همه افراد راحت ترین روش ها را دوست دارند . به عنوان مثال مواد غذایی را که هر هفته به درب منزل تحویل داده می شود و غذای حیوانات خانگی که هر ماه به طور خودکار تکمیل می شود. حتی افراد علاقه دارند مارک های مورد علاقه آن ها سالانه چند بار آن ها را با محصولات جدید شگفت زده کنند. با توجه به شرایط پیش آمده تا آنجا که ممکن است افراد می خواهند از رفتن به فروشگاه ها اجتناب کنند. بنابراین، کسب و کار مبتنی بر عضویت در چندین سطح نظر افراد مختلف را به خود جلب می کند.
به گفته مک کینزی ، 15٪ از آمریکایی ها برای دریافت محصولات به صورت مکرر در یک یا چند اشتراک ثبت نام کرده اند. در حقیقت پیش بینی می شود بازار تجارت الکترونیکی اشتراکی و مدل درآمد اشتراکی تا سال 2025 به 473 میلیارد دلار برسد ، در حالی که این رقم در سال 2019 به 15 میلیارد دلار رسیده است – که این یک فرصت جالب را برای صاحبان مشاغل موجود و مشتاق نیز فراهم می کند.
پیش بینی می شود بازار کسب و کار مبتنی بر عضویت تا سال 2025 به 473 میلیارد دلار برسد.
اگر شما علاقه مند به اضافه کردن خدمات اشتراک به فروشگاه آنلاین خود یا شروع تجارت الکترونیکی مدل اشتراکی از ابتدا هستید ، این مقاله مناسب شماست. در زیر ، مزایای درآمد مکرر ، مدل های مختلف کسب و کار مبتنی بر عضویت و نحوه شروع کار در آن را بیان می کنم.
چرا کسب و کار مبتنی بر عضویت در سایت راه می اندازیم؟
به طور خلاصه ، مشاغل تجارت الکترونیکی با مدل درآمد اشتراکی با خریداران آنلاین یک روش راحت ، شخصی و کم هزینه برای خرید آنچه مردم می خواهند و نیاز دارند به صورت مکرر ارائه می دهد. در همین حال، شرکت ها می توانند تجارت خود را با درآمد قابل پیش بینی ماهانه مقیاس بندی کنند.
بیایید مزایای مدل کسب و کار اشتراکی را باز کنیم:
-
درآمد قابل پیش بینی
دانستن اینکه هر ماه چه مقدار پول به شما می رسد ، به شما کمک می کند همه چیز از پیش بینی فروش تا برنامه ریزی موجودی را ساده کنید. همچنین به این معنی است که شما در کسب و کار مبتنی بر عضویت می دانید چقدر می توانید در رشد کسب و کار خود سرمایه گذاری مجدد کنید.
-
پول نقد بیشتر در دست
بسیاری از مشاغل اشتراکی پیش پرداخت کامل و با قیمت تخفیف شده را درخواست می کنند. این مدل درامد اشتراکی و تخفیف علاوه بر اینکه برای گردش پول عالی است ، می تواند نیاز استارت آپ ها را با خیالی آسوده فراهم کند.
-
هزینه کمتر برای جذب مشتری های جدید
مشاغل دارای مدل قیمت گذاری در ازای هر محصول برای جذب مشتری جدید و در نتیجه افزایش درآمد ، باید دائماً در بازاریابی و فروش سرمایه گذاری کنند. افزایش هزینه های جذب مشتری منبع اصلی شکست در راه اندازی است. با استفاده از یک مدل کسب و کار مبتنی بر عضویت ، مشتریان به طور منظم به شما پرداخت می کنند ، بنابراین برای ادامه کار خود نیازی به سرمایه گذاری بر مشتریان جدید ندارید.
هزینه جذب مشتری جدید برای فروشگاه های اینترنتی می تواند 5-10 برابر بیشتر از حفظ مشتری موجود باشد.
-
وفاداری، وفاداری، وفاداری
ماهیت مکرر اشتراکات یک چرخه سود آور ایجاد می کند: خرید های منظم دیدگاه عمیق تری در مورد رفتار مشتریان شما ایجاد می کند ، که به شما امکان می دهد تجربه شخصی ارائه شده خود را به طور مداوم بهبود بخشید و به نوبه خود باعث بازگشت مشتری می شود.
اگر خوب انجام شود، کسب و کار مبتنی بر عضویت باعث وفاداری مشتریان و بازگشت آن ها می شود – و مشتریان مکرر 67٪ بیشتر از مشتریان جدید هزینه می کنند. این پیش فرض ارزش طول عمر مشتری و یکی از مهم ترین عوامل در تعیین موفقیت یک کسب و کار است.
5- فروش و فروش متقابل را آسان تر می کند
با داشتن یک مدل درامد اشتراکی ، موقعیت منحصر به فردی دارید که می توانید از مشتریان فعلی درآمد بیشتری کسب کنید. از آنجا که شما با مشتریان خود تماس مداوم دارید، در حال ایجاد یک اعتماد و اطمینان با آن ها هستید. این امر بازاریابی محصولات یا خدمات اضافی را برای آن ها آسان می کند ، زیرا آن ها قبلاً می دانند شما خدمات ارزنده ای ارائه می دهید.
راه اندازی کسب و کار مبتنی بر عضویت می تواند بسیار سودآور باشد – اگر درست انجام شود. اولین قدم انتخاب مدل اشتراکی است که مناسب ترین کار شما باشد.
انتخاب مدل تجاری اشتراکی مناسب
سه نوع اشتراک عمده وجود دارد: نظارت ، از سر گیری و دسترسی. همه آن ها مزایا و معایب خود را دارند ، بنابراین شناسایی بهترین و مناسب ترین روش و مدل درامد اشتراکی برای شما به انواع محصولاتی که می فروشید ، ظرفیت شما و اهداف تجاری منحصر به فرد شما بستگی خواهد داشت .
مدل کسب و کار (به عنوان مثال ، جعبه های اشتراک)
این رایج ترین مدل تجاری اشتراک در کسب و کار مبتنی بر عضویت است که توسط شرکت هایی مانند Birchbox ، Blue Apron و Stitch Fix مشهور شده است. این مشاغل جعبه اشتراک شما هستند که با ارائه موارد جدید و تجربیات کاملا شخصی به دنبال تعجب و لذت مشتریان هستند.
به طور معمول، این مشاغل محصولاتی را از جمله پوشاک، زیبایی و مواد غذایی به فروش می رسانند، اما این مدل در طیف گسترده ای از محصولات به خوبی کار می کند و هر ساله در حال گسترش در صنایع بیشتری است.
فواید
پتانسیل سود بالای بسته های اشتراک می توانند بسیار سود آور باشند در حقیقت ، رشد و سهم در بازار اشتراک توسط چند مارک متولی تأمین مالی صورت می گیرد. از نظر اکثر استانداردها یک “سر و صدا” محسوب می شود ، جعبه های اشتراک ماهیانه از 15 تا 100 دلار است و باعث کشف محصولات جدید می شود. ماهانه ، این مدل سود می تواند به سرعت مقیاس بندی شود.
خطرات
ریزش زیاد تازگی اشتیاق اولیه را برای این مشاغل ایجاد می کند ، بنابراین این مدل می تواند نرخ بالاتری از مشتری را تجربه کند. به علاوه ، از آن جا که این محصولات به طور معمول غیر ضروری هستند ، مدل بسته اشتراکی زمانی رونق می گیرند که اقتصاد خوب پیش می رود، اما اولین کسانی هستند که در دوره رکود اقتصادی به سر می برند.
پیچیدگی عملیاتی نه تنها خرید مشتری در فضای جعبه اشتراک گران است ، بلکه این مشاغل دارای هزینه های عملیاتی بسیار بیشتری از جمله بسته بندی ، مارک تجاری و حمل و نقل منظم هستند.
مدل تجاری پر کردن
این مدل همراه با راحتی و صرفه جویی در هزینه است. اشتراک های جایگزین مجدد به مصرف کنندگان امکان می دهد خرید اقلام ضروری را ، که اغلب با تخفیف انجام می شوند به صورت خودکار انجام دهند.
اکثر محصولات نیازی به تکمیل منظم ندارند ، بنابراین انواع کالاهایی که می فروشید مورد توجه مهم این مدل تجاری کسب و کار مبتنی بر عضویت است. کالا های مناسب و کالا های راحتی مانند تیغ ، پوشک ، ویتامین ها و غذای حیوانات خانگی مناسب مدل جدید است.
فواید
نرخ تبدیل بالاتر. 65٪ مشتریانی که سرویس جبران مجدد را در نظر می گیرند مشترک می شوند ، که در مقایسه با سایر مدل های درامد اشتراکی (50٪) به طور قابل توجهی بالاتر است.
نرخ ماندگاری بالاتر به دلیل ماهیت کالاهایی که این مشاغل می فروشند ، مدل اشتراک مجدد به ویژه دارای نرخ اشتراک طولانی مدت است: 45٪ از اعضا حداقل برای یک سال مشترک شده اند.
سرویس های جایگزینی نرخ اشتراک طولانی مدت به ویژه بالایی دارند: 45٪ از اعضا حداقل برای یک سال مشترک شده اند.
خطرات
حاشیه های نازک در بسیاری از موارد ، این مدل کسب و کار نیاز به شرکت ها برای رقابت در قیمت و تخفیف های سخاوت مندانه دارد. این بدان معناست که مشاغل برای تحقق سود خود باید هزینه های خود را بسیار پایین نگه داشته و در مقیاس گسترده فعالیت کنند (به عبارت دیگر ، فروش محصولات زیادی ).
مدل کسب و کار دسترسی
مشترکان دسترسی برای دریافت قیمت های پایین تر یا هدیه فقط برای اعضا ، هزینه ماهانه پرداخت می کنند. JustFab ، NatureBox و Thrive Market همه نمونه هایی از دسترسی به مشاغل اشتراکی هستند و ارزش اصلی آنها ارائه انحصار به مشتریان است.
فواید
ابن مدل کسب و کار مبتنی بر عضویت ارزش بیشتری برای مشتری دارد. از آن جا که مشتریان هزینه دسترسی انحصاری به مزایا را پرداخت می کنند ، فرصتی برای ارائه پیشنهادات شخصی وجود دارد که به تعمیق روابط شما با مشتری کمک می کند. این ارزش می تواند با ایجاد جامعه ای از اعضا ، جایی که آن ها می توانند از طریق انجمن ها یا گروه های فیس بوک تعامل داشته باشند ، بیشتر گسترش یابد.
فرصت های بسته بندی فرصتی برای ارائه مجموعه ای از محصولات (و غیرقابل لمس مانند تخفیف برای خرید های آینده) به عنوان بخشی از یک عضویت واحد به مشتریان.
خطرات
از آن جا که دسترسی به تنها یک سرویس یا محصولی که می توانید برای پرداخت آن هزینه اضافه کنید ، بنابراین باید مطمئن شوید که پیشنهاد عضویت شما به اندازه کافی مستحکم بوده و به طور منظم نگهداری می شود تا بتواند از نظر مشتری ارزش داشته باشد.
پاداش: مدل تجاری اشتراک افزودنی
این یک مدل کسب و کار نیست ، اما یک رویکرد ترکیبی است که به شما امکان می دهد خدمات اشتراکی را به تجارت فعلی خود اضافه کنید. شرکت های بیشتری به سمت این مدل درآمد می روند ، زیرا این یک روش انعطاف پذیر برای اکوسیستم اشتراک بدون تعهد به یک مدل درآمد (یا محوری تجارت شما) است.
نکاتی برای ایجاد مدل درامد اشتراکی
بزرگترین خطر برای مشاغل اشتراکی است. خبر خوب این است که مصرف کنندگان اشتراک می توانند به شدت وفادار باشند وقتی که خدمتی را که دوست دارند پیدا کنند. در اینجا چند نکته برای مهار نرخ چرخش و راه اندازی یک تجارت اشتراکی سودآور آورده شده است:
-
دوام محصول خود را ارزیابی کنید
اولین قدم در هر مشاغل ارزیابی مناسب بودن محصول / بازار و ماندگاری محصول شما است . به ویژه در فضای کسب و کار مبتنی بر عضویت ، برخی از دسته های محصول بیش از حد اشباع شده اند ، که ورود به بازار را بسیار دشوارتر می کند.
به عنوان مثال ، در گروه بسته های غذایی ظرف 6 ماه اول میزان لغو بسیار بالایی وجود دارد که نشان دهنده قیمت رقابتی و شباهت های گسترده بین بازیکنان برجسته است. تحقیق خود را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که کالایی در بازار وجود دارد و از رقبای خود مراقبت کنید
-
در مورد اهداف شغلی خود شفاف و روشن باشید
آیا این یک عدد درآمد ، جذب مشتری یا تعداد واحدهای فروخته شده است؟ اهداف شغلی شما هرچه باشد ، باید آنها را سرلوحه کار خود قرار دهید – مخصوصاً هنگام انتخاب مدل کسب و کار
-
در ابتدا در مورد قیمت گذاری محافظه کار باشید
بسیاری از مصرف کنندگان اشتراکی این کار را به سرعت انجام می دهند ، بنابراین نباید بیش از حد در دوره های آزمایشی رایگان یا تخفیف های سنگین سرمایه گذاری کنید ، مگر اینکه بازپرداخت مشخصی داشته باشند. به علاوه ، قیمت گذاری باید همیشه با پیشرفت شرکت شما آزمایش ، تطبیق و ارزیابی شود.
-
در شخصی سازی سرمایه گذاری کنید
برای همه مدل های تجاری ، مشتریان انتظار دارند که اشتراک های شخصی با گذشت زمان حتی بیشتر سازگار شوند. 28٪ از مشترکین در کسب و کار مبتنی بر عضویت ثبت قیمت مهم ترین دلیل برای ادامه اشتراک را تجربه شخصی دانستند.
آیا شما تخصص داده داخلی یا مجموعه فنی لازم برای مقیاس گذاری شخصی سازی ها را دارید؟ اگر نه ، آیا بودجه ای برای سرمایه گذاری در آن دارید؟
-
اولویت بندی استراتژی های حفظ مشتری
در مراحل اولیه ، برای دستیابی به فروش باید اولویت بندی را در راس کار قرار دهید. اما هنگامی که هدف را به دست آوردید ، وقت آن است که تاکتیک ها را تغییر دهید و روی استراتژی های حفظ مشتری تمرکز کنید . برای این کار باید رنامه های وفاداری مشتری را اجرا کنید.
به یاد داشته باشید: خرید مشتری هزینه بیشتری نسبت به حفظ مشتری دارد و شما همیشه می توانید از یک مشتری وفادار ارزش بیشتری کسب کنید. اکثر کسب و کار های مبتنی بر عضویت تمام تلاش خود را برای جذب مشتری جدید انجام می دهند ، اما این موثرترین راه برای رشد تجارت نیست.
-
کانال ها و تاکتیک های بازاریابی را متنوع کنید
مدل های تجاری اشتراک از کانال های مختلفی برای جذب مشتری جدید و تعامل با مشترکان موجود استفاده می کنند. اگر تازه کار خود را شروع کرده اید ، بازاریابی تأثیرگذار می تواند به شما کمک کند تا نفوذ اجتماعی پیدا کنید.
و از آن جا که کسب و کار مبتنی بر عضویت به تعامل مکرر و معنی دار مشتریان بستگی دارد ، ایمیل ابزاری اساسی برای همه مدل های تجاری است. به خاطر داشته باشید که هر مدل تجاری اشتراکی “مطابقت بازاریابی” خود را دارد. به عنوان مثال ، برای مدل اداری ، بازاریابی وابسته بهترین کانال خرید است. سپس بسته های دوره ای یک سطح بازاریابی داخلی را برای تعامل با آن مشتریان ارائه می دهند.
-
نظارت بر ریزش
ناگفته نماند که برای بهبود مستمر خدمات خود در کسب و کار مبتنی بر عضویت ، باید داوطلبانه مشتریانی که اشتراک خود را لغو می کنند را کنترل و تجزیه و تحلیل کنید.
اما در مورد ریزش غیر ارادی چه باید کرد؟
کارت های اعتباری منقضی شده ، گمشده یا به سرقت رفته تغییرات آدرس و خطاهای شبکه در طول چرخه حیات مشتری مشترک منجر به ریزش غیر ارادی می شود.
طبق گفته Profitwell ، از دست رفتن غیر ارادی 20-40٪ از کل ریزش را تشکیل می دهد ، بنابراین حفظ تعادل در این علل شایع می تواند تفاوت اساسی در خط اصلی شما ایجاد کند.
راه اندازی کسب و کار مبتنی بر عضویت
این که آیا گزینه ای برای سفارشات مکرر به کسب و کار موجود شما اضافه می شود یا جعبه های اشتراک را از ابتدا ایجاد می کنید ، راه اندازی مشاغل اشتراکی با Shopify یا ووکامرس آسان است. به طور کلی دو رویکرد وجود دارد: یک برنامه Shopify به فروشگاه خود اضافه کنید یا راه حل سفارشی خود را بسازید.
با مشتریان خود در ارتباط باشید تا در دسترس بودن برنامه های گسترده تر در سال 2021 و انتشار اولین برنامه های شریکی در اشتراک و اشتراک پس از خرید ، که به موقع برای فصل تعطیلات منتشر می شود آن ها را اگاه کنید.
امیدواریم شما با مطالعه این مقاله با نحوه راه اندازی کسب و کار مبتنی بر عضویت در سایت آشنا شده باشید و بتوانید اشتراک های سایت خود را بهبود بخشید .