آیا می خواهید برای وب سایت، وبلاگ یا تجارت الکترونیکی خود یک خبرنامه ایمیل ایجاد کنید؟ در این مقاله می گوییم خبرنامه ایمیلی چیست .
یک خبرنامه ایمیلی به شما کمک می کند با کاربران خود در ارتباط باشید، آن ها را به وب سایت خود برگردانید و به مشتریان خود تبدیل کنید.
چالش این جا است که بسیاری از مبتدیان به سختی می توانند یک خبرنامه ایمیل ارسال کنند. عمدتا به این دلیل که فکر می کنند این کار خیلی فنی یا وقت گیر است.
البته 10 سال پیش شرایط چنین بود، اما اکنون ایجاد یک خبرنامه ایمیل به قدری آسان است که حتی یک فرد غیرفنی نیز می تواند این کار را انجام دهد.
در این مقاله تصمیم گرفته ایم یک راهنمای خوب در مورد نحوه شروع یک خبرنامه ایمیل با دستورالعمل های گام به گام ایجاد کنیم. اما ابتدا باید بدانیم خبرنامه ایمیلی چیست تا بعد بتوانید در این روند گام بردارید و خبرنامه ایمیل خود را به روش درست تنظیم کنید.
خبرنامه ایمیلی چیست؟
خبرنامه ایمیلی نوعی ارتباط آنلاین است که به شما امکان می دهد اخبار، نکات و به روزرسانی ها درباره محصول یا تجارت خود را به کاربران سایت خود ارسال کنید.
برای دریافت این به روزرسانی ها، افراد باید با ارائه آدرس ایمیل خود به لیست ایمیل شما بپیوندند. از این کاربران به عنوان مشترک، کاربران سایت یا مخاطب یاد می شود.
سازمان ها و افراد از نامه های الکترونیکی یا ایمیل ها به روش های مختلف استفاده می کنند. به عنوان مثال، مشاغل از خبرنامه های ایمیلی برای ارسال اطلاعات محصول، ورود محصولات تازه و ارائه آخرین به روزرسانی ها به کاربران استفاده می کنند.
وب سایت ها و وبلاگ ها برای ارسال به روزرسانی محتوا، افزایش بازدید و ایجاد بازدید کنندگلن وفا دار از خبرنامه های ایمیلی استفاده می کنند.
چرا یک خبرنامه ایمیلی راه اندازی می کنیم؟
آیا می دانید بیش از 75٪ افرادی که امروز از وب سایت شما بازدید می کنند دیگر هرگز آن را پیدا نمی کنند؟
این تقصیر شما نیست، فقط اینترنت بسیار گسترده است و محتوای زیادی در آن وجود دارد.
حل که دیدیم خبرنامه ایمیلی چیست باید بدانید که شروع یک خبرنامه ایمیلی به شما امکان می دهد آن بازدیدکنندگان وب سایت را که ممکن است وب سایت شما را فراموش کنند به مشترکان تبدیل کنید. هنگامی که آنها به خبرنامه ایمیل شما بپیوندند، می توانید با آن ها در تماس باشید و آن ها را به وب سایت خود برگردانید.
اساساً بدون داشتن خبرنامه ایمیل، شما هر روز مشتریان بالقوه خود را از دست می دهید.
اکنون ممکن است فکر کنید، اگر از کاربران بخواهیم ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند، چه می شود؟ آیا این امر راهی برای تماس با آن کاربران فراهم می کند؟
غول های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر دسترسی مخاطبان شما را محدود می کنند. از همه مهم تر، ممکن است اکثر کاربران شما اغلب اخبار اجتماعی خود را بررسی نکنند.
از طرف دیگر، افراد تمایل دارند هر روز چندین بار صندوق ورودی ایمیل خود را بررسی کنند و بیشتر کاربران از یک دستگاه تلفن همراه با اعلان های روشن شده برای ایمیل استفاده می کنند. بنابراین با درصد احتمال بالایی ایمیل های شما را می بینند.
خبرنامه ایمیلی مناسب چه کسانی است؟
بسیاری از کاربران بعد از آن که در میابند خبرنامه ایمیلی چیست معمولاً از ما می پرسند که آیا باید برای کسب و کار، وبلاگ یا سازمان خود خبرنامه درست کنند؟ پاسخ ما “بله” خواهد بود.
حتی اگر تازه کار خود را شروع کرده اید، باید از روز اول خبرنامه خود را شروع کنید. هر روزی که این کار را انجام نمی دهید، مشتریان بالقوه خود را از دست می دهید.
بازاریابی از طریق ایمیل بدون در نظر گرفتن صنعت، تجارت یا بازدید از وب سایت، یک عملکرد برد-برد می باشد. در ادامه بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ را برای تعدادی از انواع مشاغل بررسی می کنیم
1. بازاریابی از طریق ایمیل برای مشاغل کوچک
وب سایت های تجاری وردپرسی، صرف نظر از صنعت و اندازه آن ها، همیشه می توانند از ایجاد یک خبرنامه برای ایمیل مارکتینگ بهره مند شوند.
این کار مقرون به صرفه ترین روش برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی، بازدید کنندگان وب سایت و مشتریان بالقوه است.
2. خبرنامه ایمیلی برای وب سایت های تجارت الکترونیکی
یک مطالعه نشان می دهد که بیش از 44٪ از دریافت کنندگان ایمیل حداقل یک خرید به دلیل ایمیل های تبلیغاتی انجام داده اند.
اگر یک فروشگاه آنلاین راه اندازی می کنید، بازاریابی از طریق ایمیل موثرترین ابزار برای جذب مشتری می باشد.
مدت هاست که غول های تجارت الکترونیکی به طور موثر از ایمیل برای تبدیل بازدیدکنندگان به خریدارهای سایت های فروشگاهی خود استفاده می کنند.
3. خبرنامه ایمیلی برای سازمان های خصوصی
سازمان های خصوصی باید برای کمک های مالی، پشتیبانی، رویداد ها و موارد دیگر با حامیان خود تماس بگیرند. هزینه رسانه های دیگر مانند شبکه های اجتماعی، تلفن و ارسال نامه های فیزیکی بسیار بیشتر از بازاریابی از طریق ایمیل است.
ایجاد یک خبرنامه ایمیلی اجازه می دهد تا افراد و سازمان ها با عموم مردم، حامیان و اهدا کنندگان در ارتباط باشند و کاربران به احتمال زیاد ایمیل های مورد پشتیبانی خود را باز می کنند.
4. خبرنامه ایمیلی برای وبلاگ ها و وب سایت های خبری
اگر می خواهید یک وبلاگ راه اندازی کنید یا یک سایت خبری مبتنی بر محتوا ایجاد کنید و می دانید خبرنامه ایمیلی چیست ، پس بازاریابی از طریق ایمیل بهترین راه برای ایجاد مخاطب است. خواهید دید که همه بازاریاب های اینترنتی، اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان معروف، لیست های ایمیل خود را ایجاد و فعال می کنند.
اگر هنوز لیست ایمیل خود را ایجاد نکرده اید، پیشنهاد می کنیم مقاله ما درباره اهمیت ساختن لیست ایمیل را مطالعه کنید.
به همین دلیل است که:
• شما می توانید به روزرسانی های ایمیل را برای کاربرانی ارسال کنید که در غیر این صورت دیگر هرگز به وب سایت شما باز نخواهند گشت.
• شما بدون تکیه بر سیستم عامل های شخص ثالث مانند جستجو و شبکه های اجتماعی، مخاطبان ثابت و وفاداری ایجاد می کنید.
• شما موتورهای جستجو یا رسانه های اجتماعی را کنترل نمی کنید. رتبه بندی جستجوی شما ممکن است پایین بیاید و پروفایل های شبکه های اجتماعی شما بدون دلیل به حالت تعلیق درآیند. از طرف دیگر، شما لیست ایمیل خود را دارید و در استفاده از آن آزادی کامل دارید.
5. خبرنامه های ایمیلی برای آموزش
موسسات آموزشی نیاز به حمایت جامعه ای متشکل از دانشجویان، اساتید، والدین و مشاغل محلی دارند. خواه برای جمع آوری کمک های مالی، پذیرش ها، رویدادها یا فعالیت های دیگر باشد. ایمیل ارزان ترین و مستقیم ترین راه برای دسترسی مدارس و موسسات آموزشی است.
این ها تنها چند نمونه از تاثیرات خبرنامه های الکترونیکی برای مشاغل و افراد است. مثال های بسیار دیگری نیز وجود دارد. به همین دلیل اکثر بازاریابان معتقدند که بازاریابی از طریق ایمیل برای موفقیت در اینترنت بسیار مهم است.
امیدواریم با این مقاله دریافته باشید که خبرنامه ایمیلی چیست و با مزیت هی آن آشنا شده باشید. در مقاله های آینده نحوه راه اندازی خبرنامه ایمیلی را بررسی می کنیم.