درست بعد از اینکه مشتری خرید اینترنتی در وب سایت شما انجام داد، یک فرصت مهم بازاریابی به وجود می آید. در آن لحظه، کسی که تصمیم گرفت کالایی را از تجارت و کسب و کار شما خریداری کند می تواند معرفی برای نام تجاری برند شما باشد. بنابراین مطمئن شوید که آن لحظه را غنیمت شمارید و از راه های جذب مشتری بهره ببرید! در این مقاله، ما به تعدادی از کارهایی که می توانید برای تبدیل مشتریان آنلاین به سفیر برند خود انجام دهید، اشاره خواهیم کرد.
از مشتریان بخواهید که شما را تبلیغ کنند
همان طور که در مقدمه آمده است، لحظه ای مناسب برای تبدیل مشتری به سفیر برند، درست بعد از خرید کالا در وب وب سایت شما است. شما نباید این موقعیت طلایی را از دست بدهید! شما می توانید به سادگی از مشتری خود، که یک تجربه عالی در خرید در وب سایت تجارت الکترونیکی شما داشته است، بخواهید که وب سایت شما را برای شما تبلیغ کند. در اینجا چند پیشنهاد در مورد چگونگی جذب مشتری برای تبلیغ شما وجود دارد:
نظرات
یک روش عالی برای تبدیل مشتریان خود به سفیر برند درخواست از آن ها برای نوشتن یک توصیف یا نظر است. یک توصیف، یا بررسی، به بازدیدکنندگان وب سایت ایده ای از تجربیات دیگران و اینکه چرا آن چه شما ارائه می دهید بسیار جذاب است، می دهد.
علاوه بر افزودن نظرات در وب سایت خود، می توانید از مشتری خود بخواهید که بررسی محصول را در وب سایت های بزرگتر بررسی کند. در هر مکان و هر مشاغل محلی که فکر کنید.
وقتی کسی محصولی از شما خریداری کرد یا اندکی پس از دریافت کالا، ایمیل تاییدی را برای آن ها ارسال کنید. این کار نه تنها با دریافت نظرات مثبت، که مشتریان جدید آن را ثبت کرده اند باعث تبلیغ می شود بلکه وب سایت شما از دید بقیه کاربران قابل اطمینان می شود و به برند شما کمک می کند. این بررسی ها همچنین به شما کمک می کند مواردی را که می توانید همچنان بهبود ببخشید و تجارت خود را رشد دهید، کنترل کنید .
نظرات در گوگل و فیسبوک
چرا علاوه بر بررسی در وب سایت شما یا وب سایت های بزرگتر بررسی، از مشتری خود نمی خواهید که در صفحه Google Business یا Facebook نیز نظر خود را بگذارد؟ گوگل و فیسبوک احتمالاً نقطه شروع هر جستجوی مشتری احتمالی شما هستند و از راه های جذب مشتری به شمار می روند.
صرف نظر از اینکه مشتری تصمیم دارد روی لینک دادن به وب سایت شما کلیک کند، نظرات گوگل شما در کنار لیست شما در Maps و جستجو نشان داده می شود که اعتماد مردم به تجارت شما را افزایش می دهد. همین مورد در مورد بررسی های فیس بوک شما نیز وجود دارد، این بررسی ها به مشتریان بالقوه در مورد تجربیات دیگران از تجارت شما می گویند.
اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی
روش دیگری که مشتریان می توانند به سفیر برند شما تبدیل شوند و وب سایت شما را به صورت آنلاین تبلیغ کنند، اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی است.
مهم این است که این کار را برای مشتریان و سایر طرفداران خود آسان کنید. به عنوان مثال، می توانید دکمه های اشتراک گذاری در صفحه های اجتماعی را به صفحه تشکر خود اضافه کنید که افراد پس از اتمام خرید، روی آن کلیک کنند. با کلیک بر روی دکمه توییت یا اشتراک گذاری جعبه ای با متن از پیش تعریف شده در مورد وب سایت شما و پیوند به وب سایت شما باز می شود. با افزودن نام محصول، آن را شخصی سازی کنید (“من افزونه X را از وب سایت Redwp.ir خریداری کردم و این افزونه بسیار عالی و کاربردی بود!”).
اگر متن از قبل تعریف شده باشد، به معنای واقعی کلمه دو کلیک طول می کشد تا مشتری وب سایت شما را به اشتراک بگذارد و سفیر برند شود.
وقتی در وب سایت تجارت الکترونیکی خود وبلاگی دارید، می توانید این دکمه های اشتراک گذاری در صفحه های اجتماعی را نیز به وبلاگ خود اضافه کنید. سهولت در اشتراک گذاری یک پست جالب وبلاگ به صورت آنلاین برای افراد، تأیید نام تجاری شما از طریق به اشتراک گذاری مطالب شما است. همچنین اطمینان حاصل کنید که پست های وبلاگ خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این امکان را برای دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی شما فراهم می کند تا این محتوا را با یک یا دو کلیک به اشتراک بگذارند که یکی از راه های جذب مشتری است.
هنگامی که وب سایت تجارت الکترونیک شما وبلاگ ندارد، می توانید هنگام فروش چند محصول در قالب یک دسته بندی جدید که مدت ها در انتظار آن بودید، یک صفحه دسته بندی کلی ایجاد کنید!
خواه یک پست باشد یا صفحه ای که به اشتراک می گذارید، اطمینان حاصل کنید که محتوای شما هنگام اشتراک گذاری خوب به نظر می رسد. این باعث می شود مشتریان و طرفداران شما بتوانند این محتوا را نیز به اشتراک بگذارند.
از مشتریان خود قدردانی کنید
حتی به صورت آنلاین، شما باید تلاش کنید که همان فروشگاه محله خوبی باشید، جایی که مشتریان خود را با نام می شناسید. شاید امکان این وجود نداشته باشد که همه آن ها را که شاید به هزاران مشتری برسد را بشناسید، اما حداقل پر سود ترین یا وفادار ترین آن ها را همیشه به یاد داشته باشید.
این به معنای بازگشت سرمایه به این مشتریان است. ارسال هدیه تولد برای آن ها، دادن امتیاز و پاداش به مشتریان یا تخفیف های اضافی، مواردی از این دست است. به آن ها نشان دهید از آن ها به عنوان مشتری خود قدردانی می کنید و ان ها راحت تر به سفیر برند شما تبدیل می شوند و راه های جذب مشتری را هموار تر می کنند.
در تماس باشید
اما این همه ماجرا نیست. ارائه خدمات پس از فروش عالی که مشتریان شما را به سمت شما سوق دهد بسیار مهم است.
مثلاً اگر صاحب یک فروشگاه گیتار هستید و یک گیتار ارزان اسپانیایی می فروشید، این احتمال وجود دارد که خریدار یک مبتدی باشد. یک هفته بعد از خرید، او را با یک فیلم آموزشی کوتاه برای آکورد های ساده غافلگیر کنید. شش ماه پس از خرید، ایمیل با کد تخفیف برای خرید سیم های جدید گیتار ارسال کنید. این کار بسیار ساده است و در هر زمینه ای قابل پیاده سازی است. در این صورت، فقط باید به خاطر داشته باشید که موارد را به صورت واضح و موثر بیان کنید.
نتایج نهایی در مورد سفیران برند
در این مقاله، ما در مورد تبدیل مشتریان آنلاین شما به سفیر برند خود بحث کردیم. کاری که می توانید با درخواست توصیفات برای وب سایت خود، ثبت نظر در وب سایت های بزرگتر بررسی، فیس بوک و گوگل انجام دهید و راه های جذب مشتری را برای تجارت خود باز کنید.
همچنین با ایجاد امکان به اشتراک گذاری وب سایت و محصولات شما از طریق شبکه های اجتماعی برای آن ها می توانید این مسیر را برایشان هموار تر کنید. برای حفظ این سفیران برند، همیشه به یاد داشته باشید که با سرمایه گذاری در مشتریان و برقراری ارتباط، از مشتریان خود قدردانی کنید و آن ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید و مطمئن باشید که آن ها شما را فراموش نمی کنند.
علاوه بر تمام مواردی که قبلاً ذکر شد، کاملاً لازم است که شما تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین تجربه مشتری انجام دهید. کالا و خدمات خود را به موقع تحویل دهید، یا اگر این همیشه امکان پذیر نیست، به موقع ارتباط برقرار کنید. همان طور که دوست دارید با خودتان رفتار کنید با مشتری خود رفتار کنید. با مشتریان خود در خانواده مارک آنلاین خود احساس خویشاوندی کنید.
سوالات متداول
سفیر برند چیست؟
به طور معمول، سفیر برند کسی است که برای نمایندگی نام تجاری خود و افزایش آگاهی و فروش برند از طریق تجارت استخدام می شود. با این وجود، سفیران نوع دوم وجود دارند، افرادی که در مورد نام تجاری شما صحبت می کنند بدون اینکه شما به آن ها مبلغی پرداخت کنید. چه کسانی که مشتری واقعی شما هستند و چه کسانی که تجربه های واقعی با محصولات یا خدماتی که شما ارائه می دهید را با سایر افراد به اشتراک می گذارند.
سفیر برند چه کاری انجام می دهد؟
یک سفیر برند در مورد کسب و کار شما به صورت آنلاین، و یا آفلاین صحبت می کند. با ارسال پست در مورد تجارت یا محصولات شما در شبکه های اجتماعی، یا پیشنهاد خدمات شما به دیگران شما را تبلیغ می کند. سفیران برند می توانند به شما در ایجاد اعتماد، ایجاد شهرت عالی، افزایش فروش و حتی افزایش وفا داری مشتری و افطای راه های جذب مشتری کمک کنند.
چگونه سفیر برند را انتخاب می کنید؟
وقتی فردی را به عنوان سفیر برند خود استخدام می کنید، مطمئن شوید که آن شخص ارزش های برند و نام تجاری شما را به درستی منعکس می کند. با این حال، ما توصیه می کنیم از مشتریان خود بخواهید به جای پرداخت هزینه برای تبلیغ برند خود، به سفیر برند تبدیل شوند. این اصل کاربردی تر خواهد بود و اعتماد به کسب و کار شما را افزایش می دهد و راه های جذب مشتری را هموار می کند. همچنین باعث افزایش بازدید سایت شما می شود.
آیا تفاوتی بین سفیر برند و اینفلوئنسر وجود دارد؟
بله یک تفاوت کلی بین سفیر برند و اینفلوئنسر وجود دارد. در مواردی که سفیر برند در مورد نام تجاری شما صحبت می کند، افراد تأثیرگذار با نشان دادن نحوه استفاده از آن، به تبلیغ محصولات یا خدمات شما می پردازند. تفاوت دیگر این است که مشاغل معمولاً همکاری کوتاه مدت با اینفلوئنسر و رابطه بلند مدت با سفیر برند دارند.
امیدواریم که شما با خواندن این مقاله متوجه اهمیت سفیر برند شده باشید و بتوانید سفیران برند خود را افزایش دهید تا کسب و کار شما و همچنین اعتماد مشتریان به کسب و کار شما بیشتر شود و راه های جذب مشتری بیشتر و بیشتر شود.