با ظهور فن آوری مدرن و استانداردهای جدید، چهره اینترنت تکامل یافته و وب سایت های محبوب ما نیز پیشرفت کرده اند. وب سایت ها دیگر محدود به درگاه های اطلاعاتی شرکت های تجاری نیستند که برای به اشتراک گذاری اطلاعات با کاربران نهایی خود به یک کانال ارتباطی نیاز دارند. برای موفقیت در طراحی وب سایت، باید بیش از این ویژگی اولیه را در نظر بگیرید: بازدید کنندگان و تجربه کاربری سایت شما که ساخت فرم در وردپرس بخشی مهم در تجربه کاربری است.
جنبه های زیادی از وب سایت شما وجود دارد که به تجربه کلی کاربر کمک می کند. فرم ها یکی از بهترین راه ها برای دریافت اطلاعات از مشتریان احتمالی و ایجاد ارتباط غیرمستقیم صمیمانه با آنها است. زمانی که شما برای آوردن کاربر به وب سایت خود صرف کرده اید، باید با زمان صرف شده در کامل کردن تجربه کاربر، از جمله فرم های وب شما، تکمیل شود. توجه داشته باشید که بسیاری از ما عادت داریم این واقعیت را نادیده بگیریم. در نتیجه فرم های پیچیده و ناامیدکننده وب می باشد که باعث یک تجربه منفی می شود.
در ادامه، بیایید نگاهی دقیق به ساخت فرم در وردپرس ، نقش آنها در تجربه کاربر و آنچه می توانید برای بهبود آنها انجام دهید، بیاندازیم.
اهمیت ساخت فرم در وب سایت
فرم ها در وردپرس ابزاری هستند که به بازدیدکنندگان شما اجازه می دهند با شما تماس بگیرند و اطلاعاتی مانند سفارش، درخواست کاتالوگ یا حتی پرس و جو ارسال کنند که به پایگاه داده شما منتقل می شود. در برخی از وب سایت ها، اطلاعاتی که از طریق فرم های وب سایت ارسال می شود، مستقیماً به ایمیل شرکت منتقل می شود. فرم های سایت ها در زبان های برنامه نویسی مانندPHP ، HTML یا Java ساخته شده اند. اجرای موفقیت آمیز کد برای موفقیت فرم ضروری است.
به عنوان مثال فرم های وب می توانند شامل قسمت های زیر باشند:
جعبه های متن، مناطق متنی، دکمه های رادیویی، کادرهای تأیید، لیست های کشویی، زمینه های پنهان، بارگذاری فایل و دکمه ها.
یک فرم در سایت اغلب به عنوان یک پل ارتباطی عمل می کند که به کاربر امکان برقراری ارتباط با یک شرکت و بالعکس را می دهد. سوالات غیر منطقی و نامناسب می توانند به راحتی چهره شرکت را مختل کنند. به عنوان مثال، شما می خواهید کاربران با وب سایت شما یک حساب کاربری ایجاد کنند. درخواست آدرس مسکونی کاملاً بی ربط است. اولین چیزی که به ذهن او خطور می کند این خواهد بود “چرا شما فقط برای ثبت نام به آدرس محل سکونت من احتیاج دارید؟” این نه تنها باعث سردرگمی می شود، بلکه موجب بی اعتمادی است و احتمال اینکه افراد ثبت نام نکنند بسیار زیاد است.
شما باید قبل از ساخت فرم در وردپرس مخاطب و بازار هدف خود را بشناسید تا سوالات مربوطه را در فرم خود قرار دهید. می توانید خودتان تحقیق کنید یا با یک فرم ساز وب در ارتباط باشید تا بازار هدف خود را ارزیابی کرده و بر این اساس سوالات معقولی ایجاد کنید.
برای اطلاعات بیشتر درباره اهمیت ساخت فرم تماس با ما، مقاله وردپرس داغ در این زمینه را بخوانید.
چگونه می توان فرم های وب بهتری طراحی کرد؟
چند کار وجود دارد که می توانید برای بهبود تجربه بازدیدکنندگان هنگام استفاده از فرم های سایت خود انجام دهید. بیایید نگاهی به چند ایده کلی و همچنین بهترین روش ها برای ساخت فرم در وردپرس بیاندازیم.
به بازدید کننده اطلاع دهید.
اطلاعات کلیدی برای یک تجربه کاربری کامل در هر وب سایت مربوطه است. بنابراین مهم است که به بازدیدکنندگان خود در مورد هر چیزی که ممکن است بخواهند درباره پر کردن فرم شما بدانند، آموزش دهید. این می تواند به عنوان مثال این باشد که چرا آنها برای شروع باید فرم را پر کنند، چه اتفاقی برای داده ها می افتد، یا اینکه چرا اطلاعات خاصی را می خواهید. برجسته کردن دلیل اصلی پر کردن فرم سایت برای بازدیدکنندگان شما اطمینان بخش است و آنها را از ناامید شدن باز می دارد.
متن راهنما اضافه کنید.
به خصوص موضوعاتی را درج کنید که خیلی رایج نیستند، یا توضیح خود ممکن است به برخی توضیحات نیاز داشته باشد. ممکن است همه بازدید کنندگان شما عادت به پر کردن فرم های وب نداشته باشند، یا ممکن است سوال شما را درک نکنند. افزودن متن راهنما به شما امکان می دهد اطلاعات اضافی را به روشی ظریف و بدون مانع ارائه دهید.
زبان های مختلف را در نظر بگیرید.
مهم است که شما زبانی را که برای فرم های وب سایت خود استفاده می کنید، در نظر بگیرید. ممکن است همه کسانی که از وب سایت شما بازدید می کنند با زبان اصلی شما راحت نباشند. علاوه بر این، اگر شرکت شما به دنبال مخاطب بین المللی است، باید چندین زبان را در نظر بگیرید. این نه تنها برای برچسب های فرم بلکه برای تأیید صحت و پیام های خطا نیز به حساب می آید.
بهترین کار ها در ساخت فرم در وردپرس
در حالی که موارد فوق نسبتاً کلی بودند، در اینجا بهترین روش های مشخص وجود دارد که می توانید برای بهبود تجربه در ساخت فرم در وردپرس خود انجام دهید.
برای ساخت فرم در وردپرس شما می توانید از فرم ساز های وردپرس استفاده کنید. به عنوان مثال ای فرم یک افزونه ساخت فرم ثبت نام حرفه ای وردپرس است که بسیار کاربردی است و کاربران از استفاده از آن راضی هستند.
افزونه کیوفرم نیز یک فرم ساز وردپرس دیگر است که استفاده از آن را به شما پیشنهاد می کنیم.
ساده باشید.
- فقط اطلاعاتی را بخواهید که واقعاً به آن نیاز دارید.
- فیلدهای فرم را به روشی منطقی و با توجه به اهمیت آنها سفارش دهید.
- با نشان دادن مثال هایی در مقابل قسمت فرم، آنچه انتظار دارید را روشن کنید.
- به کاربران اجازه دهید فرم را با استفاده از صفحه کلید خود جابجا کنند.
- مقادیر پیش فرض احتمالی را ارائه دهید.
پیام های خطای واضحی را ارائه دهید.
- از پیام های خطا برای بازخورد مستقیم استفاده کنید و به کاربران اجازه دهید تا اصلاحات فوری را انجام دهند.
- فاصله بین فیلدها به کاربران این امکان را می دهد تا پیام های خطا را به راحتی با فرم مربوطه مرتبط کنند.
- در مورد پیام های خطای خود خاص باشید.
- داده های صحیح را ذخیره کنید در صورتی که کاربر مجبور به بازگشت برای انجام اصلاحات شود.
بازخورد بدهید.
برای جلوگیری از ناامیدی، زمینه های اجباری را برجسته کنید.
از ترکیبات رنگی برای اطلاع کاربر در هنگام پر کردن فرم استفاده کنید (به عنوان مثال قرمز برای هرگونه “خطا یا اطلاعات ناقص” در حالی که رنگ سبز “صحیح” است).
مراحلی را برای شفاف سازی روند پر کردن فرم مشخص کنید.
پس از ارسال اطلاعات توسط کاربر، بازخورد واضحی ارائه دهید.
نتیجه
بهترین فرم وب، شکلی است که اقدامات کاربر را آغاز کرده و مشارکت بهتر کاربر را پیش بینی کند. قبل از شروع ساخت فرم در وردپرس ، درک اشتباهات رایجی که کاربر مرتکب می شود مهم است. پر کردن فرم نباید کاری را آزار دهنده برای کاربر ایجاد کند. بنابراین مهم است که آن را روشن، ساده و قابل اعتماد نگه دارید. امیدواریم که این مقاله بتواند برای درک اهمیت ساخت فرم در وردپرس و بهبود تجربه کاربر کمک کند.