گوگل قبل از اینکه محتوای شما را رتبه بندی کند، به پیوند های شما نیاز دارد. وقتی پیام ها و صفحات شما را از جایی در وب سایت به آن ها پیوند می زنید ، بهترین حالت را برای ردیابی پیدا می کند. لینک سازی داخلی همچنین محتوای شما را به هم متصل می کند و به گوگل ایده ساختار وب سایت شما را می دهد. آن ها می توانند یک سلسله مراتب در سایت شما ایجاد کنند ، به شما این امکان را می دهد که به مهم ترین صفحات و پست ها ارزش پیوند بیشتری نسبت به صفحات دیگر با ارزش کمتر بدهید. بنابراین استفاده از استراتژی پیوند داخلی مناسب می تواند SEO شما را تقویت کند!
لینک داخلی چیست؟
لینک داخلی هر پیوندی از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگری در وب سایت شما است. هم کاربران و هم موتور های جست و جو از پیوند ها برای یافتن محتوا در وب سایت شما استفاده می کنند. کاربران شما برای پیمایش در سایت شما و یافتن محتوایی که می خواهند پیدا کنند از لینک ها استفاده می کنند. موتور های جست و جو از پیوند ها برای پیمایش در سایت شما نیز استفاده می کنند. اگر پیوندی به یک صفحه وجود نداشته باشد، آن ها صفحه ای را پیدا نمی کنند.
پیوند های داخلی انواع مختلفی دارد. علاوه بر پیوند های موجود در صفحه اصلی، منو، فید پست و غیره می توانید پیوند هایی را نیز در محتوای خود اضافه کنید. ما آن ها را پیوند های متنی می نامیم . پیوند های متنی کاربران شما را به سمت مطالب جالب و مرتبط سوق می دهد. علاوه بر این، آن ها به موتور های جست و جو اجازه می دهند تا بفهمند چه محتوایی در سایت شما است و مقدار آن را تعیین می کنند. هر چقدر یک صفحه مهم لینک بیشتری دریافت کند، برای موتور های جست و جو اهمیت بیشتری خواهد داشت. بنابراین ، لینک سازی داخلی خوب برای SEO شما بسیار مهم است.
لینک های داخلی در مقابل لینک های خارجی
هر وب سایت شامل لینک های داخلی و خارجی است. لینک های داخلی صفحات و پست ها را در وب سایت خود و پیوند های خارجی صفحات شما را به وب سایت های دیگر متصل می کنند. در این پست ، ما بر روی لینک های داخلی و معنی آن ها برای سئو تمرکز می کنیم.
چرا لینک ها برای گوگل مهم هستند؟
لینک سازی داخلی عامل مهمی برای گوگل و سایر موتور های جست و جو است.
همان طور که می دانید ، گوگل پیوند هایی را برای کشف محتوا در وب سایت ها و رتبه بندی این محتوا در نتایج جست و جو دنبال می کند. اگر پست یا صفحه ای پیوند های زیادی پیدا کند، این نشانه ای به گوگل است که مقاله ای مهم یا با ارزش است. این برای پیوند های داخلی و همچنین خارجی حساب می شود.
لینک سازی داخلی چیزی است که شما به عنوان مالک سایت کنترل می کنید. با لینک های داخلی مناسب ، بازدید کنندگان و گوگل خود را به مهم ترین صفحات خود راهنمایی می کنید. چگونه؟
روابط بین محتوا
گوگل با دنبال کردن پیوند های داخلی و خارجی با استفاده از رباتی به نام گوگل بات وب سایت ها را می خزد . این ربات به صفحه اصلی یک وب سایت می رسد، شروع به ارائه صفحه می کند و پیوند اول را دنبال می کند. با دنبال کردن پیوند ها ، گوگل می تواند رابطه بین صفحات ، پست ها و سایر مطالب مختلف را حل کند. به این ترتیب گوگل می فهمد که کدام صفحات در سایت شما موضوعات مشابهی را پوشش می دهند.
برای مثال در ادامه این پست لینک هایی به افزونه اینتراینکس مشاهده خواهید کرد. ما با افزودن این پیوند ها مطمئن می شویم که گوگل متوجه شود که محتوای آن صفحه ها مربوط به محتوای این پست است.
مقدار لینک ها
علاوه بر درک رابطه بین محتوا ، گوگل مقدار پیوند را بین همه پیوند های یک صفحه وب تقسیم می کند. غالباً ، صفحه اصلی وب سایت بیشترین مقدار پیوند را دارد زیرا دارای بیشترین بک لینک است. این مقدار پیوند بین تمام پیوند های موجود در آن صفحه اصلی به اشتراک گذاشته خواهد شد. مقدار پیوند منتقل شده به صفحه زیر بین لینک های موجود در آن صفحه و غیره تقسیم می شود.
بنابراین ، جدید ترین پست های وبلاگ شما به جای اینکه فقط از صفحه دسته بندی به آن ها پیوند دهید ، ارزش پیوند بیشتری دارند. اگر پست های جدید از صفحه اصلی به آن ها پیوند داده شود ، گوگل سریع تر آن ها را پیدا خواهد کرد.
وقتی این مفهوم را دریافت می کنید که پیوند ها ارزشی که دارند را به دیگر پیوند ها منتقل کنند ، می فهمید که پیوند های بیشتر به یک پست به معنای ارزش بیشتر است. از آن جا که گوگل صفحه ای را که لینک های ارزشمند زیادی را با اهمیت تر می داند ، احتمال رتبه بندی آن صفحه را افزایش می دهید.
تنظیم استراتژی لینک سازی داخلی
ارزیابی و بهبود استراتژی لینک سازی داخلی به طور منظم برای سئو سایت شما بسیار مهم است. با افزودن لینک های داخلی مناسب ، اطمینان حاصل می کنید که گوگل ، ارتباط صفحات، رابطه بین صفحات و ارزش صفحات را درک می کند.
برای تنظیم استراتژی پیوند داخلی ، موارد مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. چگونگی انجام دقیق آن ، البته به سایت و اهداف شما بستگی دارد ، اما مراحل زیر یک قانون اساسی است.
-
ساختار ایده آل سایت خود را تعیین کنید
ما همیشه به دارندگان وب سایت توصیه می کنیم وب سایت خود را هرمی تصور کنند. بالای آن صفحه اصلی شما قرار دارد ، زیر آن برخی از بخش ها یا دسته ها وجود دارد و در پایین تر پست ها و صفحات منفرد وجود دارد.
اگر این کار را به خوبی انجام دهید ، منوی وب سایت شما باید این ساختار را منعکس کند. در راهنمای نهایی ساختار سایت می توانید نحوه ایجاد بهترین ساختار سایت را برای سایت خود بخوانید.
-
تصمیم بگیرید مهم ترین محتوای وب سایت شما چیست
در مرحله بعدی استراتژی لینک سازی داخلی باید تعیین کنید مهم ترین محتوای شما چیست. به طور خلاصه ، بهترین و کامل ترین محتوای شما هسته اصلی کار شماست. این محتوایی است که می خواهید افراد هنگام جست و جوی موضوعات یا محصولی که شما در آن تخصص دارید شما را پیدا کنند.
از آن جا که می خواهید به گوگل اطلاع دهید که این مهم ترین محتوای شماست ، باید پیوند های زیادی به آن اضافه کنید. نقاط مختلفی وجود دارد که از آن جا می توانید به محتوای سنگ بنای خود پیوند دهید.
-
لینک های متنی را اضافه کنید
وقتی در مورد یک موضوع خاص مقالات مختلفی نوشتید ، باید آن ها را با یک دیگر پیوند دهید. این کار به گوگل و کاربران را نشان می دهد که آن مقالات به طور موضعی مرتبط هستند. می توانید مستقیماً از جملات در نسخه خود پیوند دهید یا پیوند هایی را در انتهای پست خود اضافه کنید.
علاوه بر این ، شما می خواهید به گوگل نشان دهید که کدام یک از این مقاله ها محتوای بنیادی یا کرنر استون شما است: کامل ترین مقاله شما در این زمینه. برای انجام این کار است، شما باید پیوندی به سنگ بنای اصلی در تمام مقالات مربوط به این موضوع اضافه کنید. و فراموش نکنید که از سنگ بنای اصلی یا مقاله بنیادی به پست های جداگانه پیوند دهید.
با این کار ، گوگل درک خواهد کرد که مقاله کرنر استون شامل اطلاعات بیشتری است. بنابراین در پایان ، گوگل آن را بالاتر از سایر پست های کوتاه تر درباره تحقیقات کلمات کلیدی قرار می دهد.
-
پیوند صفحات سلسله مراتبی
اگر صفحات سلسله مراتبی در وب سایت خود دارید ، در لینک سازی داخلی صفحات والدین را به صفحه اصلی آن و بالعکس پیوند دهید. همچنین فراموش نکنید که صفحاتی که در یک رده هستند را به یک دیگر پیوند دهید. در یک سایت منظم ، این صفحات باید مرتبط باشند و پیوند دادن آن ها به این ترتیب کاملاً منطقی است.
5- افزودن بخش مقالات مرتبط را در نظر بگیرید
افزونه ها و قالب های زیادی وجود دارد که بخش های کامل مربوط به ارسال ها را به پست های شما اضافه می کنند. اگر از یکی استفاده می کنید ، توصیه می کنیم آزمایش کنید که آیا پست های مربوطه در واقع پست های مرتبط هستند . اگر مطمئن نیستید ، پیوند دستی به پست ها احتمالاً بهترین کار است.
میشیل در این پست درمورد پیوند دادن به پستهای مرتبط این موضوع را به طور مفصل توضیح می دهد .
-
سعی کنید لینک های ناوبری را اضافه کنید
علاوه بر پیوند دادن از طریق پست ها و صفحات مرتبط با موضوعات ، می توانید محتوای سنگ بنای خود را با افزودن پیوند هایی به آن از صفحه اصلی یا ناوبری برتر معتبر تر کنید. این کار را باید با لینک سازی داخلی از پست ها و صفحه هایی که بیشترین اهمیت را برای تجارت شما دارند انجام دهید. این ارزش پیوند زیادی به این پست ها یا صفحات می دهد و آن ها را از نظر گوگل قوی تر می کند.
-
پیوند هایی به طبقه بندی های خود اضافه کنید
طبقه بندی ها ، مانند دسته ها و برچسب ها ، به شما کمک می کنند سایت خود را سازماندهی کنید و به کاربران و گوگل کمک کنید تا محتوای شما را بفهمند. اگر وبلاگی دارید ، اضافه کردن لینک سازی داخلی به طبقه بندی هایی که پست متعلق به آن است ، می تواند مفید باشد. افزودن پیوند ها به دسته و برچسب ها به گوگل کمک می کند تا ساختار وبلاگ شما را بفهمد و به بازدیدکنندگان کمک می کند تا به راحتی به پست های مرتبط پیمایش کنند.
8- افزودن پیوند به پست های محبوب یا اخیر را در نظر بگیرید
آخرین گزینه ای که باید در لینک سازی داخلی ذکر شود ایجاد پیوند های داخلی به محبوب ترین یا جدید ترین پست ها در وب سایت شما است. ترجیحا این بخش ها را در نوار کناری یا پاورقی وب سایت خود ایجاد کنید تا در همه صفحات و پست ها نمایش داده شود.
همان طور که مقدار لینک از صفحه/پست های مختلف به محبوب ترین/جدیدترین پست ها منتقل می شود ، آن ها واقعاً افزایش پیدا می کنند. علاوه بر این، دسترسی برای بازدیدکنندگان راحت تر خواهد بود، که باعث افزایش بازدید می شود – و بازدید بیشتر علامت مثبتی برای گوگل است.
اطلاعات بیشتر در مورد لینک سازی داخلی
پیوند های Nofollow
همچنین احتمالاً پیوند هایی دارید که برای سئو در وب سایت شما مهم نیستند. به عنوان مثال اگر برای مشتریان خود پیوندی برای ورود دارید ، نمی خواهید مقدار پیوند را به صفحه ورود خود فاش کنید – آن صفحه نیازی به رتبه بندی بالا در نتایج جست و جو ندارد.
شما قبلاً می توانستید با دادن یک برچسب nofollow از از دست رفتن مقدار پیوند به پیوند های غیر مهم جلوگیری کنید. یک برچسب nofollow از گوگل می خواهد پیوند را دنبال نکند: بنابراین هیچ ارزش پیوندی از بین نمی رود. حال ممکن است فکر کنید: “من قصد دارم پیوند های کم اهمیت را دنبال نکنم تا به مهم ترین پیوند ها ارزش پیوند بیشتری بدهم.” در حالی که این در گذشته کار می کرد ، گوگل هوشمند تر شده است. اکنون به نظر می رسد که مقدار پیوند برای آن پیوند های nofollow به طور خودکار به سایر پیوند های صفحه منتقل نمی شود. پیوند nofollow به عنوان پیوند محاسبه می شود و مقدار پیوند برای آن پیوند از بین می رود. بنابراین داشتن پیوند های کمتر در یک صفحه به جای عدم دنبال کردن برخی از پیوندها ، منطقی تر است.
توجه داشته باشید که افزودن برچسب nofollow به معنای یافتن آن صفحات هدف در نتایج جست و جوی گوگل نیست. اگر نمی خواهید صفحات یا پست ها در نتایج جست و جو نشان داده شوند ، باید برچسب noindex نیز به آن ها بدهید. برچسب noindex به این معنی است که گوگل نباید صفحه را پردازش کند و نباید به محتوا جایی در فهرست گوگل بدهد تا در نتایج جست و جو نشان داده شود.
انکرتکست ها
هنگامی که تصمیم گرفتید کدام پیوند ها باید در یک صفحه قرار بگیرند و کدام صفحات باید ارزش پیوند را به دست آورند ، استفاده از متن لنگر یا انکر تکست مناسب مهم است. لنگر متن یک متن قابل کلیک است که بازدید کنندگان آن ها را می ببینید. به عنوان مثال ، متن لنگر در مثال “تحقیق کلمات کلیدی” عبارت تحقیق کلمات کلیدی است:
اگر لنگر متن را بیش از حد بهینه کنید ممکن است به وب سایت خود آسیب برسانید. و منظور ما از بهینه سازی بیش از حد ، پر کردن کلمات کلیدی به صورت زیاد است ، می توانستید به همه متن های لنگر یک کلمه کلیدی یکسان بدهید و گوگل باعث شد وب سایت شما برای آن کلمه کلیدی رتبه بالاتری داشته باشد. امروزه ، گوگل به اندازه کافی هوشمند است که می تواند بفهمد محتوای اطراف متن لنگر ها در مورد مرتبط بودن یک کلمه کلیدی بیشتر از خود لنگر متن است. بنابراین مطمئن شوید که انکر تکست در نسخه شما طبیعی به نظر می رسد: استفاده از کلمات کلیدی خوب است اما دقیقاً همان کلمات کلیدی را به لنگر متن هر پیوند اضافه نکنید.
استفاده از افزونه وردپرس برای لینک سازی داخلی
برای مدیریت لینک سازی داخلی افزونه های متفاوتی وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی افزونه interlinks manager می پردازیم
این افزونه نسبت به افزونه های موجود امکانات بیشتری دارد و از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند
این افزونه پس از نصب امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید آز آن ها برای بهبود لینک های داخلی خود استفاده کنید
از جمله امکاناتی که افزونه لینک ساز خودکار در اختیار شما قرار می دهد:
- انجام تجزیه و تحلیل بر روی لینک های داخلی و بهبود آن ها
- خروجی گرفتن و ذخیره کردن داده ها و اطلاعات افزونه برای استفاده مجدد
- انجام بهینه سازی خودکار لینک های داخلی به صورت خودکار
- تولید لینک های داخلی مناسب به صورت خودکار
- ارائه پیشنهادات برای درج لینک های داخلی در صفحات مختلف
- ردیابی تمام لینک های داخلی
- محاسبه juice لینک
شما می توانید این افزونه کامل را که به زبان فارسی ترجمه شده است خریداری کنید و از آن در لینک سازی داخلی سایت و برای بهبود لینک های داخلی وب سایت خود استفاده کنید
لینک سازی داخلی را شروع کنید
بدون لینک ها، محتوای شما نمی تواند رتبه بندی شود. با یک استراتژی لینک سازی داخلی جامع ، می توانید نشان دهید که کدام یک از مطالب مرتبط هستند و کدام یک از مقالات شما بیشتر آموزنده و با ارزش هستند. اگر از دستورالعمل های موجود در این پست پیروی کنید ، هم گوگل و هم کاربران شما سایت شما را بهتر درک می کنند ، که به نوبه خود شانس رتبه بندی شما را افزایش می دهد.
امیدواریم شما با مطالعه این مقاله با پیوند های داخلی آشنا شده باشید و بتوانید لینک سازی داخلی وب سایت خود را بهبود بخشید تا وب سایت شما دارای امتیاز بالاتری در موتور های جست و جو شود.