وردپرس و ووکامرس راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیکی انعطاف پذیر و کاربر پسند را آسان می کنند. اما برای اینکه خریداران را به فروشگاه خود برسانید، باید چندین روش سئو ووکامرس را به کار بگیرید. در اینجا راهکارهایی که باید برای رتبه بندی سایت خود در نتایج جستجو انجام دهید را بیان می کنیم.
اگر می خواهید خریداران خود را از طریق موتور های جست و جو وارد فروشگاه خود کنید، باید سئو فروشگاه خود را بهینه کنید تا آن ها بتوانند شما را در گوگل پیدا کنند. این همان چیزی است که ما قصد داریم در این مقاله به شما آموزش دهیم.
ما تمام بخش های مهم سئو ووکامرس را به شما معرفی خواهیم کرد. سپس، برخی از افزونه های سئو با کیفیت را که به خوبی با فروشگاه های ووکامرس کار می کنند، با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.
آیا سئو ووکامرس راحت است؟
قبل از اینکه به سایر موارد بپردازیم، در ابتدا با یک سوال اساسی شروع می کنیم که آیا سئو ووکامرس راحت است یا خیر؟
پاسخ کوتاه بله است”. دقیقاً مانند خود وردپرس، سئو ووکامرس نیز راحت است اما برای استفاده از این قابلیت به یک افزونه سئو نیز نیاز دارید.
با افزونه مناسب، می توانید تمام بهینه سازی های موتور جستجو را که برای رتبه بندی فروشگاه خود در گوگل نیاز دارید، انجام دهید. شما می توانید عناوین و توضیحات سئو را به محصولات و صفحات دسته بندی خود اضافه کنید این توضیحات شامل داده های ساخت یافته و موارد دیگر می باشید.
در ادامه مقاله، برخی از افزونه ها را به اشتراک می گذاریم که می توانید با استفاده از آن ها عملکرد سئو را به ووکامرس اضافه کنید. اما ابتدا اجازه دهید تاکتیک های اصلی را مرور کنیم.
چگونه ووکامرس را برای سئو بهینه کنیم
در این بخش اول، ما بخش های مختلف سئو برای فروشگاه های ووکامرس را بررسی می کنیم.
برای نمونه در عکس های زیر، ما از افزونه Yoast سئو استفاده خواهیم کرد زیرا محبوب ترین افزونه سئو است که با ووکامرس کار می کند.
با این حال، می توانید دقیقاً همان استراتژی ها را با استفاده از یکی دیگر از افزونه های سئو نیز پیاده سازی کنید.
تنها تفاوت این افزونه ها در رابط کاربری آن ها است.
-
تحقیق کلمات کلیدی خود را انجام دهید
قبل از اینکه بتوانید فروشگاه خود را بهینه کنید، باید بدانید که برای چه چیزی بهینه سازی می کنید. شما کار خود را با سئو انجام می دهید، شروع سئو با تحقیق در مورد کلمات کلیدی است.
به عنوان مثال، فرض کنید شما کیف لپ تاپ می فروشید. شما می خواهید بدانید که آیا افراد بیشتری به دنبال “لپ تاپ” یا “وسایل مورد نیاز لپ تاپ” هستند تا بتوانید با ارزش ترین عبارت را بهینه کنید.
با انتخاب بهترین عبارت برای رتبه بندی، می توانید بهترین بازده سرمایه خود را برای همه این نکات دیگر تضمین کنید.
برخی از ابزارهای عالی تحقیق در مورد کلمات کلیدی عبارتند از:
همچنین می توانید ابزارهای رایگان مفیدی پیدا کنید، اگرچه انعطاف پذیر نیستند و ممکن است محدودیتی داشته باشند. به عنوان مثال، ابزار Keyword Explorer Moz به شما امکان می دهد هر ماه 10 پرس و جو رایگان انجام دهید.
برای فروشگاه های تجارت الکترونیکی، گزینه مفید دیگر این است که فقط به آمازون بروید و ببینید آمازون چه کلمه هایی را پیشنهاد می کند. برای جستجوهای تجارت الکترونیکی، آمازون به همان اندازه گوگل محبوب است، بنابراین می توانید در آن اطلاعات مفیدی کسب کنید.
برای دستیابی به رویکردی خودکار، ابزارهای کلید واژه می تواند به شما کمک کند به طور خودکار درخواست ها را از آمازون به صورت رایگان بیرون بکشید.
-
تنظیمات اساسی سئو وردپرس را پیاده سازی کنید
قبل از اینکه بتوانید سئو ووکامرس را بهینه کنید، ابتدا باید تنظیمات اولیه سئو وردپرس خود را به درستی انجام دهید.
این بدان معنی است که نصب یک افزونه سئو به عنوان مثال Yoast سئو و پر کردن جزئیات اصلی افزونه را به درستی انجام دهید. این افزونه همچنین یکی از بهترین روش های اساسی سئو مانند نقشه سایت XML را تنظیم می کند.
-
توصیفات محصول خود را بهینه کنید
اگر می خواهید صفحات محصول خود را در گوگل رتبه بندی کنید ، به تعدادی محتوا نیاز دارید. در یک صفحه محصول واحد، عمده این محتوا از توضیحات محصول شما حاصل می شود.
ووکامرس به شما امکان می دهد دو نوع توصیف اضافه کنید:
توضیحات کوتاه : در اکثر پوسته های ووکامرس، این مطلب بلافاصله زیر عنوان محصول و در کنار تصاویر محصول ظاهر می شود.
شرح طولانی: این قسمت معمولاً در زیر تصاویر محصول و توضیحات کوتاه ظاهر می شود.
در حالی که هدف اصلی این توصیفات ارائه اطلاعات مربوط به خریداران و ترغیب آن ها به خرید است، شما همچنین می توانید كلمه كلیدی هدف خود و برخی از كلمات كلیدی مرتبط را در توضیحات خود بگنجانید.
در حالت ایده آل، شما باید حداقل در یک توصیف کوتاه و یک توصیف طولانی، کلمات کلیدی خود را استفاده کنید.
همچنین شما می توانید با استفاده از افزونه فیلد های اضافی محصول در ووکامرس ، علاوه بر فیلد های پیشفرض، فیلد های دیگری را در صفحه محصول خود اضافه کنید.
-
عناوین سئو منحصر به فرد و توضیحات متا را بنویسید
عنوان سئو و توضیحات متای محصول شما مواردی است که در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می شود.
شما باید دو هدف اصلی برای این دو اطلاعات داشته باشید:
با درج کلمه کلیدی اصلی خود (و در صورت امکان برخی از کلمات کلیدی مرتبط) اطلاعات ارزشمندی درباره صفحه خود در اختیار گوگل قرار دهید.
با این کار بازدید کنندگان که فروشگاه شما را در گوگل می بینند متقاعد کنید تا روی نتیجه شما کلیک کنند.
در اینجا چند نکته برای رسیدن به این هدف آورده شده است:
عنوان صفحه: حتماً کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید. اگر می توانید کلمات کلیدی توصیفی مرتبط خود را نیز استفاده کنید، این روش بسیار عالی است. در اینجا باید عمدتاً اطلاعاتی کلی باشد و لزوماً نیازی نیست که با عنوان محصولی که در فروشگاه شما نمایش داده می شود، یکسان باشد.
توضیحات متا: سعی کنید به طور طبیعی یک بار کلمه کلیدی اصلی خود و همچنین در صورت امکان کلمات کلیدی مرتبط را وارد کنید. این مکان همچنین مکان خوبی برای برجسته کردن مشوق هایی مانند قیمت پایین یا حمل و نقل رایگان است. این قسمت می تواند به مردم کمک کند تا بر روی نتیجه شما کلیک کنند (افزایش نرخ کلیک).
اما گوگل همیشه از این موارد استفاده نمی کند و عنوان و توضیحات را در برخی موارد برای رتبه بندی دقیق تر استفاده می کند.
-
لینک ها داخلی URL محصولات خود را بهینه کنید
لینک ها داخلی URL محصولات شما بخش مهم دیگری در جست و جو مطالب گوگل است.
همانند بسیاری از نکات دیگر، باید کلمه کلیدی اصلی خود را در URL قرار دهید.
-
بهینه سازی تصاویر محصولات (متن و توضیح Alt)
در تمام این توضیحات های مربوط به محصول و عناوین سئو، تصاویر محصولات خود را فراموش نکنید.
بهینه سازی تصاویر شما دو قسمت دارد:
متن جایگزین
نام پرونده ها
توضیح alt متن به شما کمک می کند تا دو چیز را به انجام برسانید:
گوگل با این کار به شما فرصتی می دهد تا تصاویر محصولات را به صورت جداگانه در جستجوی تصویر گوگل رتبه بندی کنید.
این کار باعث می شود سایت شما با استفاده از صفحه خوان گوگل برای خریداران در دسترس تر باشد.
با ویرایش تصویر و استفاده از کادر Alt Text می توانید متن alt خود را تنظیم کنید :
در صورت امکان، همچنین می توانید از کلمات کلیدی متنی برای نام پرونده های تصویری خود استفاده کنید. به عنوان مثال، به جای “s122_v1_hd.jpg” از “green-sports-shoes.jpg” استفاده کنید.
-
از دسته ها و برچسب ها استفاده کنید
دسته ها و برچسب ها دو ابزار برای کمک به شما در سازماندهی محصولات ووکامرسی هستند.
آن ها برای کمک به خریداران در کشف محصولات مورد علاقه آن ها بسیار مفید هستند، اما ابزار برای شما بسیار مفید است زیرا شما می توانید دسته های خود را رتبه بندی کرده و در صفحات بایگانی گوگل برچسب گذاری کنید. این ها صفحاتی هستند که تمام محصولات با دسته یا برچسب خاص را لیست می کنند.
به عنوان مثال، اگر شما پنج جفت شلوار مردانه می فروشید. اگر سعی می کنید هر محصول را برای کلمه کلیدی “شلوار مردانه” رتبه بندی کنید ، فقط می توانید با خودتان رقابت کنید و رتبه بندی خود را شخصی می کنید.
درعوض، می توانید یک دسته شلوار ورزشی مردانه ایجاد کنید و صفحه دسته بندی را در گوگل رتبه بندی کنید.
تمام این موارد را در گوگل مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال، تمام صفحات دارای بالاترین رتبه برای ” شلوارهای ورزشی مردانه ” در واقع صفحات دسته بندی محصولات هستند، نه صفحات محصول واحد.
بنابراین چه تفاوتی بین دسته ها و برچسب ها وجود دارد؟
دسته ها گسترده تر هستند. به عنوان مثال ، “تی شرت های مردانه”
برچسب ها خاص ترند. به عنوان مثال، یک پیراهن در دسته “تی شرت های مردانه” ممکن است دارای برچسب “بچگانه” باشد که نشان می دهد پیراهن برای کودکان است.
دسته ها نیز سلسله مراتبی دارند، به این معنی که شما می توانید زیر دسته هایی را در سایر دسته ها داشته باشید. به عنوان مثال، شما می توانید یک دسته والد به نام “لباس مردانه” و سپس یک دسته به نام “تی شرت” در آن قسمت داشته باشید تا تمام تی شرت های مردانه خود را در آن جا قرار دهید.
8 داده های ساختاری را برای Rich Snippets اضافه کنید
داده های ساختار یافته و یا نشانه گذاری شده، داده هایی در پشت صحنه سایت شما است که می توانید برای کمک به گوگل و سایر موتور های جستجو در درک محتوای خود به سایت خود اضافه کنید.
همچنین داده های ساختاری به شما کمک می کنند رتبه خوبی در نتایج جستجوی گوگل به دست آورید.
برای یک فروشگاه ووکامرس، این قطعه های غنی می توانند به شما کمک کنند جزئیات بیشتری را به صفحه نتایج جستجو اضافه کنید از جمله:
رتبه بندی، تعداد بررسی ها، اطلاعات قیمت و …
مثالی در اینجا آورده شده است:
داده های ساختاری و قطعه های غنی عامل مستقیم رتبه بندی سئو نیستند. با این حال، آن ها سایت تجارت الکترونیکی شما را در نتایج Google چشم نواز تر می کنند، که می تواند CTR اصلی شما را افزایش دهد. به همین دلیل، داده های ساخت یافته هنوز قسمت مهمی از استراتژی سئو ووکامرس هستند.
9. اکشن های بیشتر را اضافه کنید
اکشن ها ویژگی دیگری است که می تواند وظیفه ای مضاعف داشته باشد تا هم تجربه کاربر در فروشگاه آنلاین شما را بهبود بخشد و هم به رتبه بندی فروشگاه شما در Google کمک کند.
از نظر سئو سایت ، Google آسان تر می توان سایت شما را بررسی کند و درک بهتری از فروشگاه شما داشته باشد. Google همچنین در نتایج جستجو این اکشن ها نشان داده می شود، که به شما در بهبود ظاهر فروشگاه خود در Google کمک می کند.
ووکامرس دارای ویژگی اکشن مخصوص به خود است که بسیاری از قالب های ووکامرس از آن استفاده می کنند. اما اگر می خواهید کنترل بیشتری روی اکشن های خود داشته باشید ، باید به راه حل دیگری بپردازید.
یکی از راه های تنظیم اکشن با استفاده از فیلترهای PHP است .
اگر از المنتور برای طراحی فروشگاه خود با استفاده از رابط بصری ، کشیدن و رها کردن استفاده می کنید، یک ابزارک اختصاصی WooCommerce Breadcrumbs دریافت خواهید کرد که می توانید در هر جای طرح خود قرار دهید:
10. اطمینان حاصل کنید که از آدرس های تکراری استفاده نمی کنید
فروشگاه ووکامرس شما به طور طبیعی محتوای تکراری زیادی ایجاد می کند. به عنوان مثال، تمام پارامترهایی که خریداران شما می توانند برای فیلتر کردن محصولات خود استفاده کنند ، URL های اضافی ایجاد می کنند که حاوی محتوای تکراری هستند.
در حالی که ضرر محتوای تکراری برای یک سایت بسیار زیاد است (مگر اینکه شما عمداً شما این کار را انجام دهید).
برای رفع این مشکل، می توانید یک برچسب متعارف اضافه کنید، که در اصل به گوگل می گوید کدام صفحه حاوی محتوای اصلی است.
اکثر افزونه های سئو، از جمله Yoast سئو، به طور خودکار برچسب متعارف را برای شما اضافه می کنند. فقط مطمئن شوید که این ویژگی را غیرفعال نکنید (به طور پیش فرض روشن است).
سرانجام، گوگل از سرعت صفحه به عنوان فاکتور رتبه بندی در هر دو نتیجه جستجوی دسک تاپ و موبایل استفاده می کند، و این دلیل دیگری است که شما باید مطمئن شوید فروشگاه ووکامرس به سرعت بارگیری می شود.
برای سرعت بخشیدن به ووکامرس، می توانید همان نکاتی را که در راهنمای ما برای افزایش سرعت وردپرس آمده است، دنبال کنید. همچنین می توانید برای تنظیم سریع همه موارد از WP Rocket استفاده کنید.
این افزونه حتی یکپارچه سازی داخلی برای ووکامرس نیز دارد.
سئو ووکامرس خود را بهبود ببخشید
اگر می خواهید فروشگاه تجارت الکترونیکی خود را رشد دهید، مهم است که سئو ووکامرس خود را به درستی انجام دهید.
با راهنمایی های موجود در این پست، باید در مسیر یک فروشگاه با رتبه بندی بهتر باشید.
و اگر به دنبال راهی آسان تر برای بهینه سازی فروشگاه خود هستید، ازافزونه های سئو استفاده کنید.
کار یک تجربه جذاب تر برای خریداران خود ایجاد کنید، تا مشتریان بیشتری را به فروشگاه اینترنتی خود جذب کنید.
امیدواریم که شما با خواندن این مقاله از وردپرس داغ توانسته باشید با مفاهیم کلی سئو ووکامرس آشنا شده باشید و با برخی از تکنیک های کلی در زمنیه افزایش رتبه سئو فروشگاه آنلاین نیز آشنا شده باشید و بتوانید با استفاده از افزونه های سئو رتبه فروشگاه آنلاین وردپرسی خود را افزایش دهید و با این کار مشتریان بیشتری جذب کنید تا فروش بیشتری داشته باشید.