یک برنامه پاداش در سیستم باشگاه مشتریان می تواند به شما در ایجاد وفاداری مشتری، تعمیق تعامل و کمک به شما در جهت بازاریابی برای جذب مشتری جدید، کمک کند. تحقیقات نشان می دهد مصرف کنندگان در ایالات متحده بیش از 3 میلیارد عضویت در برنامه های وفاداری به مصرف کنندگان دارند. در اینجا نگاهی دقیق داریم که چگونه کسب و کار شما می تواند از علاقه مشتری به پاداش استفاده کند و بهترین روش های نحوه امتیاز دهی باشگاه مشتریان را بیان می کنیم.
با یک پیشنهاد قوی سرنخ بسازید.
ممکن است مشتریان مایل به ثبت نام در برنامه جوایز شما باشند، اما مهم است بدانید که عضویت آنها به معنای وفاداری نیست. در حقیقت، فقط 13 درصد از مشتریان کاملا وفادار هستند که هرگز در بازار خرید نمی کنند.
نحوه امتیاز دهی باشگاه مشتریان شما باید به اندازه کافی جذاب باشد تا مشتریان را ترغیب کند که بخواهند ثبت نام کنند و از آن به طور مکرر استفاده کنید. در نظر بگیرید که چگونه می توان برنامه پاداش خود را به گونه ای تنظیم کرد که به مشتریان در صورت رضایت برای عضویت پاداش دهد و آنها را تشویق به بازگشت مداوم کند. به عنوان مثال برنامه جوایز ارائه شده توسط خرده فروش REI در فضای باز، برای عضویت از اعضا هزینه دریافت می کند اما سپس یک کوپن با همان مقدار هزینه برای جبران هزینه برنامه و همچنین دسترسی به کوپن های اضافی در طول سال ارائه می دهد.
به آنها احساس خاص بودن بدهید.
مشتریان می خواهند احساس کنند که به عنوان اعضای برنامه ارزش گذاری می شوند. 62 درصد از مشتریان احساس نمی کنند برند هایی که به آنها وفادار هستند به اندازه کافی در برابر آنها وفادار باشند.
چه راهی بهتر از مزایایی که به مشتریان جایگاه “VIP” مورد نظرشان را می دهد، برای نحوه امتیاز دهی باشگاه مشتریان وجود دارد؟ این که آیا به شرکت کنندگان جوایز اجازه دسترسی منحصر به فرد به موارد با تخفیف عمیق را می دهید، یا رویدادهای ویژه ای را برای اعضای پاداش برگزار می کنید که برای عموم آزاد نیستند، برنامه پاداش شما می تواند به طور همزمان دلیلی برای ارتباط مداوم با مشتریان باشد، در حالی که نشان می دهد تجارت شما متعهد است که به مشتریان وفادار خود رفتار ویژه ای را که شایسته آنها است، ارائه دهد.
با دیگران شریک شوید.
به طور فزاینده ای، کارت های اعتباری و برنامه های پاداش سفر با مارک های مشابهی که مارک تجاری و ایدئولوژی مشتری آنهاست، برای ایجاد پیشنهادات جذاب فروش متقابل برای مشتریان همکاری می کنند. به عنوان مثال هتل زنجیره ای Starwood برای ارتباط همزیستی با Uber همکاری کرد که به اعضای SPG هنگام استفاده از حساب Uber پاداش می دهد. مشاغل کوچک می توانند پیشنهادهای برنامه جوایز را با تخفیف شریک از مشاغل محلی دیگر به همان روش تنظیم کنند.
این رویکرد خلاقانه در مورد نحوه امتیاز دهی باشگاه مشتریان می تواند به شما کمک کند تا تعداد مشتریانی را که به سمت برنامه پاداش شما جذب می شوند، افزایش دهید. در حالی که شما را قادر می سازد بینش بیشتری در مورد رفتار مصرف کننده آنها داشته باشید که می توانید از آنها برای تولید محتوا، تبلیغات و پیشنهادات مرتبط تر در آینده استفاده کنید.
آنها را غافلگیر کنید.
پاداش ها و پیشنهادات شگفت انگیز و مزایایی که انتظار ندارند در اختیار آنها قرار دهید. به عنوان مثال، درSephora ، اعضای برنامه جوایز هنگامی که علاوه بر کوپن و پیشنهادات ویژه مشابه، امتیاز کافی برای بازدید از فروشگاه را دریافت می کنند، اعلان های غافلگیرانه دریافت می کنند.
به ارزش عضویت در سیتستم امتیاز و پاداش آنها ادامه دهید. برنامه های پاداش دهی به قدری محبوب شده اند که ممکن است مشتریان از امتیازاتی که کسب کرده اند آگاهی نداشته باشند و یا از نظر گزینه های بازخرید از این ارزش چه امتیازی دارند. به روز رسانی مداوم امتیازاتی که کسب کرده اند، چقدر به امتیاز کافی برای بازخرید و راه هایی که می توانند با برنامه پاداش شما کسب کنند، به مشتریان ارائه کنید.
برنامه های پاداش می تواند یک روش ارزان برای کسب و کارهای کوچک، برای پرورش احساس وفاداری به مشتری، به دست آوردن اطلاعات تماس مشتری بسیار ارزشمند و ارائه دلیل به مشتری برای بازگشت باشد. با استفاده از این نکات ساده که بسیاری از آنها برای نحوه امتیاز دهی باشگاه مشتریان مارک های بزرگ بسیار کارآمد بوده اند، می توانید اطمینان حاصل کنید که یک برنامه پاداش را تشکیل می دهید که نتیجه آن بازده بازاریابی از سرمایه شما است.