همانطور که می دانید ایمیل مارکتینگ به فرایندی گفته می شود که در آن با استفاده از ایمیل افراد کسب و کار ها برای تبلیغ محصولات و یا خدمات خود در حین توسعه روابط با مشتریان تعامل برقرار می کنند. با ظهور شبکه های اجتماعی ایمیل مارکتینگ همچنان یکی از موثرترین راه های برقراری ارتباط با مخاطبان می باشد و در واقع یک فرایند اختیاری نیست بلکه یک ضرورت برای انواع کسب و کار های آنلاین است و به همین دلیل است که سرویس های ایمیل مارکتینگ ظهور کرده اند.
یکی از موفق ترین راه های انجام تبلیغات برای کسب و کار شما ، افزایش آگاهی از نام تجاری و سوق دادن بازدیدکنندگان به وب سایتتان می باشد و هنگامی که ایمیل مارکتینگ به درستی انجام شود ، مزایای ایمیل مارکتینگ می تواند به نشان دادن هویت تجاری یک کسب و کار کمک کرده و در نهایت در افزایش فروش ، و به حداکثر رساندن سود شما موثر واقع شود.
این روش بازاریابی نسبت به سایر روش ها بسیار کم هزینه می باشد و دارای ROI و یا نرخ بازگشت فوق العاده بالا است. تبلیغات محصولات از طریق ایمیل مارکتینگ می تواند روشی سریع ، انعطاف پذیر و مقرون به صرفه برای دستیابی به مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود با تشویق بازدیدهای مکرر وب سایت باشد.
برای انجام ایمیل مارکتینگ امروزه سرویس ها و ارائه دهنده های بسیار زیادی وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آن ها پیام های هدفمند و شخصی سازی شده ای را به مشتریان خود ارسال کرده و وفاداری آن ها را به طور چشمگیری افزایش دهید.
بنابراین ما در این مقاله به شما خواهیم گفت ایمیل مارکتینگ چیست و بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ چه می باشند. همچنین شما در این مقاله در مورد امتیازات بازاریابی از طریق ایمیل ، روش های انجام آن به درستی اطلاعات کسب خواهید کرد.
ایمیل مارکتینگ چیست و چگونه کار می کند؟
ایمیل مارکتینگ و یا همان بازاریابی از طریق ایمیل یک فرایندی است که در آن یک کسب و کار با ارسال پیام ها و ایمیل ها به مخاطبان خود آن ها را از آخرین اخبار و به روزرسانی ها در رابطه با محصولات و خدمات خود آگاه و مطلع می سازد. از ایمیل مارکتینگ می توان برای افزایش فروش ، بهبود وفاداری به کسب و کار و ارائه اطلاعات مهم استفاده کرد. در ایمیل مارکتینگ کسب و کار ها با استفاده از ایمیل های جمع آوری شده از طریق خبرنامه ها و … به لیستی از مخاطبان خود پیام هایی را ارسال می کند.
چرا باید از سرویس های ایمیل مارکتینگ استفاده کرد؟
بسیاری از مشاغل از یک حساب ایمیل شخصی مانند Gmail یا Yahoo برای برقراری ارتباط با گروهی از مخاطبین خود استفاده می کنند. احتمالاً شما هم متوجه محدودیت هایی برای انجام اقدامات از طریق یک حساب ایمیل شخصی شده اید. یکی از بزرگ ترین محدودیت های استفاده از حساب شخصی در طراحی ایمیل های شما می باشد. محدودیت های دیگر نیز عبارتند از:
آیا کسی تاکنون به شما گفته است که ایمیل شما را دریافت نکرده است؟ ارسال تعداد ایمیل های بسیار زیاد از یک حساب شخصی می تواند منجر به ارسال ایمیل های بیشتر به پوشه هرزنامه و اسپم شود .
-
دشوار بودن روند پیگیری ایمیل ها
پیگیری دستی آدرس های ایمیل جدید و افرادی که خواسته اند از لیست شما خارج شوند می تواند باعث سردرد شود و ساعت ها وقت شما را بگیرد. همچنین شما نمی توایند بفهمید چه کسی ایمیل شما را باز کرده و یا روی لینک کلیک کرده است. این اطلاعات را می توانید از طریق سرویس های ایمیل مارکتینگ بدست بیاورید اما حساب های شخصی این اطلاعات را ارائه نمی دهند.
با استفاده از یک سرویس بازاریابی از طریق ایمیل شما امکان دسترسی به گزارش دقیق را خواهید داشت و می توانید جزئیات مهمی مانند گزارش های اسپم و لغو عضویت ها و … را ببینید. این مورد به شما این امکان را می دهد که ببینید چه چیزی مفید است و فرصت های برای پیشرفت و یا موارد بالقوه ای که می تواند تجارت شما را در معرض خطر قرار دهد شناسایی کنید.
-
عدم ارائه ی گزینه ی لغو اشتراک
وقتی شخصی به لیست ایمیل شما می پیوندد، برای محافظت از اطلاعاتش به شما اعتماد می کند. آنها همچنین اعتماد دارند که شما به حریم خصوصی آنها احترام می گذارید و گزینه لغو عضویت را به آن ها ارائه می دهید. اما هنگام ارسال ایمیل با استفاده از حساب ایمیل شخصی راهی برای لغو اشتراک ارائه نمی دهد. این موضوع نه تنها می تواند به اعتبار شما به عنوان یک تجارت آسیب برساند ، بلکه می تواند شما را در معرض نقض قوانین ایمیل قرار دهد.
-
نمی توانید لیست خود را مدیریت کنید.
یک سرویس ایمیل مارکتینگ میزبان لیست ایمیل شما است و به طور خودکار عملکردهای مهم مدیریت لیست را انجام می دهد. این عملکرد شامل ثبت نام برای مشترکان جدید می باشد و قابلیت ویرایش به گونه ای است که مشترکین می توانند نمایه های خود را ویرایش کنند و امکان لغو اشتراک با یک کلیک را دارند. سرویس های ایمیل مارکتینگ همچنین ایمیل های برگشتی را برای شما مدیریت خواهند کرد.
-
عدم نمایش ایمیل ها به صورت مناسب در دستگاه های مختلف
بر اساس سرویس گیرنده ایمیل و دستگاهی که گیرنده از آن استفاده می کند ، ایمیل ها می توانند متفاوت نمایش داده شوند. با یک سرویس ایمیل ، می توانید همراه هر پیام را که ارسال می کنید متن و نسخه HTML ارسال کنید. این به این معنی است که ایمیل های شما هر بار در قالب صحیح به مشترکان شما تحویل داده می شود. در مقایسه ، حساب ایمیل شما نمی تواند تشخیص دهد که هر گیرنده کدام قالب ایمیل را می تواند دریافت کند و این موضوع می تواند ایمیل شما را غیر قابل خواندن کرده و یا آن را به پوشه اسپم ارسال کند.
-
نمی توانید ایمیل هایی با ظاهر حرفه ای متناسب با نام تجاری خود ایجاد کنید.
با داشتن یک سرویس بازاریابی از طریق ایمیل ، شما به صدها الگوی ایمیل طراحی شده به صورت حرفه ای دسترسی خواهید داشت که ایجاد ایمیل های زیبا و جذاب را آسان می کند شما تنها باید الگو ها را با رنگ و مارک تجاری خود سفارشی کنید ، تصاویر مورد نظر خود را انتخاب کنید و محتوای خود را اضافه کنید. این الگوها باعث می شوند پیام شما در هر صندوق ورودی ، چه شخصی در دسک تاپ یا دستگاه تلفن همراه بخواند ، عالی به نظر برسد.
بهترین سرویس های ارائه دهنده ی خدمات ایمیل مارکتینگ
با توجه به موارد گفته شده در قسمت قبل بدون شک شما متوجه شده اید که استفاده از سرویس های ایمیل مارکتینگ چقدر مهم است. ما در ادامه به شما تعدادی از محبوب ترین سرویس های ارائه دهنده ی خدمات ایمیل مارکتینگ را معرفی خواهیم کرد.
-
Constant Contact
Constant Contact یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین خدمات بازاریابی ایمیلی در جهان است. این سرویس همچنین از ساده ترین خدمات و خدمات بازاریابی ایمیلی برای مبتدیان می باشد و شما به راحتی می توانید لیست های ایمیل ، مخاطبین ، الگوهای ایمیل ، تقویم بازاریابی و موارد دیگر را مدیریت کنید. هر حساب به شما امکان دسترسی به ایمیل های نامحدود ، گزارش ها و آمار ها، ابزارهای به اشتراک گذاری داخلی شبکه های اجتماعی ، کتابخانه تصاویر رایگان ، تقسیم بندی لیست و … را می دهد.
آن ها همچنین آموزش های رایگان مربوط به ایمیل مارکتینگ و … را ارائه می دهند و سمینارهایی ر ا برگزار می کنند. این کار به صاحبان مشاغل کوچک این امکان را می دهد تا اصول طراحی ایمیل مارکتینگ را به سرعت فرا بگیرند و از آن استفاده کنند تا تجارت خود را مانند یک حرفه ای رشد دهند.
-
Mailchimp
میل چیمپ یکی دیرگ از سرویس های ایمیل مارکتینگ و از محبوب ترین ارائه دهندگان خدمات بازاریابی ایمیلی در جهان است که اساساً به این دلیل است که آن ها یک برنامه خدمات بازاریابی از طریق ایمیل را برای همیشه رایگان ارائه می دهند. میل چیمپ چیزی فراتر از یک ارائه دهنده خدمات بازاریابی از طریق ایمیل است. علاوه بر بازاریابی از طریق ایمیل ، تمام ویژگی های مهمی را در اختیار شما قرار می دهد که به شما امکان می دهد بازدیدکنندگان خود را به مشترک و مشتری دائمی خود تبدیل کنید.
میل چیمپ با یک رابط کاربری ساده و سازنده آسان کشیدن و رها کردن ، تقسیم بندی مخاطبین به گروه ها و ردیابی و گزارش دهی ساده برای تجزیه و تحلیل روند انجام کار را برای مبتدیان بسیار ساده می کند. ویژگی های Mailchimp برای بازاریابان از هر اندازه ، قدرتمند و مقرون به صرفه است و به شما این امکان را می دهد زمان تحویل را بر اساس منطقه زمانی کاربر تنظیم کنید و می توانید تقسیم بندی را بر اساس موقعیت جغرافیایی انجام دهید. شما می توانید MailChimp را به راحتی با وردپرس و بسیاری از سیستم عامل های دیگر ادغام کنید.
میل چیمپ همچنین الگوهای از پیش ساخته شده و بخش های آماده را ارائه می دهد تا بتوانید در یک لحظه ایمیل های حرفه ای ایجاد کنید.
-
Mailerlit
میلر لایت نیز یکی از سرویس های ایمیل مارکتینگ محبوب در جهان است که به شما این امکان را می دهد لیست ایمیل خود را به صورت رایگان رشد دهید تا زمانی که به 1000 اعضا برسید. آن ها فن آوری های پیشرفته ای را برای جذب بازدید کنندگان و تبدیل آن ها به مشتریان وفادار مانند لندینگ پیج ها ، پنجره های بازشو و فرم ساز با کاربرد آسان در اختیار شما قرار می دهند. به علاوه ، ویرایشگر آن با قابلیت کشیدن و رها کردن به شما امکان می دهد به راحتی ایمیل هایی با ظاهری حرفه ای ایجاد کنید.
برخلاف سایر ابزارهای بازاریابی ایمیلی برای مبتدیان ، MailerLite ابزاری مناسب است. خواه یک موسسه ی خیریه کوچک داشته باشید و یا یک کسب و کار توسعه یافته، MailerLite همه آنچه را که برای ارسال ایمیل های مربوط به کمپین های بازاریابی به صورت عمده نیاز دارید ، ارائه می دهد. برای مبتدیان و پروژه های شخصی و یا زمانی که شما فقط نیاز به ارسال ایمیل های زیبا برای جذب مخاطبان خود دارید ، MailerLite ایده آل است.
-
Drip
دریپ پلتفرم قدرتمند بازاریابی از طریق ایمیل شرکت برای تجارت الکترونیک ، وبلاگ نویسان و بازاریاب های دیجیتال است و طیف گسترده ای از ابزارها را برای آسان سازی اتوماسیون بازاریابی ، کانال های فروش و شخصی سازی ارائه می دهد.
این سرویس ایمیل مارکتینگ دارای قابلیت یکپارچه سازی برای همه سازندگان وب سایت های معروف از جمله وردپرس و ووکامرس را ارائه می دهد و به شما این امکان را می دهد که به راحتی فرم های بازشو / ثبت نام در سیستم را به وب سایت خود اضافه کرده و آگهی های بیشتری را ایجاد کنید.
آنچه Drip را از سایر ابزارها متمایز می کند ، ابزارهای اتوماسیون هوشمند بازاریابی ، تقسیم بندی دقیق ایمیل ، گروه های لیست و یک جریان ساز بصری است. این ویژگی ها به شما امکان می دهد تا در لیست ایمیل های خود به مشتریان هدف دسترسی پیدا کنید تا فروش بیشتری داشته باشید.
-
Sendinblue
Sendinblue یک نرم افزار بازاریابی از طریق ایمیل و پیام کوتاه است که با در نظر گرفتن سادگی طراحی شده است. حتی یک فرد مبتدی نیز می تواند بدون اطلاع قبلی به راحتی شروع به ایجاد کمپین های بازاریابی کند و براساس تعامل مشتری ، می تواند پیام های خود را با تحویل قابل اعتماد ارسال کنید. این ابزار یک پلتفرم بسیار ساده برای استفاده از ابزارهای عالی برای ایجاد ایمیل های زیبا و بسیار جذاب است.
ویرایشگر ایمیل کشیدن و رها کردن آنها برای مبتدیانی که هیچ تجربه ای در بازاریابی از طریق ایمیل ندارند مناسب است. Sendinblue شامل ابزارهای اتوماسیون بازاریابی مبتدی پسند است که به شما این امکان را می دهد که ایمیل های معاملاتی ارسال کنید ، گردش کار برای ایمیل های پیگیری خودکار ایجاد کنید و کاربران را تقسیم کنید. همچنین می تواند بهترین زمان را برای ارسال ایمیل ها با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی انتخاب کند تا ایمیل های شما در زمان مناسب به دست مخاطبان هدف برسد.
SendinBlue به عنوان یکی از سرویس های ایمیل مارکتینگ لیست ما، یک طرح کاملا رایگان بازاریابی از طریق ایمیل را ارائه می دهد که به شما این امکان را می دهد که تا حداکثر 300 ایمیل در روز ارسال کنید. این ابزار همچنین یک سرویس بازاریابی الکترونیکی انبوه SMTP جداگانه ارائه می دهد که می توانید برای تأمین انرژی ایمیل های خودکار یا معاملاتی از سایت وردپرس خود استفاده کنید.
-
ConvertKit
ConvertKit بهترین ابزار برای وبلاگ نویسان می باشد و ابزاری نسبتاً ساده برای بازاریابی از طریق ایمیل است که تقریباً به طور انحصاری توسط وبلاگ نویسان و مربیان دوره های آنلاین برای توسعه برندهای شخصی خود استفاده می شود. ConvertKit کاربران خود را به ارسال ایمیل های متنی ساده تر برای افزایش تعامل ترغیب می کند. از آنجا که بیشتر کاربران آن افرادی هستند که سعی در ساختن نام تجاری شخصی دارند ، منطقی است ، اما این امر باعث می شود ConvertKit برای موارد دیگر نیز مورد استفاده باشد.
ویژگی منحصر به فرد ConvertKit این است که به شما امکان می دهد به راحتی با فرم های ثبت نام ایمیل ، ارتقا کسب و کار خود را توسعه دهید. با استفاده از ConvertKit می توانید مشترکین را به راحتی به افراد علاقه مند و کسانی که قبلاً خریداری کرده اند تقسیم بندی کنید. این سرویس ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کند با ایمیل های شخصی سازی شده نرخ تبدیل ها را افزایش دهید. در اصطلاح بازاریابی ، این را بازاریابی الکترونیکی هدفمند می نامند. آن ها حتی توانایی فروش محصولات دیجیتالی و اشتراک از همان بستر را به شما اضافه کردند.
یک سرویس ایمیل مارکتینگ خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
همانطور که می دانید امروزه با گسترش بازاریابی ایمیلی سرویس های ایمیل مارکتینگ بسیار زیادی به وجود آمده اند و گاهی تصمیم گیری برای آن ها کمی سخت می شود. نکاتی که باید هنگام انتخاب یک سرویس در نظر بگیرید شامل موارد زیر می باشد:
-
الگوهای آماده برای استفاده
اگر طراح نیستید ، یافتن یک بستر بازاریابی از طریق ایمیل با الگوهای آماده برای استفاده کاملاً ضروری است. این باعث می شود شما در وقت خود صرفه جویی کنید.
حتی با وجود الگوهای آماده ، ممکن است برخی از آن ها نیاز به تغییراتی داشته باشند. ابزاری مناسب است که به شما امکان ویرایش ایمیل ها را بدهد تا بهتر با محتوای پستی خود متناسب شود. به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید برخی از تصاویر را اضافه کنید و یا دکمه های اجتماعی بیشتری را اضافه کنید. بدون ابزار ویرایش و یا حداقل چیزی که به شما امکان می دهد محتوای پستی را به راحتی ویرایش کنید شاید نیاز به دانستن برخی از کدهای مربوط به HTML دارید.
در یک سطح ابتدایی ، الگو ها تنها شامل نام ، نام خانوادگی ، آدرس ایمیل و نام شرکت در عنوان یا معرفی نامه پست الکترونیکی است. در سطح عمیق تر ، می توان از قسمت های سفارشی در سراسر ایمیل استفاده کرد که شامل مشخصات شخصی از جمله عنوان شغل ، اندازه شرکت و حتی موقعیت جغرافیایی باشد. اگر اطلاعات در دسترس دارید ، می توانید آنها را در زمینه های سفارشی ایجاد و استفاده کنید ، بنابراین مطمئن شوید که از سرویس های ایمیل مارکتینگ با این ویژگی ها استفاده کنید.
شاید مهم ترین ویژگی هنگام جستجوی سیستم عامل خدمات ایمیل نرخ تحویل ارائه دهنده باشد. هرچه امتیاز تحویل بالاتر باشد ، ارائه دهنده شما بهتر است.
-
ارائه دهنده ی آمار و گزارش ها
استفاده از پلتفرمی که آمار و گزارش هایی را ارائه دهد بسیار مهم است. اگر نتوانیم به راحتی تلاش های بازاریابی ایمیلی خود را اندازه گیری و گزارش کنیم ، هیچ راهی واقعی برای شناخت تأثیر فعالیت هایمان بر اهداف بزرگتر تجاری نداریم.
-
سادگی و راحت بودن استفاده از آن
مهم است که سرویس های ایمیل مارکتینگ ساده و بصری باشد و نیازی به دانش فنی و کدهای HTML نداشته باشد. اکثر افرادی که از طریق ایمیل بازاریابی انجام می دهند ، متخصص کامپیوتر نیستند و نمی خواهند وقت خود را برای یادگیری نحوه کار یک برنامه تلف کنند.
یک برنامه کاربردی بازاریابی از طریق ایمیل شما را قادر می سازد که یک پایگاه داده ایمیل کاملاً تقسیم شده داشته باشید. این بدان معنی است که بسته به علایق ، سن ، جنسیت ، منطقه جغرافیایی مخاطب را به گروه های مختلف تقسیم می کند .
چگونه می توان ایمیل مارکتینگ را انجام داد؟
همانطور که در بخش قبل گفته شد بازاریابی از طریق ایمیل یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به مخاطبان است و می تواند منجر به فروش بیشتر شود. ایمیل مارکتینگ نیز مانند هر نوع بازاریابی دیگری نیاز به یک استراتژی دارد و با طی کردن مراحل زیر و با استفاده از سرویس های ایمیل مارکتینگ می توانید این کار را انجام دهید:
-
ابتدا باید اهداف خود را تعیین کنید.
شما باید بدانبد که هدفتان از ارسال ایمیل به افراد چه می باشد تا از این طریق بتوانید نتایج بهتری راکسب کنید. سعی کنید که تنها بر روی یک هدف متمرکز شوید تا زودتر نتیجه بگیرید.
-
شروع به ساختن یک لیست ایمیل هدفمند کنید.
شما برای ارسال ایمیل های خود قطعاً به لیست ایمیل مخاطبان خود نیاز دارید. شما می توانید با ساخت یک فرم در سایت خود ایمیل افراد را جمع آوری کنید و برای رشد این لیست، باید به افراد پیشنهاد جذاب ارائه دهید.
-
مخاطبان خود را بشناسید و نقاط درد آن ها را پیدا کنید.
شناختن مخاطبان در واقع مهم ترین قدم می باشد زیرا از این طریق شما متوجه خواهید شد که در حال حاضر ان ها به کدام یک از محصولات شما علاقه دارند و بهتر است در چه زمانی به آن ها ایمیل ارسال کنید.
-
یک محتوای ایمیل قانع کننده بسازید.
بررسی کنید که در حال حاضر محصولات شما چه مشکلی از کاربران را می تواند رفع کند و سپس از این طریق خدمات خود را به افراد مناسب معرفی کنید و آن ها را قانع کنید که با استفاده از محصولات شما می توانند مشکلات خود را حل کنند. برای نوشتن نسخه متقاعد کننده و جذاب ایمیل ، این نکات را در ذهن داشته باشید:
از خودتان بپرسید : مخاطب من چه نیاز ی دارد و من چطور می تونم به او کمک کنم؟
تصور کنید که درحال نوشتن یک نامه برای یک دوست نزدیک هستید. سعی کنید آن را با لحن دوستانه و صمیمی ایجاد کنید.
یک داستان بگویید. داستان گویی هنری شگفت انگیز است و انسان ها داستان شنیدن را دوست دارند.
حس کنجکاوی در آن ها به وجود بیاورید .
از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید و در صورت امکان از بولت پوینت ها استفاده کنید.
-
ابزار مناسب خدمات ایمیل مارکتینگ را انتخاب کنید.
برای انجام ایمیل مارکتینگ شما نیاز به یک ابزار مناسب خواهید داشت که ما در بخش قبل برخی از سرویس های ایمیل مارکتینگ را به شما معرفی کردیم. علاوه بر این سرویس ها ابزار های مختلفی دیگری نیز وجود دارند که برنامه های مناسب به هر کسب و کاری را ارائه می دهند و از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه می باشند. مثل افزونه های ایمیل مارکتینگ وردپرس.
-
یک برنامه ی زمانی برای پیگیری کردن و ارزیابی نتایج ایجاد کنید.
برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ شما باید به طور مداوم نتایج سرویس های ایمیل مارکتینگ را تحلیل و بررسی کرده و در صورت نیاز چرخه را دوباره تکرار کنید. همچنین ثابت قدم بودن و استمرار در این کار نتایج فوق العاده ای را برای شما به وجود خواهد آورد.
جمع بندی
همانطور که در ابتدا نیز گفته شد ایمیل مارکتینگ یکی از ابزار های اصلی برای رشد و توسعه ی یک کسب و کار است و برای انجام آن به صورت صحیح شما بدون شک نیاز به سرویس های ایمیل مارکتینگ خواهید داشت. حتماً قبل از تصمیم گیری برای انتخاب یک ابزار نکات اضافی مربوط به آن را بررسی کرده و سپس یکی از ان ها را انتخاب کنید.