اگر هنوز ایمیل مارکتینگ را شروع نکرده اید، زمان بهتری برای شروع بازاریابی با ایمیل بهتر از اکنون وجود ندارد.
از زمان معرفی اولین ابزار ایمیل مارکتینگ برای مشاغل کوچک در سال ۱۹۹۸، بازاریابی از طریق ایمیل تغییرات زیادی کرده است.
مطالعات نشان میدهد که بازاریابی با ایمیل همچنان از سایر موارد بازاریابی دیجیتال از جمله شبکه های اجتماعی و جستجوی پرداخت شده پیشی میگیرد. با متوسط بازده ۳۸ دلار برای هر دلار هزینه شده، سرمایه گذاری در بازاریابی از طریق ایمیل میتواند بازدهی زیادی داشته باشد.
شما می توانید کسب و کار تان را با استفاده از بازاریابی دیجیتال رشد دهید اما فهمیدن نحوه شروع به کار بازاریابی ایمیل اغلب سخت ترین قسمت است.
برای کمک به شما در این زمینه، 10 اقدامی که باید هنگام شروع بازاریابی از طریق ایمیل انجام دهید را ارائه می دهیم:
یک ارائه دهنده خدمات بازاریابی از طریق ایمیل انتخاب کنید.
اگر درمورد بازاریابی با ایمیل جدی هستید، باید با یک ارائه دهنده خدمات بازاریابی ایمیل کار کنید. کار با یک ارائه دهنده تنها راهی است که کسب و کار شما میتواند از اتوماسیون بازاریابی ایمیل استفاده کند تا پیام ها را به طور گسترده به گروه های بزرگی از مخاطبان یا مشترکان برساند.
همچنین با این کار از الگوهای ایمیل حرفه ای، ابزارهایی برای کمک به شما در رشد و مدیریت لیست ایمیل خود و همچنین ویژگی های ردیابی که به شما نشان میدهد چه کسی در تبلیغات شما فعالیت میکند، بهره مند خواهید شد.
اگر سایت شما وردپرسی است میتوانید از سرویس میلستر برای این کار استفاده کنید.
مخاطبان را برای لیست ایمیل مارکتینگ تان جمع کنید
قبلا در مورد اهمیت داشتن لیست ایمیل صحبت کرده ایم. اکثر مشاغل برای برقراری لیست ایمیل اطلاعات برخی مخاطبان را موجود دارند. به مشتری ها و افرادی که از قبل با آنها ارتباط داشته اید فکر کنید. شاید این تماس های کاری شما باشد که به طور منظم با آنها از طریق ایمیل ارتباط دارید، شاید شما فقط با چند دوست و اعضای خانواده که شما را حمایت میکنند شروع کنید.
حتی اگر نتوانید یک لیست ایمیل را به طور کامل ایجاد کنید، نا امید نشوید. با قرار دادن یک فرم ثبت نام آنلاین در وب سایت خود و تشویق دنبال کننده های شبکه های اجتماعی و مشتریان وفادار خود برای ثبت نام، کارتان را شروع کنید.
هر کاری میکنید، برای خرید یک لیست ایمیل وسوسه نشوید. بازاریابی با ایمیل در مورد ایجاد و پرورش روابط است. ارتباط با لیست کوچک اما با کیفیتی از مخاطبان تاثیر بیشتری نسبت به انتشار پیام برای مخاطبانی که حتی تجارت شما را نمیشناسند، خواهد داشت.
مخاطبان تان را به حساب ایمیل مارکتینگ تان اضافه کنید.
هنگامی که یک حساب ببازاریابی با ایمیل و یک لیست اولیه برای ارسال دارید، مخاطبین خود را به حساب تان اضافه کنید.
میتوانید با بار گذاری لیست مخاطبان از صفحه اصلی یا وارد کردن مخاطبان از طریق یک حساب Gmail یا Outlook شروع کنید.
در صورت امکان، مخاطبان تان را براساس آنچه درباره آنها میدانید، در لیست های جداگانه سازمان دهی کنید. به عنوان مثال، اگر صاحب سالن بدن سازی هستید، لیست های ایمیل جداگانه ای برای افرادی که در کلاس شنا شرکت کرده اند در مقایسه با کسانی که در کلاس های یوگا شرکت کرده اند ایجاد کنید.
بنابراین میتوانید بر اساس علایق خاص مخاطبان، ایمیل های هدفمند ارسال کنید.
ایمیل خوش آمد گویی تنظیم کنید.
ایمیل استقبال اولین ایمیل است که مشترکان جدید ایمیل از شما دریافت میکنند.
ایمیل های خوش آمد گویی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، زیرا اولین احساس را انتقال میدهند. برای ایمیل خوش آمد گویی خود مطمئن شوید که بلافاصله ارزشی را تحویل میدهید.
با یک سلام گرم شروع کنید، یک نمای کلی از آنچه مخاطبان در آینده از شما دریافت خواهند کرد، ارائه دهید و بلافاصله چیز مفیدی ارائه دهید.
پس از راه اندازی، ایمیل استقبال شما به طور خودکار برای تمام مخاطبین جدید ارسال خواهد شد.
یک قالب قابل استفاده مجدد برای ایمیل تان ایجاد کنید.
این قسمت از بازاریابی با ایمیل جالب است! حتی اگر طراح نباشید، میتوانید ایمیل های حرفه ای و زیبا طراحی کنید که در هر دستگاهی زیبا به نظر برسند.
افزونه میلستر چند الگوی ایمیل برای انتخاب به شما میدهد – از جمله الگوهای برای برجسته شدن در صندوق ایمیل های ورودی.
هنگام انتخاب قالب، به دنبال طرحی تمیز، چشم نواز و طرحی که پیام تان را سریع انتقال بدهد باشید. افراد معمولا در حال حرکت و از طریق گوشی های تلفن همراه به ایمیل های شان رسیدگی میکنند بنابراین طرحی انتخاب کنید که در هر دستگاهی خوب به نظر برسد.
در مرحله بعد، قالب تان را با قرار دادن نام و علامت تجاری تان در بالای ایمیل و پیوند دادن تصویری به صفحه اصلی وب سایت خود، سفارشی کنید. رنگ امضای کسب و کارتان را اضافه کنید و یک پاورقی با نام کسب و کار، اطلاعات تماس و پیوند هایی به شبکه های اجتماعی فعال خود ایجاد کنید.
هنگامی که این عناصر اساسی طراحی به طور کامل تنظیم شد، از ایمیل خود یک کپی تهیه کنید و نسخه ای را به عنوان قالب اصلی خود ذخیره کنید. با استفاده از این قالب قابل استفاده مجدد، دیگر میازی نیست تا هر بار از ابتدا شروع کنید و مارک تجاری خود را اضافه کنید.
نوشتن پیام های قانع کننده را تمرین کنید.
این یکی از ترسناک ترین مراحل برای صاحبان مشاغل در بازاریابی با ایمیل است.
چیزی که معمولا به من کمک میکند این است که وانمود میکنم با شخصی به صورت رو در رو مکالمه ای دارم و سپس هر چه را که میخواهم به او بگویم یادداشت میکنم.
همچنین این کار به شما کمک میکند تا یک فرآیند قابل تکرار را دنبال کنید و پیام خود را به سه بخش مهم تقسیم کنید:
- چه پیشنهادی دارید؟ عنوان
- چگونه به خواننده کمک خواهد کرد؟ بدنه پیام
- بعد باید چه کار کرد؟ فراخوانی برای اقدام
این فرمول ساده سه مرحله ای به شما کمک میکند تا تمرکز خود را حفظ کنید تا بتوانید سریع تر پیام های موثر بنویسید.
وقت خود را صرف خطوط موضوعی کنید.
عنوان موضوع ایمیل شما یکی ار مهمترین خطوط متن در کل ایمیل شما است.
چرا؟ مشترکان حتی قبل از اینکه پیام شما را باز کنند، موضوع مورد نظر شما را میبینند. اگر احساس خوبی ایجاد نید مردم حتما ایمیل شما را باز میکنند.
خط موضوع شما باید کوتاه و سریع باشد – حدود ۴۰ کاراکتر.
میتوانید با طرح یک سوال قانع کننده، از جمله مهلت مقرر برای فوریت پیام، یا فقط با جذاب کردن پیام خود جلب توجه کنید.
پیش نمایش و آزمایش قبل از ارسال
به خصوص هنگامی که برای اولین بار شروع به بازاریابی با ایمیل میکنید، احتمال خطا زیاد است.
شاید اضافه کردن یک لینک مهم را فراموش کرده باشید یا یک اشتباه املایی شرم آور درست در عنوان موضوع داشته باشید. متاسفانه هیچ دکمه برگشتی برای ایمیل وجود ندارد، بنابراین همیشه به یاد داشته باشید که قبل از ارسال به کل لیست تان، برای خود یا کارمندان خود به صورت آزمایشی ارسال کنید.
ایمیل خود را در بهترین زمان ارسال کنید.
هنگامی که آماده ارسال ایمیل هستید، زمانبندی فاکتور مهمی است که باید در نظر بگیرید.
هر مخاطب مخاطبی متفاوت است و بهترین زمان ارسال بر اساس افرادی که در لیست شما هستند متفاوت است.
براساس داده های مشتری، اطلاعاتی را در مورد اینکه کدام روز و زمان ممکن است برای صنعت شما بهتر باشد را جمع آوری کنید.
همچنین میتوانید یک برنامه ارسال مدام ایجاد کنید . با آن پایبند باشید. به عنوان مثال، اگر در هر ماه یک خبرنامه ارسال کنید، مخاطبان شما انتظار دارند که در صندوق های ورودی خود این خبرنامه را دریافت کنند.
اگر تصمیم دارید یک برنامه مشخص را دنبال کنید، از این جملات استفاده کنید:
“ آیا میخواهید در خبرنامه ایمیلی ما ثبت نام کنید؟ ما در دومین و چهارمین چهارشنبه هر ماه خلاصه ای از پست های برتر وبلاگ، وبینار های آینده و بهترین مشاوره بازاریابی را برای شما ارسال خواهیم کرد. “
در این صورت مشترکان شما میدانند در آینده چه خبر هایی را از شما میشنوند و شما میتوانید پیام خود را برای ارسال بر اساس برنامه تعیین شده خود تنظیم کنید.
نتایج خود را پیگیری کنید.
فریب نخورید – کار بازاریابی با ایمیل با ارسال پیام به پایان نمیرسد. شما باید نرخ کلیک، نرخ لغو اشتراک و غیره را ردیابی کنید و برای بهبود تلاش کنید.
اگر میخواهید نتایج واقعی را از طریق بازاریابی با ایمیل خود مشاهده کنید، باید درک کاملی از عملکرد هر ایمیل داشته باشید تا بتوایند پیشرفت هایی انجام دهید و درباره مشتریان و مشترکان خود بیشتر بدانید.
صرف چند دقیقه در گزارش های ایمیل، اطلاعات ارزشمندی را به شما میدهد، مانند اینکه چه کسی ایمیل شما را باز کرده است، چه کسی روی لینک های خاص کلیک کرده و چه اطلاعاتی برای خوانندگان ش ما جالب تر بوده است.
اگرچه مهم است بدانید پیام های تبلیغاتی شما چقدر جذاب است، باید اطمینان حاصل کنید که اقداماتی را انجام میدهید که فراتر از ایمیل های شما اتفاق می افتد. چند کلیک در صفحه اهدا، به معنای اهدا واقعی است؟ میزان کل بودجه جمع آوری شده از یک ایمیل چقدر است؟
این ها انواع سوالاتی است که تاثیر واقعی تلاش های بازاریابی شما را به شما نشان میدهد.
آیا احساس اطمینان بیشتری به توانایی های خود برای شروع به کار از طریق بازاریابی با ایمیل دارید؟
مانند اکثر موارد، بازاریابی از طریق ایمیل کاری طاقت فرسا به نظر میرسد تا زمانی که آن را امتحان کنید. اکنون ۱۰ مرحله آسان برای دنبال کردن دارید که به شما کمک میکند تا اولین مبارزات بازاریابی با ایمیل را شروع کنید.