مهم نیست که چه مدتی فروشگاه اینترنتی خود را دارید یا تازه کسب و کار خود را با تجارت الکترونیکی آغاز می کنید – موفق نخواهید شد مگر اینکه بتوانید مشتری ها را به تجارت الکترونیکی خود جذب کنید. در این مقاله روش های جذب مشتری اینترنتی را بیان می کنیم.
البته به نظر می رسد گفتن این کار ساده تر از انجام کار است، ممکن است دستیابی به کاربران برای یک فروشگاه آنلاین بسیار دشوار و وقت گیر باشد.
برای سهولت این روند، ما 5 راه موثر را برای شما لیست کرده ایم که به شما کمک می کند بدون صرف بودجه هنگفت ترافیک زیادی را بدست آورید!
-
یک فروشگاه زیبا
اولین کار در روش های جذب مشتری اینترنتی این است که از خود بپرسید آیا وب سایت شما جذاب است یا خیر.
طراحی یک فروشگاه آنلاین بسیار مهم است، زیرا اگر زشت باشد مشتریان به سادگی آن را رها می کنند. باید توجه داشته باشید که تصمیم خرید کاربر معمولاً فقط پس از 3 ثانیه در وب سایت شما صورت می گیرد، بنابراین این اولین برداشت است که مهم است. اگر مشتریان آن را دوست نداشته باشند ، هیچ چیزی خرید نمی کنند و دیگر بر نخواهند گشت.
همان طور که پاتریک پاولیکوفسکی، مدیر عامل یک پلت فرم تجارت الکترونیکی Shoplo.com اظهار داشت:
وب سایت یک فروشگاه نمایندگی آن است. به همین دلیل است که باید زیبا و حرفه ای باشد، به خصوص اگر محصولات فروخته شده بسیار زیبا باشند. اگر مشتری به دنبال یک لباس خیلی خاص باشد و با یک وب سایت نادیده گرفته شده و زشت روبرو شود، عقب خواهد رفت. مشتریانی که هزاران فروشگاه آنلاین برای انتخاب دارند، فروشگاهی را انتخاب می کنند که طراحی آن مدرن ترین و زیبا ترین باشد. و دلیل این امر ساده است: یک فروشگاه زیبا قابل اطمینان تر و قابل اعتماد تر است. برای طراحی یک فروشگاه زیبا می توانید قالب رایگان دیجی کالا را دانلود کنید.
-
فعالیت در شبکه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی یکی از کانال هایی است که امکان تبلیغ رایگان شما را فراهم می کند و یکی دیگر از روش های جذب مشتری اینترنتی است. مطمئناً، اگر تبلیغات را در بین شبکه ها منتشر کنید ، هزینه پرداخت خواهید کرد، اما صرف حضور در آن رایگان است.
و این می تواند مزایای زیادی را نیز به همراه داشته باشد!
رمز موفقیت در شبکه های اجتماعی ارائه محتوای شگفت انگیز است. شما باید جالب و برجسته باشید ، به طوری که مردم بخواهند شما را دنبال کنند. اگر موفق به انجام این کار شوید ، یک کانال بازاریابی عالی و بدون هیچ گونه هزینه مالی خواهید داشت. بنابراین در واقع برای جذب مشتری با استفاده از رسانه های اجتماعی چه کاری باید انجام دهید؟
به طور منظم پست کنید، حداقل به صورت روزانه، بنابراین مشتریان نمی توانند شما را فراموش کنند (اما نه به هر قیمتی – اگر فقط به همین دلیل پست می کنید، ممکن است اثر معکوس داشته باشد!)
کاربران خود را درگیر کنید : از آن ها سوال کنید، به نظرات آن ها پاسخ دهید، سعی کنید توجه آن ها را به خود جلب کنید
بهترین کانال ها را برای مشاغل خود انتخاب کنید ، اما همیشه بر روی فیس بوک و Pinterest تمرکز کنید، زیرا کسانی که بیشترین بازدید را به فروشگاه های آنلاین دارند از طریق همین شبکه های مجازی شما را دنبال می کنند.
از گرافیک استفاده کنید، پست های دارای عکس معمولاً 50٪ بیشتر از سایر مقاله ها افراد را درگیر خود می کنند
همچنین می توانید اینفوگرافیک را در مورد هر یک از پست های خود قرار دهید و آن ها را بررسی کنید.
-
مراقبت از مشتری
مورد دیگری که به شما در جذب بسیاری از کاربران کمک می کند و از روش های جذب مشتری اینترنتی است، مراقبت از مشتری برجسته است. همیشه به یاد داشته باشید: هیچ تبلیغی بهتر از مشتریان راضی وجود ندارد. تجربه خرید در فروشگاه خود را قابل توجه کنید ، البته فقط به روشی مثبت. یک تحقیق فورستر بیان می دارد که اگر به سرعت به سوالات یا نگرانی هایشان رسیدگی نشود ، 45٪ از مصرف کنندگان آمریکایی معامله آنلاین را کنار می گذارند.
این بدان معنی است که اگر می خواهید مشتری جذب کنید، باید به تمام نظرات و سوالات مشتری های خود پاسخ دهید. پاسخ به موقع، رمز موفقیت مراقبت از مشتری های وفادار شما و جذب مشتری های جدید برای کسب و کار شما است.
بنابراین ، این مورد را حتما به یاد داشته باشید و در لیست کار های خود قرار دهید .
هرگز تأثیر مراقبت از مشتری را دست کم نگیرید. تحقیقی که توسط مک کینزی انجام شد نشان داد که 70٪ از تجارب خرید بر اساس احساس مشتری با وی است. همان طور که مشخص شد ، این خود محصول یا تبلیغات نیستند که کلیدی هستند – این خدمات مشتری است. و وظیفه شما ساده نیست – مردم دو برابر مشتاق به اشتراک گذاشتن برداشت های منفی هستند تا مثبت.
حتی گفته می شود که برای جبران یک منفی 12 تجربه مثبت مشتری لازم است. بدین ترتیب ، اطمینان حاصل کنید که تمام مشتریان شما از خدماتی که ارائه می دهید راضی هستند.
خوب ، مفید و با کفایت باشید و خواهید دید که مشتریان ارزش شما را درک می کنند و شروع به تبلیغ شما به دیگران می کنند. باور کنید ، تعجب خواهید کرد که چقدر قدرت تبلیغات دهان به دهان عالی است و برای شما نتیجه بهتری خواهد داشت .
-
تبلیغات
همه ما عاشق تبلیغات و گرفتن تخفیف از فروشندگان مختلف هستیم. اما معمولاً این 5 دلار نیست که پس انداز می کنیم و ما را خوشحال می کند. این مکانیزم روانی است که مسئول این احساسات است. تأیید شده است که جهان “آزاد” به ما احساس هیجان غیر منطقی می دهد ، که باعث تحریک ارتباط با احساسات مثبت می شود.
چگونه می توانید از تبلیغات در فروشگاه آنلاین خود برای جذب مشتری استفاده کنید؟
به عنوان مثال یک ایده مناسب ارائه حمل و نقل رایگان به مشتریان است.
همان طور که پاتریک پاولیکوفسکی از Shoplo.com می گوید:
بسیاری از فروشگاه های ما حمل و نقل رایگان به مشتریان خود را پیشنهاد می دهند و به نظر روش بسیار موفقیت آمیزی می رسد. تعداد خرید در فروشگاه های آن ها به میزان قابل توجهی رشد می کند ، زیرا هزینه حمل و نقل یکی از دلایل استعفا مشتریان مختلف از خرید در فروشگاه است.
برخی از فروشگاه ها حمل و نقل رایگان را با یک شرط ارائه می دهند، به عنوان مثال فقط برای کسانی که بیش از 100 هزار تومان هزینه می کنند. این یک روش جذب مشتری اینترنتی عالی برای تحریک مشتریان برای خرید محصولات بیشتر از آنچه آن ها فقط برای پرداخت هزینه حمل و نقل برنامه ریزی نکرده بودند بود. در نتیجه ، شما نه تنها ارزش ویژه ای می دهید که مشتری از آن قدردانی کند ، بلکه فروش بیشتری نیز برای کسب و کار خود ایجاد می کند.
روش دیگر توزیع کوپن تخفیف است. می توانید آن ها را به مشتریان جدید هدیه دهید ، بنابراین آن ها انگیزه ای برای اولین خرید خود دارند. همچنین توصیه می شود ارائه پیشنهادی ویژه به مشتریان وفادار خود را در نظر بگیرید ، آگاه باشید: “تخفیف در خرید دوم، ارسال رایگان خرید سوم به صورت رایگان” یا “ارائه تخفیف 30٪ درصدی برای محصولات”. همه این ها باعث می شود مشتری های شما احساس خاصی داشته باشند و آن ها را ترغیب می کند تا از فروشگاه شما خرید کنند. همچنین می توانید با افزونه امتیاز و پاداش ووکامرس، یک سیستم امتیاز و پاداش را در سایت خود پیاده سازی کنید.
-
بازاریابی از طریق ایمیل
آخرین نکته در این زمینه: بازاریابی با ایمیل است. این راه حل، یکی از روش های جذب مشتری اینترنتی ارزان و موثر است. یک نظرسنجی مارک Epsilon نشان داده است که 54٪ از مردم نگرش مثبت تری نسبت به شرکت هایی دارند که برای آن ها ایمیل ارسال می کنند. علاوه بر این ، 71٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که هنگام خرید همیشه ایمیل هایی را که یک شرکت برای آن ها ارسال می کند به خاطر می آورند. این نتایج اهمیت بازاریابی ایمیل را تأیید می کنند.
اما در عمل چه کاری می توانید انجام دهید؟
برخی از رایج ترین ایده ها عبارتند از:
ارسال محصولات جدید
ارسال ایمیل در مورد فروش و تبلیغات
پس از خرید با محصولات مشابه یا پیشنهادی ایمیل ارسال کنید تا افراد مشتاق خرید دیگری شوند
برای مشتریانی که مدتی در فروشگاه شما فعال نبوده اند برای آن کوپن تخفیف نامه ارسال کنید تا آن ها دوباره به وب سایت شما مراجعه کنند و از شما خرید کنند
برخی از نکات یا سبک های مربوط به محصولات خود را ارسال کنید ، به این ترتیب به مردم الهام می دهید و آن ها را وادار می کنید که از فروشگاه شما بازدید کنند و از شما خرید کنند
همان طور که می بینید ، برای جذب مشتری به فروشگاه آنلاین خود نیازی به میلیون ها نفر ندارید. مهم ترین چیز این است که خلاق باشید و بدانید از کدام کانال ها باید استفاده کنید. اکنون که روش های جذب مشتری اینترنتی را میدانید، پیش بروید و شروع به تبلیغ فروشگاه خود کنید!
امیدواریم شما با مطالعه این مقاله با 5 روش اساسی برای جذب مشتری به فروشگاه آنلاین آشنا شده باشید و از آن برای افزایش فروش خود استفاده کنید .