اصطلاح “Content Is King” را برخورد کرده اید. این عبارت، در واقع به این معناست که همیشه محتوای شما حرف اول را می زند!
در واقع این اصل باید پایه و اساس رویکرد شما در افزایش بازدید وب سایت خودتان باشد. ایجاد محتوای عالی که مخاطب مورد نظر شما به آن نیاز داشته باشد و به طور مداوم در جستجوی آن باشد مهم ترین موردی می باشد که باید برای افزایش بازدیدکننده وب سایت انجام دهید. در صورتی که شما موفق بشوید و محتوای عالی و آموزنده برای مخاطبان خود تولید کنید به طور مداوم و سیستماتیک تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان را به وب سایت خود منتقل می کنید.
ما در این مقاله 5 مرحله مختلف که شامل تحقیق، ایجاد، بهینه سازی، تبلیغ، تکرار می باشد که به عنوان مهم ترین قدم ها برای افزایش بازدید و ترافیک وب سایت می باشند را به شما معرفی خواهیم کرد. در صورتی که این 5 مرحله را به صورت مداوم طی کنید بدون شک در زمانی کوتاه ها صاحب سایتی خواهید شد که حجم بسیار زیادی از کاربران به وبسایت شما که از کیفیت بالایی برخوردار است ، از آن بازدید خواهند کرد. در ادامه به معرفی این مراحل افزایش بازدید سایت خواهیم پرداخت.
-
تحقیق کنید.
قدم اول برای شروع کار این است که در رابطه با مخاطبان خود تحقیق کنید و سعی کنید از ان ها شناخت بسیار خوبی پیدا کنید. کلید تولید محتوای عالی این است که بدانید مخاطبان شما محتوای به دنبال چه نوع محتوایی هستند و سپس بر اساس نتایج تحقیقات خود شروع به تولید محتوا کنید. در واقع ان محتوایی که شما تصور می کنید عالی و بی نقص است ممکن است نسبت به آنچه مخاطب مورد نظر شما نیاز دارد و یا عالی می داند متفاوت باشد بنابراین شما باید برای مخاطبان خود محتوا تولید کنید و همیشه آن ها را در نظر بگیرید.
برای آن که بدانید چه محتوایی برای مخاطبان مورد نظرتان آموزنده و کاربردی می باشد، باید مشخصات خریدار، روند و نحوه خرید آن ها و همچنین کلمات کلیدی را که آن ها برای یافتن محصول موردنظر خود استفاده می کنند را بدانید تا به شناخت کافی از ان ها برسید.
شما باید موضوعاتی را که آن ها به دنبال آن هستند را بیابید. همچنین باید تحقیق کنید که محتوایی را که آن ها می پسندند دقیقا چه می باشد (پست های وبلاگ، اینفوگرافیک ها، فیلم ها، عکس و …) همچنین باید کانال هایی را که آن ها برای جستجوی محتوا مانند موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی که استفاده می کنند را شناسایی کنید.
برای هر محتوایی که تولید می کنید، باید در مورد موضوع آن به خوبی تحقیق کنید و باید بدانید که مخاطب مورد نظر شما به چه دلیل به دنبال محتوای شما می باشد و از چه طریق به دنبال آن است.
در واقع بسیاری از افراد این مرحله را نادیده می گیرند و در سیستم استراتژیک خود به آن توجه نمی کنند. شما هرگز نباید مستقیماً وارد مرحله نوشتن شوید و اگر می خواهید تعداد بیشتری از افراد مناسب را به وب سایت خود جذب کنید، باید مرحله تحقیق را به درستی انجام دهید و از آن صرف نظر نکنید.
-
شروع به ایجاد محتوای خود کنید.
پس از انجام تحقیقات خود و کسب دانش و شناخت کافی از مخاطبان خود زمان آن فرار رسیده است که شروع به ایجاد محتوای خود کنید. انواع مختلفی از محتوا مانند پست های وبلاگ، فیلم ها، اینفوگرافیک ها، کتاب های الکترونیکی، وبینار ها و از محتوا مانند وجود دارد که شما می توانید برای سایت خود از آن ها استفاده کنید.
هنگامی که نوع محتوای تولیدی خود را تعیین کردید ، از تحقیقات خود برای ساختن محتوا به گونه ای استفاده کنید که به بهترین شکل ممکن مخاطبانتان را جذب کند. آن ها برای یافتن مطالب شما از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند؟ چه مواردی برای آن ها مهمتر می باشد؟ انگیزه و هدف آن ها از خواندن این مطالب چه می باشد؟ تحقیقات شما باید برای تمامی این پرسش ها پاسخی را ارائه دهد تا منجر به ایجاد یک محتوای عالی شود!
-
محتوای خود را بهینه سازی کنید.
با استفاده از تجزیه و تحلیل مخاطبان خود و تحقیق درباره آن ها شما می توانید عملکرد محتوای خود را نه تنها در وب سایت بلکه به هر شکل دیگر از بازاریابی، در طول زمان کوتاه ارزیابی کنید و با استفاده از نتایج بدست آمده آن ها را بهینه کنید. ممکن است لازم باشد این سوالات را از خود بپرسید که آیا بازدیدکنندگان اقداماتی را که از آن ها درخواست کردهاید را انجام می دهند؟ آیا مطالب شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند؟
در روند بهبود محتوای ایجاد شده ممکن است برای تأثیرگذاری بیشتر نیاز به بازنویسی عنوان داشته باشید و یا ممکن است لازم باشد که محتوای خود را دوباره سازماندهی کنید. حتی در برخی موارد متوجه خواهید شد که کلمه کلیدی مورد استفاده شما راه مناسبی برای جلب توجه به مطالب شما نمی باشد. این مرحله نیز بسیار مهم است و شما باید محتوای خود را به طور مداوم ارزیابی کنید و پیشرفت کنید.
-
تبلیغ کنید.
پس از ایجاد و بهینه سازی محتوای خود، باید آن را تبلیغ کنید. این بدان معنی است که آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، به افراد ایمیل های خبرنامه ارسال کنید، آن را در کانال های مختلف معرفی کنید و یا تیم فروش خود را قادر به اشتراک گذاری آن با سایر افراد کنید.
اگر نمی دانید خبرنامه ایمیلی چیست مقاله ما در این مورد را بخوانید.
ممکن است از خودتان بپرسید که چرا بلافاصله پس از ایجاد محتوا نباید تبلیغ کرد. اگر محتوای خود را پیش از بهینه سازی آن ها به اشتراک بگذارید ممکن است که در شبکه های اجتماعی و یا ایمیل ها بازخورد خوبی دریافت نکنید. بنابراین کمی صبر داشته باشید و پس از گذراندن مراحل قبل وارد عمل شوید.
پس از بهینه سازی محتوای خود، یک برنامه ای برای تبلیغ مطالب در شبکه های اجتماعی ا را برای 3-6 هفته آینده تعیین کنید. قسمت های برگزیده محتوای خود را انتخاب کنید و از آن ها در پست های شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید تا مخاطبانتان به کلیک کردن ترغیب شوند. اکنون زمان مناسبی برای معرفی محتوا در کانال های اجتماعی است.
معمولاً افراد 3 هدف مختلف از تبلیغ محتوا خود دارند ممکن است آن ها بخواهند که فورا به مطالب خود نگاه کنید. دو، شما می خواهید برخی از این چشم ها برای محتوای شما آنقدر ارزش قائل شوند که از آن به عنوان منبع در محتوای خودشان استفاده کنند، جایی که آنها به محتوای شما پیوند می خورند. این به رتبه بندی موتور جستجو در محتوای شما کمک زیادی می کند. سه، شما می خواهید افراد اجتماعی محتوا را در کانال های خود به اشتراک بگذارند و باعث افزایش دسترسی و مخاطب شما شوند.
-
مراحل گفته شده را تکرار کنید.
هر مرحله در این فرآیند را تا حد امکان تکرار کنید. هر چقدر فرآیند را بیشتر تکرار کنید وبرای محتوا خود تحقیق کنید و آن را بهینه سازی و تبلیغ کنید ، بازدید وب سایت خود را بیشتر خواهید کرد. شما باید به طور مداوم درباره مخاطبان خود تحقیق کنید زیرا شما قادر خواهید بود که موضوعات و ایده ها برای تولید محتوا بیابید و همچنین از مخاطبان خود به شناخت کافی خواهید رسید.
آیا شما همچنان در انجام دادن این مراحل برای افزایش بازدید سایت تردید دارید؟ در ادامه چند آمار برایتان آورده شده است تا دیگر تردیدی نداشته باشید:
- شرکت هایی که ماهانه بیش از 16 پست وبلاگ منتشر می کنند، تقریباً 3.5 برابر بیشتر از شرکت هایی که 0 تا 4 پست ماهانه منتشر می کنند، بازدید دارند.
- شرکت های که بیش از 11 بار در ماه وبلاگ می نوشتند تقریباً 3 برابر بیشتر از وبلاگ نویسی 0-1 بار در ماه بازدید داشتند.
- وب سایت هایی که دارای وبلاگ فعال در گوگل هستند، رتبه بسیار بهتری خواهد داشت و این موضوع باعث ایجاد بازدید بیشتر می شود.
- بازاریابانی که وبلاگ نویسی را در اولویت قرار می دهند ، 13 برابر بیشتر احتمال دارد که به ROI و یا نرخ بازگشت سرمایه بالاتری داشته باشند.
- شرکت های دارای وبلاگ فعال از 97٪ لینک بیشتر به وب سایت خود بهره مند می شوند.
جمع بندی
همان طور که در این مقاله گفته شد ترافیک و بازدید از وب سایت شاخص مهم و محرک رشد کسب و کار شما است. ترافیک بالا منجر به تولید بیشتر و افزایش مشتریان می شود. برای انجام این کار شما بایداز یک سیستم برای افزایش بازدید وب سایت استفاده کنید و در عوض پرتاب دارت و دیدن اینکه آیا به هدف برخورد می کند یا خیر، سعی کنید از این سیستم برای افزایش بازدید وب سایت خود استفاده کنید. ما در این مقاله یک سیستم استراتژیک برای افزایش بازدید سایت را به شما معرفی کردیم و امیدواریم برایتان مفید واقع شده باشد.