آیا علاقه مند به کسب اطلاعات در مورد بهترین روش طراحی و بهبود فرم های سایت خود هستید؟ ما به عنوان بازاریاب دیجیتال، هر روز ساعت ها وقت صرف کار بر روی استراتژی های فرم ایجاد لید می کنیم که کاربران را درگیر می کند پس باید برای نتیجه بهتر، به دنبال بهینه سازی فرم ها باشیم.
بسیاری از اوقات ما اهمیت بهینه سازی و تغییر فرم های تماس خود را برای حداکثر تبدیل فراموش می کنیم. بنابراین در این مقاله، برخی از نکات عالی مبتنی بر تحقیق و بهترین روش های تبدیل فرم را که می توانید برای بهبود میزان تکمیل فرم تماس خود استفاده کنید، بررسی خواهیم کرد.
شما باید با استفاده از اصول طراحی فرم کاربران خود را راضی کنید تا فرم های شما را پر کنند.
فرم های تماس با بهترین روش های تبدیل
تفاوت بین فرم تماس با تبدیل بالا و فرم با تبدیل کم اغلب غالباً کم است. موفقیت در جزئیات یافت می شود و چیزی به سادگی انتخاب رنگ قرمز به جای سبز می تواند نرخ تبدیل فرم را افزایش دهد.
اگر می خواهید به طور موثر از فرم های تماس خود برای حداکثر تبدیل استفاده کنید، باید روی روش های مناسب بهینه سازی فرم ها تمرکز کنید. در اینجا برخی از نکات تحقیقاتی برای شروع آورده شده است:
-
از چیدمان مناسب استفاده کنید.
طرح مناسب، همه چیز است. طبق یک مطالعه ردیابی چشم که توسط Google پشتیبانی شده است، مواردی است که باید برای بهینه سازی فرم ها بدانید:
- اندازه قسمت های ورودی شما باید با طول مورد انتظار پاسخ ها مطابقت داشته باشد. به عبارت دیگر، بیشتر افراد 8 حرف یا اسم کمتری دارند. قسمت ورودی نام خود را 20 کاراکتر نکنید.
- برای ارجاع سریع، برچسب های میدان باید بالاتر از قسمت های ورودی مربوطه قرار بگیرند.
- یک فرم هرگز نباید به چندین ستون تقسیم شود و یک سوال در هر ردیف ایده آل است.
همه این جزئیات مهم هستند. آنها به ایجاد احساس راحتی با مخاطب کمک می کنند و از سردرگمی بی مورد جلوگیری می کنند.
-
فرم را در جای مناسب قرار دهید.
این مورد بسیار ساده است، اما مطمئن شوید که فرم تبدیل در مکان مشخصی قرار گرفته است. فرم های تبدیل باید همیشه بالا باشند و باید به وضوح از سایر عناصر صفحه جدا باشند. قرار دادن فرم تبدیل در پایین صفحه فرود بدان معنی است که اکثر بازدیدکنندگان هرگز آن را مشاهده نخواهند کرد.
-
تعداد فیلدها را محدود کنید.
آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که کاربر را تحت فشار قرار دهید. هرگز بیش از 3 قسمت را در فرم خود وارد نکنید. محدود کردن تعداد فیلدها به فقط 3 می تواند حداقل نرخ تبدیل 25٪ را تضمین کند.
مطالعه دیگری توسط Hubspot این مفهوم را تأیید می کند، نشان می دهد که کاهش تعداد فیلدها از 4 به 3 زمینه 50٪ پیشرفت در تکمیل فرم را به همراه دارد و باعث بهینه سازی فرم ها می شود.
-
از رنگ مناسب برای CTA استفاده کنید.
رنگ دکمه CTA شما برای بهینه سازی فرم ها مهم است، به ویژه هنگامی که می خواهید بهترین روش های تبدیل را تشکیل دهید. نکته اصلی این است که رنگی را انتخاب کنید که متناسب با طرح فعلی شما باشد، اما طوری ظاهر شود و بیان کند که: “روی من کلیک کنید”. طبق تعدادی از مطالعات موردی، رنگ قرمز بیشترین عملکرد را دارد.
با این حال، نارنجی و سبز را دست کم نگیرید. در شرایط خاص، این رنگ ها می توانند عملکرد بهتری داشته باشند. دکمه های CTA را حتماً به عنوان رویدادهای سفارشی در وردپرس ردیابی کنید تا ببینید کدام یک از رنگ ها برای کمپین های شما مناسب هستند.
-
از CAPTCHA خلاص شوید.
در حالی که captcha کار خوبی در فیلتر کردن هرزنامه انجام می دهد، هیچ کس آنها را دوست ندارد. یک مطالعه نشان می دهد که آنها در واقع تأثیر منفی بر نرخ تبدیل دارند، یعنی از دست دادن حدود 3٪ از کل تبدیل ها.
این بدان معنا نیست که باید امنیت وردپرس را فراموش کنید. بدیهی است که این یک مولفه بسیار مهم در ایجاد اعتماد است. با این حال، اگر می خواهید از هرزنامه جلوگیری کنید، راه حل بهتر استفاده از فناوری ضد هرزنامه است که فرم ساز eform برای محافظت از شما در برابر هرزنامه ارائه می دهد.
-
رقم ها را دریافت نکنید.
اطلاعاتی وجود دارد که کاربران از دادن آن متنفر هستند، مثل شماره تلفن آن ها. تحقیقات نشان می دهد تقاضای شماره تلفن تقریباً در هر شرایطی منجر به ترک فرم می شود.
شماره تلفن نه تنها یک قسمت اضافی است، بلکه کاربران در دادن این اطلاعات محتاط هستند. آنها قبلاً با حواس پرتی کافی روبرو شده اند و نمی خواهند فروشنده ای با آنها تماس بگیرد.
انواع مختلف فرم ها به زمینه های مختلف احتیاج دارند. اما اگر باید شماره تلفن بخواهید، به کاربر حق انتخاب بدهید. بر اساس یک مطالعه، تغییر قسمت شماره تلفن از اجباری به اختیاری، باعث بهینه سازی فرم ها شده و نرخ ترک را از 39٪ به 4٪ کاهش می دهد. اگر می خواهید منجر به تماس شما شود، یک دکمه کلیک برای تماس با تبدیل بالا را نیز اضافه کنید.
و اگر در مورد شماره تلفن صحبت می کنید، بهتر است در صورت تماس با مشتری از تلفن های تجاری VoIP برای خود استفاده کنید.
-
اثبات اجتماعی را نشان دهید.
یکی دیگر از موارد موجود در لیست بهترین روش های بهینه سازی فرم ها استفاده از اثبات اجتماعی است.
یکی از بهترین راه هایی که می توانید بر افراد تأثیر مثبت بگذارد تا اطلاعات خود را به شما بدهند، استفاده از عناصر اثبات اجتماعی است.
مثال ها عبارتند از:
“بیش از 20،000 کاربر دیگر کتاب الکترونیکی ما را بارگیری کرده اند.”
“متخصص صنعت، جان دو، ایمیل روزانه ما را” جالب ترین قسمت “صبح خود می داند.”
“97٪ از کاربران اولین بار رضایت بالایی از برنامه ما دارند.”
“جین از بوستون فقط برای خبرنامه ایمیل ما ثبت نام کرده است!”
همانطور که می بینید، در مورد اثبات اجتماعی انعطاف پذیری زیادی وجود دارد. نکته مهم این است که شما حداقل یک عنصر را در ساخت فرم خود یا اطراف آن قرار دهید. این برای نرخ تبدیل شما شگفت انگیز است.
-
آنچه در ادامه اتفاق می افتد را توضیح دهید.
مردم نمی خواهند در تاریکی رها شوند. آنها می خواهند بدانند که بعد از کلیک روی دکمه ارسال دقیقاً چه اتفاقی می افتد. با اقدام یا افزودن فیلد دیگری که به آنها می گوید چه اتفاقی می افتد، می توانید نرخ تبدیل خود را بسیار بالا ببرید.
طبق مطالعات، کلماتی مانند “برو” و “اینجا را کلیک کنید” افزایش نرخ تبدیل را درحدود %25-30 به همراه دارند.
-
کنجکاو نباشید.
شما نباید در مورد اطلاعات شخصی مورد نظر خود از افرادی که فرم های شما را پر می کنند، سوال کنید. گاهی اوقات فرم شما، می تواند به سادگی آدرس ایمیل باشد.
فقط بگذارید افراد فرم را پر کنند.
پیام های خطا نرخ تبدیل را از بین می برند. افراد مایل نیستند دو بار فرم را پر کنند.
-
قسمت های اختیاری را امتحان کنید.
ایده دیگری که در لیست بهترین روش های بهینه سازی فرم ها وجود دارد، در واقع افزودن فیلدها است (اما با یک ترفند خاص).
می توانید فرم های خود را تمیز و کوتاه نگه دارید اما فیلد های اختیاری را ارائه دهید. این یک منطق مشروط هوشمند است.
نه تنها جزئیات بیشتری به شما می دهد، بلکه با بهبود تجربه کاربر به نرخ تبدیل فرم ثبت نام شما کمک می کند! مردم فرم های طولانی را دوست ندارند.
منطق شرطی به تمیز و خلاصه نگه داشتن فرم کمک می کند و فقط در صورت لزوم اطلاعات بیشتر را می طلبد.
-
دلیل داشته باشید.
در نهایت، کاربران برای باور داشتن به یک دلیل نیاز دارند. چرا آنها باید اطلاعات خود را به شما بدهند؟ این همه با پیشنهاد ارزش شروع می شود.
تعیین پاداش مناسب با بهینه سازی فرم کلیدی است.
آیا کاربر واقعاً به قرار گرفتن در لیست ایمیل دیگری اهمیت می دهد؟ نه. آنچه واقعاً می خواهند بدانند این است که ایمیل شما چه ارزشی برای آنها فراهم می کند.
بهترین روش تبدیل فرم هوشمند انتقال واضح این مقدار است. پس از انجام این کار، نتایج بهتری را تجربه خواهید کرد.
-
آن را تقسیم کنید.
به منظور بهینه سازی فرم ها فرم های طولانی خود را به چندین صفحه تقسیم کنید تا تجربه کاربر بهبود یابد.
می خواهید چند سوال دیگر بپرسید اما نمی خواهید مردم را بترسانید و نرخ تبدیل خود را کاهش دهید؟ یکی دیگر از بهترین روش های بهینه سازی فرم ها استفاده از برد کرامب با فرم های چند بخشی است.
با اطلاع دادن به مردم که چقدر از تکمیل فرم فاصله دارند، فرم های خود را بشکنید. به آنها کمک می کند تا درگیر شوند و اطلاعاتشان را پر کنند.
-
آن را ریسپانسیو کنید.
وقتی به بهترین روش های تبدیل فرم فکر می کنید، دستگاه های تلفن همراه را فراموش نکنید! فرم های ریسپانسیو برای تلفن همراه می توانند نرخ تبدیل شما را افزایش دهند.
اطمینان از اینکه فرم های شما برای موبایل مناسب هستند بسیار مهم است، زیرا تعداد زیادی از مردم از تلفن های خود به عنوان اصلی ترین روش مرور وب استفاده می کنند.
مطمئن شوید که از سازنده فرم استفاده می کنید که مانند ای فرم دارای قابلیت واکنش گرایی به تلفن همراه باشد، بنابراین فرم های شما در هر دستگاهی عالی به نظر می رسند و کار می کنند. و فراموش نکنید که فرم های وردپرس خود را برای ایجاد لید تلفن همراه بهینه کنید.
-
از زبان طبیعی استفاده کنید.
تا به حال متوجه شده اید که چگونه صحبت با یک شخص بسیار سرگرم کننده تر از یک ربات است؟ برای بهینه سازی فرم های خود از فرم هایی با سبک مکالمه استفاده کنید تا فرم های عادی خود را به چیزی تبدیل کنید که بیشتر شبیه گفتگوی رو در رو باشد.
زبان طبیعی برای افزایش نرخ تبدیل بسیار مناسب است. آنها فوق العاده نیز به نظر می رسند.
نتیجه نهایی در مورد بهترین روش های بهینه سازی فرم ها
امیدواریم این مقاله به شما کمک کند بهترین روش های بهینه سازی فرم ها را بیاموزید تا بتوانید نرخ تبدیل فرم تماس خود را بهبود ببخشید.
به عنوان یک بازاریاب، شما می دانید که چه می خواهید، و به ابزاری نیاز دارید که به ایجاد فرم های قدرتمند تبدیل کمک کند. می توانید از افزونه ای فرم استفاده کنید و تبدیل فرم تماس خود را بهبود ببخشید.