اینکه بازاریابی ایمیلی از بین رفته است تصوری غلط و به دور از حقیقت است، به خصوص هنگامی که صحبت از ساخت ایمیل های بازاریابی و ارسال ایمیل انبوه به کاربران باشد.
حقیقت این است که استفاده از ایمیل برای بخشی از استراتژی فروش، یکی از قدرتمند ترین ابزارها برای ارتباط داشتن با مشتریان و آگاهی دادن به آنها در مورد اینکه چگونه شرکت، محصول یا خدمات شما میتواند به آنها کمک کند، می باشد.
ما این راهنما را برای بررسی اجمالی ایمیل های فروش تجاری، و مراحل کلی که باید قبل، حین و بعد از فروش دنبال شود، تهیه کرده ایم.
۴مرحله برای ارسال ایمیل قبل از فروش
تعجبی نیست که ارسال ایمیل انبوه قبل از فروش به منظور اطلاع رسانی در مورد محصولات به پایگاه داده های تان، از بهترین روش های ایمیل مارکتینگ است.
متاسفانه اغلب اوقات، بسیاری از تولیدکنندگان استراتژی ارسال ایمیل، ایمیل های پیش از فروش خود را به اولین ایمیل اعلامیه فروش بسنده می کنند و از آن فراتر نمی روند. چندین نوع ایمیل دیگر وجود دارد که تولیدکنندگان می توانند ( و باید!) قبل از فروش ارسال کنند.
این ایمیل روشی عالی برای معرفی پایگاه داده های تان به اعضایی که در بخش فروش حضور خواهند داشت، می باشد.
با اضافه کردن پیوند جلسات برای هر یک از اعضا، این امکان را به آنها می دهید تا با در دست داشتن چشم اندازی از برنامه، زمانی را برای ملاقات با تیم شما در زمان فروش رزرو کنند.
-
هدف قرار دادن مشتریان قبلی
اگر تیم شما لیستی از مشتریان سال های قبل جمع کرده است، زمان مناسبی برای استفاده از این لیست ها و ارسال ایمیل انبوه به آنان است.
برای افزایش تعامل، از اعضای از تیم خود استفاده کنید که قبلا با مشتریان در ارتباط بوده اند، از این طریق تا جای ممکن این ایمیل ها را شخصی سازی کنید.
هنگام برگزاری نمایشگاه، پس از اعلام اولیه توسط ارسال ایمیل انبوه، مطمئن شوید که اطلاعاتی درباره اینکه مشتریان با توقف در غرفه شما چه چیزهایی را دریافت خواهند کرد، ارائه می دهید. شما باید به آنان بگویید که چه ارزشی دارید.
آیا چیزی را مجانی در اختیار می گذارید؟ آیا مشاوره رایگان می دهید؟ پس از اینکه به مخاطبان تان در باره حضورتان در نمایشگاه اطلاع دادید، آن ها را متقاعد کنید که چرا باید به آن نمایشگاه بیایند.
آیا اگر کسی با استفاده از کد شرکت شما ثبت نام کند، تخفیفی دریافت خواهد کرد؟ این مورد را در بازاریابی از طریق ایمیل فراموش نکنید و یادتان باشد که این اطلاعات مهم را از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید.
این مسئله نه تنها به افرادی که در نمایشگاه شرکت می کنند، کمک می کند، بلکه به طور کلی اقتدار شما در صنعت را از طریق ایمیل و ارسال ایمیل انبوه منتقل میکند.
ایمیل های مرتبط با نمایشگاه های تجاری در طول برپایی نمایشگاه
بیشترین غفلت در بازاریابی از طریق ایمیل در این بخش صورت میگیرد، زیرا اکثر اعضای تیم بسیار مشغول کارهای نمایشگاه هستند که به سختی می توانند برای ارسال ایمیل های انبوه زمان پیدا کنند.
اما بهترین راه برای برقراری هرچه زودتر ارتباط، زمانی است که اعضای تیم شما در طول نمایشگاه از فرصت خوبی برای ارسال ایمیل برخوردار هستند.
خبر خوب این است که در حین برقراری ارتباط در طول نمایشگاه، نیازی به یک کمپین کامل بازاریابی نیست. تیم شما میتواند به نتیجه ۱:۱ رسیده و در ذهن مشتریان بماند.
برای ارسال اییل های زمان بندی شده و راه اندازی یک کمپین اییل مارکتینگ موفق می توانید از طریق سایت وردپرسی خود این کار را به راحتی انجام دهید. فقط کافی است افزونه ارسال ایمیل انبوه میلستر را در وردپرس خود نصب کنید.
نکته اصلی افزایش فروش به وسیله ارتباطات نیست، بلکه مفید واقع شدن است. اگر نیازی از نیاز های مشتریان وجود دارد که شرکت شما قادر به حل آن می باشد، برخی از منابع مرتبط با وب سایت و وبلاگ خود را برای افزایش اطلاعات مشتریان ارسال کنید.
هرچه به چشم انداز شرکت خود اضافه کرده و آمادگی های لازم برای کمک به مشتریان را کسب کنید به نفع شما خواهد بود.
4 مورد از انواع ایمیل هایی که باید بعد از برگزاری نمایشگاه های تجاری ارسال کنید
اگرچه پیگیری های پس از نمایشگاه دارای اشکال مختلفی می باشد، ما ۵ مورد برگزیده را پیشنهاد می دهیم:
- یادآوری ساده: با مخاطبان تان تماس بگیرید و به آنها یادآوری کنید چه کسی هستید و شرکت شما چه کاری انجام می دهد. این تماس می تواند از طریق ایمیل باشد. لیست ایمیلی از افزاد شرکت کننده در نمایشگاه خود تهیه کنید و به آن ها ایمیل بفرستید.
- درخواست برای ارتباط: اطلاع دهید که در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر از چه طریقی می توانند با شما در ارتباط باشند. راه های ارتباطی خود را به آن ها ارائه دهید.
- رفع نیاز: اگر مخاطبان در مورد مشکلات شان صحبت کردند، به آنها درباره چگونگی کار شرکت تان برای رفع مشکلات شان، اطلاعات دهید.
- یادآوری: آیا شرکت تان معاملات خاصی را در نمایشگاه تجاری ارائه داده است؟ به مخاطبان تان پیش از اتمام زمان برای استفاده از این مزایا یادآوری کنید.
ایمیل فقط یک وجه است
واقعیت این است که استفاده از همه روش های ذکر شده، تضمین کننده موفقیت نیست. نکته اصلی، استفاده از ایمیل به عنوان بخشی از استراتژی کلی بازاریابی است. پس برای ارسال ایمیل انبوه به کاربران استراتژی داشته باشید و با ایمیل مارکتینگ اصولی آن ها را جذب کسب و کار خود کنید.
از ارسال ایمیل های بیهوده نیز پرهیز کنید زیرا احتمالا در این صورت به زودی آن ها از لیست ایمیل شما خارج می شوند.
امیدواریم این مطلب از وردپرس داغ درباره بازاریابی از طریق ایمیل به شما راهنمایی های کاربردی ارائه داده باشد. امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید. نظرات خود درباره این مطلب را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.