یک مطالعه که توسط Forrester Consulting انجام شده است، نشان میدهد که تنها در ایالات متحده، بازاریابی همکاری در فروش در سال ۲۰۱۶ به ۴.۸ میلیارد دلار رسیده است؛ این عملکرد دو برابر بهتر از اقتصاد Belize بوده و پیش بینی می شود که این سیستم همکاری در فروش تا سال ۲۰۲۰ به هفت میلیارد دلار برسد. در این مقاله معایب و مزایای همکاری در فروش و بازاریابی پورسانتی اینترنتی را بررسی می کنیم.
مطالعات علمی از این دست نشان میدهد که بازاریابی شرکت های افیلیت در وضعیت خوبی قرار دارد و از آن مهمتر به طور مداوم در حال پیشرفت و شکوفایی است.
اما این سوال پیش می آید که…
جریان چیست؟
بگذارید ابتدا به طور ساده بیان کنیم:
بازاریابی همکاری ذر فروش چیست و چگونه کار میکند؟
سیستم همکاری در فروش چیست؟
اگر تعریف بازاریابی شرکت های همکاری در فروش را ساده کنیم، عبارت است از یک کسب و کار مبتنی بر عملکرد بازاریابانی که در ازای فروش یا اقدامی واجد شرایط، مبلغ مشخصی کمیسیون دریافت میکنند.
چرا بازاریابی شرکت های همکاری در فروش را اتخاذ کنیم؟
بازاریابی در سیستم همکاری در فروش میتواند منبع خوبی برای کسب درآمد منفعل باشد و مزایای همکاری در فروش زیاد است. ۹ نفر از هر ۱۰ ناشر اذعان میکنند که برنامه های همکاری در فروش برای استراتژی های کلی بازاریابی آنها مفید بوده و به عنوان یک منبع درآمد بهره ور به طور متوسط تقریبا ۲۰٪ از درآمد سالانه آنها را تشکیل میدهد.
از طرف دیگر، برنامه های افیلیت به افزایش سفارشات، نرخ تبدیل و ROI کمک میکنند. برخی افراد موفق به لطف استراتژی همکاری در فروش خود، ۶۰٪ ROI بالاتر کسب کرده اند.
چگونه عضوی از سیستم همکاری در فروش شویم؟
عضو (شرکت) همکاری در فروش، هر سیستم افیلیتی شدن بسیار ساده است. آنچه نیاز دارید این است که محصولات یا خدمات مربوطه را تبلیغ کنید. این کار را میتوانید به صورت مستقل برای هر برنامه وابسته ای انجام دهید. شما در واقع یک مبلغ مستقل برای محصولات یا خدمات مربوطه دریافت خواهید کرد.
راهنمای همکاری در فروش را در بلاگ ما بخوانید.
در تمامی بازاریابی شرکت های همکاری در فروش، هر عضو افیلیت شناسه منحصر به فرد دارد که به عنوان یک پارامتر به لینک هایی که به اشتراک میگذارد، اضافه میشود. با استفاده از این لینک ها، میتوان ردیابی تبدیل انجام داد و شما با توجه به دوره و درصد فروش انجام شده توسط لینک های ارجاع شده تان، حقوق دریافت خواهید کرد. به همین دلیل به آن بازاریابی پورسانتی اینترنتی نیز می گویند.
برای راه اندازی سیستم همکاری در فروش در سایتتون می تونید از افزونه همکاری در فروش ووکامرس استفاده کنید.
با این حال، مانند سایر مشاغل دیگر، بازاریابی همکاری در فروش هم مزایا و معایبی دارد. بیایید در حالی که در دنیای بازاریابی وابسته فعالیت میکنیم، قسمت های خوب و بد آن را بررسی کنیم.
مزایای همکاری در فروش
برای شروع میتوانیم به مزایای همکاری در فروش بپردازیم:
نیاز به حداقل سرمایه گذاری
در بازاریابی شرکت های همکاری در فروش، میتوانید تجارت خود را تقریبا بدون هیچ هزینه ای انجام دهید. شما فقط باید محصولات را تبلیغ کنید و میتوانید این کار را به روش های گوناگونی انجام دهید. میتوانید با استفاده از سایت های مختلف وبلاگ نویسی رایگان، نوشتن را بی هیچ هزینه ای شروع کنید. مهمتر از همه، نیازی به سرمایه گذاری برای ایجاد و توسعه محصولات ندارید.
همچنین میتوانید با صرف حداقل هزینه خرید دامنه، میزبانی وب و وب سایت خود را شروع کنید. اکثر شرکت های همکاری در فروش این روند را دنبال میکنند و همچنین یک بسته رایگان برای شروع برنامه های افیلیت در اختیار تان قرار میدهند. آنها همچنین منابع و کمک های بیشتری را از طریق خدمات اشتراک برتر، ارائه میدهند.
شروع آسان
این مزیت سیستم همکاری در فروش، منطقی ترین عامل برای انتخاب این سیستم است. تمام امکانات بازاریابی همکاری در فروش نشان میدهند که این ساده ترین راه برای شروع کار شماست. فقط کافی است در حالی که استفاده از سیستم عامل را شروع میکنید، چند مرحله پایه را پشت سر بگذارید تا کل فرآیند را انجام دهید.
برای آشنایی با کانال های بازاریابی همکاری در فروش، مقاله ما در این مورد را بخوانید.
تجارت میلیارد دلاری
در ابتدای این مقاله هم به اینکه بازاریابی همکاری در فروش یک صنعت میلیارد دلاری است که با در دست داشتن فرصت های عظیم به سرعت در حال رشد است، اشاره کردیم. تنها سوالی که باقی میماند این است که، از چه مقدار این صنعت میلیارد دلاری میتوانید بهره ببرید؟ بیش از حد فکر نکنید، فقط عمل کنید!
یادگیری از طریق کسب درآمد
از طریق هر نوع حرفه ای که مسئولیتی در آن به عهده دارید، میتوانید یاد بگیرید. با این حال، در بازاریابی همکاری در فروش بیش از هر حرفه دیگری فرصت یادگیری خواهید داشت و این یکی از مزایای همکاری در فروش است.
انعطاف پذیری
انعطاف پذیری یکی دیگر از مزیای همکاری در فروش است. اگر به دنبال بازاریابی شرکت های همکاری در فروش هستید، برخی از متداول ترین انواع پرداخت وجود دارد که به آنها خواهیم پرداخت.
- پرداخت به ازای فروش: سیاست این روش به این صورت است که شما باید حداقل درصدی از فروش را برای هر خریدی که مشتری با استفاده از بازاریابی شرکت های وابسته انجام داده است، به آنها بپردازید.
- پرداخت به ازای هر کلیک: در این حال، صرف نظر از اینکه آیا خریدی انجام شده است یا نه، شما موظف به پرداخت هزینه تعداد کاربرانی که به وب سایت شما هدایت شده اند، می باشید.
- پرداخت به ازای lead: شرکت های وابسته، به شرطی که بازدیدکنندگان فرم تماس را پر کنند و اطلاعات شخصی شان را به اشتراک بگذارند، پاداش دریافت میکنند.
مخاطب آماده بازار
در بازاریابی شرکت های همکاری در فروش، همان طور که مکان وسع تری برای فروش محصولات و خدمات دیگران پیدا میکنید، مشتریان بیشتری نیز جذب میکنید که در نهایت فروش هم افزایش پیدا میکند. علاوه بر این، اگر محصولات مختلف از مارک های معروف را که مشتریان آماده بازار دارند، را پیدا کنید به شما در تبلیغ این محصولات کمک میکند.
پتانسیل درآمد بالا
اگرچه این طور به نظر می آید که بازاریابان همکاری در فروش، بخش کوچکی از درآمد هر فروش را به دست می آورند، همچنان پتانسیل بالایی برای فروش بیشتر وجود دارد. در کل اگر بتوانید حجم بالایی از فروش را ایجاد کنید، چیزی باور نکردنی پیدا خواهید کرد.
به عنوان مثال، اگر الگو های وب درست میکنید و میفروشد، میتوانید خدمات میزبانی وب را به عنوان یک شرکت همکاری در فروش تبلیغ کنید. این میتواند منبع درآمدی اضافی باشد. علاوه بر این، تنها یک مقاله میتواند منبع درآمد اضافی شما باشد.
بازار و محصولات گسترده
این یکی از شگفت انگیزترین مزیای همکاری در فروش است. شما محصولات و خدمات زیادی را از طریق بازار دریافت خواهید کرد. از آنجا میتوانید مخاطبان بالقوه خود را که میتوانند درآمد وابسته شما را تسهیل کنند هدف قرار دهید.
علاوه بر این، شما میتوانید محصولاتی که بیشترین میزان کارمزد را پرداخت میکنند، انتخاب کنید. هر چه محصولات محبوب تری انتخاب کنید، بازار گسترده تری هم در اختیار خواهید داشت.
تبلیغ محصولات مکمل
به عنوان عضوی از بازاریابی شرکت های همکاری در فروش، میتواند شانس تبلیغ محصولات مکمل را هم در کنار محصولات اصلی داشته باشید. این همچنین فرصت شما را برای افزایش درآمد، افزایش میدهد.
کاری که بیش از هر چیزی دوست دارید را انجام دهید.
برنامه های بازاریابی همکاری در فروش متنوعی وجود دارد که میتوان آنها را دنبال کرد. از همه مهم تر، شما متناسب با علایق خود گزینه های متنوعی برای انتخاب، در اختیار خواهید داشت. میتوان گفت از این طریق احتمالا میتوانید محبوب ترین جایگاه تان را پیدا کنید.
از هر کجا کار کنید
یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی در سیستم های همکاری در فروش این است که شما میتوانید کسب و کار خود را با اقامت در هر نقطه از دنیا اداره کنید. برای انجام این کار فقط به یک لپ تاپ و اینترنت نیاز دارید.
این بدان معناست که شما میتوانید به صورت عشایری با ماندن در اینجا و آنجا و با داشتن درآمدی خوب زندگی کنید. این کار همچنین به شما انعطاف پذیری بسیار زیادی برای افزایش ظرفیت و ایجاد جریان درآمد میدهد.
معایب بازیابی همکاری در فروش
تا اینجا مزایای همکاری در فروش را بررسی کردیم اما مانند هر سیستم عامل دیگری، بازاریابی همکاری در فروش نیز معایب خاص خود را دارد. قبل از ورود به این بخش از بازاریابی، از تمامی معایبی که در آینده ممکن است با آن روبرو شوید اطلاع حاصل کنید.
پرداخت مبتنی بر کمیسیون/ کار مزد
برخلاف اکثر شرکت های بازاریابی اینترنتی که معمولا برای هر شخصی که روی تبلیغات کلیک میکند، هزینه ای پرداخت میکنند، برنامه های افیلیت بیشتر به صورت کمیسیون فروش کار میکنند. اگرچه هنوز تبلیغاتی برای بازدیدکنندگان وجود دارد که بر روی آنها کلیک کنند، اما برنامه های وابسته معمولا فقط در صورت خرید، هزینه ای را پرداخت میکنند.
در این حالت، تبلیغات از کوکی های موقت مرورگر برای ردیابی آنچه شخص خریداری میکند استفاده میکند.
به صبر و تحمل زیادی نیاز دارید
در ابتدای شروع کار با برنامه بازاریابی همکاری در فروش، به تلاش و مجاهدت زیادی نیاز دارید تا به درامد برسید. این کار مانند افسانه ها با کمی تلاش اتفاق نمی افتند. بله، استثنا هایی وجود دارند، اما استثنا ها هرگز نمیتوانند نمونه باشند.
در بازاریابی شرکت های همکاری در فروش، برای اینکه بتوانید متمایز شود، به تلاش و فداکاری زیادی نیاز است. شما باید مجموعه ای از استراتژی ها و سیاست های مختلف را در حالی که به انواع محصولات وابسته هستید، اتخاذ کنید.
عدم کنترل بر رقابت
به معنای واقعی کلمه، شما به عنوان یک شرکت بازاریابی همکاری در فروش، هیچ حق قانونی برای داشتن برنامه های بازاریابی وابسته را ندارید. به همین دلیل مجبور به پیروی از تمامی قوانین و مقررات تعیین شده توسط دارندگان محصولات یا ارائه دهندگان خدمات هستید. شما فقط باید با سیستم آنها سازگار شوید.
از نظر رقابت، مزایای همکاری در فروش مقدار قابل توجهی را با حداقل خطر فراهم میکند تا افراد داوطلبانه با این صنعت درگیر شوند.
عدم اطمینان
فرصت ها همیشه همراه با خطرات احتمالی هستند، همین اتفاق برای بازاریابی شرکت های همکاری در فروش نیز رخ میدهد. هیچ اطمینانی از اینکه درآمد شما به رقم خاصی برسد، وجود ندارد (اگر راهکارها و برنامه ریزی های صحیحی دنبال نشوند). برای دستیابی به حداکثر بازده باید بیشترین تلاش خود را انجام دهید، اما اطمینانی از اینکه درآمد شما به رقم خاصی خواهد رسید، وجود ندارد.
رقابت بالا
با وجود مزایای همکاری در فروش ، تبلیغ هر محصولی در این بازار رقابتی، کاری بسیار چالش برانگیز است. اگر هر محصولی را برای تبلیغ با استفاده از وب سایت خود انتخاب میکنید، احتمالا افراد زیادی از قبل همان کارهایی را که برای آنها آماده میشوید، را انجام داده اند. بنابراین دستیابی و جلب توجه افراد مناسب بسیار دشوار است.
انتخاب محصول مناسب
انتخاب محصول مناسب از میان تعداد زیادی محصول همیشه کار دشواری است. در بازاریابی شرکت های همکاری در فروش، شما محصولات زیادی در این زمینه خواهید داشت. بنابراین قبل از انتخاب محصول مناسب، حتما تمرین کنید.
کار به عنوان شخص ثالث
به عنوان یک شرکت همکاری در فروش، شما فقط به عنوان شخص ثالث کار تبلیغات میکنید و از بازرگانان حقوق میگیرید. هیچ ارتباط مستقیمی با مصرف کنندگان وجود نداد. این بدان معناست که شما فقط به تاجران کمک میکنید تا لیست خریداران خود را ایجاد کنند.
بنابراین، شما فقط در ازای هر فروش حقوقی دریافت میکنید و هنگامی که یک مصرف کننده با استفاده از لینک شما چیزی را خریداری میکند، ممکن است همان چیز را به جای استفاده از لینک شما مستقیما از تاجر خریداری کند. به این ترتیب بازرگانان مشتریان بالقوه بیشتری پیدا میکنند.
در نهایت
این روزها شروع یک تجارت آنلاین آسان شده است اما حفظ و حداکثر استفاده از آن بسیار چالش برانگیز است. اگرچه بازاریابی همکاری در فروش اشکالات و معایبی دارد اما در پایان روز راهی مناسب برای کسب درآمد به شما ارائه میدهد و مزایای همکاری در فروش بسیار زیاد است.
بنابراین قبل از شروع به کار در بازاریابی پورسانتی اینترنتی، این پلتفرم و جوانب مثبت و منفی اش را به خوبی بررسی کنید؛ سپس تصمیم بگیرید. اگر همه چیز به درستی انجام شود، میتوانید آن را امتحان کنید.