بازاریاب های وابسته مانند یک نیروی فروش برای یک کسب و کار عمل می کنند. بازاریابی می تواند یک سرمایه گذاری پرهزینه برای مشاغل باشد. اگر از بازده آن مطلع نشوید ، سرمایه گذاری های کلان در تبلیغات می تواند یک خطر بزرگ باشد. در این مقاله به استراتژی همکاری در فروش می پردازیم.
آیا اگر شخص دیگری که در بازاریابی بهتر است این خطر را بپذیرد و بودجه بازاریابی را تأمین کند ، عالی نخواهد بود؟
می توانید برای هر فروش کمی هزینه کمیسیون به آن ها پرداخت کنید. به این کار بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش می گویند.
این مقاله به بررسی بازاریابی شرکت های همکاری در فروش، نحوه عمل کرد آن با استراتژی همکاری در فروش و مزایایی که هم برای فروشنده و هم برای بازاریاب شرکت های وابسته می دهد می پردازد.
بازاریابی وابسته چیست؟
بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش یک استراتژی تبلیغاتی مبتنی بر تأیید است که وقتی کاربران اینترنت بر اساس آن بازاریابی عمل می کنند ، به موسسات تبلیغاتی (شرکت های وابسته) پول می رسانید.
بر اساس الگوی تقسیم درآمد ، فروشندگان (بازرگان) از طریق یک برنامه افیلیت انگیزه مالی مانند کمیسیون را ارائه می دهند. شرکت های وابسته با ایجاد محتوای بازاریابی، بخشی از سود هر فروش را به دست می آورند تا مشتری را از طریق URL مشتری به محصول فروشنده هدایت کنند.
شرکت های افیلیت می توانند بدون ارتقا کالاهای خاص خود ، در تبلیغ محصولات و خدمات درآمد کسب کنند .
برای بازرگان ، این شرکت از شرکت وابسته برای سرمایه گذاری وقت و پول برای بازاریابی محصولات یا خدمات شما استفاده می کند. تا مخاطبان هدف (آنلاین) خود را گسترش دهند.
طبق مدیا کیکس ، هزینه های بازاریابی وابسته هر ساله در ایالات متحده آمریکا افزایش می یابد که در حدود 10 درصد افزایش سالانه در هزینه های بازاریابی وابسته است.
استراتژی همکاری در فروش به رابطه آنلاین بین بازرگان و شرکت وابسته اشاره دارد ، جایی که بازرگان کمیسیونی را به شرکت وابسته می پردازد تا مصرف کنندگان بالقوه را به وب سایت بازرگان هدایت کند .
بازاریابی افیلیت چگونه کار می کند؟
بازاریابی وابسته شامل چهار طرف مختلف است:
- بازرگان
- شرکت وابسته
- شبکه بازاریابی وابسته
- مشتری.
از نظر بازاریابی ، دو مؤلفه وجود دارد: بازرگانی که محصول یا خدمات را برای فروش تولید کرده است و بازاریابی وابسته که آن را تبلیغ می کند.
با یک مدل تجاری سنتی ، فروشنده این خطر را می پذیرند که سود از کل هزینه های بازاریابی فراتر رود. با این حال ، یک شرکت وابسته تلاش های تبلیغاتی را به عهده می گیرد و سپس از هر فروش که انجام می دهد ، بخشی از سود را کسب می کند. این کار معمولاً از طریق کمیسیون از پیش تعیین شده انجام می شود و فروش از طریق پیوند های شخصی وابسته پیگیری می شود.
برای شرکت وابسته ، آن ها فقط باید در بازاریابی تبحر داشته باشند. این کار مشابه کسی است که مزد فروش را دریافت می کند. مانند آژانس های املاک و غیره . این باعث تشویق عمل کرد آن ها می شود. این سود بزرگی است که یک تاجر با نیروی فروش کاملا حرفه و آموزش دیده کار می کند هزینه های بازاریابی آن قابل پیش بینی است.
از طرف دیگر ، شرکت های وابسته می توانند بدون سرمایه گذاری در موجودی کالا یا زیرساخت ها ، با داشتن استراتژی همکاری در فروش یک جریان درآمد ایجاد کنند.
“رمز موفقیت در بازاریابی شرکت های وابسته در ایجاد یک رابطه برد-برد بین تبلیغ کننده و شرکت وابسته نهفته است.”
-
فروشنده
بازرگان همچنین به عنوان فروشنده ، چه فروشنده کلی و یا خرده فروش شناخته می شود. آن ها طرف ایجاد محصول برای بازاریابی هستند – این می تواند یک شی فیزیکی یا یک سرویس و یا یک خدمات باشد. آنها می توانند یک تاجر یا یک شرکت بزرگ باشند. پس از ایجاد محصول ، نیازی به حضور فعال آن ها در بازاریابی نیست. آن ها دیگران را در ازای کمیسیون فروش ، تبلیغات می کنند.
-
شرکت وابسته
شرکت های وابسته که به عنوان خالق محتوا یا ناشر نیز شناخته می شوند ، سعی در ایجاد بازاریابی جذاب برای جذب مشتری به وب سایت تاجر دارند. آن ها محتوا را برای به اشتراک گذاشتن محصولات در شبکه های اجتماعی ، وبلاگ ها و وب سایت ها ایجاد می کنند.
شرکت های وابسته غالباً در شبکه های اجتماعی مخاطبان زیادی دارند ، بنابراین آن ها محصولی را انتخاب می کنند که پاسخگوی نیاز مخاطب هایشان باشد. به عنوان مثال ، اگر من مخاطبی را برای ارسال مطالب در مورد تناسب اندام و سلامتی ایجاد می کردم ، به یک بازاریاب وابسته برای یک شرکت تولید آب نبات تبدیل نمی شدم.
“هزاران شرکت وابسته وجود دارد که به طور همزمان برای تبلیغ کنندگان مختلف کار می کنند ، و در ازای دریافت کارمزد ، میزان بازدید و فروش بیشتری را هدایت می کنند.”
-
شبکه
بسیاری از روابط بازرگان / شرکت های وابسته از طریق شبکه های بازاریابی وابسته مدیریت می شوند. دو رابطه کلیدی وجود دارد: اول رابطه با شرکت وابسته و رابطه دوم با بازرگان. این شبکه به عنوان واسطه بین بازرگان و شرکت وابسته کار می کند.
شبکه های بازاریابی وابسته مانند Linkshare ، Commission Junction و Clickbank ردیابی معاملات فروش ، پرداخت ها و تحویل محصول را تسهیل می کنند. فناوری آن ها کلیه فعالیت ها را ردیابی می کند و کمیسیون ها و صدور پرداخت به شرکت های وابسته را مدیریت می کند.
این شبکه ها همچنین به عنوان یک پایگاه داده از محصولات عمل می کنند ، شرکت وابسته می تواند بر اساس استراتژی همکاری در فروش خود محصولات یا خدمات را برای تبلیغ انتخاب کند. این شبکه مدیریت متقاضیان را تسهیل می کند و روند مشارکت را برای بازرگان و شرکت های وابسته آسان می کند.
آمازون همچنین دارای یک شبکه وابسته (برنامه همکاران فروش با آمازون) برای کمک به تبلیغ محصولات مصرفی مانند کتاب و اسباب بازی است که در سیستم عامل آن ها فروخته می شود.
-
مصرف کننده
مصرف کننده (یا مشتری) این رابطه در استراتژی همکاری در فروش را عملی می کند. در صورت عدم خرید، هیچ درآمدی حاصل نمی شود و شرکت وابسته کارمزدی دریافت نمی کند. هنگامی که مصرف کنندگان کالا را می خرند ، فروشنده و شرکت وابسته در سود سهیم هستند.
برای خریداران از طریق شرکت های وابسته قیمت بالاتری وجود نخواهد داشت ، زیرا هزینه شبکه های وابسته معمولاً در این قیمت لحاظ می شود.
مزایای بازاریابی شرکت های وابسته
بازاریابی وابسته هم برای بازرگان و هم برای شرکت وابسته سود مند است. این رابطه مسئولیت های بازاریابی را گسترش می دهد ، و از توانایی های افراد مختلف برای یک استراتژی همکاری در فروش موثر تر استفاده می کند .
برای شرکت وابسته ، یک روش ارزان برای کسب درآمد با هزینه های اضافی کم است. این به بازاریابان دیجیتال اجازه می دهد تا به عنوان نمایندگی آزاد برای انواع بازرگانان درآمد کسب کنند. شرکت وابسته سهمی از سود را به دست می آورد و بازرگان از هزینه های قابل پیش بینی بازاریابی به عنوان درصدی از فروش سود می برد.
“این استراتژی همکاری در فروش نشان دهنده نهایت پرداخت واقعی برای بازاریابی عملکردی است و در نتیجه ، یکی از امیدوار کننده ترین استراتژی های طولانی مدت بازاریابی برای تجارت الکترونیکی را نشان می دهد.”
حقوق شرکت های وابسته چگونه دریافت می شود؟
شرکت های وابسته بسته به اقدامات مصرف کننده از پیش تعیین شده ، از بازرگان یک کارمزد دریافت می کنند. این موارد شامل پرداخت به ازای هر کلیک ، هدایت مجدد مصرف کننده ، مانند کلیک کردن برای ورود به فروشگاه آنلاین وی برای ثبت خرید است. یا اگر معامله ای انجام شود ممکن است به ازای هر فروش پرداخت کنند.
سهم شرکت وابسته در سود در خرده فروشی گنجانده شده است – هزینه اضافی برای فروش از طریق شرکت های وابسته به مشتری پرداخت نمی شود. URL های افیلیت سفارشی ایجاد شده توسط شرکت بازاریابی همکاری در فروش یا شبکه برای هر شرکت وابسته ، برای پیگیری فروش آن ها ایجاد می شود و سود از همان جا پرداخت می شود .
“هر بار که فروش با استفاده از URL های وابسته انجام می شود ، بازرگان از طریق شرکت بازاریابی وابسته مبلغی را به سازنده محتوا پرداخت می کند.”
استراتژی همکاری در فروش فروشنده
فرض کنید شما قبلاً کالایی یا خدماتی برای فروش دارید و بازار آن وجود دارد. بازرگانان ، شرکت های وابسته را اغلب از طریق یک شبکه وابسته برای تبلیغ محصول یا خدمات خود پیدا می کنند.
قسمت دشوار استراتژی همکاری در فروش برای بازرگان یافتن یک شرکت وابسته است که از قبل مخاطبان درگیر خود را داشته باشد ، که با بازار هدف آن ها مطابقت داشته باشد.
مبلغ کمیسیون بر تعداد لید ها تأثیر مثبت می گذارد. شرکت وابسته در بازاریابی خود بیشتر کار خواهد کرد. برای محصولات دیجیتال ، چون به راحتی قابل تکرار هستند ، نرخ کارمزد می تواند 50٪ یا حتی بیشتر باشد.
“شرکت های وابسته انواع مختلفی از تبلیغات را در وب سایت های خود قرار می دهند ( بنر ها ، تبلیغات متنی ، حتی پیوندهای محصول) که باعث می شود مصرف کنندگان (بازدید کنندگان وب سایت) اقدامی را برای بررسی و خرید بالقوه یک محصول یا خدمات از تبلیغ دهنده انجام دهند. هنگام کار ، شرکت وابسته کمیسیون دریافت می کند. ”
استراتژی همکاری در فروش وابسته
بازاریابان شرکت های وابسته کالایی یا محصولات بی شماری را پیدا می کنند ، آن ها آنقدر دقیق کار می کنند که به این نتیجه برسند که ارزش تبلیغ آن را دارد.
وب سایت هایی مانند Gumroad به شرکت های وابسته کمک می کنند تا شرکت های وابسته ای را برای مشارکت با آن ها پیدا کنند و به آن ها اجازه می دهند کمیسیون ها را جمع کنند.
اگر یک بازاریاب شرکت وابسته بدون داشتن موارد زیر شروع به کار کند ، می توانند با بازبینی محصولات در یک کانال YouTube یا وبلاگ نویسی با بررسی محصولات و مقایسه در بخش انتخاب شده خود ، شروع کنند. بخشی از این استراتژی همکاری در فروش شامل تلاش برای ایجاد لیست مخاطبین شما از طریق تشویق افراد برای پیوستن به لیست پستی شماست. وقتی یک شرکت وابسته درآمد داشته باشد ، استفاده از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک به رشد و رشد سریع تر کمک می کند.
بازرگانان باید متناسب با کاربرد های مختلف و تازه نگه داشتن در بازار ، رسانه های تبلیغاتی مختلفی را برای شرکت های وابسته خود فراهم کنند. این نتایج شرکت های وابسته را بهبود می بخشد.
“فعالیت های رسانه های اجتماعی تأثیر قابل توجهی در تعداد لینک منجر به تولید توسط شرکت های وابسته نشان داد. شرکت های وابسته عمدتا از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان هدف خود استفاده می کنند. به خصوص اگر تمرکز تجاری یک شرکت وابسته با تجار همسو باشد ، شرکت های وابسته ممکن است از پیام های رسانه های اجتماعی استفاده کنند تا توجه مخاطبان خود را به تاجر مربوطه جلب کنند. ”
ابزار بازاریابی
چندین ابزار بازاریابی وجود دارد که یک بازاریاب شرکت وابسته می تواند از آن ها استفاده کند. در مرحله اول استراتژی همکاری در فروش ، بازاریابی باید هدف قرار گیرد تا به افرادی که مشتری بیشتری دارند ، دست یابد. به عنوان مثال اگر در حال فروش سرویس B2B هستید ، از TikTok استفاده نکنید. از روش هایی که به احتمال زیاد برای رسیدن به آن ها استفاده می شود استفاده کنید. این می تواند از طریق رسانه های اجتماعی ، وبلاگ نویسی ، بازاریابی از طریق ایمیل یا تبلیغات پولی باشد.
اگر محصولی را در جایی انتخاب کرده اید که از قبل یک پایگاه داده ایمیل بزرگ برای آن داشته باشید یا یک رسانه اجتماعی بزرگ دنبال کنید ، این منطقی ترین مکان برای شروع است.
این می تواند یک بنر در یک مقاله وبلاگ در وب سایت شما باشد که برای مقایسه محصولات در آن دسته که خریداران بالقوه را به وب سایت تاجر می فرستد ، نوشتید. شما ممکن است یک وب سایت کامل اختصاص دهید که محصولات یک تاجر را به طور اختصاصی در آن قرار دهید. بهینه سازی موتور جستجو از طریق داشتن محتوای کاملاً جالب برای بدست آوردن تعداد کافی بازدید کاری است که شما باید در این زمینه انجام دهید
رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی
مطالعات نشان می دهد که فعالیت های رسانه های اجتماعی وابسته ها به طور مثبت بر تعداد نمایش آگهی و تعداد پیوند های تبلیغاتی تأثیر می گذارد.
از طریق رسانه های اجتماعی ، شرکت های وابسته می توانند به طور منظم با مشتریان موجود ارتباط برقرار کنند و از طریق ارائه محتوای معنی دار به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنند. پیوند هایی را در ایمیل خود بگذارید تا محتوای رسانه های اجتماعی را که ممکن است برای آن ها با ارزش باشد مشاهده کنید و دکمه هایی در پایین ایمیل حساب های شما داشته باشد.
ممکن است در پلتفرم هایی که حتی هرگز در نظر نگرفته اید ، مانند Pinterest و غیره مخاطبان زیادی برای شما وجود داشته باشند. بنابراین حداقل در سیستم عامل های اصلی رسانه های اجتماعی حساب کاربری داشته باشید و محتوای بازاریابی خود را که قبلاً داشته اید ، مجددا مورد استفاده قرار دهید تا متناسب با کاربران موجود در آن سیستم عامل باشد.
به عنوان مثال محتوای Pinterest با محتوای Instagram متفاوت خواهد بود.
تبلیغات PPC
هنگامی که یک شرکت وابسته از طریق تولید مخاطب ارگانیک (غیر پرداختی) درآمد کسب می کند ، مرحله بعدی برای تبلیغات پرداخت می شود. با این کار ترافیک به سایت های آن ها منتقل می شود.
با این حال ، مهم است که از طریق تجزیه و تحلیل و بهینه سازی تبلیغات ، مخاطب های خود را بشناسید و آن ها را بهبود ببخشید. قیمت پرداخت شده برای هر کلیک ، نرخ تبدیل کسانی که کلیک می کنند و میانگین پورسانت باید در نظر گرفته شود ، که حکایت از سودآوری تبلیغات دارد.
امیدواریم شما با مطالعه این مقاله متوجه شده باشید که چگونه می توان با استفاده از استراتژی همکاری در فروش برای افزایش فروش کالا و خدمات خود اقدام کنید تا از این راه بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید و در نتیجه در آمد بیشتری را برای خود اختصاص دهید .