در گذشته شما در هر شغلی برای درآمدزایی باید در محل کار حضور پیدا می کردید، اما امروزه بازاریابی افیلیت و یا سیستم همکاری در فروش به شما توانایی کسب درآمد حتی هنگام خواب را می دهد! در واقع سیستم همکاری در فروش یکی از روش های محبوب برای افزایش فروش و ایجاد درآمد قابل توجه می باشد. از آنجایی که در دنیای امروز دیگر روش های سنتی بازاریابی نتیجه خوبی نمی دهند ، این روش فوق العاده هم برای برند ها و هم برای بازاریاب ها بسیار سودمند است و به توسعه ی کسب و کار شما کمک خواهد کرد. یکی از معروف ترین سیستم های همکاری در فروش در ایران سیستم همکاری در فروش دیجی کالا است که در این مقاله آن را بررسی می کنیم.
با سرمایه گذاری مقدار زمان در یک کمپین ، بازدهی مداوم آن را هنگام خرید محصولات در طی روزها و هفته های بعدی توسط مصرف کنندگان ، مشاهده خواهید کرد. حتی زمانی که خودتان حضور نداشته باشید شما یک درآمد پایدار بدست می آورید.
یکی از محبوب ترین سیستم های همکاری در فروش در ایران دیجی کالا می باشد و روزانه هزاران هزار نفر از طریق آن محصولات مختلف را خریداری می کنند. بنابراین ما در این مقاله به معرفی کامل سیستم های همکاری در فروش از جمله دیجی کالا ، روند کار آن ها ، مزایا و نحوه ی پرداخت ها صحبت خواهیم کرد.
سیستم همکاری در فروش چیست؟
بازاریابی افیلییت و یا سیستم همکاری در فروش به فرآیندی گفته می شود که از طریق آن یک شرکت سیستم همکاری در فروش مانند دیجی کالا به ازای ارائه ی خدماتی مانند بازاریابی و تبلیغ محصولات افراد دیگر و یا حتی شرکت خود کمیسیون دریافت می کند و به عنوان یک واسطه میان فروشنده و خریدار می باشد.
در سیستم همکاری در فروش ، فروشندگان محصولات خود را ارائه می دهند، سپس شرکت افیلییت آن محصول را تبلیغ می کند و به ازای هر فروشی که انجام می شود ، بخشی از سود را کسب می کند. این سیستم ها درصد فروش را از طریق پیوندها و یا لینک های وابسته از یک وب سایت به وب سایت دیگر پیگیری می کنند.
در واقع زمانی که فردی از طریق لینک شرکت محصولات فروشندگان را خریداری می کند ، آن شرکت کمیسیون دریافت می کند. فروشندگان در یک سیستم همکاری در فروش به عنوان یکی از فروشندگان آن شرکت فعالیت می کنند و آن ها برای افزایش فروش فروشندگان تلاش می کنند و محصولاتشان را تبلیغ می کنند و در نهایت همانطور که گفته شد از سود آن فروشنده مبلغی را کسب می کنند. همانطور که در مقدمه گفتیم یکی از محبوب ترین سیستم های همکاری در فروش در ایران سیستم همکاری در فروش دیجی کالا می باشد.
چرا از سیستم همکاری در فروش دیجی کالا در فروش استفاده می شود؟
یکی از بهترین موارد در موردسیستم همکاری در فروش دیجی کالا این است که می توانید محصولات خود را در مقیاس بسیار بزرگتر به فروش برسانید و از اعتبار آن شرکت، در اینجا دیجی کالا، استفاده کنید تا افراد بیشتری محصولات شما را خریداری کنند. یک فروشنده معمولی تنها محصولات خود را در محدوده ی بسیار کوچکی به فروش می رساند اما امروزه به عنوان یکی از فروشندگان سیستم همکاری در فروش دیجی کالا می توانید محصولات خود را با رنج قیمتی مناسب و سود بالا بفروشید. از دیگر مزایای ان در سراسر جهان به موارد زیر اشاره خواهیم کرد. بر طبق امار به دست آمده و بررسی تمامی شرکت های افیلیت در جهان :
- تقریباً 81٪ از برند ها در سراسر جهان از بازاریابی وابسته استفاده می کنند. توجه داشته باشید که این آمار هر ساله در حال افزایش است.
- افزایش 30% فروش با استقاده از بازاریابی وابسته به وجود امده است و پیش بینی می شود این درصد تا سال آینده به 40% و یا 50% نیز برسد!
- در سال 2018 ، هزینه های بازاریابی به روش سنتی حدود 62٪ از افیلیت مارکتینگ بیشتر بود. یعنی بازاریابی از طریق روش های سنتی چیزی حدود سه برابر بیشتر از روش سیستم همکاری در فروش هزینه داشتند.
این موارد تنها آماری از رشد چشمگیر این سیستم ها در سراسر جهان بود و مشخص است که فروشندگان با استفاده از این سیستم ها بسیار موفق شده اند و توانسته اند کسب و کار خود را توسعه دهند. در ادامه چنیدین مورد دیگر از مزایای استفاد از سیستم همکاری در فروش دیجی کالا معرفی خواهیم کرد.
-
عدم نیاز به پشتیبانی از مشتری.
فروشندگان و شرکت های شخصی که محصولات یا خدمات خود را از طریق سیستم همکاری در فروش دیجی کالا را ارائه می دهند نیازی نیست که به صورت مستقیم با مصرف کنندگان خود معامله کنند و یا اطمینان حاصل کنند که آن ها از آنچه خریداری کرده اند راضی هستند و یا خیر. تمامی این موارد را دیجی کالا انجام می دهد و به شما یک بازخورد کلی از نحوه ی عملکردتان خواهد داد.
در دنیای امروزه و به خصوص به دلیل شرایط فعلی بازاریابی وابسته برای شما راه حل مناسبی است. شما می توانید کمپین هایی را راه اندازی کنید و از فروش محصولات خود بدون نیاز به بیرون رفتن و یا حضور داشتن به صورت فیزیکی درآمد کسب کنید.
-
مقرون به صرفه بودن هزینه ها.
اغلب مشاغل به یک تأمین کننده مالی محصولات فروخته شده برای هزینه های راه اندازی و همچنین جریان نقدی نیاز دارند. با این حال ، بازاریابی وابسته را می توان با هزینه کم انجام داد ، به این معنی که شما می توانید سریع و بدون داشتن سرمایه زیاد شروع به کار در سیستم همکاری در فروش دیجی کالا کنید. شما در حالت کلی و با استفاده از روش های سنتی هزینه های بسیار زیادی را باید صرف انجام تبلیغات و … کنید اما همکاری با دیجی کالا می تواند این هزینه ها را به صورت چشمگیری کاهش دهد.
از آنجا که اساساً به یک فریلنسر تبدیل می شوید ، در تعیین اهداف خود ، هدایت مسیر خود در صورت احساس تمایل ، انتخاب محصولات مورد علاقه خود و حتی تعیین ساعات کاری خود ، نهایت استقلال را می یابید. شما می توانید به راحتی نمونه کارهای خود را متنوع کنید و یا بر روی یک کمپین تمرکز کنید. همچنین از محدودیت ها و مقررات شرکت و همچنین عملکرد تیمی بد رها خواهید بود.
-
دریافت پاداش های مبتنی بر عملکرد
در مشاغل دیگر شما باید در یک هفته 80 ساعت کار کنید و همچنان حقوق یکسانی داشته باشید. سیستم همکاری در فروش دیجی کالا صرفاً بر اساس عملکرد شما است. شما به ازای آنچه برای موفقیت خود در سیستم انجام می دهید پاداش دریافت خواهید کرد.
همانطور که می دانید امروزه مردم به طور طبیعی به دنبال اطلاعات آنلاین هستند و سایت هایی که رتبه های بالایی دارند مراجعه می کنند. اگر می خواهید که یک تعداد ترافیک ارگانیک به وب سایتتان مراجعه کنند و محصولاتتان را خریداری کنند با دیجی کالا همکاری کنید. با کسب رتبه 1 در صفحه اصلی دیجی کالا برای عباراتی مانند “بهترین محصول” و … می توانید افراد زیادی را جذب کسب و کار خود کنید.
سیستم همکاری در فروش دیجی کالا چگونه کار می کند؟
نحوه ی کار معمولاً به این صورت است که سیستم های همکاری در فروش به هر شرکت وابسته لینکی منحصر به فرد می دهد تا بتوانند از طریق آن لینک ، فروش محصولات را ردیابی و پیگیری کنند و بر این اساس پورسانت خود را تخمین زده و دریافت کنند.
زمانی که خریداری بر روی آن لینک کلیک کند ، یک فایل کوچک به نام کوکی در دستگاه او ذخیره می شود. در واقع با کلیک کردن افراد روی لینک یک کوکی در دستگاه آن ها به طور خودکار ذخیره خواهد شد. این کوکی ها اطلاعات ارزشمدی را در رابطه به نحوه ی خرید افراد به سیستم ها می دهند و آن ها از این طریق سود خود را محاسبه خواهند کرد. در سیستم همکاری در فروش دیجی کالا به طور معمول سه فرد مختلف درگیر هستند:
- فروشنده و سازندگان محصول.
- شرکت افیلییت یا تبلیغ کننده یعنی دیجی کالا.
- مصرف کننده و خریدار.
در ادامه درباره ی نقش هر یک از ان ها توضیح خواهیم داد.
-
فروشنده و سازندگان محصول
فروشنده می تواند یک کارآفرین و یک شرکت بزرگ ، یک بازرگان و … باشد که محصولی را به بازار عرضه می کند. این محصول می تواند یک شی فیزیکی باشد ، مانند کالاهای خانگی یا یک سرویس و یا محصولی دیجیتال مانند دوره های آموزش و.. فروشنده که با نام تجاری خود نیز شناخته می شود ، نیازی به فعالیت فعال در بازاریابی ندارد ، اما ممکن است آنها تبلیغ کننده باشند و از تقسیم درآمد مرتبط با بازاریابی وابسته سود کسب کنند.
-
شرکت افیلییت
شرکت افیلییت فردی است که محصول فروشنده را به روشی جذاب برای مصرف کنندگان بالقوه به بازار عرضه می کند که در اینجا همان دیجی کالا است. به عبارت دیگر ، شرکت وابسته مصرف کنندگان را ترغیب می کند تا خرید کنند و آن ها را برای خرید محصول متقاعد می کند. اگر مصرف کننده در نهایت محصول را بخرد ، شرکت وابسته بخشی از درآمد کسب شده را دریافت می کند. شرکت های وابسته غالباً مخاطبان بسیار خاصی دارند که به آن ها محصولات را تبلیغ می کنند و عموماً به منافع مخاطبان پایبند هستند.
-
مصرف کننده و یا خریدار
سیستم همکاری در فروش دیجی کالا این محصولات را با خریداران در شبکه های اجتماعی ، وبلاگ ها و وب سایت ها به اشتراک می گذارند و وقتی مصرف کنندگان کالا را خریداری می کنند ، فروشنده و شرکت وابسته سود را تقسیم می کنند. مصرف کننده فرآیند خرید را به اتمام می رساند و محصول را به صورت عادی دریافت می کند ، اما سیستم همکاری در فروش دیجی کالا و فروشنده سود بسیار زیادی را کسب می کنند.
سیستم های همکاری در فروش چگونه سود را کسب می کنند؟
یک روش سریع و ارزان برای کسب درآمد بدون دردسر فروش واقعی یک محصول ، همکاری با یک سیستم همکاری در فروش مانند دیجی کالا برای کسانی که می خواهند درآمد خود را به صورت آنلاین افزایش دهند می باشد. اما در حالت کلی چگونه شرکت های افیلیت پورسانت خود را محاسبه می کنند. این مورد بسته به سیستم و سهم شرکت وابسته در فروش فروشنده متفاوت ارزیابی می شود. اما در حالت کلی شرکت های وابسته به یکی از این روش ها سود خود را کسب می کنند:
-
پرداخت به ازای هر فروش.
این روش ساختار بازاریابی وابسته استاندارد است. در این روش بازرگان پس از خرید مشتری از نتیجه استراتژی های بازاریابی شرکت وابسته ، درصدی از قیمت فروش محصول را به شرکت وابسته پرداخت می کند.
-
پرداخت به ازای هر لید.
این روش کمی پیچیده تر است. پرداخت به ازای هر لید ( مشتری راغب به خرید محصول ) به اینگونه است که شرکت افیلییت براساس تبدیل ها و یا تعداد لیدها مبلغی را دریافت می کند. شرکت وابسته باید مصرف کننده را ترغیب کند تا از وب سایت و محصولات فروشندگان بازدید کند و اقدامات مورد نظر را انجام دهد و سپس بر این اساس سود کسب می کند.
-
پرداخت به ازای هر کلیک.
اینروش بر روی ایجاد انگیزه در شرکت وابسته جهت هدایت مجدد مصرف کنندگان از بستر بازاریابی آن ها به وب سایت و یا محصولات فروشندگان تمرکز دارد. این بدان معنی است که شرکت وابسته باید مصرف کننده را متقاعد کند که از سایت خود به سایت فروشنده منتقل شود. شرکت وابسته براساس افزایش بازدید در وب سایت آن فروشنده و تعداد کلیک ها و ترافیک ارگانیک ورودی مبلغی را دریافت می کند.
چگونه کار خود را در سیستم همکاری در فروش دیجی کالا شروع کنیم؟
برای راه اندازی تجارت آنلاین مورد نظر خود هیچوقت دیر نمی باشد. برای شروع کار با سیستم همکاری در فروش دیجی کالا کافی است این هفت مرحله ساده را دنبال کنید.
- استفاده از یک پلتفرم را تعیین کنید.
- نیچ خود و یا مارکت خود را پیدا کنید.
- در دیجی کالا عضو شوید.
- محتوای عالی ایجاد کنید.
- ترافیک را به سایت دیجی کالا هدایت کنید.
- سعی کنید خریداران روی پیوندها و لینک های دیجی کالا کلیک کنند.
- کلیک ها را به فروش تبدیل کنید.
همچنین علاوه بر این موارد روند انجام ثبت نام و … در سایت رسمی دیجی کالا وجود دارد و در شکل زیر به صورت خلاصه تمامی موارد لازم آورده شده است.
جمع بندی
امروزه بیشتر از هر زمان دیگری افراد بیشتری از سیستم های همکاری در فروش استفاده می کنند و باعث سوددهی و گسترش کسب و کارشان شده است. همانطور که می دانید سیستم همکاری در فروش دیجی کالا پلتفرمی است که در آن فروشندگان کالاهای مختلف از برند های معتبر، صاحبان کسب و کارها و هر شخصی که کالایی برای عرضه دارد، می توانند به صورت آنلاین محصولات خود را در آن به فروش برسانند. دیجی کالا با ارائه ی خدماتی از جمله :
- پنل تخصصی مدیریت محصولات، قیمت گذاری، مدیریت سفارشها و فروش برای فروشندگان
- دسترسی به وب سایت مرکز آموزش فروشندگان
- خدمات پشتیبانی فروشندگان
- پردازش،بسته بندی و ارسال سفارشهای مشتریان به سراسر ایران
- خدمات تولید محتوا و عکاسی از کالاها توسط تیم دیجیکالا
- بازدید روزانه میلیونها نفر از سایت
و …. راهی برای کسب درآمد میلیونی می باشد.