ممکن است شنیده باشید اتوماسیون بازاریابی برای تجارت شما مناسب نیست، یا مدیریت آن دشوار است و می تواند شما را به دردسر بیندازد. اما اگر بدانید اتوماسیون بازاریابی چیست متوجه می شوید که ذاتاً برای تجارت شما عالی است.
همه شرکت ها توئیت جنجالی نخواهند داشت که در زمان اشتباهی به برند آسیب می رساند و همه شرکت ها نیازی به کشف این افسانه ها ندارند که اتوماسیون بازاریابی به آن ها کمک نمی کند تا آگهی های بیشتری را تبدیل کنند. اما دقیقاً اتوماسیون بازاریابی چیست؟
اتوماسیون بازاریابی چیست؟
اتوماسیون بازاریابی تاکتیکی است که به شرکت ها امکان می دهد با استفاده از محتوای بسیار شخصی و ارزشمند که به تبدیل این چشم اندازها به سرنخ کمک می کند، چشم اندازها را پرورش دهند و آن را به مشتری تبدیل کنند.
اتوماسیون بازاریابی قطعه مهمی برای معمای بازاریابی شما است و به هیچ وجه وسیله ای برای رسیدن به هدف نیست. برای اینکه بتوانید موفق شوید، باید به طور مداوم استراتژی خود را تغییر شکل دهید و آن را تجزیه و تحلیل کنید.
پرورش سرنخ های شما یک روند مداوم است و اتوماسیون بازاریابی می تواند با همگام سازی استراتژی شما در تمام تلاش های شما (وبلاگ، رسانه های اجتماعی، ایمیل، فرم ها و …) به این روند و به سازماندهی برنامه حمله کمک کند. به یاد داشته باشید، در برنامه حمله شما اگر شما می خواهید به نتایج دلخواه خود برسید، باید برای درگیر کردن و تبدیل هدایت های خود اقدام کنید.
چگونه می توان اتوماسیون بازاریابی را اعمال کرد؟
اتوماسیون بازاریابی یک روش عالی برای راهنمایی مشتریان بالقوه از طریق وب سایت، کانال های اجتماعی و ایمیل شما برای تولید هدایت های جدید است، همه این ها در حالی است که هدایت های موجود را انجام می دهید. موارد استفاده شامل مورد های زیر می باشد:
- بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
- بازاریابی ایمیلی
- تولید لید
- معیارها و تجزیه و تحلیل
- فعالیت های مدیریتی
بسیاری از مشاغل وجود دارند که می دانند اتوماسیون بازاریابی چیست ، اما از شرکت در این کار امتناع می ورزند. اکثر ما داستان هایی را شنیده ایم یا خود دیده ایم که چگونه اتوماسیون ضعیف اجرا شده می تواند منجر به برخی اشتباهات شود اما این بدان معنا نیست که این کار ضروری نیست! بنابراین قبل از اینکه به باور بیش از حد داستان های ترسناک بپردازید، یک دقیقه وقت بگذارید و در مورد 5 افسانه خطرناک و باور غلط درباره اتوماسیون بازاریابی و اینکه چگونه می توانید از آنها برای موفقیت استفاده کنید، مطالعه کنید.
1) یکبار انجام شود کافی است
یک افسانه مشهور در مورد اتوماسیون بازاریابی این است که بازاریابان از اتوماسیون سو استفاده می کنند.
اتوماسیون بازاریابی برای کارایی موثر به مراقبت و آگاهی مداوم نیاز دارد. شرکت های زیادی از این جزئیات صرف نظر می کنند و فکر می کنند که می توانند به اتوماسیون خود اجازه دهند همه کارها را انجام دهد. اتوماسیون بازاریابی به عنوان مکمل استراتژی فروش شما عمل می کند و به شما امکان می دهد مسیر پیش رو را استراتژیک کنید.
به عنوان مثال، تست A / B را انجام دهید. مزیت آن این است که شما می توانید دو یا چند صفحه را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی قدرت بیشتری در بین مخاطبان خود دارد. همان دقت در مورد اتوماسیون بازاریابی شما ضروری است. شما باید آزمایش کنید که مخاطبان شما با چه چیزی بیشتر درگیر می شوند و مطمئن شوید که محتوایی را که ارائه می دهید وظیفه خود را انجام داده است.
علاوه بر این، مشتریان احتمالاً با مارک هایی که درگیر آن هستند ارتباط برقرار می کنند و اگر محتوای برانگیزاننده را بدون پاسخ دادن به افکار مخاطبان خود ارسال می کنید، تمام کاری که می کنید تحریک آن ها است. آنها به سرعت گیر خواهند افتاد و احتمالاً بقیه تلاش های اجتماعی شما را نادیده می گیرند.
2) اتوماسیون بازاریابی فقط برای ایمیل است
بسیاری از صاحبان مشاغل فکر می کنند اتوماسیون بازاریابی فقط برای بازاریابی از طریق ایمیل است.
همانطور که در بالا اشاره کردیم، کانال های زیادی وجود دارد که اتوماسیون بازاریابی در آن ها مرتبط است. در حالی که بازاریابی از طریق ایمیل مطمئناً یکی از کانال های قوی برای اتوماسیون است و برای اجرای آن می توانید از افزونه میل استر بهره ببرید، اما می توان از markting automation در شبکه های اجتماعی، صفحات فرود، فعالیت های تولید لید، فعالیت های مدیریتی و موارد دیگر استفاده کرد.
یکی از مهم ترین دلایل وجود این افسانه این است که اکثر مردم به بازاریابی بی اثر عادت کرده اند. اما وقتی متوجه مزایایی شوید که اتوماسیون بازاریابی می تواند به کانال های دیگر بیفزاید، اینکه چگونه می تواند روند شما را سریع تر و ساده تر کند، و چگونه می تواند منجر به هدایت های بی شماری از طریق فرآیند تبدیل شود، شما در راه صرفه جویی در وقت کسب و کار خود هستید.
3) اتوماسیون بازاریابی تنبل است
بسیاری از مردم معتقدند اتوماسیون بازاریابی راهی تنبل برای مقابله با نشر مطالب یا مبارزات ایمیل شماست.
اتوماسیون بازاریابی با کیفیت نیاز به کار دارد و در آخر ارزش تلاش شما را دارد. شما می توانید محتوای خود را برای آینده به صورت خودکار تنظیم کنید، اما با ارسال آن، اتوماسیون با کیفیت به پایان نمی رسد. شما توانایی نشستن و آرامش را ندارید، زیرا در حقیقت، اتوماسیون بازاریابی فقط یک قطعه کوچک برای یک استراتژی بسیار بزرگ تر است.
شما باید از آنچه که در همه زمان ها، در همه کانال ها می گویید و همچنین نحوه نظارت بر محتوای برنامه ریزی شده بر روی شرکت آگاه باشید. مثل این است که شما با کسی از طریق تلفن تماس بگیرید و یک پیام صوتی بگذارید. اگر چشم انداز واقعاً به عقب برگردد و آنچه که آن ها دریافت می کنند یک صدای شماره گیری از شماره قطع شده است، آنها گیج یا آزرده خواهند شد.
این چیزی است که شما در یک دنیای کامل می خواهید از آن اجتناب کنید و به همین دلیل است که اتوماسیون بازاریابی شما باید همزمان با کانال های دیگر شما کار کند. بازاریابی محتوای شما اولین قدم است، اما مطمئن شوید که قبل و بعد از اینکه آن ها با شما درگیر شوند، به محتوای خود دسترسی پیدا کنید و آنها را شخصی سازی کنید. هیچ کس هوای مرده را دوست ندارد.
4) اتوماسیون برای ربات ها است
افراد فکر می کنند اتوماسیون بازاریابی بیش از حد غیر شخصی است و اغلب به نظر می رسد بازاریابان با دیوار صحبت می کنند.
مانند افسانه دوم، این تقصیر اتوماسیون بازاریابی نیست، این تقصیر بازاریابان بد است. غالباً، شرکتها حتی برای صدابرداری شخصی، ارسال ایمیل، پیام یا تماس از اسکریپت ها وقت نمی گذارند. اگر ایمیل یا صفحه فرود شما با “سلام مشتری # 24948” شروع شود، مشتری تمایل کمتری برای بررسی پیشنهاد شما دارد. دنیای امروز ما پر از پیشنهادات، تبلیغات و تلاش های مداوم برای جلب توجه ما است. به همین دلیل، مشتریان در حال حاضر زرنگ و دانا هستند و می خواهند ارزشی بیشتر از یک شماره احساس کنند.
اتوماسیون بازاریابی خوب هر دو طرف سکه را بازی می کند، و از اتوماسیون برای آنچه که نیاز دارند استفاده می کند ، در حالی که به چشم اندازها پاسخ می دهد و با مخاطب تعامل مثمرثمر دارد. اتوماسیون تمام و کمال انتشار مطالب نیست، با این وجود راهی مهم برای تکمیل استراتژی محتوای موجود شما است. کار خود را به نصف برسانید و روش های خاصی را برای افزایش موفقیت در کسب و کار با لیدهای با کیفیت، ساده کنید.
5) نامه های ناخواسته یا اسپم
افسانه خطرناک دیگر این است که اتوماسیون بازاریابی فقط شکل دیگری از هرزنامه است.
اگرچه بسیاری از شرکت ها ممکن است بازاریابی خود را با این روش به صورت خودکار انتخاب کنند، اما این بدان معنا نیست که شما می توانید به دلیل یک استفاده منفی، کل فرآیند را کم کنید. هرزنامه به دلیل بی ربط بودن هرزنامه است، نه به این دلیل که بدون هشدار در صندوق ورودی شما نشان داده شد.
با استفاده از اتوماسیون بازاریابی، می توانید اطلاعات و محتوا را بر اساس اینکه چه کسی هستند، چه چیزی را دوست دارند و اینکه چگونه کار شما را برای شروع پیدا کرده اند، تنظیم کنید. این فرصتی است تا ضمن هدایت چشم اندازهای خود از طریق کانال فروش، به طور محاوره ای با مخاطبان خود درگیر شوید.
این امر مهم است، زیرا مشاغلی که از اتوماسیون بازاریابی برای پرورش کسب وکار استفاده می کنند 451٪ افزایش در آگهی های واجد شرایط را تجربه می کنند. همانطور که هر شغلی می تواند تصدیق کند، پیشتازهای واجد شرایط بیشترین درخواست را دارند و اگر بتوانید آگهی های خود را به شکلی هدایت کنید که فقط با صلاحیت ترین افراد بتوانند آن را از طریق قیف عبور دهند، در مسیر موفقیت قرار دارید.
خط مشی
هنگامی که اسطوره ها را خلع سلاح می کنید، بدیهی است که اتوماسیون بازاریابی راهی عالی برای بهبود تجارت شما است. شما باید قبل از شروع به کار، بهترین روش ها را بلد باشید، گامی که بسیاری از مشاغل از آن صرف نظر می کنند.
حال که می دانید اتوماسیون بازاریابی چیست هدف شما باید حفظ و مقیاس دهی کسب و کارتان با سود و موفقیت باشد و باید به یاد داشته باشید که همه استراتژی های بازاریابی به یک اندازه ایجاد نمی شوند. همانطور که گفتیم، اتوماسیون بازاریابی فقط یک قطعه از یک معمای بزرگ است و برای شکوفایی نیاز به مراقبت مداوم دارد و باید در این راه عوامل موثر بر رضایت مشتری را نیز در نظر بگیرید.