آیا می خواهید یک لیست ایمیل تهیه کنید ، اما در مورد دلیل نیاز آن شک دارید؟ بسیاری از وبلاگ نویسان و صاحبان مشاغل هنگام شروع کار ، اهمیت ساخت یک لیست ایمیل را درک نمی کنند. اکثر مردم معمولاً وقتی می بینند لیست های ایمیل می توانند بر میزان بازدید و درآمد شخص دیگری تأثیر بگذارند نظر خود را تغییر می دهند. در این مقاله ، ما مهمترین دلایل برای ساخت لیست ایمیل را به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین با آموزش گام به گام به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید لیست ایمیل خود را بسازید.
در پایان این مقاله ، شما میتوانید به همهی سوالات خود در مورد اهمیت ساخت لیست ایمیل پاسخ دهید.
ایمیل لیست چیست؟
ایمیل لیست یک لیست ویژه ای از نام ها و آدرس های ایمیل افرادی است که به شما اجازه ارسال به روزرسانی ها و تبلیغات تجاری تان را داده اند.
شما می توانید لیست ایمیل خود را در داخل یک افزونه خبرنامه ایمیلی ایجاد کرده و در مورد به روزرسانی وبلاگ ، فروشگاه آنلاین یا سایر خدمات تجاری خود برای همه ایمیل عمده ارسال کنید.
چرا ساخت لیست ایمیل اهمیت دارد؟
طبق آمار انجمن بازاریابی ، بازاریابی از طریق ایمیل به طور متوسط 4300 درصد بازده سرمایه گذاری (ROI) برای مشاغل در ایالات متحده را بالا برده است.
از آنجا که مشترکان ایمیل از وب سایت شما به “ایمیل لیست” شما پیوسته و هویت خود را با کلیک بر روی پیوند تأیید کرده اند پس علاقه زیادی به آنچه شما ارائه می دهید دارند. به همین دلیل احتمال تبدیل شدن آنها به یک مشتری ثابت برای شما بیشتر است.
در تجارت ما ، تاثیر و اهمیت ایمیل لیست ده برابر بیشتر از تبلیغات رسانه های اجتماعی است.
ویژگیهایی که ایمیل را به یک کانال ارتباطی قدرتمند تبدیل می کند:
-
. ایمیل شخصی است
ایمیل به شما امکان می دهد وارد صندوق ورودی کاربر شوید. هیچ سیستم رتبه بندی دسترسی شما را محدود نمی کند. بسیار مستقیم و شخصی است.
-
ایمیل هدفمند است
کاربر برای دریافت به روزرسانی از شما، برای ثبت نام در لیست ایمیل شما و تأیید آدرس ایمیل خود ، فرم را پر می کند. کسی که این کار را انجام می دهد واضح است که علاقه مند است از شما بشنود ، و آنها بسیار پذیرای پیام شما هستند.
-
ایمیل مخاطب خاص دارد
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، کاربر قبلاً به محصول یا محتوای شما علاقه نشان داده است. از آنجا که از قبل می دانید آن ها چه چیزی را دوست دارند ، می توانید پیشنهادهای بسیار مرتبط به آن ها ارائه دهید تا نتیجه بهتری بگیرید. به این روش تقسیم بندی گفته می شود.
-
شما لیست ایمیل خود را دارید
شما به فیس بوک ، توییتر یا گوگل وابستگی ندارید. هنگامی که این سیستم عامل ها سیاست های خود را تغییر می دهند ، کمپین های شما در زمینه رسانه های اجتماعی و تلاش های شما برای جستجوگرها به هدر می رود. از طرف دیگر ، شما لیست ایمیل خود را دارید که تحت تأثیر تصمیمات سایر مشاغل قرار نمی گیرد.
-
سیستم ایمیل یک به یک است
افراد در صندوق ورودی مخصوص خود ایمیل را می خوانند. پیام در یک تایم لاین یا نیوزفید عمومی نیست. آنها می توانند مستقیماً در خلوت از شما سوال کنند. این اهمیت ساخت لیست ایمیل را نشان می دهد و به ایجاد اعتماد و ارتباط کمک می کند.
-
بیشتر افراد روزانه چندین بار از ایمیل خود استفاده می کنند
شاید شنیده باشید که روزانه فیس بوک 1.4 میلیارد و توییتر 100 میلیون کاربر فعال دارد. آنچه شما ممکن است نشنیده باشید ، تعداد افرادی است که هر روز از ایمیل استفاده می کنند.
هر کاربر اینترنت حداقل یک حساب ایمیل دارد. تحقیقات اخیر انجام شده توسط Radicati نشان داد که 3.8 میلیارد حساب ایمیل فعال وجود دارد. این نیمی از جمعیت زمین است.
دقیقاً به همین دلیل است که هر تجارت هوشمند در جهان دارای یک ایمیل لیست است.
مارک های بزرگ اهمیت ساخت لیست ایمیل را مدت ها پیش آموخته اند و به همین دلیل آنها هزاران دلار در کمپین های رسانه های اجتماعی خرج می کنند تا بتوانند افراد را در ایمیل لیست های خود ثبت نام کنند.
آنها درک می کنند که بازاریابی از طریق ایمیل بهترین سرمایه گذاری بلند مدت با بازده بسیار بیشتر است زیرا افراد برای مدت طولانی تری پیام خود را با هزینه بسیار کم دریافت می کنند
مقایسهی رسانه های اجتماعی و بازاریابی از طریق ایمیل
حالا احتمالاً فکر می کنید پس اهمیت شبکه های اجتماعی چه می شود؟
در واقع ، چندین بار از ما پرسیده شده است که آیا بازاریابی از طریق ایمیل با وجود تسخیر همه چیز در رسانه های اجتماعی از بین نرفته است؟
بهترین راه برای پاسخ به این سوال ، جستجو در اطلاعاتی است که توییتر و فیس بوک قبل از ایجاد حساب کاربری از شما می پرسند
بله ، آن ها از شما یک آدرس ایمیل می خواهند.
این شرکت ها اهمیت ساخت لیست ایمیل را می دانند و می دانند که ایمیل ها مستقیم ترین و مطمئن ترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریانشان هستند.
حتی اگر با استفاده از شماره تلفن خود ثبت نام کنید ، آنها همچنان آدرس ایمیل شما را می خواهند تا به شما در یافتن دوستان ، گزینه های بازیابی رمز عبور و از همه مهمتر ارسال پیام های هدفمند ایمیل بفرستند.
در اینجا نمایی از صندوق ورودی یک کاربر معمولی جیمیل را می بینیم.
همه این ایمیل ها از سیستم عامل های بزرگ رسانه های اجتماعی است ، بنابراین آنها می توانند شما را با محتوای موجود در سیستم عامل خود درگیر کنند و شما را مجبور کنند دوباره به برنامه یا وب سایت آن ها مراجعه کنید.
همه سیستم عامل های رسانه های اجتماعی در حال ایجاد یک ایمیل لیست هستند زیرا صاحبان مشاغل باهوشی هستند. این به ارزیابی آنها هنگام فروش تجارتشان کمک می کند.
در حالی که رسانه های اجتماعی یک روش عالی برای دستیابی به مخاطبان شما است ، اما مهم است که ماهیت وابسته به زمان سیستم عامل های رسانه های اجتماعی را در نظر داشته باشید.
آنها می آیند و می روند.
زمان زیادی از وجود داشتن برنامه هایی چون MySpace ، FriendFeed ، Google Buzz ، Plurk و تعداد بی شماری دیگر نگذشته است. با اینحال بیشتر آنها اکنون دیگر وجود ندارند یا از آنها استفاده نمیشود.
امروز ما فیس بوک و توییتر محبوب را داریم اما همه از این پلتفرم لذت نمی برند. برخی از افراد اینستاگرام ، لیندکین، واتس اپ و غیره را ترجیح می دهند.
اساساً کاربران شما در سیستم عامل های مختلف در همه جا حضور دارند. اما مطالعات نشان می دهد که حداقل 91٪ از مصرف کنندگان روزانه ایمیل خود را چک می کنند.
ما نمی گوییم که شبکه های اجتماعی مهم نیستند. مهم هستند و شما باید هر فرصتی را برای رسیدن به مخاطبان خود جستجو کنید.
برای شروع ساختن یک لیست ایمیل به چه چیزهایی نیاز دارید؟
تاکنون ، شما اهمیت ساخت لیست ایمیل را دریافتید و دیدید که چرا نادیده گرفتن آن می تواند یک اشتباه بزرگ باشد.
بنابراین بیایید نگاهی به آنچه شما برای شروع ساخت لیست ایمیل خود نیاز دارید ، بیاندازیم.
سه موردی که برای ساختن یک لیست ایمیل نیاز دارید:
- 1. یک وب سایت یا وبلاگ.
- 2. یک سرویس ایمیل مارکتینگ.
- 3. انتخاب یک روش با قابلیت تبدیل زیاد
تنظیم این سه مورد نسبتاً آسان است و هیچ یک از آنها به مهارت برنامه نویسی یا طراحی نیاز ندارند.
انتخاب بهترین سرویس بازاریابی از طریق ایمیل
تعداد زیادی از خدمات ایمیل مارکتینگ وجود دارد. اغلب کاربران تازه کار از گزینه رایگان برای صرفه جویی در هزینه استفاده می کنند که قابل درک است. با این حال ، برخی از این سیستم عامل های رایگان بهترین گزینه نیستند. چرا؟
برخی از سیستم عامل ها خود را با لیبل غلط به عنوان “سرویس بازاریابی از طریق ایمیل” نشان می دهند در حالی که در واقع همه آنها ارائه رایگان اشتراک وبلاگ از طریق ایمیل هستند. با این کار کاربران شما می توانند هر زمان که یک پست وبلاگ جدید منتشر می کنید ، یک ایمیل به روزرسانی دریافت کنند.
اما این بازاریابی از طریق ایمیل درست نیست. در اینجا برخی از نکات منفی استفاده از سرویس اطلاع رسانی رایگان وبلاگ آورده شده است:
نمی توانید خبرنامه های ایمیل خصوصی ارسال کنید. برای ارسال ایمیل ، شما باید یک پست وبلاگ جدید منتشر کنید ، به این معنی که اطلاعاتی که می خواهید به اشتراک بگذارید ابتدا باید در دسترس عموم باشد.
- نمی توانید پیام ایمیل را شخصی سازی کنید. در اغلب موارد بدون شخصی سازی در قالب یکسان تحویل داده می شود.
- نمی توانید مشترکین را بر اساس علایق ، اطلاعات جمعیتی یا نوع محتوا دسته بندی کنید.
- هیچ گزارشی وجود ندارد. شما نمی دانید چند نفر ایمیل را دریافت کرده اند ، چند درصد کاربران آن را باز کرده اند و چه تعداد از آنها روی لینک های شما کلیک کرده اند.
- اگر بعداً سعی کردید به یک سرویس پولی بروید ، کاربران شما باید اشتراک خود را دوباره تأیید کنند. بسیاری از آنها این کار را انجام نمی دهند و در نتیجه مشترکان خود را از دست می دهید.
به همین دلیل است که ما همیشه از استفاده از یک سرویس بازاریابی ایمیلی حرفه ای را توصیه می کنیم.
بله ، آنها کمی هزینه دارند ، اما این سرمایه گذاری در تجارت شما بازدهی عالی را در پی خواهد داشت.
اگر می خواهید درباره چگونگی جمع آوری لیست ایمیل بدانید مقاله ما در این باره را بخوانید.
مزایای خدمات حرفه ای بازاریابی از طریق ایمیل عبارتند از:
- می توانید ایمیل های انبوه خصوصی را برای مشترکان خود ارسال کنید.
- می توانید فعالیت مشترکان را ببینید و مشترکین خود را بر اساس اقداماتی که انجام می دهند گروه بندی کنید.
- می توانید تست های تقسیم A / B را انجام دهید تا ببینید کدام موضوع ایمیل ، محتوا و پیشنهادات با مشترکان شما بهتر کار می کند.
- با استفاده از ابزارهای گزارش ، می توانید ببینید از کدام کشور بیشترین مشترک را داشته اید. می توانید از طریق تنظیمات تایم زون خود را تنظیم کرده و در زمان مناسب ایمیل ارسال کنید.
- آخرین ، اما قطعاً مهمترین ، شما می توانید آدرس ایمیل همه مشترکان خود را مشاهده کنید.
اگر سایت وردپرسی دارید ما استفاده از خبرنامه حرفه ای mailster را پیشنهاد می کنیم.
هنگامی که با یک سرویس بازاریابی از طریق ایمیل ثبت نام کردید ، مرحله بعدی افزودن فرم های منتخب به وب سایت خودتان است تا به کاربران اجازه دهید دنبال کننده ی شما باشند
ارتقا دادن لیست ایمیل و دریافت مشترکان بیشتر
فقط کافی است به Google Analytics خود نگاه کنید و به درصد بازدیدکنندگان جدید در مقابل مراجعه کنید!
به همین دلیل شما نیاز دارید که هر بازدید کننده وب سایت را به یک مشترک ایمیل قبل از ترک آن تبدیل کنید ، بنابراین می توانید پیام های مربوطه را برای بازگرداندن آنها ارسال کنید.
یک کاربر متوسط اینترنت فقط چند ثانیه در وب سایت می ماند. این به شما فرصت بسیار کمی می دهد تا آنها را درگیر تجارت خود کنید. اگر فرم های ثبت نام ایمیل شما قابل توجه نباشد ، کاربران بدون عضویت در وب سایت شما آنجا را ترک می کنند.
بزرگترین اشتباهی که می بینیم مبتدی ها مرتکب می شوند ، قرار ندادن استراتژیک فرم های ثبت نام قوی است.
برخی از قالب های وردپرس با ابزارک های ساخته شده در نوار کناری ارائه می شوند ، اما همچنان به خوبی قابل تبدیل نیستند.
سرویس بازاریابی ایمیلی شما همچنین ممکن است شما را با کدهایی که برای قرار دادن تم ها ارایه داده است پشتیبانی کند، اما این امر مستلزم این است که شما بلد باشید تا حدودی کدنویسی کنید.
استراتژی های ساختاری و منابع را لیست کنید
اهمیت ساخت لیست ایمیل زیاد است و داشتن ابزار مناسب هم بسیار مهم است ، اما دانستن نحوه استفاده صحیح از آنها چیزی است که بیشترین تفاوت را ایجاد می کند.
در استراتژی بازاریابی از طریق ایمیل ، مهمترین چیزی که باید برنامه ریزی کنید تقسیم بندی است.
تقسیم بندی لیست ایمیل چیست؟
تقسیم بندی لیست ایمیل روشی برای گروه بندی مشترکان شما است ، بنابراین می توانید ایمیل های خود را براساس علاقه مندی راحت تر شخصی سازی کنید.
این به شما کمک می کند تا امتیاز بالاتری را در رتبه بندی ها بدست آورید.
اگر می خواهید رشد لیست ایمیل خود را سریع شروع کنید ، ترفندهای آزمایش شده و آسان ما را برای رشد سریعتر لیست ایمیل خود مشاهده کنید.
نتیجه
مهم نیست که چه نوع شغلی را اداره می کنید ، چه نوع وب سایتی دارید یا در کدام صنعت فعالیت می کنید.
اگر وب سایتی دارید و می خواهید بازدیدکنندگان خود را به مشتریان همیشگی تبدیل کنید ، باید آنها را در ایمیل لیست خود وارد کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا اهمیت ساخت لیست ایمیل را درک کنید.