همه ما تجربه دریافت ایمیلهای مهمی را در بخش اسپم داشتهایم. حتی گاهی یادمان میرود این بخش را در سرویس ایمیل خود چک کنیم و احساس میکنیم این بخش به درد نخور است.
اسپم شدن ایمیلها در وردپرس نیز شایع است. گاهی فرمسازها با ارسال ایمیل، این مشکل را به وجود میآورند. گاهی خبرنامهای که ارسال میکنید به اسپم منتقل میشود. این موضوع چندان جالب نیست و باید راهی برای حل آن پیدا کنیم. برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل در وردپرس در این مقاله همراه ما باشید.
اسپم شدن ایمیلها در وردپرس
ایمیل به راحتی ارسال میشود اما به پوشه اسپم میرود، چرا؟ تازه شاید با اتفاقات جالبی رو به رو شوید! در جیمیل در بخش اسپم وارد شود اما در یاهو در inbox ! خیلی هم تعجب نکنید! سرویسدهندگان ایمیلی شما استراتژیهای مختلفی برای فولدر اسپم در نظر میگیرند.
البته که این رفتار با سرویسهای شخصی و بزرگتر محدود نخواهد شد.
زمانی که شما از ایمیلهای شخصی که روی هاست خود ایجاد میکنید، استفاده کنید، با فیلترهایی برای اسپمها مواجه میشوید.
اساسا همه چیز را میتوان با یک مفهوم ساده کاهش داد، هسته اسپم! فیلتر اسپمها به صورت آنالیز شده در پایین آمده است:
- ایمیل مورد نظر از کدام سرور ارسال شده است؟ آیا جزء لیست سیاه است؟
- آیا سرور ایمیلی اجازه ارسال ایمیل به افراد را میدهد؟
- چه نوع محتوایی برای ایمیل در نظر گرفته شده؟ آیا دارای لینک اسپم است؟
- و…
چک لیست کوچکی از راهکارهای مبارزه با اسپم شدن ایمیلها در وردپرس
1- درباره ارسال کننده ایمیل مطمئن شوید. این ارسال کننده باید از دامنه وبسایت شما استفاده کند. و اینکه این ایمیل باید از قبل ساخته شده و موجود باشد. حتی اینکه امکان دریافت و ارسال برای آن وجود داشته باشد.
برای این منظور حتما ایمیل مربوطه را چک کنید و از برگشت نخوردن ایمیلها توسط آن مطمئن شوید.
چنانچه با آن مشکلی دارید حتما به پشتیبانی هاست خود تیکت بزنید.
2- گاهی ایمیلی که وارد میکنید از سرویسهای جیمیل، یاهو و… است. اینگونه چون ایمیل مورد نظر از دامنه سایت شما نیست، عمل نخواهد کرد و احتمال اسپم شدن ایمیل در وردپرس در این شرایط وجود دارد.
3- برای خبرنامهها یک ایمیل جهت مسیر بازگشت تعیین کنید و ترجیحا ایمیلی باشد که به صورت منظم آن را چک میکنید.
خطاها و مشکلات را با کمک آن زودتر متوجه میشوید. در واقع این آدرس ایمیل میتواند همان آدرس فرستنده باشد.
اگر یک سرویسدهنده SMTP خارجی داشته باشیم چه کنیم؟
اگر از سرویس ایمیلی استفاده میکنید احتمالا از SMTP برای ارسال ایمیل به لیست مشتریان خود استفاده میکنید.
در اینصورت احتمال اسپم شدن ایمیلها در وردپرس وجود دارد و برای رفع آن باید به تنظیم SMTP بپردازید.
چنانچه با تنظیم SMTP به جواب نرسیدید و با محدودیت مواجه شدید، حتما با سرویسدهنده ایمیل خود صحبت کنید و چنانچه از سمت او مشکلی وجود نداشت باید با پشتیبان هاست مکاتبه نمایید.
راه حل ساده
آیا مطالبی که گفته شد به نظر بیش از حد پیچیده بود؟ بله تا حدی به شما حق میدهم. اما راهحل سادهتری هم وجود دارد…
سرویسدهندههای ایمیلی یا خدمات ارسال خبرنامه زیادی وجود دارند که محدودیت اسپم شدن ایمیلها در وردپرس را اصلا ندارند.
باید آنها را شناسایی کرده و از همانها استفاده کنیم. مثل سرویس میلچیمپ یا میلرلایت. این سرویسها افزونههای وردپرسی مناسبی را برای ارتباط با سایت و استفاده از خدمات ارایه کردهاند.
چرا نمیتوان از آدرس جیمیل برای فرستنده استفاده کرد؟
زمانی که شما خبرنامه یا ایمیل خود را با ایمیلی مانند example@gmail.com ارسال میکنید، در واقع خبرنامه مورد نظر آن را با این آدرس ایمیل میبینند و پیام ظاهرا از سمت شخص دیگری ارسال شده و به همین دلیل در اسپم ظاهر میشود.
نتیجه گیری
قبل از شروع فرآیند ارسال ایمیل لطفا سرویسدهنده خود را با دقت بررسی کنید.
آیا سرویس خبرنامه مورد نظر با جیمیل مشکلی ندارد؟ آیا میتوانید آن را در inbox افراد نمایش دهد؟
اگر چنین نیست، شما هم از جیمیل استفاده نکنید و یک ایمیل بر روی سرور خود بسازید و آن را در خبرنامه تنظیم کنید.