خبرنامه های ایمیل یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال موجود برای بازاریابی تجارت هستند. آن ها به شما این امکان را می دهند تا به روش های مختلف با مشتریان خود ارتباط نزدیکی برقرار کنید و میزان مفید بودن پیام ها و یا محتوای خودتان را بررسی کنید. در این مقاله بازاریابی با خبرنامه را بررسی میکنیم.
برای جزئیات بیشتر مقاله خبرنامه ایمیلی چیست را بخوانید.
به عنوان مثال پس از استفاده از خبرنامه ایمیلی شما متوجه خواهید شد که بهتر است پیام های خود را در چه ساعتی از شبانه روز ارائه دهید تا کاربران بیشتری آن ها ببینند و به کسب و کارتان جذب شوند. در واقع خبرنامه های ایمیل برای هر کسب و کاری ضروری می باشند.
در سال های گذشته مطالعه ای که توسط Monetate انجام شد، نشان داد که بازاریابی با خبرنامه 4.24٪ از بازدید کنندگان را به سمت خرید محصولات سوق می دهد و آن ها را به کسب و کار شما جذب می کند. این در حالی است که به طور معمول تنها 2.49٪ بازدیدکنندگان از طریق موتورهای جستجو و 5.9٪ بازدیدکنندگان از شبکه های اجتماعی به صفحه شما دسترسی پیدا می کنند.
در واقع شما با استفاده از خبرنامه های ایمیل پیام های متنوعی را می توانید به کاربران خود ارسال کنید. همچنین شما قادر خواهید بود که برخی از محصولات و یا رویدادها را تبلیغ کنید و یا نکات و راهنمایی هایی را در رابطه با محصولات خود ارائه دهید. در حالت کلی هدف شما از داشتن خبرنامه های ایمیلی درگیر کردن کاربران با کسب و کارتان می باشد و این کار را می توانید با استفاده از دکمه های CTA و یا اقدام به عمل انجام دهید.
مزیت های بازاریابی با خبرنامه
نرخ تعامل در واقع میزان درگیر شدن کاربان با صفحه و یا سایت موردنظرتان می باشد و در واقع میزان مشارکت بازدیدکنندگان به عنوان معیار موفقیت یک کسب و کار شناخته می شود. جالب است بدانید که نرخ تعامل کاربران در خبرنامه های ایمیلی بسیار بیشتر از سایر روش های بازاریابی دیجیتال می باشد. در واقع بازاریابی با خبرنامه ایمیلی در جذب مشتری های جدید 40 برابر موثرتر از فیس بوک یا توییتر عمل می کند!
به ازای هر 1 دلار که شما هزینه می کنید با بازاریابی از طریق ایمیل می توانید 44 دلار درآمدزایی کنید و این یعنی نرخ بازگشت شما بسیار عالی می باشد. امکان تقسیم بندی لیست مشتریان ، شخصی سازی پیام رسان ها و ایجاد ارتباطات ، خبرنامه های ایمیل را به موثرترین ابزار بازاریابی دیجیتال در دنیا تبدیل کرده است. برخی از بازاریابان و صاحبان کسب و کار مدعی هستند که حدود 760 درصد درآمد خالص خود ، حاصل فعالیت های آن ها در خبرنامه های ایمیلی می باشد.
چگونه می توان میزان موثر بودن و اثربخشی خبرنامه های ایمیل را اندازه گیری کرد؟
اگر هدف شما رشد تجارت و کسب و کارتان باشد ، بدون شک شما به دنبال جذب مشتریان جدید هستید. در این بین به خاطر داشته باشید که ممکن است شما مجبور باشید برای جذب مشتری جدید 25 برابر بیشتر از حفظ مشتری هزینه و زمان اختصاص دهید. برای محاسبه و دانستن میزان موثر بودن بازاریابی با خبرنامه خود شما می توانید از ابزار Campaign Monitor استفاده کنید.
در قسمت داشبورد و مدیریت این ابزار گزینه Insights را انتخاب کنید این گزینه به شما کمک می کند که اینگیجمنت و اثربخش بودن خبرنامه ایمیلی خود را به راحتی کنترل و مدیریت کنید. نرخ کلیک و یا (CTR) به شما درصد افرادی را نشان خواهد داد که ایمیل شما را باز می کنند و سپس روی لینک ارسالیتان ، دکمه CTA و یا تصویر کلیک می کنند.
این قابلیت می تواند به شما نشان دهد که اطلاعات ارسالی شما برای مشتریان چقدر ارزشمند و یا کاربردی می باشد. به خاطر داشته باشید که نرخ کلیک در حالت عادی باید حدود 15٪ و یا بیشتر باشد.
شما می توانید اطلاعاتی را در مورد اینکه آیا لیست ایمیل مشتریان شما در حال رشد است یا خیر داشته باشید. البته بررسی نرخ تعامل از اهمیت بیشتری برخوردار است و سعی کنید آن را اولویت خود قرار دهید. به عنوان مثال ، اطلاعاتی مانند این که چه تعداد مشتری ایمیل های شما را به دوستان خود ارسال می کنند و یا آن ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند ، می توانند به شما کمک کنند که میزان موثر بودن مطالب خود را تعیین و بررسی کنید.
جمع بندی
اگر می خواهید تجارت خود را توسعه دهید ، دانستن این موضوع که چقدر مطالبتان برای کاربران مفید هستند بسیار مهم است. بنابراین خبرنامه های ایمیل برای بازاریابی هر کسب و کاری ضروری است و شما دیگر نیازی به سایر ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای ثبت نام بازدیدکنندگان ، تبدیل آن ها به مشتری و سپس افزایش وفاداری آن ها به کسب و کارتان نخواهید داشت زیرا با استفاده از خبرنامه های ایمیلی قادر خواهید بود که تمامی این کارها را به راحتی انجام دهید.
برای ارسال خبرنامه های ایمیلی و بازاریابی با خبرنامه ما به شما استفاده از افزونه میلستر را پیشنهاد می کنیم که با آن می توانید از طریق وردپرس اقداام به ارسال خبرنامه های ایمیلی کنید.
اکنون که اهمیت استفاده از خبرنامه های ایمیل را برای رشد تجارت خود درک کردید ، وقت آن است که از آن برای بازاریابی با خبرنامه سایت خود استفاده کنید.