امروزه هر فردی که یک فروشگاه آنلاین راه اندازی می کند باید یک استراتژی بلند مدت برای رشد و توسعه ی کسب و کار خود ایجاد کند و برای انجام این کار روش ها و تکنیک های بی شماری وجود دارد. در این مقاله به تکنیک های جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی میپردازیم.
تشخیص تفاوت میان استراتژی و تکنیک مهم است. شما باید برای رشد کسب و کار خود اهداف ، استراتژی و تکنیک ها را به ترتیب تعیین کنید تا هدفمند باشید. به عنوان مثال، فرض کنید که می خواهید یک فروشگاه لباس و پوشاک شیک را راه اندازی کنید. اهداف، استراتژی و تکنیک ها به صورت زیر خواهند بود:
هدف: حداقل به 1000 فروشنده واقعی در پایگاه داده خود دسترسی پیدا کنید.
تکنیک های فروش : فروش لباس های شیک با تخفیف مناسب، تبلیغ از طریق پست های اینستاگرام، خبرنامه ایمیلی هفتگی شیک ترین لباس های جهان ، تولید محتوا به صورت مرتب و روزانه و…
همانطور که در این مثال مشاهده کردید تکنیک ها اقداماتی هستند که شما برای اجرای یک استراتژی انجام می دهید و آن ها بخشی از استراتژی شما می باشند. مانند هر چیز دیگری برای افزایش و جذب مشتریان بیشتر به کسب و کار خود روش های رایجی وجود دارند که می توانید به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده کنید. ما در این مقاله 10 روش برای جذب مشتری بیشتر برای فروشگاه آنلاین خود ارائه داده ایم تا شما بتوانید به کمک آن ها مشتریان بیشتری دریافت کنید.
-
به مشتریان خود تخفیف دهید.
تخفیف دادن به مشتریان یک استراتژی طولانی مدت برای جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی نیست اما می تواند در هدایت مشتریان جدید به فروشگاه شما بسیار موثر باشد. بر اساس بودجه خود ، هزینه جذب مشتری را تخمین زده و تعیین کنید. سپس از این طریق تعیین کنید که دقیقاً چه مقدار تخفیف (با تعداد محدودی از محصولات) را می توانید در اختیار مخاطبان خود قرار دهید تا بتوانید مشتریان جدیدی را بدست آورید. پس از تعیین محدوده از طریق توییتر و سایر پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی کسب و کار خود را به جهانیان معرفی کنید. در این میان مراقب مشتریانی که در دراز مدت برای تجارت شما ارزشی ندارند نیز باشید و اولویت ها و منافع خود را نیز در نظر بگیرید.
-
یک کمپین و یا مسابقه راه اندازی کنید.
کمپین ها و مسابقات به دلیل وجود رقابت می توانند یک روش سرگرم کننده برای گسترش کسب و کار شما باشد زیرا انسان ها ذاتاً رقابت و برنده شدن را دوست دارند و این موضوع می تواند به شما کمک به سزایی کند. این روش درواقع استفاده از گیمیفیکیشن در کسب و کار است. اما به یاد داشته باشید که رقابت را برای مشتریان خود هدفمند نگه دارید. به عنوان مثال اگر لباس زنانه می فروشید ، مسابقه “حیوانات خانگی ” را برگذار نکنید!
بهتر است ابتدا هدف خود را در نظر بگیرید و کمپین خود را بر اساس آن ایجاد کنید. شما می توانید با ایجاد یک سیستم برای رأی دادن و یا سایر روش های این چنینی، حداکثر میزان تعامل را از مسابقات کسب کنید. به عنوان مثال شرکت کنندگان برای برنده شدن و یا انتخاب شدن در لیست نهایی، باید دوستان خود را برای رآی دادن دعوت کنند و از آن ها بخواهید تا حد ممکن پست های شما را با دیگران به اشتراک بگذارند با این کار آن ها به سفیر برند شما تبدیل می شوند. از این طریق شما قادر خواهید بود مخاطبان خود را گسترش دهید و فروش خود را بهبود ببخشید.
-
هر چند وقت یکبار محصولات خود را رایگان به دنبال کننده هایتان هدیه بدهید.
هرچه بیشتر تلاش کنید تا تمامی مشتریان با هر سطح مالی از محصولات شما استفاده کنند ، کسب و کارتان رشد بیشتری خواهد کرد. در واقع اگر می خواهید فروشگاه شما توسعه پیدا کند شما باید تعداد مشتریان خود را نیز گسترش دهید. اگرچه این کار ممکن است بسته به محصول شما از لحاظ اقتصادی منطقی نباشد، اما انجام دادن آن ارزش دارد و پس از مدتی سود چشمگیری دریافت خواهید کرد.
-
با دیگر شرکت ها و افراد دیگر در حوزه کاری خود همکاری داشته باشید.
مشارکت با یک شریک دیگر که مخاطبان یکسانی دارد می تواند روشی کاملاً موثر در جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی باشد. این می تواند چیزی به اندازه مبادله کردن ترافیک و مخاطبان باشد. مشارکت با یک سایت و یا فروشگاه بسیار پر فروش که در دامنه مشتری شما می باشند ، نصب یک بنر برای هدایت بازدید کنندگان به فروشگاه شما، و یا پرداخت هزینه از سبد خرید و … می تواند مخاطبان بسیار زیادی را برای کسب و کار شما بوجود آورد.
-
محتوای هدفمند در وبلاگ و یا شبکه های اجتماعی خود تولید کنید.
نوشتن محتوای معتبر و هدفمند و در عین حال جذاب برای فروشگاه آنلاین شما سودهای کلانی را در دراز مدت ایجاد می کند. تولید محتوای هدفمند که برای کاربران ارزشی ایجاد می کند می تواند سخت و مشکل باشد اما واقعاً ارزش تلاش کردن را دارد. محتوای ارزشمند به سئو سایت شما کمک می کند و شما می توانید از این طریق مشتریان جدیدی را به صورت ارگانیک به دست بیاورد و همچنین بازدید کنندگان فعلی شما را به اشتراک بیشتر مطالب ترغیب می کنند. هر فروشگاه آنلاین باید محتوای وبلاگ خود را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود در نظرداشته باشد و برای بهبود آن تلاش کند.
-
یک محصول و یا خدمات جدید به مشتریان خود ارائه دهید.
یک روش فوق العاده موثر برای جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی شما ارائه محصول و یا خدماتی است که در حال حاضر بسیار جدید هستند و از محصولات موجود در بازار کارایی و عملکرد بهتری دارد. این موضوع آن چنان که به نظر می رسد پیچیده نمی باشد و شما می توانید به سادگی با انجام مواردی مانند بسته بندی مجدد، و یا حتی قیمت گذاری مجدد کالا های موجود و تغییر موارد مختلف محصولات تازه یا را به بازار عرضه کنید. در واقع شما باید بر اساس شرایط روز کالا و محصولات خود را بهبود ببخشید تا آن ها را از سایر محصولات موجود متمایز کنید. یکی از نمونه های مورد علاقه اغلب افراد تغییر قیمت کالاها می باشد.
-
برای محصولات خود استراتژی انجام تبلیغات ایجاد کنید.
یکی از اساسی ترین اشکال سوق دادن مردم به سمت یک محصول و یا خدمات، تبلیغات است و امروزه بسته به پلتفرم مورد استفاده روش های زیادی برای انجام آن وجود دارد. یکی از بهترین روش های جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی ، انجام تبلیغات با سود دهی بالا استفاده از Google Ads می باشد زیرا با استفاده از آن شما می توانید هدف گذاری خود را به درستی تنظیم کنید و میزان هزینه های خود را تعیین کنید. روش های دیگری مانند استفاده از اینفلوئنسر هاو افراد تاثییر گذار در شبکه های اجتماعی و … نیز وجود دارد که بازدهی بسیار مناسبی خواهند داشت.
-
در رسانه های اجتماعی مختلف مشارکت کنید.
در عصر رسانه های اجتماعی، بازاریابی موثر برای جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی ، تنها این نیست که افراد به شما مراجعه کرده و خرید کنند و تمام! بلکه حضور داشتن در کانال های ارتباطی است که مشتریان شما در آن ها فعالیت می کنند. شما باید این کانال های ارتباطی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و یا هر یک از کانال های دیگر که موردعلاقه کاربران می باشد را انتخاب کنید. توجه کنید کانال های ارتباطی باید برای کسب و کار شما مناسب باشند و افراد به طور واقعی در آن مشارکت کنند.
همچنین به یاد داشته باشید که شبکه های اجتماعی تنها برای سوق دادن و جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی شما ایجاد نشده اند بلکه برای کمک به شما در ایجاد محتوایی درباره کسب و کار خود که مردم می توانند با دیگران به اشتراک بگذارند ایجاد شده اند.
-
افراد را به دلیل اولین خرید خود از فروشگاهتان تشویق کنید.
برای خریدارانی که اولین بار از شما خرید می کنند پاداش و یا هدیه ای را در نظر بگیرید تا از این طریق میزان تبدیل بازدید کننده ها به مشتریان واقعی را افزایش دهید. این یکی از کار های موثر در جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی است که برخی از فروشگاه های آنلاین تخفیف و یا هدیه ای مانند ارسال رایگان و … برای اولین خرید کاربران از فروشگاهشان ارائه می دهند ، مهم این است که آن را ملموس و واضح ارائه دهید که مشتری دقیقاً بداند در صورت خرید چه چیزی بدست خواهد آورد. برای پیاده سازی این برنامه ها در سایت خود می توانید از افزونه امتیاز و پاداش ووکامرس استفاده کنید.
-
از مشتریان فعلی خود برای بازاریابی و تبلیغ محصولاتتان استفاده کنید.
بهترین و مسلماً با ارزش ترین روش جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی زمانی است که مشتریان محصول خریداری شده شما را به افراد دیگر توصیه و پیشنهاد دهند. ایجاد این امکان واقعاً خوب کار می کند و سود بسیار چشمگیری کسب خواهد شد. تمامی بازاریابی هایی که توسط مشتریان فعلی شما انجام می شود می تواند موثرتر از بازاریابی های شما باشد.
در واقع این موضوع به این معنی است که شما می توانید به جای تلاش کردن برای بدست آوردن مشتریان بیشتر به فروشگاه اینترنتی خود، بر روی بهبود کیفیت ارائه ی خدمات و یا راه اندازی فروشگاه آنلاین خود تمرکز کنید. اجازه دهید مشتریان فعلی شما بازاریابی برای محصولاتتان را انجام دهند زیرا موثر تر خواهد بود و افزایش تعداد مشتریان و در یافت ترافیک ارگانیک با توصیه مشتریان فعلی اتفاق خواهد افتاد.
بنابراین بهتر است که شما برای جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی خود، بیشتر بر روی ارائه ی محصولات با کیفیت عالی ، قیمت مناسب و مقرون به صرفه و همچنین ارائه ی خدمات عالی به مشتریان خود تمرکز کنید. بنابراین به این روش به عنوان یک استراتژی برای بازاریابی خود نگاه کنید و در نظر بگیرید.
ساده ترین راه برای انجام این کار این است که اگر در حال حاضر فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کرده اید، استفاده از ابزار ها و روش های بازاریابی می باشد. در واقع این ابزار ها و روش ها به شما کمک می کنند تا فرآیند تشویق کردن و پاداش دادن به مشتریان فعلی برای پیشنهاد دادن شما به دوستان خود ، به صورت خودکار انجام شود. yith woocommerce points and rewards ابزاری است که این روند را به صورت کاملاً خودکار انجام می دهد.
جمع بندی
در حالت کلی افزایش مخاطبان و مشتریان واقعی برای یک کسب و کار می تواند کاری طاقت فرسا و پیچیده به نطر برسد اما با در نظر گرفتن این 10 مورد جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی شما موفق خواهید شد که کسب و کار خود را توسعه دهید و به رشد آن کمک کنید. در کنار این 10 مورد اشاره شده در این مقاله این موضوع را در نظر داشته باشید که با افزایش کیفیت محصولات به صورت خودکار شما مخاطبان بسیار زیادی را به دست خواهید آورد و بهتر است بیشتر از هر چیزی برای آن تلاش کنید.